Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Tyche en gekkopje, het is bijna vier uur. Hebben jullie je stukken af?

Ik ben niet echt opgeschoten, al heb ik wel heel wat zitten klooien. Op het moment weet ik even niet zo goed hoe ik met het programma om moet gaan. Gelukkig moet ik morgen toch naar de universiteit, dan leur ik gewoon met mijn laptop langs alle docenten tot er een is die er verstand van heeft en tijd voor me heeft...
Tyche: bijna 4 uur! Hoe staat het met het hoofdstuk? Hoe eerder het af is hoe eerder je van het zonnetje kan genieten

Hier wil het vandaag niet zo, zie buiten allemaal mensen genieten van het mooie weer (binnentuinen), terwijl ik weer eens binnen achter de laptop zit. Zal zo ook maar stoppen, want dit schiet ook niet op. Morgen weer een dag
Meiden, is het allemaal een beetje gelukt vandaag? Kan begrijpen dat het mooie weer niet echt mee werkt wat scriptie-en betreft... Heb zelf ook de verleiding niet kunnen weerstaan, al heb ik nog wel iets gelezen voor mijn tentamen.

Heb net mijn laatste essay terug en heb ook daarop een 7! Ben wel mooi consequent wat cijfers betreft. Ook hier nog wel wat op- en aanmerkingen, maar weet nog niet of ik het zo ga laten of dat ik ook hier de perfectionist in mij weer boven laat komen... Maar als ik mijn tentamen nu nog even haal, dan ziet het er toch naar uit dat ik al mijn punten ga halen! :-)
Ik heb de paragraaf die ik af wilde hebben af!! hoera!

Tyche hoe ver ben jij?

Heb ook al aantal artikelen samengevat voor mn volgende paragraph, die wil ik vanavond schrijven. Maar nu mag ik als beloning even "buiten spelen". Gelukkig zit mijn kamer aan de schaduwkant, maar toch lonkt het mooie weer.

Gefeliciteerd Inkjee met al weer een 7! Heb je nog veel geleerd in de tuin?

Goed idee Maryxz. Er zal toch wel iemand zijn die er verstand van heeft?

Geniet van het mooie weer iedereen die de scriptie aan het ontwijken is en de rest nog succes vanmiddag.
Haha bedankt allemaal voor het in de gaten houden.

Gefeliciteerd met je 7 Inkjee!

En gekkopje, goedzo!

Ik ben bijna non-stop bezig geweest en ook wel wat opgeschoten, maar nog niet klaar. Wel met mijn eigen tekst, maar er moeten nog een boel citaten in die ik eerst moet zoeken, selecteren en vertalen. Working on it!

De weersverwachtingen zijn voor de komende dagen goed dus ik houd mezelf voor dat zaterdag een vrije, zonaanbiddende dag mag zijn.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Hi girls,

Hoe is het hier gegaan vandaag? Bij mij iets minder...zou met een studiegenootje gaan werken, maar de zon, lunch en rosé hadden de overhand vandaag. Goed ding: we hebben wel gepraat erover...beter iets dan niets!

Maar daarom ga ik vanaaf weer druk aan de slag!

Nog meer mensen??

@ gekkopje; top dat je je paragraaf afhebt, fijn!

@ maryxz; succes morgen! Hopelijk vind je de juiste persoon....een expert in het programma bijvoorbeeld

@ tyche; sounds good! En zaterdag wordt het 25 graden...dus een prima belonings-dagje

@ inkjee; heb je al gefeliciteerd, maar hierbij nogmaals
Hey, ik kom maar ook weer kijken.

Waar zijn jullie nu eigenlijk allemaal precies mee bezig. De studie staat wel in de tabel, maar wie doet er nu een bachelor en wie een masterscriptie? En Inkjee is geloof ik met heel iets anders bezig?

Hier ook niet zo een handige dag. Ik had eigenlijk vrij moeten zijn en een afspraak met mijn tweede lezer, maar dat ging allemaal niet door, dus nu heb ik mogen hopelijk een afspaak met die man en dan kan ik de theorie eindelijk afronden.

Maar er is wel net een heel ardige mevrouw langsgeweest, die straks een keer per week ons huis schoon komt maken. Heerlijk. Ik zag dat dat hier op het topic ook al ter sprake is gekomen. Heb ik straks helemaal geen geld meer voor studieontwijkend gedrag....
Hallooo!

Nieuwkomers: welkom!!!

@inkjee: Gefeliciteerd met je 7!

Voor de rest die lekker is opgeschoten: well done! En voor een ieder die zich heeft laten verleiden door de zon... hier zit er nog zo één

@ es: ik ben bezig met mijn masterscriptie.

@meermin: ik ben even de weg kwijt, waar kan ik de eisen voor mijn scriptie naartoe mailen?

Heb weer een mail ontvangen, jaja, dat ik wel op 1 september af kan studeren als ik mijn veldwerk achterwege laat en alleen literatuurstudie doe. Dan nog zal het krap worden, maar is het wel mogelijk. Ik heb besloten na dit weekend een beslissing te nemen, als ik met de begeleider heb gesproken die ik op het oog heb. Deze docente begeleidt nog een meisje dat op 1 september wil afstuderen, dus er zijn mogelijkheden. Zij is ook nog niet zo lang bezig met haar scriptie, dus... Aan de ene kant vind ik een literatuurstudie wel aantrekkelijk, maar aan de andere kant ben ik bang dat het afbreuk doet aan mijn scriptie als ik er geen veldwerk bij betrek. Wat denken jullie?

Ben wel weer opnieuw aan het stoeien met mijn probleemstelling. Als ik alleen literatuurstudie ga doen, wil ik sowieso het accent van mijn hoofdvraag ergens anders leggen. Maar ik ben nog een beetje zoekende.

Goed. Morgen moet ik vroeg naar de tandarts. Daarna naar de opticien en vervolgens administratie. Aan het einde van de middag hardlopen met een groepje... Ik zie weinig ruimte voor scriptiewerkzaamheden 's Avonds misschien. Vrijdag ga ik voor een weekend weg. Ik weet niet of ik jullie voor die tijd nog spreek. Veel succes allemaal!!!
Ha, vanmorgen was ik om 5 uur wakker. Klaarwakker en lag wat te malen en ineens had ik (voor mijn gevoel) de manier waarop ik het moest verwoorden. Dat gevoel heb ik al vaker gehad en toen heb ik me ook heerlijk omgedraaid. Maar het einde nadert, dus ik moest nu toch echt wel even slim zijn ipv lui.

Om half 8 ging ik de deur uit en ik kwam om half 8 weer binnen. 's Avonds doe ik dus niets, dat lukt me echt niet. Helaas komend weekend weer schitterend weer waar ik niets van zal merken, want ik moet echt aan de slag. Nog 4 weekenden de tijd. Twee gepland voor de scriptie en twee gepland voor een onderzoeksrapport wat ook af moet. Dus 1 juli begint mijn sociale leven weer.

@Inkjee, gefeliciteerd!! Die is weer binnen.

@Maryxz, hopelijk vind je een oplossing. Met welk systeem werk je dan? Dat is blijkbaar niet gewoon SPSS?
Ben ik weer. En vanavond moet er echt iets gebeuren!!

@ Inkjee: goed van je 7!! Als je denkt dat je er echt nog een hoger cijfer uit kunt slepen, moet je er voor gaan. Als je twijfelt; niet doen. Is zonde van de tijd die je dan achter de computer (of waar dan ook) gaat verspelen, daar wordt jij alleen maar gefrustreerd, en je essay niet beter van!

@ Tyche en Gekkopje: goed dat jullie zo hard hebben doorgewerkt! 's Avonds schijnt ook de zon, die hebben jullie nu wel verdiend!

@ Es: ik ben met mijn bachelorscriptie bezig. Over een jaar staat me zo'n zelfde feestperiode te wachten als nu... En lekker hoor, die huishoudelijke hulp! Het lijkt wel alsof niemand in dit topic nog schoonmaakt. Hmm... als ik vriend geld geef, zou hij het dan helemaal willen doen?

@ Hippomar: lastige keuze lijkt me dat! Op 1 september afstuderen is natuurlijk prettig, en een literatuurstudie staat echt niet lager in aanzien dan veldwerk (vind ik), maar als jij liever praktisch onderzoek doet om wat voor reden dan ook, moet je daarvoor kiezen! Wat maken die paar weken/maanden dan nog uit?
@ Es; ik doe geen van beide ;) Om het ingewikkeld te maken.....

Wat heerlijk dat iemand je huisje komt schoonmaken! Scheelt een hoop tijd & werk.. Succes met je afspraak morgen.

@ mar; Ik zou even goed navragen of je begeleiding in de zomer hebt, meestal is dit niet het geval....en dat maakt het vrij lastig (dan wordt het wel erg krap)! En als ik jou was zou ik doen wat je het meeste aanspreekt, dus als je graag wilt afstuderen met veldwerk erbij, dan zou ik dit zeker doen. Om niet achteraf spijt te krijgen... Een heel fijn weekend alvast!

@ ramy; Nog even doorbijten!!!! Dan mogen we ook genieten van het mooie weer...
@Es: Heeeerlijk iemand die helpt met huishouden!!! Klinkt ideaal! (ik maak nog wel zelf schoon...puntje)

Mijn scriptie is een masterscriptie. Verder al een tijdje alle vakken afgerond. Het moet nu dus echt eens gebeuren!

@Injee: Gefeliciteerd!!

@Ramy: Welkom!

@ Puntje: Heb je iets aan al die beoordelingsformulieren/criteria? Komt het overeen met je idee?

@Hippo: Ik ben ook een beetje bang om me te 'beperken' tot literatuur, heb zelf het idee dat het meer body krijgt door wat onderzoek toe te voegen. Ook denk ik dat ik er dan beter een verhaal van kan maken. Snap je twijfel!

@Iedereen: Thanks voor begrip ivm de 'lastige man'. Gisteren sprak ik er een vriendin over, die werd zo boos, fokte mij een beetje op en toen belde de man. Hehe, dus even heel duidelijk wat ik zoek in een man. Hij was stil, ohoh en hopelijk snapt hij nu mijn punt. Vandaag kreeg ik iig wel lieve smsjes dat hij wel trots is enzo.

Scriptietechnisch ook nieuws! Begeleider heeft gemaild dat de opzet er nu goed uit ziet! En dat hij het gaat doorsturen aan de uni. De man die ik heb benaderd om te praten over mijn onderwerp heeft ook aangegeven dat hij graag helpt. Opzet naar nog iemand gestuurd die het in achterhoofd houdt en die ook wil helpen. Fijn!

Verder geen letter gelezen, ik heb gewerkt. Eigenlijk moet ik nu nog wat doen. Dus ik meld me, bij deze.
@ MissKiek; wat fijn dat 'lastige man' het nu eindelijk lijkt te begrijpen! En je scriptie-technische nieuws klinkt ook goed zeg, een hoop mensen in ieder geval die er vertrouwen in hebben, moet een goed gevoel geven
Tyche en gekkopje, ik ben trots op jullie! En ook op MissKiek voor het goede nieuws en de man-assertiviteit

Ik ben vanmiddag lekker gaan sporten en heb vanavond een avondje rust. Denk dat ik niet veel tijd meer in mijn scriptie/analyse kan steken voor ik vrijdagavond vertrek, maar hopelijk kan ik er in het buitenland ook af en toe een uurtje aan besteden.

Mar, ik weet niet wat ik zou doen als ik jou was.. Wil je graag veldwerk doen, of wil je liever klaar zijn? Lastige keuze, denk er maar rustig over na.

Ramy, ik werk met ML-wiN, voor multi-levelanalyses, maar niet erg wijdverbreid in gebruik...
@ Yara: Hihi iig snapt 'lastige man' het inmiddels 1 dag. Ik hoop dat het nu zo blijft. Ben ook blij met de steun. Ik kan het slecht uitleggen (want het is idd behoorlijk herkenbaar), maar goede ingang, heel scriptie gerelateerd!

Lukt het vanavond al iets beter?
@ MissKiek; ja één dag, daarom zei ik; lijkt het te begrijpen. Met mannen weten we het immers nooit....(en zij andersom waarsch nooit met vrouwen haha).

Bij mij gaat het wel redelijk vanaaf....gelukkig!!
@mar.

De afweging wel of geen veldwerk hangt ervan af wat je met je studie wil bereiken. Wat voor een werk heb je op het oog en van welke competenties moet je blijk geven, wil je voor de gewenste functie in aanmerking komen. Wat heb je eraan eerder afgestudeerd te zijn als je vervolgens meer moeite moet oen om te solliciteren?

Literatuurstudie is in ieder geval niet minderwaardig. Maar ik kan me zo voorstellen dat voor geestelijke verzorging het goed is als je in de praktijk hebt meegelopen of veldwerk hebt gedaan.

meermim@gmail.com (dus niet meermin;)
@Meermim, dat had ik dus ook helemaal verkeerd gelezen. Ga het nog een keer versturen.

Misskiek, fijn dat je goed nieuws hebt om je scriptie. En dat de "lastige man" het lijkt te begrijpen, en hopelijk blijft het zo. Merk zelf hoe fijn ik het vind om af en toen tegen mijn vriend te kunnen klagen, hoe kut de scriptie is en dat er maar geen eind aan komt en dat hij het er dan mee eens is. En niet oppert dat ik dan misschien iets meer eraan moet doen (ook al is dat misschien soms wel zo).

Es, ik ben ook bezig met mijn masterscriptie

Yarabelle, goed zeg dat je een redelijke avond hebt!

Bij mij weer wat minder. Maar heb wel nog een goed recent artikel gevonden dat ik nog kan toevoegen aan m'n theorie dus dat is wel iets. Maar nu ben ik er klaar mee. Morgen weer verder.
Het gaat wel langzaaaaaaaaam....door m'n irritante perfectionisme, word af en toe gestoord van mezelf
Hallo allemaal!

Ben ik weer. Heb vandaag een dag vrij genomen om een dag extra aan mijn scriptie te kunnen werken! Helaas heb ik geen laptop dus kan niet op het balkon zitten. Doel van vandaag is om mijn laatste paragraaf af te ronden en te beginnen met het herschrijven van mijn conclusie. Hopelijk heb ik die zaterdag af en kan ik zondag gebruiken om eea nog door te lezen en tikfouten eruit te halen. En dan kan ik het mailen naar mijn supervisor.

Heb van Man niks gehoord......

@MissKiek: fijn dat je vriend het begint te begrijpen!

@Es: ik ben ook bezig mijn een masterscriptie (de 2e inmiddels)

@Allen: succes vandaag! Wie zijn er vandaag allemaal bezig?
Hoi! Ik ben er ook. Ik ben al ruim 5kwartier bezig! Ik had er (blijkbaar) zin in vanmorgen, en ben in pyjama achter de laptop gekropen. Het gaat best lekker nu, dus ik hoop dat ik vandaag in ieder geval 1 hoofdstuk af kan krijgen. Wat ik tot nu toe heb geschreven zijn nogal wat losse flodders die aanvulling en structuur nodig hebben. Maar er komt eeen lijn in.

@ Magnolia: jij bent dus bijna klaar met je scriptie? Of heb je nog heel deze maand om het aan te passen (indien nodig)? Wat ontzettend raar dat Man nog steeds niks van zich heeft laten horen! Hoe gaat het nu met jou? Hoe sta je er tegenover?

Succes vandaag! Laten we maar doen alsof mooi weer niet bestaat...
Goed van je Puntje! De zon geeft ons vast energie

Ik moet 21 juni mijn scriptie, ingebonden en wel inleveren. Bedoeling was dat ik 14 juni de final draft in zou leveren, maar dat gaat me dus een week eerder lukken. Waardoor ik een extra weekend heb voor eventuele "grote" aanpassingen. Voor mij is het nu echt aftellen geblazen.

Pfff ja hoe het gaat.... wel aardig eigenlijk, probeer het feit dat hij niks van zich laat horen van me af te zetten. Gelukkig heb ik het druk gehad op het werk, dus ook geen tijd om te piekeren. Ik blijf het een slap vinden. Sprak gisteren een vriendin en die vond het ook raar, maar had zoiets van als hij belt, hoor dan gewoon zijn verhaal aan en besluit dan later wat je doet. Aan de ene kant denk ik ja dat is waar, maar aan de andere kant denk ik, moet ik zo'n man wel willen die dagenlang in zijn hol kruipt.
@ Puntje; wat fijn dat je al in een goede flow zit! Hopelijk haal je je gestelde doel vandaag

@ Magnolia; Klinkt alsof je lekker bezig bent girl! Je hebt in ieder geval een duidelijk schema in je hoofd... Beter dat je het Man-ding een beetje van je af hebt kunnen zetten, en volgens mij kunnen we beter mannen tegenkomen zonder issues, want iemand die verandert in een soort kluizenaar is niet echt iemand waar je op kunt bouwen. Vind het goed dat je vraagtekens zet bij de reactie van die vriendin, want ja....dan zou hij dit dus keer op keer kunnen doen!

Ben redelijk vroeg opgestaan, maar heb echt een ontzettend nare droom gehad, was echt een beetje van slag... Ik ga niet in de zon vandaag, want gisteren een beetje verbrand (of ik moet met bedekte schouders de zon in....hmmm..ja dat zou nog een optie zijn om m'n scriptie te ontvluchten haha). Maar vond het eigenlijk wel een goede manier om mezelf op te sluiten met m'n scriptie.

Anyway, ik ben vandaag dus van de partij!
O ja, dat is waar. Je zat te twijfelen of je hem eerder in wilde leveren voor extra feedback. Sorry, af en toe lopen de verhalen over de verschillende studies en scripties ene beetje door elkaar. Wordt je er extra nerveus van dat het nu bijna 'af' is, of geeft het juist rust? Even een kijkje in de toekomst voor mij

Ik denk dat je weet wat je wilt als je hem weer spreekt. Dan merk je vanzelf of je hem nog een kans geeft, of dat je alleen maar boos/teleurgesteld bent. En als je niets van hem hoort, tsja, dan is het moeilijk af te sluiten. Maar, zoals alles, zal het wel slijten. Lastig hoor! Al die dingen tegelijk!

Ik merk dat ik onrustig wordt, dus ik ga me maar even douchen en aankleden. Het werkt op zich best lekker, zo meteen uit bed aan de slag! Die onthouden we
@Yara: wat rot dat je een nare droom hebt gehad! Verstandig dat je niet in de zon gaat vandaag! Ik heb me dus wel heel braaf ingesmeerd want anders verbrand ik ook.

@Puntje: voor mij is het een soort opluchting dat het nu bijna af is. Maar ook wel een gevoel van trots, want heb deze studie binnen een jaar afgerond terwijl ik full time werk. En er zijn er maar weinig die dat me na doen, in ieder geval van mijn jaar.

En dan Man: ja misschien weet ik het ook wel als ik hem spreek, Maar dan moet dat wel gebeuren..... Maar ik weet ook dat hij zo ontzettend leuk is en lief kan zijn. Dat ik dat straks de boventoon laat voeren, ipv het feit dat hij gewoon dagenlang niks van zich laat horen en dat dat onfatsoenlijk is. Ik heb ook het liefst een man zonder issues, iemand die voor mij wil en kan gaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven