Hoe maak ik duidelijk dat ik niks wil?

01-06-2010 13:23 36 berichten
Zit ik nog heftig na te snikken over het verlies van mijn relatie zo'n twee weken geleden, krijg ik ineens na twee oppervlakkige hyvesberichtjes met een oude bekende (die al 2 jaar in mijn lijst staat) ineens een bos rozen thuisgestuurd. Met een alleszeggend kaartje erbij, inclusief xjes

Ontzettend lief, maar bot gezegd: daar zit ik echt niet op te wachten. Niet alleen nu niet, door mijn verdriet, maar ook in de toekomst niet. En ik snap er niks van, want a) hij weet niet dat het "uit" is en b) ik heb hier totaal geen aanleiding voor gegeven.

Hoe kap ik dit af zonder op zijn hart te trappen? En moet ik überhaupt nog wel een keer afspreken? Ik sta behoorlijk te springen om sociale contacten, maar als over die oppervlakkige berichtes al misverstanden over ontstaan, wat dan als het wèl gewoon gezellig wordt?
Helaas kom ik niet uit die omgeving.

Meneer is overigens een doorzetter. In zijn Hyves staat dat ie verliefd is, de bos rozen met het kaartje heeft hij nu bij zijn foto's staan en hij heeft mij een bericht gestuurd waarin ie vraagt wat ik van de bloemen vond met een verwijzing naar die foto

Ik heb nog maar niet gereageerd. Mijn e-mail aan hem staat toch écht netjes bij "Verzonden Items" (voor de zekerheid toch nog maar even gecheckt)...
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat is dat toch mensen om direct ook alles maar op je Hyves profiel te etaleren??

TO, ik hoop dat je mail duidelijk genoeg is al denk ik dat het eerlijk zeggen dat hij gewoonweg niet je type is beter was geweest.
bedank hem voor de bloemen en zeg dta je hem heel aardig vind, maar dat het bij vriendschap blijft of zo.
quote:Ruby37 schreef op 02 juni 2010 @ 17:58:

Jemig wat is dat toch mensen om direct ook alles maar op je Hyves profiel te etaleren??

Ja nou dat vind ik dus ook zo freaky.

Want ik heb deze man al zo'n 5 jaar niet meer "in het echt" gezien, weinig contact gehad en de afgelopen dagen alleen 2 oppervlakkige berichtjes. Ik heb mijn eigen berichtjes nog eens nagelezen en er staat niks in wat je kan opvatten als een teken dat ik hem zie zitten.

Dus ik snap niet waarom hij ineens zo hoteldebotel is en dat iedereen het moet weten ofzo...
Gewoon zeggen dat je een vriend hebt (die de bloemen ook heel mooi vond). Gaat hem toch niks aan dat het uit is.
Haha wat erg! Verder geen goede tip. Duidelijk zijn is iets wat wel beter is,. Niet dat ik van mijn eigen advies ben, maar theoretisch gezien is het beter. Succes met deze man! (niet jouw schuld!! niet te schuldig voelen)
Ik vind je bloemen heel erg aardig, dank je wel, maar ik hoop niet dat ik met mijn bedankje jouw hoop geef dat er meer kan zijn tussen ons dan dat er nu is ,want dat is niet zo, sorry.

Zo moeilijk is dat toch niet.
"Nee, en nou opgetieft!" Lijkt mij afdoende
@ minny, dat was altijd mijn gedachte. Maar uiteindelijk was ik altijd te soft.

Maar iig TO, hij klinkt als een doorzetter, dus succes ermee.

Sommige mensen zijn idd echt freaky,

De kerel in mijn bovenstaande verhaal had echt hele verhalen verteld tegen een vriend van me en gemaild met een andere vriendin over hoe verliefd hij wel niet was en blablabla. Veel dingen die dus NIET waar waren.

Waardoor iedereen ineens dacht dat ik een relatie had met hem.

DUS..... ik wens je veel succes
Hmmm TO dat klinkt inderdaad behoorlijk freaky als hij je al zo lang niet gezien heeft EN dit allemaal op hyves zet.

Misschien kun je beter ieder contact negeren en sowieso nergens zelf meer op reageren.

Oh en ontvrienden op hyves!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Hoe kap ik dit af zonder op zijn hart te trappen?

Waarom, in vredesnaam, is iedereen altijd zo bang de ander te kwetsen? Iemand die zoiets doet, vraagt er bijna om om gekwetst te worden! Niet jij doet dat, hij doet dit zichzelf aan. Je kunt niet én een vervelende boodschap brengen én aardig zijn. Een vervelende boodschap blijft een vervelende boodschap, hoe mooi je het ook verpakt.

Dat kun je juist beter niet doen, want dat doet alleen maar af aan de duidelijkheid ervan. En dat is juist in dit geval erg belangrijk, gezien de voorgeschiedenis van dit verhaal.

Zo ontzettend lief vind ik zijn gebaar overigens niet. Het lijkt helemaal niet om jou te draaien, hij heeft je immers jaren niet gezien, maar puur om zijn eigen (geprojecteerde) gevoelens. Ik vind het eerder opdringerig, en onnadenkend om jou in een lastige positie te brengen.

Succes met het brengen van de boodschap en het verwerken van het einde van je relatie. En wees duidelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven