Wonen in Schiedam

19-05-2010 18:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

wie o wie kan mij vertellen hoe het is om te wonen in Schiedam?

Ik wil gaan samenwonen met mijn vriend en omdat ons werk nogal uit elkaar ligt, zijn we op zoek naar iets leuks 'somewhere in the middle'. Nu is Schiedam wel ongeveer halverwege en we hebben op Funda ook wel wat leuke woningen gevonden. Maar...

ik ken Schiedam niet en ik heb geen idee hoe het is om daar te wonen! Zijn er leuke winkeltjes, kan je er lekker uit eten, hoe is de sfeer in de binnenstad, etc. Vertel, Vertel!

Groet, Auva
quote:ColeTurner schreef op 19 mei 2010 @ 19:28:

Branwen: Delft is leuker dan Schiedam, maar ik vermoed dat het makkelijker is om snel een betaalbare woning te vinden in Schiedam dan in Delft.Delft is idd duurder. Desondanks zou ik nog steeds niet voor Schiedam gaan. De optie Vlaardingen van Zwieber is dan leuker.
Branwen: Vlaardingen lijkt mij ook leuker dan Schiedam.
quote:ColeTurner schreef op 19 mei 2010 @ 19:47:

Branwen: Vlaardingen lijkt mij ook leuker dan Schiedam.Vlaardingen is ook leuker dan Schiedam. Ik woon zelf in Vld (in de binnenstad) en het bevalt me prima. Huizen genoeg, ook niet al te duur en het centrum is mooier en diverser dan in Schiedam. Meer kroegen en restaurantjes.
Vlaardingen is idd leuker dan Schiedam, ook daar zijn de huizen wel redelijk betaalbaar. Woon zelf in de westwijk, redelijk dichtbij de binnenstad, is op zich aardig wonen..en je zit alsnog in een poep en een scheet in Rotterdam. Als het niet uitmaakt zou ik persoonlijk voor Vlaardingen kiezen, TO
Vlaardingen is leuker dan Schiedam, in Schiedam wil het maar niet gezellig worden op een of andere manier. Schiedam is wel heel goedkoop, dus als je nogal uithuizig bent wel redelijk wat huis voor je geld. De zweedse buurt (Svea) ziet er wel mooi uit, maar geen idee hoe het daar wonen is. Ketel schijnt leuk te zijn, maar daar zit je wel recht onder de aanvliegroute naar Rotterdam Airport.
Ik kom oorspronkelijk uit die regio en heb nog veel familie in Vlaardingen/Schiedam wonen. Ik vind het allebei eerlijk gezegd niks. Vlaardingen nog ietsje beter dan Schiedam maar ik vind het absoluut geen leuke/gezellige stad. Als Delft ook een optie voor je is zou ik zeker weten Delft kiezen.
Bedankt allemaal voor de reacties!

Delft en Rotterdam hadden we inderdaad ook op het lijstje staan. Inmiddels zijn we van 't weekend in Delft geweest en dat staat nu wel echt bovenaan op het lijstje! Maar misschien lag dat ook wel aan 't mooie weer ;)

Dus we gaan kijken of we daar iets naar onze zin én portemonnaie kunnen vinden.
Ik woon zelf in Schiedam en ben ongeveer 7 jaar gelden van de big city naar Schiedam verhuist. Ik woon dicht tegen het centrum aan.

De restaurantjes zijn prima en heel goed (niet alles). Als je van buurtkroegjes houdt dan zit je prima in Schiedam. Het winkelen valt inderdaad tegen, maar Rotterdam vind ik ook niet alles hebben. Vlaardingen vind ik leuker om te shoppen en hangt meer sfeer.

Tja er zijn ontzettende leuke buurten en er zijn niet zo leuke buurten. Het ligt eraan wat je wil en wat je budget is.

Sveanwijken zijn niet goedkoop en kosten gemiddeld 350.000 in Schiedam-Oost zit je gemiddeld onder de 200.000.
quote:Zwieber schreef op 19 mei 2010 @ 19:06:

Vlaardingen vind ik persoonlijk leuker.

Ik ben opgegroeit in de oostwijk. (nabij verploeg voor insiders)

Vroehâh vond ik het er leuker maar ik vermaak me er nogsteeds prima als ik er weer eens ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven