Gezondheid alle pijlers

Blaasonsteking?? Spoed?

30-05-2010 10:09 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik weet bijna zeker dat ik een blaasonsteking heb.. (druk bij de blaas, VEEL plassen en last met plassen) alleen nu zag ik ook wat bloed.

Nu ben ik pas verhuisd en heb ik geen huisarts nog hier (STOM!) en moet ik dus 1.5 uur rijden voor mijn eigen huisarts. Ik zit te twijfelen zal ik voor dit probleem ook bij de spoedlijn terecht kunnen? Want op zondag is alles dicht natuurlijk.. of valt dit er niet onder?

B.v.d! ( ik ren ondertussen weer naar de wc)
quote:TheEmpress schreef op 30 mei 2010 @ 12:08:

Ik werk op een huisartsenpost en JA een blaasontsteking is spoed. Niet levensbedreigend spoed natuurlijk, maar van een verwaarloosde blaasontsteking kun je behoorlijk ziek worden (kan opsteigen en een nierbekkenontsteking veroorzaken) en daarom kun je hier beter niet mee wachten.

Dus hup, beel met de Huisartsenpost!

Wij hebben hier trouwens een protocol voor: Bij een ongecompliceerde blaasonsteking, (dwz vrouw, gezond, niet zwanger, geen koorts, geen allergieen voor ab, en de vrouw herkent de klachten als uwi) mag er telefonisch een kuur worden voorgeschreven en hoeft er geen urine gecontroleerd te worden etc.

Veel succes, enneh: Genoeg drinken, spoelt het lekker door. Vooral zuur (sinaasappelsap, cranberrysap) vinden de bacterien niet fijn.Maar hoe kun je dan zeker weten dat het een blaasontsteking is? Ik heb ook wel eens klachten gehad en toen was ik ervan overtuigd dat het een blaasontsteking was, maar na controle bleek van niet..
Wat lief dat jullie zo meedenken!

Ik heb een paar uur ontzettend veel drang gehad tot plassen zo erg dat ik maar rondjes ben gaan lopen in mijn huisje van 40 m2 haha. Heel Heel Heel veel gedronken, ontzettend veel vitamine C van Roter naar binnen gewerkt en cranberry supplementen ingenomen na een aantal uren is het wat minder geworden en had ik een paracetemol genomen voor de pijn.

Het gaat nu wat beter! Niet meer pijn (alleen nog bij uitplassen). Ik ga morgen ochtend naar de huisarts in mijn oude woonplaats en dan snel een nieuwe ha zoeken in mijn huidige woonplaats!
Sterkte!!
quote:Waldorf114 schreef op 30 mei 2010 @ 17:33:

[...]

Maar hoe kun je dan zeker weten dat het een blaasontsteking is? Ik heb ook wel eens klachten gehad en toen was ik ervan overtuigd dat het een blaasontsteking was, maar na controle bleek van niet..

Het protocol geldt dus alleen bij de voorwaarden die ik noemde: Als de vrouw de klachten duidelijk herkent als een blaasonsteking. Dat vragen we ook altijd: Vaker blaasontsteking?? Herkent u de klachten?

Zodra een vrouw nog nooit een blaasonsteking heeft gehad, of ooit als kind, en ze denkt dat dit mogelijk een blaasontsteking zou kunnen zijn, kan het protocol niet gevolgd worden en moet de urine onderzocht worden.
Net de uitslag gehoord van de assistente: Overduidelijk een urineweginfectie..

Krijg een kuur voor 5 dagen mee.
Ibuprofen tegen de pijn helpt heel goed, is ook nog onstekingsremmend.
Maar livetti, volgende keer kun je dus gewoon in het weekend de huisartsenpost bellen, hè?

Je hoeft met dit soort klachten echt geen uren pijn te lijden en kans lopen op complicaties...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven