Aldi of Lidl?
dinsdag 25 mei 2010 om 19:37
Bij beide supermarkten kom ik nooit. Nou krijg ik toch vaak te horen dat de wijn bij de lidl zo goed is of dat de kaasjes van de aldi best te doen zijn of weet ik veel wat.
Nu wil ik dus morgen wel eens naar een van de 2 gaan om t een en ander te gaan kopen en uit proberen. Maar naar welke zal ik dan gaan?
Zijn er meer dingen lekker of een aanrader bij de Aldi of is de lidl echt interessanter?
Nu wil ik dus morgen wel eens naar een van de 2 gaan om t een en ander te gaan kopen en uit proberen. Maar naar welke zal ik dan gaan?
Zijn er meer dingen lekker of een aanrader bij de Aldi of is de lidl echt interessanter?
woensdag 26 mei 2010 om 11:36
Beide hebben best redelijke producten.
Wijn van Aldi of Lidl kan ik niet goed noemen, maar het slobbert redelijk weg.
Wel heb ik grote moeite met het buitengewoon asociale personeelsbeleid van beide bedrijven. Ook op maatschappelijk- en milieugebied zie ik weinig positiefs.
Voor mij reden om er niet meer te kopen.
Wijn van Aldi of Lidl kan ik niet goed noemen, maar het slobbert redelijk weg.
Wel heb ik grote moeite met het buitengewoon asociale personeelsbeleid van beide bedrijven. Ook op maatschappelijk- en milieugebied zie ik weinig positiefs.
Voor mij reden om er niet meer te kopen.
woensdag 26 mei 2010 om 13:35
Nou, ik ben naar de lidl geweest. Maar ik vond t toch wel wat tegenvallen.Ik hoefde geen vlees/groenten, maar waar ik voor kwam was ook matig.
Geen tissues, de kleine flesjes plat water waren op.
Geen lekkere kaasjes. heel veel geitenkaas, dat wel; of gewone hollandse kaas, maar daar kwam ik niet voor. Heb dus maar 1 stukje brie.
Heb nu gekocht:
brie
wcrollen
2 bekertjes roomyoghurt
flesjes appelsap
babydoekjes
kinderkoekjes
singhabier
2 stuks yoghurtchocolade
chocobiscuits
macadamia noten
Magertjes vond ik. Ik zal vrijdag eens naar de aldi gaan, want ik moet nog steeds flesjes water in ieder geval hebben en dan neus ik eens verder rond wat ze daar allemaal hebben.
ik zal eens dat andere topic doorspitten van wat ik echt niet mag missen bij de aldi.
De dozen en de onbekende merken weerhielden me er toch allemaal een beetje van om mijn kar goed vol te gooien. Toch raar is dat he?
Geen tissues, de kleine flesjes plat water waren op.
Geen lekkere kaasjes. heel veel geitenkaas, dat wel; of gewone hollandse kaas, maar daar kwam ik niet voor. Heb dus maar 1 stukje brie.
Heb nu gekocht:
brie
wcrollen
2 bekertjes roomyoghurt
flesjes appelsap
babydoekjes
kinderkoekjes
singhabier
2 stuks yoghurtchocolade
chocobiscuits
macadamia noten
Magertjes vond ik. Ik zal vrijdag eens naar de aldi gaan, want ik moet nog steeds flesjes water in ieder geval hebben en dan neus ik eens verder rond wat ze daar allemaal hebben.
ik zal eens dat andere topic doorspitten van wat ik echt niet mag missen bij de aldi.
De dozen en de onbekende merken weerhielden me er toch allemaal een beetje van om mijn kar goed vol te gooien. Toch raar is dat he?
woensdag 26 mei 2010 om 13:42
Ik ga meer en liever naar de Lidl.
In het dorp waar ik woon zit alleen een Lidl. Dichtstbijzijnde Aldi zit ong 15 min hier vandaan (met de auto)
Vind de keuze aan groente en fruit groter bij de Lidl.
En de extra kassa's gaan bij de Lidl eerder open (al duurt dat ook vaak erg lang )
Maar bij de Aldi vind ik die lasagne (die 1 pers. bakjes) erg lekker en niet duur. En die zakjes sla, dacht voor nog geen 70 cent.
In het dorp waar ik woon zit alleen een Lidl. Dichtstbijzijnde Aldi zit ong 15 min hier vandaan (met de auto)
Vind de keuze aan groente en fruit groter bij de Lidl.
En de extra kassa's gaan bij de Lidl eerder open (al duurt dat ook vaak erg lang )
Maar bij de Aldi vind ik die lasagne (die 1 pers. bakjes) erg lekker en niet duur. En die zakjes sla, dacht voor nog geen 70 cent.
woensdag 26 mei 2010 om 14:17
Het is inderdaad wennen om die onbekende merken te kopen, maar over het algemeen vind ik het wel goed spul.
Bij de Lidl koop ik:
cola zero (vind ik lekkerder dan de echte)
groente/fruit (als beste getest bij Kassa!)
melk
vleeswaren
kaas
thee
voorverpakt stokbrood
frituursnacks (bijv. kaassouflé's, kipnuggets, kroketten etc.)
griekse yoghurt in emmertje (heerlijk romig!)
creme fraiche
feta kaas (de zgn.herderkaas is heel lekker!)
brie
kruidenkaas
verse pasta en ravioli (is nieuw in assortiment en echt lekker)
pasta gorgonzola uit de diepvries (altijd makkelijk als je geen zin hebt om te koken)
diepvries groente (bijv. mix van wortel, bloemkool & broccoli)
kebab
rundergehakt
snoep / koek / nootjes (geen chips want die vind ik niet lekker)
antikalkspul voor de badkamer (beter dan antikal!)
vuilniszakken
Bij de Aldi haal ik:
luiers (goed en goedkoop)
toetendoekjes
kattenvoer (dan wel de premium dus zonder kleurstoffen enzo)
honing
zakjes sla
roerbakmix
kaas
eieren
boter
olijfolie
bouillonblokjes
diepvries minicroissantjes, minichocoladebroodjes en mini koffiebroodjes om af te bakken in de oven
blik croissantdeeg
chips
chocoladekoekjes
Dit is maar een kleine greep want ze hebben eigenlijk best veel wat ik gebruik, ook bijv. basisspul als suiker, melk etc. haal ik daar ook vaak.
Bij de Lidl koop ik:
cola zero (vind ik lekkerder dan de echte)
groente/fruit (als beste getest bij Kassa!)
melk
vleeswaren
kaas
thee
voorverpakt stokbrood
frituursnacks (bijv. kaassouflé's, kipnuggets, kroketten etc.)
griekse yoghurt in emmertje (heerlijk romig!)
creme fraiche
feta kaas (de zgn.herderkaas is heel lekker!)
brie
kruidenkaas
verse pasta en ravioli (is nieuw in assortiment en echt lekker)
pasta gorgonzola uit de diepvries (altijd makkelijk als je geen zin hebt om te koken)
diepvries groente (bijv. mix van wortel, bloemkool & broccoli)
kebab
rundergehakt
snoep / koek / nootjes (geen chips want die vind ik niet lekker)
antikalkspul voor de badkamer (beter dan antikal!)
vuilniszakken
Bij de Aldi haal ik:
luiers (goed en goedkoop)
toetendoekjes
kattenvoer (dan wel de premium dus zonder kleurstoffen enzo)
honing
zakjes sla
roerbakmix
kaas
eieren
boter
olijfolie
bouillonblokjes
diepvries minicroissantjes, minichocoladebroodjes en mini koffiebroodjes om af te bakken in de oven
blik croissantdeeg
chips
chocoladekoekjes
Dit is maar een kleine greep want ze hebben eigenlijk best veel wat ik gebruik, ook bijv. basisspul als suiker, melk etc. haal ik daar ook vaak.
woensdag 26 mei 2010 om 17:10
woensdag 26 mei 2010 om 18:49
Ik vind de Aldi niets, maar de Lidl vind ik goed, ik koop daar mijn appels heel goed vers en sappig ! de cottagecheese, de wafels met chocolade coating per individueel verpakt 8 stuks, super lekker ! brie, het rundergehakt is hartstikke goed, geen vieze vet zeentjes erin. Voor de rest naar bas van dr heijden en AH.
donderdag 27 mei 2010 om 00:44
Lidl! Ik koop er bijna al mijn boodschappen (op kattenbakvulling, kattenvoer, kruidenmixjen, melk en karnemelk na)
Ben zeer tevreden over de:
- verse pasta
- groente en fruit
- rooibos thee met honing smaakje
- brie
- tissues
- wattenschijfjes
- wasmiddel (color en geconcentreerd voor de witte was)
- vaatwastabletten
- chips (berenchips en kaasknabbels)
Ben zeer tevreden over de:
- verse pasta
- groente en fruit
- rooibos thee met honing smaakje
- brie
- tissues
- wattenschijfjes
- wasmiddel (color en geconcentreerd voor de witte was)
- vaatwastabletten
- chips (berenchips en kaasknabbels)
donderdag 27 mei 2010 om 00:48
donderdag 27 mei 2010 om 20:10
quote:_69_ schreef op 25 mei 2010 @ 19:37:
Bij beide supermarkten kom ik nooit. Nou krijg ik toch vaak te horen dat de wijn bij de lidl zo goed is of dat de kaasjes van de aldi best te doen zijn of weet ik veel wat.
Ik ga regelmatig naar de Aldi en ook wel eens naar de Lidl maar echt je moet er geen wijn halen hoor! Niet als je van lekkere wijn houdt, vroeger (studententijd) haalde ik alles wel bij de Aldi en vond ik alles lekker maar nu ik wat beter proef en niet alleen voor de alcohol ga....nee dan alleen de El Arbol wijnen misschien van de Aldi.
Brood haal ik ook niet bij de Aldi en bij de Lidl is groente/fruit beter. Verder zijn veel dingen prima te doen.
Ik ga regelmatig naar de Aldi en ook wel eens naar de Lidl maar echt je moet er geen wijn halen hoor! Niet als je van lekkere wijn houdt, vroeger (studententijd) haalde ik alles wel bij de Aldi en vond ik alles lekker maar nu ik wat beter proef en niet alleen voor de alcohol ga....nee dan alleen de El Arbol wijnen misschien van de Aldi.
Brood haal ik ook niet bij de Aldi en bij de Lidl is groente/fruit beter. Verder zijn veel dingen prima te doen.