November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
O; als Neeltje nog 1x per uur plast denk ik dat haar bekkenbodemspieren/sluitspieren er nog niet helemaal aan toe zijn om zindelijk te worden. Een van de eerste tekenen richting zindelijkheid is volgens mij dat ze minder vaak grotere plassen gaan doen. Alissa plast gemiddeld 1/2 keer op de ochtend en 's middags ook 1 of 2 keer. Pakjes werken hier al niet meer helaas, heeft hier ook een tijd goed gewerkt, daarna was de roodkapje beker uit de efteling die zorgde dat ze redelijk dronk, en nu dus even de stikkers :-) We blijven gewoon proberen.

Suzaa; lekker naar zuid-Duitsland! Wanneer ga je precies? Wij gaan ook naar Duitsland van de zomer, heb er al zin in, Maar gaan pas in aug weg.
Alle reacties Link kopieren
Chica, beterschap met Anniek! En fijn dat Saar goed uit de operatie kwam.

Suzaa, lekker, dat kindvriendelijke huisje!

Tess, fijn dat de camping zo'n succes was voor Tessje.

Ik typ nog knap rottig met 1 hand, dus niet te veel/vaak.

Merk dat de pijn wel minder begint te worden, dus dat is fijn!

Morgen naar het zkh voor foto's en nieuw gips. Ik hoop dat alles goed geneest en ik niet geopereerd hoef te worden aan mijn pols.

Qua zindelijkheid schiet het er nu een beetje bij in met Leon. Manlief en opa's en oma's zijn niet zo consequent als mij.

Leon is gisteren met papa naar het Militaire Luchtvaart Museum in Woensdrecht gegaan. Hij vindt het geweldig leuk, vliegtuigen.
Wij gaan ook pas eind augustus op vakantie (27 augustus). Wel grappig, we hebben een heel groot huis (6 slaapkamers geloof ik), dat was goedkoper dan een 6 persoons huisje (een of andere superaanbieding). Raar maar waar. Nog iemand leuke tips voor een andere leuke plek? Ik zoek nog iets voor de 2e week om naartoe te gaan! We zijn alleen wel verwend met het kindvriendelijke huisje van vorige week, ik zoek nu ook weer zoiets (vooral omheinde tuin is een pré).

Lizzie; gelukkig dat het weer de goede kant op gaat. Maar blijft lastig, voorlopig zit je er nog wel even mee. Bah.

Knap hoor van Alissa dat ze het zo goed doet met zindelijk zijn. Petje af!
Wij gaan niet op vakantie, tenminste niet met zijn viertjes. Kreeg net van mijn moeder het aanbod om begin juli 5 dagen mee naar Engeland te gaan. Dat lijkt me enig, met zijn tweetjes.

Neeltje drinkt heel veel, dus daarom ook veel grote plassen denk ik. Ze heeft elk uur een potje vol.

O jee, de bel. Het eten is er. Heerlijk bezorgd:)
Fijn dat alles goed gegaan is Chica, hopelijk helpt het.

Lees veel over zindelijkheid, maar hier is er nog geen belangstelling, en als ik het vraag is het NEE!

Dan heeft het ook geen zin om eraan te beginnen lijkt me, en voor haar 18e zal ze het wel kunnen. Of in ieder geval voor haar 4e jaar dan.

Drinken gaat hier op zich wel prima. Steeds vaker vraagt ze gewoon om dingen als ze ergens trek in heeft. Das wel makkelijk.

Alleen tandenpoetsen gaat hier niet van harte. Ze is wel mee geweest naar de tandarts ('tandendokter'), maar dat maakte weinig indruk geloof ik :-)

Probeer het verband van goed poetsen en mooie tanden uit te leggen maar of ze snapt het niet of ze heeft er lak aan.

Met moeite krijg ik de boel gepoetst. Ze heeft er gewoon geen zin in'.

Nou even kopje thee en dan naar bed. Nu het zo vroeg licht is is ze helaas een stuk vroeger wakker, soms al 6:30.. pff.

En kan iemand me het adres van de AK mailen? We hebben een tijdje geleden een andere laptop gekregen en mijn favorieten heb ik niet overgezet..
Vana: http://november2007.ning.com/

O; echt volle potjes. Wauw..dan weet ik het ook niet meer hoe je jouw meisje zindelijk kunt maken. Misschien gewoon tijd.... en wat heerlijk als kindjes goed drinken.
Chica, hoe is het in joue ziekenboeg? Wel fijn dat Sara op lijkt te knappen!

Binkie is ook niet zo'n goede drinker. Maar hij moet van mij (ben heel streng!!) eerst zijn beker leeg drinken voordat we iets anders gaan doen. Wij drinken ook altijd aan tafel, dus dan kan ik ook streng zijn. Geeft natuurlijk veel strijd, maar hij drinkt nu wel beter.

Met onze kleine meid gaat het goed. Ze is al flink gegroeit en ontwikkelt zich ook goed. Ze lacht al veel en heeft nu ook haar handjes ontdekt. Weer zo leuk om te zien. Binkie doet het ook zo goed. Is zo lief voor haar. Wil haar continue kusjes geven. Heerlijk om te zien.

Lizzie, waren de foto's goed?

Vana, leuk je weer te lezen. Wat lekker dat jouw meisje het ook zo goed doet.

Binti, genoten van het weekend??Of was het hard werken geblazen?
Hier is het eigenlijk wel goed nu. Gister was Anniek alweer een stuk beter. Heeft weer lekker gegeten en gedronken. Nu weet ik natuurlijk wel dat kleine kindjes zo ineens ziek zijn en zo ineens weer beter maar het ging hier weer beide erg snel. Vandaag is ze weer gewoon naar het KDV gegaan. En....zowel Sara als Anniek hebben beide afgelopen nacht doorgeslapen. Het is een wonder!!!!!! Ok ze waren dan wel weer om 0530 wakker maar mij hoor je niet klagen. Hopelijk is dit een trend die zich doorzet

Novem: Wat leuk dat ze haar handjes nu ontdekt. Gaat snel he????

Drinken: Oh, ik hou het eigenlijk nooit zo erg bij. Hoeveel zouden ze moeten drinken per dag eigenlijk? Eten is trouwens wel steeds meer een probleem bij Anniek. Vooral het avondeten, nou ja, ik blijf er geen strijd van maken en als ze haar groente weer eens niet gegeten heeft dan krijgt ze van mij voor het slapen nog een Zonnature fruit en groente en krijgt ze nog iets binnen. Oh ja en geloof het of niet maar de fles is eraf bij Anniek. Ja, ja die ochtend fles bambix kreeg ze nog steeds maar ze drinkt hem niet meer dus nu ben ik (eindelijk, ik weet het) begonnen met het geven van een boterham. Gaat wel goed eigenlijk.

Tandenpoetsen is een tijd een strijd geweest, maar nu mag ze bij mij op schoot en mag ze aanwijzen waar mama moet poetsen. En als ze dan wat vergeet dan doen we het alsnog. Gaat stukken beter.

O: Lekker zeg 5 daagjes weg. Zeker doen hoor. Helemaal als je niet op vakantie gaat. Hoe is het nu met je gezondheid?

Suzaa: Ik heb geen tips maar hoor graag van jou als je iets gevonden hebt want zulke adressen zijn altijd makkelijk om te hebben.

Lizzie: Hoe ging het in het ziekenhuis? Hoef je niet geopereerd te worden? Hopelijk niet en fijn dat de pijn minder wordt. Drama dat je nu alles met 1 hand moet doen zeg.

Nog 2,5 week en dan gaan we naar Neesie. (Indo dus) heb er echt zoveel zin in en ben druk bezig met de voorbereidingen. Nog best veel hoor maar het komt wel goed. Kan niet wachten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh ja en Anniek kan eindelijk haar achternaam zeggen. Nu nog even het adres erin stampen En ze babbelt steeds meer en beter en langer. Zo leuk.
Wat goed dat je van de flessen af bent voor Anniek, wij doen nog gewoon bambix hier 's ochtends, heb als ik moet werken echt geen tijd voor dat getreuzel met een boterham.

wat gaat het toch alweer snel met Nova...zucht....ze is vast nog zo'n schattig onschuldig meisje. Hoe gaan de nachten? Fijn dat Binkie zo lief voor haar is! Dat is natuurlijk altijd weer afwachten.
Hier ook nog een papfles in de ochtend. En ook nog een fles 's avonds (tsja...). Ik ga er steeds maar vanuit dat ze 'm zelf wel een keer laat staan, maar tot nu toe gaat het er nog in als zoete koek.

Achternaam zeggen hebben we ook geoefend met Suzy, erg grappig hoe gedecideerd ze het dan ook kan zeggen. Woonplaats is nog wat lastig, mijn achternaam zit er ook al aardig in.

O; leuk, lekker even een paar dagen weg. Nu zonder ruzie hopelijk.

Novem; leuk al die nieuwe ontwikkelingen. Ach ja, de lachjes zijn het leukste!

Chica; fijn dat het weer beter gaat met je meiden. En wat gaat het alweer snel, bijna vakantie alweer. Hoe lang gaan jullie ook alweer? Heerlijk hoor.

Drinken houd ik niet zo bij, maar volgens mij drinkt Suzy voldoende. Inderdaad erg makkelijk dat ze er ook zelf om kan vragen.

Gisteravond weer eens een spuugpartij (echt projectielbraken) van Suzoon. Suzy is nooit zo spugerig geweest, maar Suzoon kan er af en toe wat van. Hij krijgt ook weer 2 boventandjes erbij, of het daar nou door komt....
Chica, klinkt goed. Ik krijg af en toe een mailtje van mn broertje en dit zit nou op de gili eilanden. Volgens mij is dat ook jouw favo plekje

Onze vakantie duurt nog ff, we gaan pas 5 sept weg.

Achternaam, dat weet ze wel, ze heeft alleen niet door dat bv het buurmeisje of nichtje een andere achternaam hebben. Dus hebben ook allemaal onze achternaam

Fles, hier nooit gegeven in een fles, eerst in een kom en nu eigenlijk altijd brood.

Drinken, hier ook een slechte drinker met goede en slechte dagen. Op warme dagen krijgt ze nog wel eens een zelfgemaakt diksapijsje. Helpt ook weer mee en is zo op.

Moet zeggen dat ze wel 3-4 x per dag een grote plas heeft, ipv steeds kleine beetjes.

We hebben tijdelijk een glijbaan te leen van een neef, dat is tot nu toe echt een aanwinst. Ze blijft ervan af gaan, alleen jammer dat ze steeds zegt dat we moeten blijven kijken.

Middagslaapje, is er hier bijna helemaal vanaf, ze is alleen tegen 17 uur niet meer te genieten. Dus lang leve dora!! Zij ff rustig kijken en wij ff rustig koken. Ongeveer 2x per week gaat ze nog wel naar bed, maar dan is het sávonds lastiger om dr in bed te krijgen.
Jaaaaaaaaa Misty dat is zeker mijn favo plekje en ik zit er met drie weken weer Is hij er dan nog? Dan kan ik even de groeten doen hahahaha.

Mijn Avatar is ook daar. Leuk dat hij er zit, ben jaloers hoor (maar wat minder nu ik zelf binnenkort weer ga). Ik heb er dus 9 mnd gezeten en daar dus Vriend leren kennen dus ja, zeker mooiste plekje op aarde
Gelukkig waren de foto's goed, het ging m.n. om de stand van de pols. Ik heb de foto's mogen zien en heb kunnen zien dat de breuk gedeeltelijk in het botje vlak voor de pols en een stukje in het gewricht zit. Nieuw gips pas over 10 dagen. Balen, want dit gips is best smoezelig aan het worden. Wel heel erg blij dat het geen operatie wordt!

Chica, heerlijk, nog zo kort voor je op vakantie gaat!

Haal jij anti-muggenspul daar of hier? Heb je de meiden ook ingeënt? Leon is ingeënt, net als wij: hep A+B, gele koorts en HTP.

Misty, september lijkt inderdaad nog ver weg!

Leuk he, die glijbaan. Leon is er ook gek op.

Suza, sterkte met 't mannetje. Spugen kan best bij de heersende griep horen: hier ook veel zieken.

Novem, fijn dat het zo goed gaat met jouw kroost!

Vana, leuk om weer wat van je te horen.

Papfles: ook hier nog. Vanaf de zomer brood. Mijn gastouder geeft aan dat hij op werkdagen gewoon daar mee kan ontbijten, zodat we niet hoeven te stressen. Lekker! Ondanks 270 ml + 8 lepels bambix vaak toch nog wel een beetje honger.

Zelf ontbijten wij met yoghurt en crusli.

Middagslaapje hier nog volop, maar max 2 uur, anders is het 's avonds bal.
Hihi, Lizzie, 270ml en 8 scheppen?? Hier eet ons meisje al bijna 2 jaar pap uit een bakje, maar van de 200ml en 7 scheppen houd ik meestal wel een kwart over. Ons mannetje eet geen pap, die eet 3 blokjes brood. Hij ontbijt met een bekertje drinkyoghurt........

Chica, wat een heerlijk vooruitzicht he, je favo land! Ik ga ook naar mijn favo land, maar dan maar 5 dagen. Verschil moet er zijn

Suzaa, sterkte met je zieke kereltje.

Glijden doet Neeltje inderdaad ook in de tuin. Nelis ook, hij is de ondernemende en heeft al vele stijlen ontwikkeld. Neeltje is in het hele jaar glijden niet verder gekomen dan op haar billen

Middagslaapje is er hier in principe uit, maar in het weekend heeft ze nog 1 keer geslapen. Ze geeft het zelf goed aan, dus we zien wel.

Chica, ons adres zit er ook nog niet in hoor. En de woonplaats weet ze wel, maar het is nog veel te abstract. Dat de ene opa en oma ook hier wonen en de andere in een andere plaats: als ik dat zeg begint ze snel een liedje te zingen of een gek gezicht te trekken

Drinken moet volgens mij naast het vocht dat in het eten zit een halve tot een hele liter zijn.

Suzaa, dit uitje met mijn moeder is van een andere orde dan het vorige. Toen deden we alles samen, nu reizen we samen daar naartoe en dan gaan we lekker onze eigen gang. Waarschijnlijk wel samen eten en zelfde kamer, maar verder doen we ons eigen ding. Lekker!! Dus de kans op ruzie is minimaal

Vana, AL half 7??? Dat is hier uitslapen........
O, een halve tot een hele liter náást het gewone eten, dat is te veel lijk me.. Recent onderzoek onder volwassenen heeft uitgewezen dat jij bij normale temp + normale activiteiten + normale gezondheid met een halve liter naast je gewone eten prima drinkt per dag. Voor kinderen lijkt me nog minder nodig.

270 ml melk bij de pap, das echt veel!

Hier ongeveer 150/160 ml bij papje 's ochtends (bakje). Blijven paar hapjes over soms.

Lizzie, crea bea tip: een leuk stuk legging of oude mouw van een truitje dat je niet meer draagt om je gips doen
Vana, je moet als gezonde volwassene 1,5 liter drinken hoor! Een halve liter is veel te weinig. Daarom denk ik dat het bij kinderen een halve tot hele liter is.

Rond een jaar is het 500ml, dat weet ik in ieder geval wel, aangezien ik dat opgezocht heb voor Nelis omdat hij zo weinig dronk.
Goeie tip Vana! Een "sleeve" voor mijn gips!

Leon is vandaag voor het eerst ook 's middags naar school. Ben benieuwd hoe het ging... Manlief haalt hem om 18:30 op.

Vanavond lekker gebakken aardappels, boontjes en een kippenpootje voor manlief. Hij heeft gisteren dubbele portie gekookt voor vandaag.
Hee meiden!

Hier even een snelle meld. Tessje is ziek, had net 40 graden koorts. Het is echt net een dood vogeltje zoals ze erbij hangt. Mijn energie lijkt ook ineens verdwenen te zijn dus ik ga zo maar naar bed en dan hoop ik me snel weer te kunnen melden!
Wat een rust hier zeg. Iedereen lekker genieten van het mooie weer

Tess, hopelijk is het nu weer beter met jou en je meisje en heeft je ventje het niet overgenomen!

Lizzie, is de psz bij jullie zo lang, of gaat Leon nog ergens anders naartoe?

Ik heb vandaag de eerste echte schoentjes voor mijn mannetje gekocht. Toch ook een soort mijlpaal Omdat hij wel "normale" voetjes heeft, ben ik ook nog overstag gegaan voor de Teva's. Dus hij heeft zowaar al 2 paar. Daar heeft Neeltje nog een jaar op moeten wachten. gelukkig heeft zij nu ook 2 paar, anders was het nog ruzie
He O nieuwe avatar? Ik dacht hé een nieuw iemand, maar gelukkig ben jij het Mooi hoor die uiltjes.

Jaaaaaaaaaa ik ben vandaag weer tante geworden. Mijn zusje is bevallen van een gezonde zoon. Het is super snel gegaan, vandaag ging ze voor gel naar het zkh en 4 uur later is hij geboren (was dus best heftig). Alles is goed met moeder en zoon en ze zijn alweer thuis. Leuk man, zon bevalling zo dichtbij en dat jij het dan niet hoeft te doen
Gefeliciteerd Chica!!! Wanneer ga je je verse neefje bewonderen? Heerlijk he, tante worden, bijna beter nog dan zelf moeder worden!

O, ik kan niet wachten om schoentjes te kopen voor Stannetje, er zijn zoveel leuke jongens schoentjes! Leuk hoor! Ik ben een beetje bang dat ik bij Tessje een miskoop heb gedaan met de Teva's, ze zijn eigenlijk te breed... Maar ik vind ze zo leuk...

Het lijkt erop dat Tessje de vijfde ziekte heeft. Ze zit helemaal onder de uitslag. Heeft ze dat ook weer gehad....
gefeliciteerd met je neefje Chica!

Tess, Tessje al weer een beetje op aan het knappen?

Leon is al een paar dagen hangerig, komt denk ik door de 2 nieuwe kiesjes die boven door komen, maar misschien heeft de onrustige/drukke week er ook wat mee te maken.

O, PSZ duurt tot 15:15, maar ik heb hulp omdat ik nog steeds niets kan met arm. Merk het echt als ik ook maar een heel klein beetje teveel doe.

Wat is er leuk/goed aan Teva's?

Vandaag lekker even naar de kapper geweest, was hard nodig.

Nu weer een lekker gezond en goed gestyled kapsel.

Fijn, want ik moet morgen naar een bruiloft. Kan lekker in een zomerjurkje en blote benen met dit mooie weer!
Chica, gefeliciteerd! Ja, ik vond het tijd worden voor een nieuw gezicht. De foto van de uiltjes heb ik jaren geleden gemaakt en blijft 1 van mijn favorieten.

Lizzie, nou snap ik het van leon, ik dacht al! Red je het verder wel?

Teva's: ik vind ze leuk en handig omdat ze overal aangepast kunnen worden met klittenband. Maar voor Neeltje inderdaad ook veel te breed.

Tess, beterschap voor tessje.

Ons meisje is nu een uurtje met papa op bezoek bij de psz. Ben benieuwd hoe ze het vindt! Ze wordt groot
Chica gefeliciteerd! Leuk, jullie familie groeit aardig, als ik het me goed herinnner, toch?

Beterschap voor Tessje.

Teva's, ja die heb ik hier ook al een tijdje. Ik heb ze in 22,5 terwijl Vaantje al richting maat 24 gaat. We hebben ze in de schoenenwinkel uitgebreid gepast, dat was wel een slim idee.

We hebben die met aardbeien er op.

Ze zijn wel handig. Kunnen nat worden, etc.

Water: een glas of mok is zo'n 150 ml, 4 tot 8 kopjes per dag is voldoende (bij eerder genoemde normale omstandigheden):

http://www.mkatan.nl/radio-en-tv/48-water.html

(geluidsfragment)

Het kan geen kwaad dus, veel water drinken (en beter dan frisdrank vanwege de suiker), maar is niet echt nodig, en voor je huid doet het ook niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven