Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
@janine: nou, dan is het helemaal fijn dat het zo snel raak is. Wel spannend hoe het nu verder gaat, maar ik neem aan dat je wel extra controle krijgt straks? Eerst maar even voorzichtig gaan genieten!

@Juuls: toch wel handig die testen voor de ovulatie als je zo onregelmatig bent! Hopelijk is het dan nu raak, de timing lijkt dik in orde!
Janine alvast voorzichtig gefeliciteerd :-) Wat fijn! Gewoon nog een paar testen kopen, waarschijnlijk worden de 2 streepjes steeds donkerder :-)

Ik heb afgelopen weekend heerlijk met m'n kleine neefje (9mnd) gespeelt, echt super leuk, lekker samen met hem gewandeld. Moet eerlijk zeggen dat ik aan t eind van de dag wel kapot was hahaha, maar super gezellig. Toen we samen achter de kinderwagen liepen dacht ik het is nog zo onwerkelijk om je voor te stellen dat we dat misschien volgend jaar zelf zullen doen..

Terug tot de orde van de dag, vanaf vandaag ga ik weer beginnen met ovulatietesten, verwacht het zo einde van de week maar ga nu toch al beginnen, je weet maar nooit met dit mooie weer :-)

@ Nolleke, sterkte, hoop dat je wat afleiding vind deze dagen en dat donderdag alles in orde is!
@teepje inderdaad, die ovutesten zijn een uitkomst! Gelukkig voel ik m'n lichaam wel een beetje aan. Was de hele week ook al ontzettend emotioneel labiel en chagrijnig... Geluk bij een ongeluk zo'n humeurwijzer :-)

@marloes maf om er over na te denken hè? Ondertussen ook proberen te genieten van de tijd dat je nog niet zo intensief voor zo'n kleintje hoeft te zorgen. Klinkt dubbel, maar hoe enorm ik ook uitzie naar een zwangerschap/ baby, ik ben ook wel eens bang voor de verantwoordelijkheid die dat met zich meebrengt. Bestaat er een boek 'help hoe moet ik opvoeden'??
@meike: Je komt wel precies met het mooie weer terug, dat is nog eens een goede afsluiter van je vakantie!

@nolleke: rustig aan he meis en ik hoop je snel weer terug te zien maar snap dat je even afstand neemt.

@juuls82: ben het met je eens over de opmerking ego-post hoor, dit topic is toch ook bedoeld om je eigen ervaringen op te schrijven?! En vind ook dat je niet altijd hoeft te reageren op een ander hoor....dus vanaf vandaag de term ego-post de prullenbak in zou ik zeggen!

@chocolate-lover: veel plezier en succes op vakantie!!

@angiexx: heel goed dat je even hebt toegegeven aan je emo-bui hoor! Dat hoort er gewoon bij en joh gewoon die hormonen de schuld geven.

@janine2001: jippie, gefeliciteerd!! Een streep is een streep hoor, of hij nou licht of donker is!

Snap dat je voorzichtig bent, zeker met die woorden van de gynaecoloog in je achterhoofd. Maar maak je ook niet teveel zorgen en ga er van genieten (ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan....)

Ik voelde me de afgelopen dagen erg goed, ook rust in het koppie en lichamelijk geen klachten.

Afgelopen zaterdag een feestje gehad, heerlijk gedanst en even lekker aan de wijn gezeten, ging allemaal goed.

Tot ik zondagochtend wakker werd met onzettende pijn in mijn linkeronderrug en in de regio buik/baarmoeder....heb 2,5 uur wakker gelegen en liggen kronkelen van de pijn. Op de wc gezeten met het gevoel van drang, maar als ik maar enigszins probeerde te persen deed dat weer onwijs zeer......dacht echt dat er nog een stolsel oid tevoorschijn zou komen. Uiteindelijk pijnstillers geslikt en toen weer in slaap gevallen.

Later die zondag kreeg ik weer zo'n ontzettende pijn in m'n rug en toen bedacht ik me ineens dat ik vorige keer dezelfde klachten had tijdens een urineweg infectie.

Toch maar even de ha-post gebeld, urine ingeleverd en bij arts geweest.....en ja hoor, een beginnende nierbekkenontsteking...ppffff

Nu dus aan de anti-biotica en pijnstillers, die onderdrukken wel het grootste gedeelte van de pijn, maar niet alles helaas.

Het zit me dus lekker mee de afgelopen tijd, sjonge jonge......

Heb toch het vermoeden dat er bij de curettage een bacterie in m'n urineweg is gekomen en ik nu dus deze ontsteking heb....baal er goed van!

Hoop dat ik er morgen in elk geval minder last van heb, wilde eigenlijk wel weer aan het werk.....
Balen zeg Troela dat je er dit ook nog even overheen krijgt.. Het zit jou echt niet mee! Sterkte en dus nog maar even thuisblijven de komende dagen!

@ Juuls ja dat doen we ook hoor. Het is ook even goed te zien hoe intensief het is. Had gisteren z'n luier verkeerdom omgedaan toen riep ik tegen m'n man help ik ben hier helemaal nog niet geschikt voor Tuurlijk weet ik wel dat die plakkers achter moeten maar het lukte maar niet dus toen dacht ik doe het wel even andersom dat ging makkelijker. M'n schoonzus kwam niet meer bij van het lachen toen ze hem later ging verschonen.. Pff...

@Angie snap je bui helemaal hoor! Iedereen is maar blij voor jullie en jij voelt je hondsberoerd.. Dan kun je niet constant blij zijn met je zwangerschap. Je voelt je lichaam nu al veranderen en straks met z'n 3en is het toch allemaal anders. Denk dat dat door ieders hoofd spookt op z'n tijd en dat dat heel normaal is als jullie papa en mama gaan worden. Wat lief dat je vriend er zo goed op reageert en jou weer helemaal oppept. Dat moet straks wel een supervader worden
Hallo meiden!

Wat een heerlijk weertje he?

Ik zit nu als een soort garnaal achter de computer.

Heb gister en vandaag wat kleding gekocht ook een beetje op de groei.

Het is best gek maar me buik is al een beetje opgezet,heb op het internet gelezen dat het je darmen kunnen zijn die gaan op zetten.

Nou ik hoop dat het nog niet te hard gaat want ik moet het nog zeker ff 2 maanden stil houden.

Ik heb net nieuwe solar nagels laten zetten,gossie wat typt dat weer ff vreemd.

Volgende week maar naar de dokter heb nog nie eens tijd gehad om een afspraak te maken

Ik heb heb via het internet uit kunnen rekenen dat ik 22 januari 2011 uitgerekend zou zijn.

Nou verder heb ik nog geen nieuws tot snel
@Janine; gefeliciteerd! en inderdaad lekker snel.

@Juuls; mee eens! weg met ego-post

@Troela; nou je treft het wel meid. Hopelijk is de urineweginfectie snel weg.

@pink-lady; leuke datum 22-1-2011

Hier geen nieuws. Deze ronde gaat het niets worden ben ik bang. He klussen en verhuizen heeft er toch in gehakt. In plaats van te sexen tijdens mijn ovulatie lagen we beide voor pampus op de bank. Nou ja, volgende rond beter.
Dag dames, daar ben ik weer! Ik heb jullie zo gemist!

Had nog snel een zwangerschapstest voor vanochtend in mijn toilettas gesmeten, maar had gisteren (op dag 34) al snel door dat het niet meer nodig was: ongesteld... Kleine teleurstelling natuurlijk en ook een beetje blijdschap. Want hee, er is een ei gesprongen , het systeem werkt en ik heb niet eens een lange eerste cyclus gehad.

Toch vraag ik me dan af he... we zijn heel ruim rond de potentiële eisprong ‘vroeg naar bed gegaan’ zoals Joda dat zo grappig zei, netjes om de dag. Dan ga je denken dat het wel eens meteen raak kan zijn. En nog is het blijkbaar 80% kans dat het niet lukt. Waar ligt dat dan aan? Zonder meteen van vervelende dingen als onvruchtbaarheid uit te gaan (want dat zou pas raar zijn als ik dat na de eerste ronde al zou doen) dan he... Kan er af en toe een rot ei tussen zitten? Of wat?

@Nolleke, maak je niet te veel zorgen, de kans is volgens mij groot dat er niets aan de hand is. Ik duim voor je!

@Teepje, ik heb erg moeten gniffelen om het ‘onromantische kind’ dat jullie gemaakt hebben Ik heb het ook al een paar keer tegen Rare Man gezegd: vandaag wordt het wel een heeel nuchter kind... Heb je al klachten?

@Meike, ik ben ook in IJsland geweest, maar dan wel hoog zomer en toen vond ik het al heel fris, hoe was het? Wel waanzinnig mooi he! Mag ik trouwens weer terug in de tabel?

Dan moet ik trouwens wel even de nieuwe NOD weten. Betekent 34 dagen dat ik -14 dus op dag 20 de eisprong had? Ja he? Moet ik dan voor de nieuwe NOD uitgaan van 34 of mag ik ook rekening houden met 28? Wat hebben jullie gedaan? In het eerste geval hou ik het op 26 juni, in het tweede geval op 20 juni. Laten we dan maar 26 juni doen. En dat betekent een eisprong tussen 6 en 12 juni. Goed, ik schrijf het in mijn agenda Hoe lang van te voren beginnen jullie eigenlijk rekening te houden met die eisprong? Mijn vroegste vruchtbare dag is dan 5 juni, maar ik neem aan wel wat eerder?

*over de benen omhoog: mijn gynaecoloog zegt dat het helemaal niet uitmaakt, die benen omhoog. En ook dat er maar 3 of 4 zaadcellen zijn die er echt toe doen, de rest is voor een deel het leger dat de 3 generaals (dat zal die mannen van jullie vast ook aanspreken, in legertermen haha) moet beschermen terwijl ze naar de plek van bestemming gaan en dan is er nog 70% die misvormd is, maar als belangrijk doel heeft een volgende lading zaadcellen van een concurrerende man tegen te houden. It’s a jungle in there!

@angie, jij bent echt zo’n mooi schoolvoorbeeld van een zwangere vrouw, heerlijk om het te lezen voor mij/ons, maar misschien wat minder voor jou. Echt, de emobuien en de twijfels, het hoort er allemaal bij en maakt je juist een heel betrokken toekomstige moeder! ☺ hoop wel dat je je snel weer wat beter gaat voelen. Je schijnt kleine hapjes de hele dag door te kunnen eten als je je misselijk voelt, maar dat zal je vast wel geprobeerd hebben.

@nelleke, spannend!

@juuls: terug naar bed jij! ☺ (that’s an order!) en ja hoor http://www.voor-dummies.n ... en-opvoeding-voor-dummies lijkt me wel duidelijk

@janine, gefeliciteerd! Super dat het zo snel is gelukt, dat biedt toch juist positieve vooruitzichten zou ik zeggen!

@troela, arme jij, wat oneerlijk dat je dat er ook nog bij krijgt! Ik vind het trouwens zo tof dat jij ook zo blij om anderen kan zijn, echt wow!

@marloes: dat is nou precies de reden dat ik andermans kinderen maar eng vind volgens mij laat ik ze vallen, ze huilen meteen als ze bij mij worden neergezet en die plakkers van luiers... die zou ik waarschijnlijk aan hun oren plakken ofzo. Het zal vast helemaal goed komen met mijn eigen kinderen, maar ik vind mezelf echt een gevaar op de weg

@thomassen, dank voor je uitleg! Het spookte daardoor wel even door mijn hoofd de afgelopen dagen dat mij dat ook zou kunnen overkomen, maar ik was er gelukkig alsnog snel bij (34 dagen) zoals je las.

Zo ehm... nou, wat een verhaal ☺

Madrid was trouwens leuk!
Raarmaarwaar: heb enorm om je verhaal gelachen. Vooral dat stukje met de benen omhoog. Fijn om te weten dat het niet uitmaakt dat ik meteen naar de wc ren en alles eruit voel lopen .

Ik denk trouwens dat je niet exact kan vaststellen wanneer je ovulatie zal zijn. Je moet rond die periode gewoon om de dag vrijen om de kansen te verhogen. Of ovulatietesten gebruiken. Ga ik vanaf deze maand doen.

Aan alle mensen die ongesteld zijn geworden: heel erg balen! Met de zomer in zicht heb ik alle vertrouwen in nóg meer chearleaders!

Troela, wat ben jij sterk! Ondanks alles toch nog meeleven met anderen, knap hoor. Veel sterkte met je ontsteking, hopelijk is het snel over!

Angie: zoals al eerder gezegd: het hoort er inderdaad allemaal bij, die twijfels en emotionele buien. Neemt niet weg dat het toch erg vervelend kan zijn. Gelukkig heb je een lieve Angieman.
*schrijft in agenda van Rare Man:

"1 - 3 - 5 - 7- 9 - 11- 13 - 15 juni vroeg naar bed"*

denk niet dat ie dat erg vindt

voel me wel net een
quote:raarmaarwaar schreef op 24 mei 2010 @ 19:20:

*schrijft in agenda van Rare Man:

"1 - 3 - 5 - 7- 9 - 11- 13 - 15 juni vroeg naar bed"*

denk niet dat ie dat erg vindt

voel me wel net een Hahahahahahahahaha de tranen lopen over m'n wangen van het lachen nu.. Wat zal jouw man blij zijn met dit rooster
Maakt dat echt niet uit trouwens met je benen omhoog?? Pfff.. lig ik daar iedere keer voor niets...
hij vroeg net al (toen ik het voorstelde): "je bent wel een beetje competitief he?"

@ marloes, mijn gynaecoloog zegt wel meer... ik lig tussen 1 en 15 juni ook gewoon weer met mijn benen omhoog. misschien dat ik ook maar die hele periode blijf liggen
hahahahha! wat schrijf je leuk raarmaarwaar!

Ik heb trouwens wel op meerdere sites gelezen dat je het beste 10 minuten kunt blijven liggen met een kussentje onder je billen.......nee heb je, ja kun je krijgen....dus ik zou het gewoon proberen....

Ik ga nu een paar dagen op mini-vakantie, iedereen succes met testen/ wachten/ eisprongen enzv enzv.....

tot vrijdag!
@ Raarmaarwaar; je staat weer in de tabel. Wat is je leeftijd ook alweer. Ik lig ook niet met mn benen omhoog hoor! Blijf wel ff 10 minuutjes liggen.

Ijsland was super was er vorig jaar ook al geweest, nu in het noorden en west-fjorden geweest, wel koud, maar geweldig mooi daar en rustig!

Wij gaan straks weer vroeg naar bed, vruchtbare dagen zijn eerder dan verwacht, vandaag en morgen, dus we gaan ervoor.

(alleen ben ik niet gezegend met een man met hoog libido, dus ik moet m echt het bed insleuren.... )
Lily veel plezier op je mini-vakantie, waar ga je naartoe?
@raarmaarwaar ik kom net uit bed... moeten we nou alweer? Heb je generaalverhaal laten lezen aan mr juuls en hij kon het wel begrijpen. 'het zijn er ook wat veel om allemaal in jouw flupsje te gaan zitten' en 'dat de beste moge winnen' hahaha. Thanks voor de literaire tip, ik denk dat ik daar wel wat mee kan...

@lily, marloes, raarmaarwaar hier blijft nog iemand 10 dagen met de beentjes in de lucht. Het voelt gewoon natuurlijk en noodzakelijk, dus pech dat iemand 'die er toevallig verstand van heeft' daar een mening over spuugt. Waarschijnlijk maken standjes volgens sommigen ook geen verschil, maar ik geloof daar toch in. Ik voelde vorige maand ook dat we op z'n hondjes (ja sorry hoor) raak hadden geschoten (...ahum)

@meike ik ken het. Ik heb ook een menneke die niet op commando kan presteren. Eens per 3 of 4 dagen? prima! Eens per dag? gaat 'm niet worden. Wat werkt (bij mij tenminste) is een week voor eisprong lekker doen alsof je 0 libido hebt en 'slaaplekkersgatjuh' mompelend je omdraaien, om vervolgens als de dagen gaan tellen je te ontpoppen tot een ware nymfomaan. Works like a charm

Sjonge ik zit op m'n typestoel! Maar we hebben ook net een stevig potje doelschieten gedaan en ik moet even ontladen. Heb fijne avond meiskes, ik hou jullie in de gaten
Hoi meiden!

Goed nieuws hier! Ik had vanmiddag bij het afvegen toch helderrood bloedverlies en was ervan overtuigd dat het nu echt mis was. Na lang denken heb ik toch mijn werk gebeld en ik mocht meteen voor een echo komen en er was een vruchtje te zien MET kloppend hartje!! Owww, dit had ik echt niet meer durvern dromen, ben zooo blij! Natuurlijk geeft dit geen garantie, maar dat het hartje klopt maakt het wel minder onzeker nu.

Haha, heb echt om je moeten lachen, raarmaarwaar. Maar afgelopen ronde heb ik dus ook netjes 15 minuten met een kussen onder mijn billen in bed gelegen. Dus tja, baat het niet dan schaadt het niet zeg maar.

Wel balen dat je ongesteld bent geworden, maar het werkt inderdaad gewoon.

En tja, je hebt per cyclus 25% kans dat je zwanger wordt door allerlei factoren. Het moment van sexen, de kwaliteit van het zaad, of ze de weg kunnen vinden (het blijven toch mannen en die ‘rijden’ liever verkeerd dan de weg te vragen, enz enz).

@Janine, wauw gefeliciteerd. Mijn 1e streepje was ook erg licht hoor. Gewoon nog een paar keer testen om de paar dagen en het streepje wordt vanzelf donkerder.

@Pinklady, ook hier een opgezette buik. Heb ook een beetje last van mijn darmen, kan maar 1x in de zoveel dagen naar het toilet, dus niet echt bevorderlijk.

@Troela, jeetje zeg, het zit jou echt niet mee (licht uitgedrukt!) Hopelijk ben je snel van de pijn af. Wel goed dat je zo snel naar je lichaam geluisterd hebt!
Hahaha, ik moet anders ook om jullie lachen zeg!

• het blijven toch mannen en die ‘rijden’ liever verkeerd dan de weg te vragen

• ‘een stevig potje doelschieten’

• ‘in je flurpsje’

@nolleke, wat fijn! Ik ‘hoor’ je echt opgelucht zijn. Maar eh... ben jij nu een week of 6 zwanger en is het dan al te zien? Of ben ik weer verkeerd aan het tellen? (tis dat ik echt op mijn diploma heb staan dat ik wiskunde B heb gehaald – anders zou ik het niet geloven) O en eh... als ‘ze’ de weg niet kunnen vinden de eerste keer, betekent dat dat ze dan altijd rondjes blijven rijden, of helpt een aanwijzing soms wel?

@juuls: goed gedaan, dan mag je nu wat voor jezelf doen!

@meike, ik ben 32 ik heb trouwens ook gekampeerd in ijsland – dat maakt de experience meteen een stuk frisser; zit je daar in een klein potje te roeren voor de tent met handschoenen aan, muts over je oren en een natte graskont... heerlijk

@juuls en marloes: rare man wist ook twee weken geleden niet wat hem overkwam hoor. Toen ik officieel aankondigde dat het volgens mij qua eisprong niet meer uitmaakte, heb ik wel een kleine zucht van verlichting gehoord. Hij begon nu wel al weer heel flink te doen over dat er extra veel eieren op het boodschappenlijstje moesten (en dan bedoelt-ie kippeneieren).

@lily: veel plezier!
@raar rondjes rijden? Volgens mij is het doodlopend haha

@marloes heee we zijn NODmaatjes!

ok, het is officieel: ik heb geen kont te doen!
ik heb nog minder kont te doen, let maar op:

ik heb goed nieuws gevonden voor angie: Zwangere vrouwen die aan het begin veel last hebben van ochtendmisselijkheid, hebben meer kans op een baby met een hoog IQ. http://www.zwangerworden.nu/node/718

en trouwens: jij hebt wel wat te doen, jij moet met je benen omhoog!
en kan je nagaan... ik ben de afgelopen twee weken OOK misselijk geweest en ik ben nog niet eens zwanger... DAT zal me een slim kind worden!

nog even een wijsheid van het internet (waar we ons blijkbaar allemaal niet aan gaan houden):

8. Vergeet de oude volkswijsheden

Met je benen omhoog liggen na het vrijen omdat het sperma zo makkelijker tot bij je eicel zou raken, is nergens voor nodig. Het helpt niet. Sperma wordt aangetrokken door het baarmoederslijmvlies. Enkele seconden na de ejaculatie is het sperma al goed op weg. Zaadcellen die niet mee zijn, zijn gewoon geen goede zaadcellen.
Die kunnen dus maar beter achterblijven!

Dus masaal die benen omlaag!
Ik ga een partij voor de spermacel oprichten... Gelijke kansen voor al het sperma. Wie doet mee?
Dus...........als je net even iets te traag bent, net niet zo hard kan zwemmen dan de rest............dan ben je 'niet goed genoeg'! Dat is discriminatie.

@ Juuls; je hebt al 1 aanhanger

Maarre even een vraagje. Sinds ik met de pil gestopt ben (in maart dus) heb ik vanaf mijn eisprong tot menstruatie lichtelijk buikpijn. Niet zoveel pijn dat ik niet meer kan functioneren maar gewoon een lichte aanwezigheid van druk ofzo. Is dit normaal? Ik wil dit niet aan mijn moeder/zussen/vriendinnen vragen want dan weten ze gelijk dat ik gestopt ben met de pil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven