Jongensnamentopic!
dinsdag 1 juni 2010 om 08:53
quote:Selma Duim schreef op 31 mei 2010 @ 22:11:
Goudkever ik denk dat wij dezelfde smaak hebben. Mees vind ik erg leuk, net als Jip (enig), Sepp, Tijn (zeeeeer leuk ) en Sam.
Ik vind Jip, Sepp of Tijn het leukste bij Mees staan.
Leuk, dezelfde smaak! Deze 3 namen staan dus op mijn top 3 lijstje met Jip op 1!
Sepp vind ik ook erg leuk, maar twijfel of dat dat niet Sep moet worden. Ik hou van eenvoud.
Tijn is ook superleuk! (jij hebt een Tijn??) Enige nadeel is dat ik 2 Tijnen ken.
Wil je ook nog even bij het meisjesnamentopic kijken? Heb ik ook gepost.
Goudkever ik denk dat wij dezelfde smaak hebben. Mees vind ik erg leuk, net als Jip (enig), Sepp, Tijn (zeeeeer leuk ) en Sam.
Ik vind Jip, Sepp of Tijn het leukste bij Mees staan.
Leuk, dezelfde smaak! Deze 3 namen staan dus op mijn top 3 lijstje met Jip op 1!
Sepp vind ik ook erg leuk, maar twijfel of dat dat niet Sep moet worden. Ik hou van eenvoud.
Tijn is ook superleuk! (jij hebt een Tijn??) Enige nadeel is dat ik 2 Tijnen ken.
Wil je ook nog even bij het meisjesnamentopic kijken? Heb ik ook gepost.
dinsdag 1 juni 2010 om 10:15
Goudkever: ik vind Jip ook erg leuk, maar kan me idd een man van 35 die Jip heet, nog niet echt voorstellen. Maar misschien ook omdat de naam nu wat vaker te horen is en die kindjes nog niet groot zijn?
Mijn man begint zich terug te trekken met de jongensnaam. We hadden Noud staan, maar hij krijgt teveel GTST associatie erbij en dat vind hij niks...
Nu ben ik benieuwd wat jullie vinden van Kees. Te ouderwets? Of leuk? Ik weet het niet zo goed, vind het wel grappig, maar ben niet overtuigd.
Verder hebben we nog Willem en Joris op ons lijstje. De andere kinderen heten Minke, Guus en Teun*.
Mijn man begint zich terug te trekken met de jongensnaam. We hadden Noud staan, maar hij krijgt teveel GTST associatie erbij en dat vind hij niks...
Nu ben ik benieuwd wat jullie vinden van Kees. Te ouderwets? Of leuk? Ik weet het niet zo goed, vind het wel grappig, maar ben niet overtuigd.
Verder hebben we nog Willem en Joris op ons lijstje. De andere kinderen heten Minke, Guus en Teun*.
dinsdag 1 juni 2010 om 10:40
Dat denk ik ook wat betreft Jip; je kent nu nog geen volwassenen die zo heten. Als dat straks wel zo is, is dat heel gewoon.
Ik ken ook een Noud en vind het een supernaam! Absoluut geen associatie bij GTST (ik wist niet eens dat daar een Noud in speelt, kijk het nooit).
Kees vind ik dan weer minder; idd te ouderwets. Dan vind ik
Joep, Jan, Willem (oh nee, die heb je al) veel leuker.
Ik ken ook een Noud en vind het een supernaam! Absoluut geen associatie bij GTST (ik wist niet eens dat daar een Noud in speelt, kijk het nooit).
Kees vind ik dan weer minder; idd te ouderwets. Dan vind ik
Joep, Jan, Willem (oh nee, die heb je al) veel leuker.
dinsdag 1 juni 2010 om 13:33
Ik leerde laatst een jongen/man kennen, leuk typ dacht ik, toen ik hoorde dat hij Jip heette vond ik dat heel raar passen... niet zo erg stoer/leuk.
Pinkeltje; Kees vind ik wel leuk, maar tis wel wat ouderwets. Jan vind ik dan leuker ook ouderwets, maar toch. Willem vind ik overigens ook gaaf maar niet heel erg bij de andere namen passen.
Bij Minke en Guus en Teun vind ik Krijn, Sam, Siem, Jop, Loek, Tijn goed passen
Pinkeltje; Kees vind ik wel leuk, maar tis wel wat ouderwets. Jan vind ik dan leuker ook ouderwets, maar toch. Willem vind ik overigens ook gaaf maar niet heel erg bij de andere namen passen.
Bij Minke en Guus en Teun vind ik Krijn, Sam, Siem, Jop, Loek, Tijn goed passen
dinsdag 1 juni 2010 om 19:51
dinsdag 1 juni 2010 om 22:45
dinsdag 1 juni 2010 om 22:52
woensdag 2 juni 2010 om 09:26
Mijn leraar Nederlands heette Jip en dat heb ik nooit raar gevonden. Die man was dik in de 40, hele leuke vent met een bos krullen.
Ieder zijn smaak natuurlijk, ik vind het wel leuk. Leuker iig dan al die uitgekauwde namen zoals Tim, Daan, Nick etc.
En trouwens, over 30 jaar zijn er zoveel 'bijzondere' namen dat het helemaal niet meer opvalt volgens mij.
Ieder zijn smaak natuurlijk, ik vind het wel leuk. Leuker iig dan al die uitgekauwde namen zoals Tim, Daan, Nick etc.
En trouwens, over 30 jaar zijn er zoveel 'bijzondere' namen dat het helemaal niet meer opvalt volgens mij.
woensdag 2 juni 2010 om 10:11
quote:Selma Duim schreef op 02 juni 2010 @ 09:26:
Mijn leraar Nederlands heette Jip en dat heb ik nooit raar gevonden. Die man was dik in de 40, hele leuke vent met een bos krullen.
En trouwens, over 30 jaar zijn er zoveel 'bijzondere' namen dat het helemaal niet meer opvalt volgens mij.Dat denk ik nu ook. Jip vindt iedereen nu meer een kindernaam omdat je hem bij volwassenen niet hoort, maar als je 30 jaar verder bent zijn zoveel kindernamen volwassen geworden.
En trouwens, over 30 jaar zijn er zoveel 'bijzondere' namen dat het helemaal niet meer opvalt volgens mij.Dat denk ik nu ook. Jip vindt iedereen nu meer een kindernaam omdat je hem bij volwassenen niet hoort, maar als je 30 jaar verder bent zijn zoveel kindernamen volwassen geworden.
woensdag 2 juni 2010 om 21:35
Cato...we weten zeker dathet een jongen is. De piemel was niet te missen en hij showde hem expres nog drie keer... 
Als het een meisje was geweest had ze Elin Janne geheten...
Krijn vind ik ook leuk, maar op de een of andere manier komen mijn namen niet aan bij pinkelman.
Sepp vind ik ook leuk Goudkever!
Als het een meisje was geweest had ze Elin Janne geheten...
Krijn vind ik ook leuk, maar op de een of andere manier komen mijn namen niet aan bij pinkelman.
Sepp vind ik ook leuk Goudkever!
donderdag 3 juni 2010 om 09:37
donderdag 3 juni 2010 om 10:31