wat is jouw favo whisk(e)y?

09-05-2010 11:24 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van Mirremarra's wijn top-3 ga ik hier eens verder over de whiskey. Zijn er hier whiskey/whisky-liefhebbers en zo ja, wat vind je lekker?

Ik trap af: ik hou van de zware jongens als Lagavullin en Laphroaig. Maar vind soms ook een zachte Ier wel lekker.
quote:Digitalis schreef op 26 mei 2010 @ 23:49:40% is ontbijt.

Van de acht flessen die ik binnen heb gekregen zit er maar één op 40%. Persoonlijk vind ik dat inderdaad net te licht voor optimaal. Twee zitten er boven de 55%.

Uiteindelijk is het percentage maar een klein deel van het verhaal, het gaat ook om kracht in de smaak.
quote:tijgermeisje schreef op 26 mei 2010 @ 23:46:

TO Ardbeg al eens geproefd?

Over straffe jongens gesproken Als je Ardbeg kent maakt dat je keuze voor Glenfiddich wel aparter :P. Maar ja, dat is mijn smaak :P. Glenfiddich is wat dat betreft ook wel de Heineken van de single malts. Zeer neutraal en daardoor ook een aanhang. Ik houd gewoon van sterke smaken .
Becherovka, is dat in NL te krijgen? Jaren geleden geproefd en ik vond t heerlijk
mn vader verzamelde whisky's dus ik heb het een en ander geproefd.

Ben erg benieuwd hoe er over Glenmorangie wordt gedacht hier, das nl. de favoriet van mn pa.
quote:tijgermeisje schreef op 27 mei 2010 @ 01:00:

mn vader verzamelde whisky's dus ik heb het een en ander geproefd.

Ben erg benieuwd hoe er over Glenmorangie wordt gedacht hier, das nl. de favoriet van mn pa.Is dat ook niet eentje van de Spey Side?
Muis ik heb geen idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven