Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeeeeee jullie zijn in de war hoor, ik ben morgen nog thuis en DAN ga ik 's nachts op vakantie!!!!! Morgen dus alles inpakken!!!

Manlief is morgen ook al vrij dus hebben we nu echt al een vakantiegevoel, gaan we zo vieren met bier/wijn (en voetbal vrees ik...)

Mzzl, tot morgen!
@ringel: wat een geweldige kok toch he, die meneer O.

Ik heb vanavond weer eens gerapleyd met Floor, ze moet het nu maar eens gaan leren. Ze kreeg een stuk minder binnen dan normaal maar ze was er wel heel druk mee en dat betekent voor ons een stuk rustiger eten.

Onder het lepelen zit ze ook altijd te piepen omdat het niet snel genoeg gaat, dat was nu ook niet.

Vandaag was manlief de hele dag weg, hij is nu net een half uur terug. En vanmorgen was de nieuwe schoonmaakster voor het eerst en ben ik ook de hele ochtend bezig geweest met was en opruimen enzo. 's middags heeft Floor maar een half uur geslapen en moest ik dus 's avonds het eten en naar bed gebeuren alleen doen. Respect hoor voor alleenstaande ouders, ik ben na een dag al moe.

@mmmoi: mocht ik je niet meer spreken, hele fijne vakantie, drink er 1 op ons daar en kom maar lekker bruin en uitgerust weer terug.
@mmmoi: haha zit ik daar uitgebreid afscheid te nemen (3 natte zakdoeken!) en dan ben je er gewoon nog een dag.
Wij hebben voor de verandering meisje voor ons eten aan in bad gedaan en daarna de fles (2 uur na warm eten) en ze lag nu om 19.15 op bed......dacht ik fijn lekker met Lief op de bank te kunnen hangen....is voetbah op! en meteen weer en "belangrijke wedstrijd, want WE moeten winnen" kan mij dat stomme voetbah schelen.

Nou ja, ben net nog gebeld door werk en ik had stiekem gehoopt dat er morgen nog steeds 4 kids zouden zijn, want dan zou ik mooi optijd weg kunnen (begin morgenochtend om 10.00 met een cursus) maar nu komt dus zo'n monstertje terug en moet ik dus tot 22.00 blijven en is sta ook nog naast een invalster. blegh, is dus 12 uur werken. heb ik nog mazzel dat ik de volgende dag pas om 8.00 uur hoef te beginnen ipv 7.00 (zei degene die de roosters maakte) pffft ik ben er wel ff klaar mee, gelukkig weekend vrij, maar dat wordt bijtanken geblazen.

En we kunnen nog eendag van mmmoi en Jas' verhaaltjes genieten. Heb vandaag je foto's en filmpjes op hyves bekeken, zo grappig! Maar vergeleken bij Jas, is Mayte echt nog een kale biljartbal (zelfs nu d'r staartjes zijn geknipt)

@Ris hoest?
he ringel, hoe is het nu eigenlijk met de vrienden van je man die hij bijna niet ziet sinds jullie in H wonen? Je was toen een keer zo boos erover dat je merkte dat zijn vrienden het af lieten weten.
Wat een drukte hier!!!Gezellig!

De oefenbeker waar Pebbels plaatjes van heeft geplaatst, die hebben wij ook. We hebben er gelijk 3 gekocht zodat de oma's er thuis ook één hebben.

Ook de beker waarvan Bloem een link had geplaatst hebben we in huis, maar omdat Ella toch heel hard moet lurken aan dat rietjes, is die niet zo'n succes (jammer van de 6,50....ofzo iets).

Vanavond gingen manlief en ik ons toetje eten en toen werd Ella net wakker (rare dag gehad vandaag wat slapen en eten betreft), dus eerst Ella bv gegeven en toen wilde ik mijn dubbelvla gaan opeten, maar dat wilde Ella ook wel. Ik ben nog steeds heel strikt dus manlief ging ff een bekertje kwark voor haar halen. Maar ja... ze zit steeds te emmeren met haar lepel (wil 'm zelf vasthouden en omdat ze al in haar pyjama zat en ik niet wilde dat ze zichzelf vol zou smeren, mocht ze dat niet). Dus ik zet gewoon die beker aan haar mond..... (niks oefenbeker!) drinkt ze zo die kwark eruit!

Meteen dus een tip; kwark (of yoghurt) is wat dikker, dus stroomt het er niet zo snel uit. Met thee uit de oefenbeker, wil ze nog weleens haar mond gewoon openhouden, met als resultaat dat ik het in haar mond giet en zij het er weer uit laat lopen.

Ringel; wb werk. Ik wil ook echt wat anders gaan doen. Maar pas ná mijn ouderschapsverlof; anders moet ik dat inleveren en dat doe ik never nooit niet. Ik ga kijken of de Arbo nog iets kan betekenen in evt overplaatsen (of jobrotation zoals ze dat bij ons zo mooi noemen) mss binnen onze stichting, zit ik gelijk ook niet meer met het probleem van het verlof.

Vergadering ging niet door. Er zaten 3 zieke snot-koortshoofden aan tafel (we gingen eerst lunchen) dus ik ben voor een uurtje geweest en toen ben ik weer naar huis gegaan. (iedereen dus, niet alleen ik!)

Tandjes; bij Ella nog niks te zien.

Verkouden? Ella niet, geen snot, geen hoest, geen keelpijntjes.

Sprongetje? Dat zou kunnen, ze heeft weer wat moeite met inslapen; ligt hysterisch te krijsen in haar bedje... ik kan daar zó slecht tegen! en dan gaat manlief op de plee de krant zitten lezen! Ik heb de babyfoon op de wc gezet, ik werd echt zo kwaad op 'm! Sukkel.

Hoe doen jullie dat met het huishouden en andere taken in en rond het huis? Ik word er nml soms nogal simpel van dat hij er vanuit lijkt te gaan dat ik alles wel doe "want jij bent toch thuis". Maar als hij thuis is, dan geldt die regel niet.

Hij ziet ook niet dat er dingen moeten gebeuren. We zijn nu 9 jaar bij elkaar (wonen 8 jaar samen). Lang geleden hebben we bijv. afgesproken dat hij altijd het bed afhaalt en verschoont (omdat hij altijd uitsliep op zondag; laatste uit bed, dus afhalen zeg maar).

Werkt prima; heeft 'ie lekker houvast aan. Maar hij vroeg zich pas wel af waarom ik het nooit deed! Duh! Omdat ik álle andere was doe! Correctie; hij wast wel, maar... hij kan niks anders doen in huis als de was aanstaat (hij zou het liefst voor het raampje gaan zitten kijken volgens mij) en hij vergeet dat die was ook in de droger moet of dat je 'm op moet hangen en als de was dan droog is, dat je die ook van het rek of uit de droger moet halen. Dus hij doet één onderdeel van de was en ik de rest.

Ik was het van de week zo zat met die was; daar komt toch ook geen einde aan he.

Ik had dus bedacht géén was te doen deze week. In de badkamer puilde de wasmand al helemaal uit (niet gek, met zijn 3tjes) en omdat ik Ella elke ochtend naar beneden breng, lijkt het me het meest makkelijk als hij dan die was mee neemt. Maar hij heeft niet eens door dat er nog geen sok meer bij kan. Eindelijk heeft hij het vandaag naar beneden gebracht; hij heeft het ook gesorteerd en één machine aangezet (hadden er makkelijk 3 kunnen zijn) en de was hangt nog aan het rek en zit ook nog in de droger.

Echt unglaublich! Ik weet ook niet hoe ik het hem kan leren. Ik heb nu het droogrek in de woonkamer gezet, je breekt er je nek over als je de keuken in wil; hopelijk helpt dat.

Wat een geleuter over was!

Morgen ga ik zwemmen denk ik; op donderdag is er baby-instuif.

Nu ga ik slapen, ben moe. Moest gisteren bardienst draaien bij ons clubgebouw; tot 12 uur 'snachts! Niet normaal!

Trusten!
Wahhh veel geschreven...Ga maar half reageren.

Ris: die frustraties die ken ik ook. Vooral voorkauwen soms zo irrie.

Maar vriend denkt echt dat hij even veel als ik doe. Maar ik heb heel de organisatie van alles. Oppas, administratie, consultatiebureau, hem zeggen/smeken welke klussen. Al het denkwerk doe ik. Het echte schoonmaken is misschien nog redelijke verdeling, maar geregel echt not.

Ene keer kan ik er beter tegen dan de andere keer. Wordt soms alleen witheet als hij beweert meer of evenveel te doen.

En als ik ook thuis ben, heb ik het meeste Aimee. Gaat hij soms rustig achter de computer. En ik gezellig met jengelend kind beneden. Dan roep ik hem wel of drop Aimee daar.

Ow heb tegen de oppas gezegd dat fruitmelk van lijstje kan en voedingsschema. 2 boterhammen alleen als ze echt veel honger heeft. Was ok.

Geloof ook wel dat Aimee daar weer anders is dan thuis en idd misschien meer honger.

Ze zal wel een snelle stofwisseling hebben, want weegt dus maar 7.6 kilo. Snap ik dan niet als je kijkt hoeveel die soms naar binnen werkt.

Maar ik wil niet dat ze leert dat je altijd maar moet eten. Dus dat wij, oppas goed naar haar signalen kijken of ze echt honger/behoefte heeft.

Na die 2 boterhammen en banaan en avondeten is ze nooit meer wakker geworden voor de laatste fles. Me dunkt, kan me iets bij voorstellen. Betekent toch dat ze wat teveel op had. Want nu had ze dus alleen ochtendfles gehad.

mmmoi: oh dus we zien je morgen nog hier. Jij zit straks lekker in het zonnetje...Jaloers.

Pebbles: net foto's gezien van Floortje. Echt een mooi meisje en lekker ondeugend. Straalt ze ook wel beetje uit.

Voor de rest weet ik het niet meer. Geen zin terug te lezen. Morgen weer!

x
Ik ga trouwens nog proberen mijn dienst te ruilen op 10 november. Wil heel graag mee meeten.

Kon ik dan evt met jou meerijden RIS? Dan komen Aimee en ik naar jou.

Eerst van dienst zien af te komen.
Vandaag weer werken dus Floor is weer vrolijk vannacht twee keer wakker geworden voor wat melk. Alsof ze een voooraad op wil bouwen voor als ik aan het werk ben.

Hier trouwens dezelfde frustraties over manlief als huishouder/verzorger. Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, ik dacht dat jullie allemaal van die geweldige mannen hadden die uit zichzelf al meer deden.

Manlief wil ook dat ik meer in huis doe omdat ik meer thuis ben maar ik ben niet minder gaan werken om het huishouden te doen en ik ben druk genoeg met Floor. De afgelopen weken is manlief trouwens veel thuis geweest want hij werkt in de detachering en zijn opdracht was afgelopen maar denk maar niet dat hij ook maar iets meer doet. Daarnaast doe ik dus ook al het regel werk, wie, wat, wanneer en waar, anders wordt het helemaal niks. En als we samen thuis zijn gaat hij er vanuit dat ik alles met Floor doe. Hij gaat rustig even naar de buren of een uurtje op zolder zitten zonder ook maar iets te zeggen. We hebben nu vaste afspraak dat hij altijd kookt en hij doet ook meestal de vaatwasser.

Zou harstikke leuk zijn als je alsnog mee kan Babba, ik hoop dat het lukt.

Nu werken.

ook lekker vroeg pebbles. Ow, je moet natuurlijk werken.

@ris, wat betreft het huishouden vind ik het logisch dat ik de afgelopen weken bijna alles gedaan heb. Ik zat hele dagen thuis. Ik ben niet zo'n goede huisvrouw. Mijn man is bijvoorbeeld een betere poetser dan dat ik ben. Hij ziet ook meer dan dat ik zie, of liever gezegd, hij stoort zich er eerder aan als iets niet schoon is ofzo. In een normale situatie waarbij ik 3,5 dag werk en hij 4,5 dag verdelen we eigenlijk alles. Het is wel zo dat ik al het regelwerk doe. Wat jullie ook al noemen, CB, afspraken onderzoek Roan, administratie enz enz. Man en ik hebben eigenlijk nooit problemen over huishouden of wat dan ook. Gelukkig maar. De was doe ik trouwens altijd. Die zal hij nooit doen omdat hij er een hekel aan heeft en ik vind het wel prima.
Hoi hoi,

Pfff, huishouden, daar ben ik dus ook niet zo goed in. Ik kan ook niet iets halfs doen zeg maar, ben ik met de keuken bezig, wil ik ook meteen alle muren soppen en dan ben ik zo een uur bezig. Qua was heb ik een soort van kleurenprobleem. Zowel voor Mats als voor mij heb ik veel kleur in de kleren. Dat houdt dus in dat ik ongeveer 5 verschillende soorten was hanteer, lees en huiver;

* zwarte/ donkere was

* kookwas

* witte was (deze is er bijgekomen toen Mats kwam, daarvoor negeerde ik wit in de winkels)

* Rode/ roze was

* Groene/ blauwe was

Al met al komt het er opneer dat ik vaak op was wacht om geen halve wasjes te draaien en dat komt niet goed. Kookwas doe ik om de 2 a3 dagen en dan in de droger, maar de rest hang ik dus allemaal op, wat een kolerewerk.

Ik vind het overigens wel logisch dat ik ongeveer het hele huishouden bestier, wat Babba zegt vind ik het wel naar dat al het denkwerk op me nee komt. Als we logeren (en dat komt vaak voor met onze famileis die ver weg wonen), zorg ik voor de tassen. Als we naar de stad gaan, moet ik bedenken wat we ook alweer moesten hebben.

Lief werkt op papier 36 uur maar in de praktijk meer, toen we allebei werketn vond ik het beter georganiseerd, ik ben ook wel het type van uitstellen en dingen op het laatst doen. Geen goede combi!!!

Ben overigens blij te lezen dat het bij iedereen niet altijd vlekkeloos verloopt (oei, leuke woordspeling, hihi)
Wat babba zegt gebeurt hier ook; als ik zeg dat hij best even dit nog had kunnen doen, dan krijg ik bijna standaard het antwoord: jij vindt dat ik te weinig doe in huis, maar ik doe echt heel veel.

En dat is mss wel zo, maar idd ik moet alles aansturen en regelen en bedenken en onthouden. Geldadministratie doet hij, de rest is voor mij. Nou lekker dan! Ach, als ik hem dingen opdraag doet hij dat meestal ook. Gisteren was ik gewoon erg kwaad over die was die hier tot het plafond lag en dan doet hij één was..... Waar ik dan nu nog mee bezig ben omdat vannacht de machines aan het draaien waren.....

Of dat hij bedenkt dat we de zolder op moeten ruimen (dat moet ook; maar ik heb daartoe al talloze pogingen ondernomen; maar alle spullen van Ella die we niet meer gebruiken staan daar, en daar komt logisch, alleen maar bij. Het lijkt een gebed zonder einde, hij heeft daar geen idéé van, maar meldt dan wel "we moeten de zolder "even" opruimen". Nou heeft hij bij de Praxis geweldige stellingkasten gezien voor de garage (want alle zooi van zolder zou technisch gezien ook in de garage passen als we die tenminste ook opruimen haha) en dan wil hij die gaan kopen, nou dan staan ze hier waarschijnlijk een maand of 4 (zijn nu in de aanbieding) en dan is het inmiddels kerst en carnaval geweest en kunnen we wéér opnieuw beginnen.

Hij is gewoon niet zo praktisch; zit in de genen haha!

Babba; als je je dienst kunt ruilen, kun je meerijden hoor! Gezellig! (en spannend ook wel, vind je niet?)

Zo, ga Ella in d'r jas hijsen en voor mezelf even wat schoenen zoeken.

Ella zit nog in d'r pyjama, zo ga ik met haar naar het zwembad, is dat stom? (anders moet ik haar binnen 3 uur 3 keer omkleden en ze heeft een hekel aan omkleden).

Doei!
Annie; hier ook zo'n mafketel met al die verschillende kleuren wassen! Geen wonder ook dat hij het niet snapt hahaha
Ik ook wassen met groen/ blauw en oranje/ rood, van roze heb ik zoveel dat is makkelijk 1 was, donker en wit en soms nog een bruin!!!!!

Later meer reageren, moet nu weg ws vana rond 23.00 weer (ben dan pas weer thuis!!!)

Liefs en een knuffel voor jullie allemaal!
Hoi meiden,

Ik hoorde van via via dat hier naar me werd gevraagd.

Ik ben inderdaad gestopt met schrijven hier (toendertijd) omdat het viva-forum steeds vastliep of niet wilde opstarten. Daarna had ik de behoefte niet om weer mee te schrijven. Ik heb het erg druk gehad en heb heel erg slecht in mijn vel gezeten (ben nu weer op de goede weg, sinds vorige week vrijdag).

Daarnaast heeft Vico een longonsteking gehad en is hij ook nog eens van bed gerold en op zijn rug (m.n. achterhoofd) terrecht gekomen. Met hem gaat het inmiddels weer erg goed!

Het spijt me dat ik niets van me heb laten horen al die tijd! (Ik kan ook niet meer de op msn groep).

Ik moet momenteel werken (onder begeleiding) aan een stukje rust in mijn hoofd. Ik kies er daardoor ook voor om niet teveel verplichtingen te hebben of dingen van mezelf te moeten. Daarom heb ik ook besloten niet hier verder te schrijven, dit slokt gewoon te veel energie en tijd op voor mij op dit moment.

Nogmaals, het was een kleine moeite geweest jullie eerder in te lichten maar ik ben vooral bezig (geweest) met mezelf de laatste tijd, toen negatief en nu stukken positiever. Hopenlijk accepteren jullie mijn excuses.

Ik hoop dat het met jullie en jullie wolkjes allemaal goed gaat! En wens jullie dan ook heel veel goeds toe voor de tijd die nog komen gaat. Bedankt voor het vertrouwen van de dingen die ik met jullie heb gedeeld!

Niniane en Blindje (weet niet of zij alweer meeschrijft), heel veel succes tijdens de zwangerschap!! Rustig aan!

Verder voor iedereen heel veel schrijfplezier!

Groeten, Marlies en Vico
Zou het dan toch man eigen zijn.

Mijn frustraties worden groter als vriend veel thuis is, dan ga ik meer verwachten. Als hij het druk heeft (vorig jaar studie, stage, werk) heb ik er niet zo'n last van. Nu is hij veel thuis en loopt hij in de weg. En ik verwacht dan dat hij dingen doet en wil niet steeds vragen.

Ik ben ook van het uitstellen en vriend ook. Maar wordt werk alleen maar meer.

Grootste frustratie dat bepaalde dingen nog steeds niet gedaan zijn sinds we hier wonen: geen lamp boven eettafel (voor Aimee geboorte gekocht), rolgordijn Aimee haar kamer hangt nog niet, muziekboxen auto staan in huis...Gewoon honderden euro's spullen nog in de verpakking. Hadden gewoon nog op leuke vakantie kunnen gaan haha.

Voor de rest is het een lief vriendje en dol op dochter. Is dan toch het belangrijkste.

Ik hoop echt dat ik meekan 10 november (wel spannend ja Ris).

Nu baal ik, gisteren met nieuwe werknemer haar rooster voor november gepland. En domme muts had haar de 10 november moeten geven en mezelf ergens anders plannen. Want ze werkt nu geen weekenden, was niet nodig. Duh. Dus ga het alsnog proberen om te wisselen.
he marlies,

leuk even wat van je te horen. En wat vervelend dat het de laatste tijd niet soepel is gegaan. Ik weet inmiddels als geen ander hoe je je kunt voelen als je je niet goed voelt. Dat kan voor heel veel onrust zorgen. Vico op zijn achterhoofd gevallen? Dat is schrikken! Doe rustig aan hoor.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik kan 10 november ook komen. Net werk gebeld en kunnen ruilen met lieve collega!

Dus Ris super als ik mee kan rijden. En kunnen Aimee en Ella in de auto elkaar alvast vermaken.
Marlies zie nu pas je berichtje. Hoop dat alles snel lekkerder gaat.

Vico ook een pittige tijd achter de rug. Jeetje longontsteking. Hoe gaat het verder met Vico? Volgende maand al 1 jaar. Leuk.

Succes met alles.
Hahahaha Ris je man lijkt onze kat wel. Die zit dus echt voor het raampje te kijken naar de ronddraaiende was. Hier waren de taken wel redelijk verdeelt, tot we desleutel kregen van het nieuwe huis. N-man doet/deed weekboodschappen, stofzuigen, kattenbakken, vaatwasser in- en uitruimen, en de administratie. En planten watergeven (als ik me ermee bemoei gaan ze dood) en het aquarium bijhouden.

Nu doet hij dus niets meer van die lijst, hij is ook nooit thuis dus dan zou hij het 's nachts moeten doen (das zielig). De planten zijn bijna dood. En de kattenbakken moet ik hem zo vaak aan herinneren dat het niet leuk meer is. Ivm zwangerschap doe ik dat liever niet, maar als de stank zo erg is doe ik het nog wel met huishoudhandschoenen aan.

Net als Annie heb ik precies dezelfde soort wasverdeling. Ik doe dat dus liever zelf. Anders risico dat het verkeerd gaat.

Op zich heb ik dus niet te klagen als ik jullie verhalen zo lees. Idd mbt huishouden moet ik altijd nadenken maar dat wordt wel weer gecompenseerd doordat N-man op administratief moet nadenken, daar ben ik een geweldige ui in. Maar nu met de verhuizing vind ik het wel zwaar, ik voel me soms best een alleenstaande moeder zo. Over een paar weken gaan we N-man ook weer aan het werk zetten in ons nieuwe grotere (dus meer schoonmaakwerk) huis.

@Babba Met 7,6 kilo denk ik dat ze die boterhammen wel aankan idd. Kyran heeft ook niet echt behoefte meer aan de laatste fles met zijn eetschema zoals het nu is. Hij drinkt hem ook bijna nooit helemaal leeg. Als je hem rond 7 uur in bed legt slaapt hij gewoon door. Wij geven hem toch die fles maar want anders krijgt hij melk tekort op de dag. We zouden de melk bij de lunch kunnen geven maar als ikdan de hele dag gewerkt heb vind ik het nog wel gezellig om hem de fles te geven voor hij gaat slapen. Anders is het thuiskomen, pyjama aan en slapen, dan zie ik hem dus bijna helemaal niet.

@pebbles Wat een leuke foto's op msn. Ja, je hebt bergen speelgoed maar de oude kranten doen het nog het best. Kyran kan uren spelen met een oude tv-gids, tot het ding verkreukeld en uit elkaar door dehele kamer ligt.

@Flower lekker rustig aan doen dan maar. Logisch dat je niets hebt laten horen. Je hebt wel wat anders aan je hoofd. Hoop dat snel beter gaat.

@Ringel. Je zal het mss al tig keer uitgelegd hebben maar ik snap nog steeds niet helemaal hoe dat werkrooster van jou nou werkt. Begrijp ik het nou goed dat je pas op het laatste moment hoort van hoe laat tot hoe laat je moet werken en dat jullie geen 8 of 9 uurs-diensten hebben zoals bv bij ons in het ziekenhuis? En waar gaat Mayte ook al weer heen als jij gaat werken?

@Krokus lekker inkopen gedaan. Ik mis de stad wel sinds ik naar een dorp verhuisd ben. Ook omdat we maar 1 auto hebben en openbaar vervoer hier ronduit slecht is kom ik dus bijna nooit meer in de stad. Gelukkig hebben we sinds een jaar de hema maar al die andere leuke goedkope winkels mis ik nu wel.
Oh voor het schema. We zijn maandag naar het CB geweest. Niet veel te melden, alles was goed. Behalve dan de tuitbeker.

Kyran weegt nu 10660 gram en is 72 cm lang.
Zo..... ben ik weer (haha)

Flower; wat naar dat het zo slecht gaat/ging met jullie. Ik kan me voorstellen dat hier schrijven dan het minst belangrijk is.

Hele dikke knuffel voor jou en Vico! Hopelijk gaat het snel de goede kant op met je!

Zwemmen was echt superleuk! Ik was al een keertje eerder geweest, maar toen was Ella nog te klein. Nu was ze de op één na jongste, maar ze vond het zo leuk! Ze ging steeds met haar handen keihard in het water slaan, ze wilde alle speeltjes die er lagen vastpakken (met als gevolg dat ze me één keer te vlug af was, en al hup met haar koppie onder ging; keek ze me heel lodderig aan met die doorweekte wimpertjes...)

Ze vind het ook heel leuk om naar andere kindjes te kijken en er waren ook nog allerlei liedjes en waterspelletjes. Druk en veel indrukken; ze ligt nu ook al 1,5 uur te slapen.

Ik heb net zelf de was maar verder gedaan en al Ella's kleren gestreken.

Ik moet ook niet klagen over de man, maar ik vind dat hij als hij op woensdag vrij is, dat hij wel wat meer kan doen dan één wasje. En dan zegt hij doodleuk: "ja maar ik heb Ella ook nog in bad gedaan"... ja, als ik nooit zou wassen omdat ik Ella in bad had gedaan, dan zou het hier een zooi zijn! Of dat ik alleen kan wassen als Ella niet in bad gaat zeker.... (wij wassen onze was in het bad )

Hij doet ook elke week de boodschappen; liever heeft hij dat ik meega. Soms doen we dat ook; gaan we met zijn 3-en maar dan ben je gewoon meer tijd kwijt dan wanneer je ff snel alleen gaat. Dit taakje is gekomen door de zw.schap. Ik liep op het laatst zo moeilijk met die dikke toeter en ik kon al helemaal niks in de kar zetten en bukken was een ramp; ik kon alleen de kar vasthouden (ook niet duwen haha).... toen is hij het gaan overnemen en dat is een beetje zo gebleven. Maar ik moet wel altijd het lijstje maken.

Ach ja....

Babba; goed geregeld dat je meekan!!! YEAH!!!! Ik krijg er kriebels van (muts he?)

a.s. zondag heb ik weer "meeting" met mijn andere digidinnen, daar heb ik dat niet meer bij. De eerste keren wel, maar nu wordt er ook regelmatig tussendoor afgesproken, gaan we met zijn 5-en naar de sauna, of babyzwemmen (haha) of op de koffie (niet zo vaak hoor; we wonen maar met 5-en in het zuiden en de andere 15 zitten in het westen en noorden; best ver uit elkaar)

Niniane, wat was er niet goed aan de tuitbeker? dat heb ik denk ik gemist.

Wat een grote vent heb je trouwens!

zo, nu ga ik nog ff relaxen!

doei!
Ja, de tuitbeker. Wij hebben een antilek ding. Ik vind dat persoonlijk reuze handig want hij kan er, als de beker vol genoeg zit, zelf uit drinken en het geeft absoluut geen zooi. (Ik hou niet van vieze kleding en smoezelige snoetjes bij kinderen, ook niet bij volwassenen trouwens.) Maar van die anti- tuitbeker kunnen ze dus moeite krijgen met praten en leren ze niet gedoseerd drinken dus wil het CB liever dat je een gewone beker gebruikt. Heb ik dus braaf geprobeerd maar nu stikt hij bijna in zijn drinken of hij neemt een grote slok en spuugt het met een boogje weer uit. Laatste leuk voor in bad maar niet voor aan tafel.
Haha Niniane. Klopt ze zeggen dat de tuitbeker net zo slecht is als fles.

Maar wel meer is niet goed.

Grappig op mijn werk wat meer 'ervaren moeders'en nog zoveel die hun kind van 3 nog lekker uit fles/tuitbeker laten drinken. Want anders soms zo'n zooi. En af en toe handig lekker tv met wat drinken. Want ondanks kunnen drinken uit een beker. Omstoten etc zal nog jaren gebeuren en daar is de bank etc niet altijd tegen bestand. En om er nu altijd bij te zitten.

Ik geloof niet dat een kind een spraakgebrek krijgt van af en toe drinken uit een tuitbeker. Constant daaruit drinken misschien. Zal hoogstens minder goede invloed hebben als je kind al minder goed praat.

Ik vind oefenen uit een beker drinken best een opgave nu. Alles zit onder. Doe het meestal als Aimee nog in bad moet. Heb het nu al weken niet geprobeerd.

Ga er maar vanuit dat ze aan toe moet zijn en dat het dan ineens lukt. Brood eten kon ze eerst niet en paar weken later wel. Haha of rare vergelijking.

Jammer dat het geen zomer is, dan lekker in blote niksie oefenen met drinken.

Ja Ris ik vind het ook spannend. Je hebt al vanalles verteld en dan ineens in real life. Moeten we ons ineens voorstellen aan elkaar. Jij was er de vorige keer ook niet bij toch?

Jouw andere digigroep? Schrijf je daar al lang mee?
jee wat hebben jullie veel geschreven!!

fijn die herkenning van de mannen ergenissen! Hier nog zo'n man die dus uit zichzelf niet ziet wat er gebeuren moet. klussen blijven liggen, todat ik net zolang dram dat ie het wek gaat doen. de was mag ie niet aan komen

zijn definitie van schoonmaken is; stofzuigen en de vaatwasser eens inruimen. maar stoffen, dweilen, de wc, etc dat laat ie mooi liggen. Nu is het wel logisch dat ik meer doet, omdat ik nu nogthuis ben, maar ik hammer en nu al op dat als ik werk hij toch echt meer moet gaan doen in het hh!!

mmmoi; druk met inpakken en stressen?? Geniet van jullie vakantie! en niet te bruin worden hoor

babba; omstoten van bekers...............grrr ik heb er zo'n hekel aan. Bram is 4,5 en dat gebeurd ook nog regelmatig. ik roep al zo vaak zet je beker aan de kant!!! ook ik vind het een opgave, Mees gaat er bellen in blazen en als ik dan zn hoofd achterover doe dan stikt ie erbijna in.

veel oefenen dus....

Flower; goed voor jezelf zorgen hoor! sterkte!

niniane; jee wat is Kyran een lekkere grote kerel aan het worden! ben dr helemaal jaloers op Mees vreet als een bootwerken, maar lijkt wel of ie alles verbuikt wat ie binnen krijgt. hij is zo druk en beweeglijk.

zal zo nog ff verder reageren, mees ligt te roepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven