Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Boodschappen zijn binnen! Zometeen gaat vriend weg (niet dat dát nou zo gezellig is, maar hij loopt ook wel een beetje in de weg ) dus het moet goedkomen vanmiddag.
Oh lekker hoor even shoppen Maryxz!

Mijn 2e wasje hangt alweer lekker buiten. Nu nog even 1 dingen checken van mijn theoretisch kader en misschien nog wat uitwerken en dan is dat helemaal af.

Hebben jullie dat nou ook, dat alle artikelen op een grote stapel liggen en de stapel alleen maar lijkt te groeien door nieuwe artikelen en verschillende versies van de hoofdstukken?
@ Magnolia; Ik heb mijn map waarin ik alles opsla gesorteerd in allemaal submappen, maar er komen er steeds meer bij! Ik probeer het gescheiden te houden anders kom ik er niet meer uit. Ik heb een map 'Hoofdstukken', 'Artikelen', 'Potentiële artikelen', etc. Voorlopig kan ik wel door met de info die ik nu heb, maar er komt vást nog wel wat bij.

Maar stiekem vind ik dat alleen maar leuk. Het is heel indrukwekkend om een lange bibilografie met écht goede wetenschappelijke artikelen te hebben!
Jeetje je hebt echt een heel systeem opgezet Puntje! Goed van je zeg. Bij mij ligt alles op 1 grote stapel en ik moet steeds weer de hele stapel door om het artikel te vinden. Mijn literatuurlijst is niet zo indrukwekkend en dat is wel een zwakte van mijn scriptie.

Overigens heb ik mijn doel van de ochtend gehaald! Inleiding en theoretisch kader zijn helemaal op orde! Dus nu even lunchen en straks aan de slag met mijn analyse. Ga vooral het hoofdstuk doorlezen en in de hard copy erbij schrijven. Merk dat ik dat toch het makkelijkst vind
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 29-05-2010 12:28
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik heb vooral elektronische artikelen hoor! Niet denken dat ik hier thuis allerlei dozen en mappen heb. Tenminste, dat heb ik wel, maar niet voor de scriptie

Ik heb maar weinig papieren dingen, die zitten wel allemaal bij elkaar in een map. Maar op de computer is alles dus erg georganiseerd.

Back-up jij ook je scriptie? Hoe vaak doe je dat?
ohh haha, ik dacht inderdaad dat je allerlei ordners had staan met daarin papier! Mijn logeerbed is dus wel bezaaid met artikelen.

Hmm ja af en toe maak ik wel een back up. Zou ik eigenlijk vaker moeten doen. Heb een externe harde schijf en daar sla ik em op. En voorheen mailde ik mijn versie ook naar mezelf.
@ Magnolia: Wat een goed nieuws! En zo te horen ben je vandaag ook al goed bezig geweest. Keep up the good work, girl!! Je bent er nu echt bijna!

Ik ga vandaag niet zoveel doen, ben nu thuisthuis, want mijn jongste zusje is jarig. Misschien als eerste ronde visite straks weg is nog even wat lezen voor mijn tentamen. Morgen moet ik hele dag werken, dus dan ben ik ook niet van de partij.

Nou meiden, succes vandaag!!
Ok, even pauze. Ik ben niet ontevreden! Af en toe kan ik mn aandacht er niet bijhouden. Maar als ik netto gezien meer wél dan niet aan mn scriptie heb gezeten is dat al een hele verbetering tov mijn 'normale' gedrag!

Ik ga even eten en een aflevering van mijn favoriete serie kijken als beloning. Heb jij jezelf al beloond omdat je je doelen van vanochtend ruim op tijd hebt gehaald Magnolia?
Halloooo ik ben er ook weer bij!

Is het wasdag vandaag? Ik heb mijn tweede was ook alweer aan het draaien!

@ magnolia: wat fijn dat het gesprek zo goed ging en dat je er zo'n lekkere energyboost aan over hebt gehouden!! Fijn om je weer zulke positieve berichten te zien posten!!

En een hulp in de huishouding... daar kan ik alleen maar van dromen! Hoeveel uur per week heb je die hulp? Misschien moet ik mezelf maar een hulp cadeau doen als ik afstudeer! Ik heb echt zo'n hekel aan het huishouden!

Ik ga zo weer verder met het lezen en samenvatten van literatuur. Had gehoopt dat ik lekker buiten kon werken, maar er staat maar een zwak zonnetje en het is best wel koud hier!

Succes allemaal, vanmiddag kom ik me weer melden!
@Puntje: nee geen beloning. Dan word ik alleen maar afgeleid. Al ga ik straks wel rustig op de bank zitten om mijn analyse hoofdstuk door te nemen en te verbeteren. Welke serie ga je kijken?

@Mar: ik was altijd in het weekend, want goedkoop tarief! Mijn hulp komt 2,5u per week (10 euro per uur). Dan doet ze de standaard dingen (stoffen, stofzuigen, dweilen, wc, badkamer, keuken). En dan nog wat extra's, bv strijken, ramen zemen of keukenkastjes, of de boekenkast uitruimen om zo overal te stoffen. Daarnaast verschoont ze ook mijn bed als ik schoon beddegoed op bed leg. Dus echt ideaal!

@Inkjee: gefelicteerd met de verjaardag van je zusje! Ook weleens lekker om niet aan de studie te hoeven!
Friends is mijn serie. En meestal blijft het niet bij één aflevering, maar nu wel.

Inkjee, geniet lekker van je huiswerk-vrije weekend! Veel plezier op die verjaardag, van de week ga je gewoon weer hard aan de slag.

HippoMar, ik was altijd op vrijdag, en op zaterdag ga ik door met wat er op vrijdag nog niet klaar was. Is gewoon lekker om in het weekend te doen! Hier is de zon nog wel, maar ik zie al dikkere wolken aankomen. Vanaf maandag wordt het weer mooi en kunnen we buiten werken! We zien je vanmiddag!
Zijn jullie nog flink opgeschoten vanmiddag? Bij mij valt het tegen. Heb nog geen alinea herschreven vanmiddag. Denk dat ik die alinea in ieder geval afmaak en dan morgen weer verder ga. Want zo schiet het ook niet echt op
Bij mij ging het waardeloos vanmiddag. Volgende keer voor mij ook geen beloning na een ochtendje goed werken, ik raak alleen maar uit het ritme! Ik ga nu nog even door tot een uur of 7, en dan eten. Vanavond misschien lekker niksen, maar als ik de flow heb ga ik nog even door. Gelukkig ben ik vanmorgen wel opgeschoten, heb ik in ieder geval nog wel een goed gevoel over. Maar bij jou ging het vanmiddag ook niet Magnolia?
HippoMar: hoe is het bij jou gegaan vanmiddag?
Nee bij mij ging het ook niet vanmiddag. Ga zo lekker douchen en dan op de bank even kijken of het nog lukt. Wel met de tv aan want vind How to look good naked zo'n leuk programma.
Hm, het ging eigenlijk wel lekker vanmiddag! Flink wat gelezen en samengevat.

En ook nog eens flink wat was weggewerkt, haha!

Oeh, klinkt toch wel fijn zo'n hulp... Zeker één die ook nog eens strijkt ;-d

Morgenochtend ben ik weer van de partij, als ik het win van mijn warme bedje!
Ik geef het op voor vandaag. Iets eerder dan dat ik wilde (zeker gezien de tijd die ik er vanmiddag aan heb besteed: te weinig) maar het wil gewoon niet meer!

Morgenmiddag na het werk en in de avond ga ik echt weer verder, want ik ben er op zich best tevreden over!

Succes iedereen verder vandaag (zijn er nog mensen over eigenlijk? ) en misschien tot morgen.
Goedemorgen!

Zijn er gisteren nog mensen druk bezig geweest?

@Maryxz: heb je nog een leuk outfit kunnen shoppen?

@Hippomar: ben jij inmiddels ook het bed uit?

@Puntje: werkse deze ochtend en tot vanmiddag!

Ik ga nu weer aan de slag. Even niet achter de pc, maar gewoon aan de eettafel met pen en papier. Vind ik toch wel heel fijn werken, hoef ik het daarna alleen maar over te tikken. Doel van vandaag is de eerste 2 paragrafen van mijn analysedeel af te hebben. Dan donderdag de laatste paragraaf en dan kan ik beginnen aan het herschrijven van mijn conclusie.
Doel van vandaag is al behaald: eerste 2 paragrafen zijn aangepast. Dus nu maar verder met de laatste paragraaf, die eigenlijk het belangrijkst is van het hele hoofdstuk.
@Magnolia.. Gaat lekker zo he! Go girl go.

En hulp in de huishouden is idd een zegen. Helaas strijkt de mijne niet.
Daar ben ik weer!

Lekker bezig geweest, nu ff pauze om te forummen en te lunchen. Dan ga ik zo weer verder.

Kreeg gisteren nog een mailtje van een docent dat mijn deadline van 1 september heel moeilijk gaat worden omdat er in de zomer geen begeleiding is... Dus misschien moet ik het wel een maand of langer verschuiven...

@ magnolia: goed bezig!!! Ik schrijf ook het liefste eerst met pen en papier. Maak nu ook al mijn samenvattingen in zo'n leeg schrift met harde kaft. Helemaal mijn ding ;-d

Ik denk dat ik jullie niet meer spreek vandaag, want ik heb aan het einde van de middag een feestje. En dat gaat denk ik wel even duren, hehehe.

Groetjes en succes vandaag!!
Hey ladies.. ik kom ff kijken

Heb dit weekend veel gedaan, maar niet aan mijn scriptie. Gelukkig wel aan andere vakken, voor de komende tentamens.. Zodra die voorbij zijn, ga ik Hoofdstuk 5 (laatste inhoudelijke hoofdstuk) afmaken en dan gaat het opschieten! Heb er dus wel een goed gevoel bij.

Vanavond na het eten lekker naar de bios met vriendinnetjes (SatC, uiteraard).. Veel succes nog!
Zo ik stop er mee voor vandaag. Resultaat: paragraaf 1 en 2 van mijn analyse helemaal herzien. En daarnaast ook subparagraaf 1 van paragraaf 3 herzien. Subparagraaf 2 bewaar ik voor komende donderdag. En dan zou ik 3 dagen hebben voor mijn conclusie.

Wat zouden jullie doen? Ik heb eigenlijk afgesproken met mijn supervisor om 14 juni een herziene versie in te leveren. Maar het ziet er naar uit dat ik al op 7 of 8 juni een herziene versie kan hebben. Deze maar opsturen met de vraag om commentaar en ik daardoor net iets meer tijd heb voor de laatste dingen (nl een extra weekend) of toch gewoon maar 14 juni de nieuwe versie opleveren.
Zijn er vanavond nog mensen? Ik heb zó geen zin! Heb het een tijdje uitgesteld, maar nu moet ik toch wel even wat gaan doen. Ik heb mezelf beloofd tot half11 te schrijven, dan stop ik ermee. En wil ik mezelf niet helemaal pesten moet ik er voor zorgen dat ik niet voor niets deze avond mezelf op mn kamertje heb opgesloten, dus aan de slag!

@ Magnolia: ik zou zeker gebruik maken van die extra week om nog meer aanpassingen te kunnen doen. Je ontwikkeling en je bijdrage tellen ook mee voor je cijfer (tenminste, meestal), niet alleen je eindresultaat. Dus wanneer jij zélf om extra input vraagt, en je het afgesprokene ook nog eens eerder klaar kan hebben, waarom niet? Het kan alleen maar beter worden!
Sorry hoor moet hier even uithuilen..... Man heeft niks meer van zich laten horen na dat ene telefoontje. We hadden afgesproken eind van de week, als ik terug was van werkbezoek contact te hebben. Vrijdag een sms gestuurd en 's avonds en zaterdag hem geprobeerd te bellen, maar nam niet op. Heb sindsdien ook niks meer van me laten horen of geprobeerd om hem te bereiken. Wat me dan wel pijn doet is dat ik zie dat ie online is (geweest) op 1 van de netwerksites. Kan er echt verdrietig om worden en tegelijkertijd ook boos! Boos omdat hij niet eens de moeite neemt om contact met me te zoeken of in ieder geval duidelijk te zijn. Wil ook niet steeds het initiatief nemen om contact met hem te zoeken, maar aan de andere kant wil ik ook duidelijkheid, dat is wel het minste lijkt me.....

@Puntje: succes vanavond!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven