Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Yeeeeeh! Ik sogde voorbij! Super mooi!
@Yara, je gaat goehoed!

Vanmorgen vroeg wakker en ik hoef pas om 12 uur weg. Dus heb ik mooi de tijd om alvast te beginnen met het verder bijschaven van de scriptie.

Gek hè, daar zit ik nu de hele week op te wachten en nu ik de tijd heb...

Herkenbaar?
Yarabelle, goed zeg van je pagina!!

Misskiek, op dat tijdstip is soggen wel geoorloofd hoor, vind ik.

En Ramy, heel herkenbaar! Als ik geen tijd heb om aan mijn scriptie te werken zit ik vol met ideeen maar als ik er dan eenmaal achter zit. Maar ben je al een beetje op gang?

Vanochtend al sinds 8u achter de computer, heb met mezelf afgesproken dat als ik vanochtend veel doe, ik vanmiddag lekker naar buiten mag. Ga hier dus vanaf nu niet meer schrijven en laat rond half 13 weten hoe het gegaan is.

Iedereen succes vandaag!
Goed van je Yara zo laat op de avond nog!

MIssKiek jij bent ook nog bezig geweest gisteravond...

Ramy kom op even de schouders er onder. Enne bedenk dat je in ieder geval iets gedaan hebt vanmorgen!

Succes Gekkopje. Je hebt een mooie beloning in het vooruitzicht

Ik ben nu even aan het ontbijten en dan zo even krantje lezen op het balkon en dan ga ik ook aan de slag! Doel van vandaag is mijn conclusie af te hebben. Dan eventueel nog een en ander aanscherpen morgen. Of ik zorg dat het vandaag helemaal af is en dan heb ik een vrij weekend!!
Goedemorgen!! Zie dat hier weer hard gewerkt is!

@ Magnolia: fijn dat het nu weer een beetje voor de wind gaat. En ben het met de rest eens: relax-dagje heb je zeker verdient! En je bent een voorbeeld voor ons allen...

@ Yara: goed bezig! Toch lekker om zo laat op de avond nog even in de goede flow te raken...

@ rest: veel succes vandaag!

Ik ga vanmorgen nog even wat dingetje aan mijn essay aanpassen en dan vanmiddag naar thuisthuis om daar in de tuin nog een poging te doen te studeren voor mijn tentamen. Wordt echt nu al gek van de stof... en heb net één hoofdstuk gelezen (Notie van het zijn = notie van het niets = notie van het worden... en dan nog met tienduizend nuances )
Hey meiden,

Had nog veeeeeel langer in bed willen kunnen liggen, maar er is een badkamer-meneer, dus moest er wel uit!

@ magnolia; Ooh dat zou leuk zijn; een scriptie-vrij weekend :D Ik ben er vandaag in ieder geval om je te steunen!

@ gekkopje; succes! Zo'n beloning zou fijn zijn Hopelijk lees je dit pas vanmiddag, en zit je nu in een ontzettend fijne schrijf-flow ;)

@ Inkjee; Succes met leren....dat klinkt op z'n zachtst gezegd als erg complicated. Heb ook zo'n vak gehad; over space en place....heeeeeel zwevend!

@ Ramy; Erg herkenbaar, maar als je eenmaal bezig bent lukt het vast. Je hebt aantekeningen gemaakt toch?? (van je ideeen)

Ik heb net in de Wondere Wereld van Word ontdekt dat iets waarvan ik jarenlang dacht dat het niet kon, wel kan...want ik las het hier laatst & het is me nu ook gelukt (verschillende secties in 1 document, zonder dat je kop-en voettekst overal komt en je paginanummers ergens beginnen/doortellen waar je niet wilt). 99% wist dit waarsch al hier haha...

Verder ga ik vandaag proberen m'n 2e paragraaf af te maken, zodat ik morgen (heb sinds jaren een vrije dag op zaterdag) aan m'n analyse kan beginnen.

Succes allemaal!
@Gekkopje en Magnolia, hopelijk zijn jullie productiever dan ik. Alleen een paar artikelen verzameld ter inspiratie en verder druk geweest met gedoe rond puber en internetverbinding.

Maar alles werkt weer en mijn tijd zit erop. Nog even aankleden en dan ben ik weer weg. Morgen weer een dag.

@Inkjee, succes met leren. Het klinkt een beetje als to be or not to be, doebiedoebiedoe.
Jeetje meiden wat lief dat jullie mij een voorbeeld noemen! Zo voel ik dat niet hoor. Hier gaat het best ok, ben de laatste hand aan het leggen aan de eerste paragraaf van mijn conclusie. Maar had ineens trek dus eerst lunchen, want met een knorrende maag wordt het er niet beter op.

@Ramy: je hebt in ieder geval iets gedaan!

@Inkjee: klinkt wel heel Socrates en Descartes achter! Maar wel interessant. Succes met studeren

@Yara: badkamer-meneer weer weg? En nu dus aan de slag met je paragraaf?

@Gekkopje: hoop dat je vorderingen maakt, zodat je met een goed gevoel van de zon kan genieten
Is toch knap hoe je weer uit dat dal geklommen bent Magnolia! Fijn om te zien dat er na regen echt weer zonneschijn is (nu letterlijk in overvloed buiten!).

De badkamer-meneer is weer weg, maar hij heeft ervoor gezorgd dat ik een beetje opstartproblemen heb....wel al een stuk getypt, maar het idee wat ik heb/had komt er nog niet goed uit.

Eet smakelijk!
Ik heb een hoofdstuk af!!! Dus nu mag ik naar buiten.

Magnolia succes met je laatste loodjes, en een vrij weekend heb je dan ook wel verdiend!

Inkjee, klinkt inderdaad vrij lastig, jij ook succes.

Yarabelle, fijn dat je opmaak gelukt is. En hopelijk vlot het met je 2e paragraaf.

De rest die nog hard aan de slag gaat ook veel succes natuurlijk. Ik ben er morgen weer!
Thanks Yara! Er is inderdaad genoeg zon!

Woohoooo het is ongelofelijk, maar toch waar! Ik heb alles uitgeschreven en ga het nu dus overtikken. Hopelijk lukt dat voor 17u, zodat ik ff snel onder de douche kan springen, naar de AH en dan eten. Vanavond nog op visite..... Owww ik ben zo blij!!
Puntje ik herken dat zeker, beter presteren onder druk. Ik begin zo langzamerhand ook een beetje nerveus te worden over de deadline.

Magnolia je motiveert me om nog even door te gaan nu, ik wil ook juichend het weekend in. Vandaag heb ik nog niet gestudeerd, dat ga ik nu doen. Wel even wat zon opgevangen op een terrasje. Heerlijk, dit weer.

Goed gedaan gekkopje!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben bezig met mijn masterscriptie. Qua woordaantal ben ik nu ongeveer halverwege
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Hier is gelukt hoor! Heb alles over getyped en kan morgen in ieder geval relaxen. Ga lekker met mijn moeder winkelen morgen en dan lees ik het zondag nog een keer door en dan stuur ik de nieuwe versie op naar mijn supervisor. Wat een fijn gevoel dat ik morgen even helemaal niet aan de scriptie hoef!

Succes Tyche!! Je kan het
Wat ontzettend goed magnolia!!!!!

Geniet lekker van je avond en je dagje morgen uiteraard, je hebt het verdiend...
En NOG een pagina af (weer 2 in totaal vandaag)! Maar nu zie ik ze bijna letterlijk vliegen na al die uren achter de PC, dus ik ga nu echt stoppen. Heb geen zin meer om al m'n tekst nog een keer door te lezen, dat doe ik van de week wel een keer!

Fijne avond girls
Magnolia gefeliciteerd! En geniet van je vrije weekend. Veel plezier met winkelen

Yarabelle, goed bezig geweest gisteren!

Tyche nog veel gedaan 's avonds?

Ik heb heerlijk in het park gezeten met een boekje en 's avonds gebbq't. Vind dat het vroeg beginnen en dan 's middags lekker in de zon wel goed werkt. Nu al weer aan de slag dus.
@Yara: goed zo weer 2 pagina's!

@Gekkopje: klinkt helemaal lekker zo in het park. Puur genieten

Iedereen die vandaag aan de scriptie gaat, heel veel succes! Ik ga de stad onveilig maken!
Gekkopje, lukt het een beetje? Je was al lekker vroeg aan de slag...

Ik merk dat die scriptie me nu een beetje begint op te breken, ontzettend moe! Maar ik ga proberen nu aan m'n analyse te beginnen, vanaaf ga ik varen
Niet veel mensen aan het werk vandaag? Is ook veel te lekker weer eigenlijk. Bij mij gaat het ook niet helemaal zoals ik het zou willen, en over een uurtje stop ik er mee en ga ik een ijsje halen in de stad.

Leuk Yarabelle, lekker varen. Op wat voor boot? Lukt het een beetje met je analyse?
Jaa het weer is echt te mooi om hier te zitten....heb dan ook pas enkel een korte inleiding op papier!

Lekker, een ijsje We gaan met een sloep...en eten & drank. Gezell dus! Even de zinnen verzetten...

Succes nog even & geniet erna van het weer!
@Magnolia, gefeliciteerd! Dat zit er weer op.

@Yara, klinkt heerlijk, varen met dit weer.

Ik ben vanmorgen uit mijn bed gerold en had geen excuses meer. Dus om 8 uur zat ik braaf te schrijven. Wat ik wilde is gelukt. Het eerste deel is nu strak en met structuur. Van inleiding tot en met theoretisch kader is nu klaar. Om 2 uur ben ik gestopt en de zon in gedoken. Morgen verder met het toetsen van de theorie aan de onderzoeken en het opstellen van een scherpe conclusie.

Dan hoop ik het morgenavond klaar te hebben om nog 1x naar de begeleider te sturen. Over drie weken moet de defnitieve versie ingeleverd worden, dus ik ben mooi op tijd als ik in dit tempo doorga.
@Ramy: wow wat goed van je zeg!! Voor jou dus ook een spannende periode. Wanneer moet jij je definitieve versie inleveren? Ook zo rond de 21e? Net als ik?

@Yara: nog een beetje opgeschoten vandaag? Lekker gevaren? Heerlijk hoor

@Gekkopje: hoe is het bij jou gegaan?

Ik ben lekker gaan shoppen vandaag. Niet alles gekocht wat ik wilde. Maar gelukkig wel een paar killer heels gekocht voor nu. Morgen dus weer alles doorlezen, misschien nog wat dingen aanscherpen en ook de tikfouten eruit halen en dan opsturen naar mijn supervisor!

Hier overigens weer een zwak moment, zag dat Man online was op de netwerksites en werd ineens zo boos, dat ik hem op zijn mobiel gebeld heb, geen gehoor. Toen een sms er achteraan dat het wel zo netjes was om iets van zich te laten horen aangezien ik al een paar keer contact had proberen te leggen. Jullie raden het al: ook daarop geen reactie..... Ik baal dat ik mezelf zo heb laten kennen naar hem toe. Aan de andere kant weet hij nu ook door mijn sms (denk ik) dat ik dit niet leuk vind....
Morning!

Nog meer mensen die nu achter de pc zitten?

Doel van vandaag is om eea aan te scherpen en tikfouten eruit te halen en dit dan voor 16u gedaan te hebben. Heb nl om 17u afgesproken om wat te gaan drinken en dan sushi eten
Ja, hier ook braaf achter de pc. Nog maar net opgestart, dus ik ben nog aan het surfen. Nog een kwartiertje en dan moet ik van mezelf echt bezig zijn.

Mijn deadline is 25 juni. Een week later moet ik nog een rapport indienen en dan ben ik klaar. Hopelijk is het in 1x goed, anders kan ik er deze zomer weer mee aan de slag en daar heb ik zo geen zin in.

Heerlijk dat je al zo ruim op tijd klaar bent en nu op je gemak alles na kan lopen. Dat vind ik zelf ook heel prettig, daarom probeer ik me strak aan mijn schema te houden.

Jammer dat die man nog steeds door je hoofd spookt. Om je te helpen, besef dat een man een jager is. Dit is de dus de periode dat hij heel erg hard zijn best voor je doet...
Ik ben ook weer van de partij! Net nog lekker in het zonnetje ontbeten op het balkon maar nu begint de lucht al te betrekken dus vandaag is het iets minder erg om niet naar buiten te kunnen.

Ramy ben je al begonnen??

Yarabelle, lekker gevaren? Beetje gelukt om de scriptie een avondje van je af te zetten?

Magnolia, vervelend van man. Maar misschien is het ook wel goed om hem te laten weten wat je er van denk en dat je boos bent is ook best wel terrecht denk ik.

Nog succes vandaag met het laatste stukje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven