Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Duhhuh Visje, zo makkelijk kom je niet van ons af .

Dames we zijn compleet, wat betreft 20 weken echoos en gekleurde balkjes (en wow het is alweer juni).

Ik kreeg gisterenavond vlekken voor mijn ogen tijdens het eten en ben toen in bed gaan liggen, daar om 1930 in slaap gevallen en vanochtend om 7.30 weer op. Helaas was mijn hoofdpijn (denk een migraine aanval) nog niet voorbij. Stond helemaal klaar om naar mijn werk te gaan en dacht toen toch maar verstandig te zijn, dus ziek gemeld.

Nu heb ik net weer twee uur geslapen en dat ga ik vast nog eens doen vandaag. Wow, wat kan je moe worden van zwanger (en ziek) zijn.

Fijne dag allemaal, ik hou me net als mijn mede slachtoffer Tjeemp, even op de achtergrond vandaag!

ps en dus ook excuses voor het wat late updaten van de tabel. Ik heb de 20 weken data eruitgehaald, misschien leuk om samen af te tellen naar de verlof data?
Hoi allemaal!

Ik had vandaag weer een lekker dagje vrij, heerlijk!

Na een flinke dip afgelopen weekend en maandag met vriend (zal toch wel aan de hormonen liggen denk ik) ging het vandaag weer wat beter gelukkig.

Ik heb me vandaag toch maar weer eens gestort op namen, in de hoop DE naam tegen te komen. Wat is dat deprimerend zeg, honderden namen gelezen vandaag maar niet 1 waarvan ik dacht, hmmm... En elke keer dat ik een nieuwe zoek poging doe, met de gedachte, nu kom ik hem tegen.. weer niets.

Vriend en ik hebben tot nu toe de naam Jayden, vriend vind het een prima naam en heeft zoiets van, dat word hem. Maar ergens staat het me niet aan dat de naam al zoveel voorkomend is.. Dus ik zoek verder en baal dat ik geen naam tegen kom die ik minstens net zo leuk vind als Jayden.

Ik wil een niet te hollandse naam, dat past niet bij ons (dat terwijl ik zelf een hele saaie hollandse naam heb, hihi).

Maar goed, vriend is een half bloedje dus dan vind ik een iets appartere naam toch wel leuker.

( straks krijgt onze beeb ook een licht tinte en dan vind ik namen als Pim of Thomas toch niet zo goed passen). Maar pff.. ik kom alleen namen tegen die of TE buitenlands zijn, of TE hollands. Daarnaast zou het fijn zijn als niet de hele buurt al die naam draagt. Lastig lastig lastig...

Ik heb al een paar pogingen gedaan op het jongensnamen topic maar ook daar komt DE naam niet uit. En verder is iedereen daar op zoek naar een orginele hollandse naam, dus dat schiet niet echt op.

He , ik baal.. ik wil ons kindje een naam kunnen geven (of ligt dat nou aan de hormonen? )
Fijn Bapauw, zo de geactualiseerde tabel. Lekker overzichtelijk! Voor de verlofdata: de mijne gaat waarschijnlijk 3 september in. Als er geen gekke dingen gebeuren wil ik doorwerken tot 4 wk voor de bevalling.
Hi meiden,

Ik doe het weer enigzins al heb ik nog steeds moeite met naar boven en naar beneden kijken. Hopelijk is dat ook morgen weg.

Geen idee of het aan mijn bloeddruk ligt. Ik weet wel dat ik ontzettend slecht slaap. Ik denk dat ik aan een uurtje of 3 misschien 4 per nacht kom maar dan ook nog eens met tussenpozen. Veel last van bandenpijn of van de ballon in mijn buik. Ik kan eigenlijk niet meer op mijn buik liggen terwijl ik een buikslaper ben. Daarnaast warm, koud, onrustige benen, last van bekken en ga zo maar verder.

Zo dat lucht op Even mijn zeikmoment gehad

Over tot leuks. Ik ben net getrouwd met mijn jongste zoon..... Hij vroeg afgelopen weekend, "mama, wanneer mag ik met jou trouwen?" Dus ik riep over drie nachtjes slapen..... Vanmorgen belde hij mij op terwijl ik onderweg was naar mijn werk "mama, vandaag gaan wij trouwen he?" Dus ik riep vanavond, mama moet eerst werken. Dus toen ik thuiskwam racete hij naar de deur "mama, wij gaan toch trouwen?" .....

Mama heeft op zolder haar trouwjurk uit de verpakking gehaad en is naar beneden gegaan en hij werd er helemaal verlegen van maar wilde heel graag met mama trouwen door een kus te geven Zie foto's op hyves En toen was het "en nu is het echt he mama?" Dus ik heb weer even een smeltmoment gehad
Bapauw, mooie tabel heb je weer gemaakt. Ik vermoed dat ik op 26 aug met verlof ga, dat is 6 weken van tevoren. Wil wel doorwerken tot 4 weken van tevoren maar denk dat ik dat niet ga redden met mijn bekken.

Overigens is mijn uitgerekende datum naar 7 oktober gebracht
Kloontje, in e bieb heb je ook nog allerlei soorten namenboeken, misschien kan je daar wat mee?

Visje, jij bent hier toch hartstikke vaak, gek mens!

Bapauw, feeling a little better?

Caaat, hoe gaat het met niet spugen?

Echomeisjes, zijn jullie al gewend aan het geslacht
Happy fijn dat je zo snel een matrasje hebt kunnen vinden!

Jiminy, gelukt met KDV jacht?

Eileentje, waar hang je uit, alles goed?

Eles, heb je overal jeuk of alleen bepaalde plaatsen? Ik heb sinds kort in mijn liezen en oksels (irritant!) Spoelen met heel koud water helpt. Warm maakt het alleen maar erger :(

mevrjansen, hier ook niets met Celine Alles goed met u?
Andere meisjes ook meldplicht

Ik zit in upje het forum vol te kletsen, tijd voor even niks xxx
Kloontje, ik heb van een vriendin een Amerikaanse namenbijbel geleend...

<loopt naar slaapkamer>

Het ding heet 'The Baby Name Bible'. Mmm... dat had ik ook wel kunnen raden...

Er staan meer dan 50.000 namen in, waarvan ik aanneem dat zo ongeveer de helft jongensnamen zijn. Er staan niet alleen Engelse namen in, maar het is heel internationaal. Zelfs een oerhollandse naam als Dirk wordt erin vermeld.

En ze hebben de namen overal en nergens vandaan gehaald. Populariteitslijstjes, kinderen van celebrities, uit de literatuur, uit speelfilms en tv-series; je kunt het zo gek niet bedenken.

Maar het geeft wel een heel originele lijst met namen.

Misschien is het een handig boek voor jou. Is gewoon te koop bij Bol of de boekhandel. Kost 13 euro.

Een klein voorproefje die (volgens mij) passen in de stijl van Jayden: Justin, Dylan, Ronan, Hayden, Preston...

Maar misschien sla ik de plank volledig mis...
Hoi!

Ik ben er ook!

Goed dat het iets beter gaat Tjeemp!

Wat geweldig, dat je met je zoon bent getrouwd, de foto's zijn ook erg leuk!

Oh jee, jij ook al jeuk. Ik heb ook steeds last van jeuk. steeds verschillende plaatsen, maar als ik op mijn linkerbovenarm jeuk heb krijg ik vlak daarna ook op dezelfde plek aan de rechterkant jeuk. Ik heb nu van die bbbbbbbbbb (weet ik hoeveel b's ) creme en ik probeer regelmatig te smeren. En toen ik las van Eles dat het met visolie capsules beter ging heb ik de nieuwe vitamine pillen voor mama ook met visolie gekocht, de vorige had ik zonder dus nu toch maar weer met. Misschien helpt dat ook weer.

Iemand vroeg nog naar de lolly's. Ze zijn wel gekomen maar helpen niks.

Even vast versturen, voor het geval Tjeemp nog around is, heb je vast wat te lezen
Tjeemp, KDV jacht redelijk geslaagd.

Zowel UK Archipel als nieuwe locatie van Gelaarsde Kat hebben in principe plek vanaf januari. Dus hoef alleen nog tussen die twee te kiezen. Afstand vanaf huis is ongeveeer gelijk. En allebei ook dicht langs fiets-/busroute richting treinstation.

Dus als je goede (of minder goede) argumenten hebt voor de een of de ander: graag...
Bapauw, ik ben van plan om door te werken tot ca. 4 weken voor uitgerekende datum. Dan gaat 6 september mijn eerste verlofdag zijn.
grinnik, nog even around. Man zit final fantasy te spelen dus is in zijn nopjes Hij heeft hard gewerkt vandaag nadat ik afgeopen weekend een hormoonaanval kreeg waarin ik had bedacht wat er nog "even" moet gebeuren voor ik beeb mag werpen. dus lief heeft de keuken geschilderd, de voortuin gedaan, wat dingen opgeruimd dus ik ben blij

Foto's zijn lief en leuk voor over 15 jaar maar man o man wat zie ik er beroerd uit met mijn bleke smoelwerkje. Maar goed, we hadden in ieder geval veel lol

Zag net je geboortekaartje voorbij vliegen, leuk! Gaat de nieuwe ook in dezelfde categorie vallen?

Ik ga ook maar aan de visolietabletten heb ik mij bedacht

Jiminy, ik zou zeggen kijk even naar de openingstijden en de vestiging waar jullie kindje evt kan doorstromen naar een NSO/BSO. Daarnaast welke dagen ze dicht zijn (bijv sommige zijn dicht tussen kerst en oud en nieuw) Daarnaast kan je kijken naar de prijs, evt flex opvang indien gewenst. Wel fijn dat ze beide plek hebben.
Jiminy schud hier zomaar even een stel namen uit der mouw

Heb je ook nog wat meisjesnamen voor me? Wel graag hollands

Bapauw, vervelend dat je je zo rot voelt(de?) en goed dat je voor jezelf hebt gekozen en weer je bedje in bent gekropen! En dan zeggen ze dat dat pasgeboren baby's je bezig kunnen houden, nou, dat liever dan je zo rot voelen!

Mooie tabel! Bedankt voor het maken weer! Enne, alsjeblieft geen excuses maken! Gekkerd!

Mijn verlofdatum......geen idee. Misschien was 6 april wel mijn eerste verlofdag. Officieel zou het 26 augustus zijn. Maar dan heb ik ook nog vakantie daarvoor geloof ik.... even nagekeken, eerste verlofdag 26 augustus maar vakantie tot 23 augustus dus laatste werkdag (die ene dag zou ik dan wel erbij kunnen regelen) officieel 30 juli.

Kloontje, oh jee, dip met vriend! Toch niet met servies gegooid hé? Voel je je weer wat beter?

Lastig hé, die namen! Ik kom er ook nog niet uit.
Tjeemp, ja, geboortekaartje gaat waarschijnlijk dezelfde stijl worden. Zeg niet teveel, ergens moet er natuurlijk nog iets van een verrassinkje in zitten

Celine is ook niet echt mijn kopje thee, vriendin van mij is helemaal fan van haar. Maar ik dacht ook dat ze ouder was.

Even blz omslaan, ben van hyves gewend dat de tekst dan gewoon blijft staan dus ben al meerdere keren mijn tekst hier kwijt geraakt door het omslaan naar de andere blz (blont, dan krijg je dat )
Ik benijd jullie niet hoor met die namen. Gezien ik geen dochters heb was de inspiratie meteen al groot Maar ja ik had hetzelfde euvel met een jongetje.

bapauw, ik zie die excuses nu pas "wat een onzin!" Gooit Bapauw even over de knie for some spanking Ik denk dat een ieder hier blij is dat je het doet. extra taartjes voor jou
Leuk hoor! Wij hebben het geboortekaartje destijds standaard gekocht en onze trouwkaart hebben we zelf gemaakt als afgeleide van het geboortekaartje. Nu zal het waarschijnlijk een standaard kaart worden die we meteen al leuk vonden

Heb er wel al zin in Maar heb het idee dat het nog zolang duurt.... tot ik denk aan wat ik nog moet doen voor ik met verlof kan So much to do so little time
Anneke, oh ja, om nog even terug te komen op het zwanger zijn van Celine. De vorige keer was renate verbaan ook zwanger en de vrouw van herman den blijker. Ik vond dat toen ook wel grappig, hoewel ik eigenlijk niks met ze hem. Maar als je dan hun kindjes op tv ziet is dat best leuk om te zien, net zo oud als je eigen kindje. Al zullen de baby's van Celine vast niet op tv komen haha.
Hollandse meisjesnamen voor Caro...

Geen idee wat jouw startpunt is voor wat wel en niet leuk is, maar ik doe een gok:

Mijn eigen favo's: Hannah, Sarah, Norah, Emma

(ik zie een patroon...)

Ook wel leuk: Madelief, Jasmijn, Josefien, Merel, Isabel

En de laatste, speciaal voor jou (en een beetje voor Tjeemp geloof ik): Kaatje
Hoi meisjes,

Kom even zwaaien. Heb een hartstikke drukke dag gehad: vanochtend werken, toen naar de stad voor jongens bonbons toen naar huis, daar man en dochter op gehaald toen naar de vk voor controle, toen collega opgepikt, toen naar intervisie in Middelburg, toen weer collega naar haar andere werkplek gebracht, toen naar ziekenhuis om bloed te laten prikken voor vk, toen naar huis, daar kon ik een half uurtje met dochter spelen en moest toen weer werken tot 20:00. Ben nu dus kapot van mijn geren en gevlieg vandaag.

Bij vk was alles redelijk. Ze vroeg of we wisten wat het geslacht is. Ja dus. Zij had het ook afgelezen aan de grafieken aan de hand van de echo. Verder ben ik de afgelopen weken 2,5 kilo aangekomen. Alleen mijn HB en bloeddruk waren veel te laag en dat terwijl ik aan de staalpillen zit. Ze vertelde dat het op zich voor de baby niet schadelijk is, zo'n laag HB want dat betekent dat mijn placenta goed doorbloed is en dus ook veel voedingsstoffen bevat, maar het is voor mezelf zo vervelend. Daar komt waarschijnlijk toch ook de vermoeidheid vandaan. En daarom moest ik dus ook naar het ziekenhuis om daar nog eens bloed te laten prikken om mijn HB te testen.

Zo dat was heel ego. Heb ook niet bijgelezen, maar man is morgen al vroeg de deur uit en dan heb ik een meidendag met dochter dus misschien ben ik dan uitgerust en heb ik tijd om te lezen en te reageren.

Agnez en Jiminy: gefeliciteerd met jullie goede echo's/ kleine mannen.

Fijne avond.

X Vis
hahahahaha we noemen haar Caaaaaaaaat

Jiminy, hebben jullie zelf al een naam uitgekozen voor jullie zoon?
Visje... jongens bonbons? Is dat lekker Waar koop je dat?

Meid wat een dag heb jij gehad zeg! Kruip er lekker in zou ik zeggen!
Oohhhhhhh wat fantastisch dat je vandaag met je zoontje bent getrouwd. Ik hoop dat mijn zoontje mij ook ooit ten huwelijk vraagt. Heb tijdens mijn bruiloft wel de opmerking van een jongetje uit mijn klas gehad 'hoe moet dat nou, de vrouw waar ik van hou is nu getrouwd met een ander'. Was ook zo lief.

Meiden, ik vrees dat ik als eerste met verlof ga. Omdat mijn 1e verlofdag precies in gaat op de eerste dag na de zomervakantie, ga ik eigenlijk 12 juli al met verlof. Maar officieel gaat ie in op 23 augustus. Voor mij is het 't interessants om 6 weken van te voren met verlof te gaan. Dan neem ik op het eind nog een week onbetaald verlof op en dan hoef ik pas weer na de kerstvakantie te beginnen. Klinkt goed he? Alhoewel, ik me nu al kan vervelen bij het idee dat ik na de zomervakantie nog 6 weken op mijn gat moet zitten. Moet maar eens een hobby gaan bedenken. Iemand een suggestie?
Ik vind eigenlijk de tijd echt wel heel snel gaan! Moet je nagaan, ik zit mijn tijd een beetje uit in huis, hoef niet te werken, mijn moeder komt de strijk doen, ik voel me soms volkomen nutteloos!

Ik schrok me vandaag rot, nog maar een maand en dan wordt dochter 2!!!!

En ik word oud! Heb net over de sms een gesprek met een vriendin, ze had een feest waar artiesten kwamen, ik vroeg wie er dan waren, heeft ze het over dio en the opposites en ze zei erbij, dus best grote artiesten haha. Ik heb echt geen idee!

maar goed, zo snel gaat de tijd dus voor mij. Ik zit al bijna 2 maanden thuis En mijn bekken gaat niet echt lekker. Mijn ene been wil nu weer niet. Die kan ik wel naar achter bewegen maar niet naar voor, loopt een beetje gek. maar ik moet al lang blij zijn, de vorige keer ging het echt veel sneller achteruit.

Met het overgeven gaat het wisselend. Ik heb nu gelukkig momenten dat ik niet zo misselijk ben! 's morgens heb ik het nog wel lastig, dochter begint mij zelfs al na te doen als ik moet kokhalzen als ik haar poepluier moet verschonen

Maar goed, nu het toch soms wat beter gaat heb ik nog de hoop dat het nog wat beter gaat worden. Vanavond zelfs gekookte aardappels gehad! Wel heel misselijk daarna maar (nog) niet overgegeven!
Lief en ik hebben het pas 1 keer over namen gehad.

Heb toen verteld welke namen ik al op mijn lijstje had staan.

Wonder boven wonder was hij over geen enkele naam negatief, maar we hebben ook nog geen keuze gemaakt.

We gaan binnenkort een uitgebreider lijstje met jongensnamen bespreken.

Ik zou zoon heel graag Jochem noemen (altijd al gewild...). Is de doopnaam van mijn vader, maar dan in de moderne spelling. Roepnaam van mijn vader is wel met een J, maar best iets heel anders. Bovendien heb ik alleen maar positieve associaties met succesvolle, leuke mannen (Jochem Myer, Jochem Uytdehage, Jochem van Gelder).

Lief vind het op zich een leuke naam, maar vindt het een stuk minder dat we zoon dan vernoemen naar mijn vader. Maar dit is allemaal nog niet ter sprake gekomen, sinds we weten dat we ook echt een zoon krijgen. Was dus puur hypothetisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven