halal recepten

25-05-2010 16:08 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij krijgen vrienden op bezoek. We zouden uit eten maar aangezien ons budget dat op dit moment niet toelaat wil ik voor ze koken. Dat vonden ze erg leuk maar....... of het dan wel halal was ik wil dit wel eens proberen klaar te maken.

Maar wat is dan lekker en voor een leek op dit gebied goed te doen? We hebben 3 kids die ook mee-eten maar die wel makkelijk zijn als het maar niet scherp is. Wij vinden zelf geit niet lekker, de lucht alleen al!

wie heeft een leuk idee, recept oid??
Kun je niet iets vegetarisch klaarmaken of is dat ook niet halal?
Cum non tum age
Shoarma.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
alles wat je bij de islamitische slager haalt is halal. Kan dus prima een gewoon recept met kip of rundvlees zijn. Lekkere pasta ofzo met halal kip?
Waarom zou je geit moeten gaan eten?

Loop gewoon een islamitische slagerij binnen. Als het goed is, is alles daar halal (even checken), dus je kunt bijv. gewoon kip, rundvlees of lamsvlees klaarmaken als het maar juist geslacht is.
Dat zeg ik....
Oftwel: je kunt (volgens mij) alle receptn die je wilt maken, gewoon maken als er maar geen varkensvlees (ook:ham/spekjes) inzit en het maar bij de juiste slager vandaan komt. Als je geen islamitische slagerij in de buurt hebt, hebben supermarkten ook wel halal vlees volgens mij.
Dat zeg ik....
Zolang je geen varkensvlees of paardenvlees op tafel zet EN het vlees/kip dat je koopt halal is (dus islamitische slager of AH halal vlees), is het altijd goed.
Noa, dat weet ik dus niet... misschien wel

BGB, ik wil voor ze koken en ze niet een kwak vlees op een broodje voorzetten!

Floorjte, moet het van zo'n slager zijn of mag het dan ook vlees (behalve varkensvlees) van de supermarkt zijn?
AH heeft halal dus? Hmm ga ik van de week even kijken, dat wist ik dus niet.
google eens op halal recepten en doe inkopen bij de islamitische slagerij/kruidenier/supermarkt. Je hoeft echt niet meteen geit te eten, halal vlees is niet meer dan "geslacht volgens de regels van de koran". Kan je ook op kip en koe etc toepassen (en op varken maar dan werkt het niet, knor is sowieso onrein voor islamieten, hartstikke haram).

google geeft 30.900 hits dus daar zit vast iets tussen.

dit is iig een site met veel recepten: halal recepten (heeeel veel)
Overigens vind ik het vlees van mijn islamitische slagerij veel lekkerder dan supermarkt vlees en is het goedkoper. Goede reden om het daar te kopen lijkt me!
Dat zeg ik....
Jazeker. Misschien ook wel andere supermarkten. Ik let er nooit zo op.
Hoe kan een recept halal zijn? Halal duidt idd. alleen op wijze van slachten van het dier. Je hebt geen halal rijst of halal aardappel. Dus al zet je ze stamppot voor.
quote:mimootje schreef op 25 mei 2010 @ 16:15:

AH heeft halal dus? Hmm ga ik van de week even kijken, dat wist ik dus niet.Hangt er wel vanaf waar je woont denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hier bij AH XL is er een groot schap vol verschillend halal vlees.

En als je kip, gehakt, of ander vlees bij een Isl.slager/Turkse toko haalt dan kan je alle gerechten volgens mij maken, ja zonder varkensvlees.

Je kan ook afspreken dat jij het voor en nagerecht maakt en zij het hoofdgerecht.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:nouschi schreef op 25 mei 2010 @ 16:19:

[...]

Hangt er wel vanaf waar je woont denk ik. Ik ben inderdaad nog nooit halal vlees tegen gekomen bij ons in het Bible Belt Durp.
De Jumbo heeft zelfs halal voor in de frituur. En halal pizza's.
er is hier idd een AH XL dus daar ga ik maar even kijken.

bedankt maar weer!
quote:mimootje schreef op 25 mei 2010 @ 16:08:

wij krijgen vrienden op bezoek. We zouden uit eten maar aangezien ons budget dat op dit moment niet toelaat wil ik voor ze koken. Dat vonden ze erg leuk maar....... of het dan wel halal was ik wil dit wel eens proberen klaar te maken.

Maar wat is dan lekker en voor een leek op dit gebied goed te doen? We hebben 3 kids die ook mee-eten maar die wel makkelijk zijn als het maar niet scherp is. Wij vinden zelf geit niet lekker, de lucht alleen al!

wie heeft een leuk idee, recept oid??Waar zouden jullie uit eten gaan? Ik zie nooit ergens op de kaart of vlees wel of niet halal geslacht is. Of was het een speciaal Islamitisch eetrestaurant?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
http://www.ah.nl/halal
dat zouden zij uitzoeken, heb geen idee eigenlijk
quote:Espinoza schreef op 25 mei 2010 @ 16:19:

Hoe kan een recept halal zijn? Halal duidt idd. alleen op wijze van slachten van het dier. Je hebt geen halal rijst of halal aardappel. Dus al zet je ze stamppot voor.

Ze bedoelt gerechten die halal zijn, dat lijkt me duidelijk.

Maar er zijn wel degelijk halalproducten als soepen, sauzen, kruidenmixen etc te verkrijgen. In een blikje tomatensoep/een saus/bepaald brood kan zomaar een ingredient (verdikkingsmiddel of bv gelatine) zijn verwerkt waar "sporen van varken" in zit. Denk ook eens aan snoep: tumtum, kauwgom, winegums, drop etc zit gelatine. Dat is meestal niet halal en wordt van rund- en varkensbeenderen gekookt.

Google maar eens op halal producten. Nestlé maar ook AH gaan zelfs het assortiment uitbreiden...
Mimootje, eten jouw vrienden wel eens bij de Mac? Of halen ze wel eens een kroketje uit de muur? Gaan ze wel eens in een 'gewone' restaurant uiteten?

Mijn ervaring is dat men al het bovenstaande wel doet, maar tegelijkertijd lastig lopen doen bij anderen, omdat ze per sé halal vlees moeten eten als ze daar op visite zijn.
quote:mips schreef op 25 mei 2010 @ 16:30:

[...]

Ze bedoelt gerechten die halal zijn, dat lijkt me duidelijk.

Maar er zijn wel degelijk halalproducten als soepen, sauzen, kruidenmixen etc te verkrijgen. In een blikje tomatensoep/een saus/bepaald brood kan zomaar een ingredient (verdikkingsmiddel of bv gelatine) zijn verwerkt waar "sporen van varken" in zit. Denk ook eens aan snoep: tumtum, kauwgom, winegums, drop etc zit gelatine. Dat is meestal niet halal en wordt van rund- en varkensbeenderen gekookt.

Google maar eens op halal producten. Nestlé maar ook AH gaan zelfs het assortiment uitbreiden...Oké, dan begrijp ik wat men met halal recepten bedoelt. Ik ben zelf een moslim en ken niemand die op dat niveau (gelatine, etc.) naar voedsel kijkt. Zolang je ze geen varkensvlees voorzet en het eten niet in dierlijke vetten bereidt, is het eigenlijk goed.
@ mylenevalerie,

dat van voor en nagerecht ikke en mijn bezoek hoofdgerecht is zooooooo Hollands. daar doen wij niet westerse allochtonen met een islamitische cultuur niet aan. Dan komen we met een hoofdgerecht dan wil je geeneens je voorgerecht en nagerecht meer.

Trouwens je word uitgenodigt om te eten, dat betekent gastvrouw/man kookt :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven