metallic verf

29-05-2010 20:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten 1 muur metallic te verven. Van de verkoop mevrouw hoorde ik al dat de muur heel mooi glad moest zijn en dat je maar 1 richting op moest verven (dus niet op en neer gaan). Omdat je anders allemaal strepen zou zien, ik kreeg er toen een beetje twijfels bij of ik het er wel mooi op zou krijgen, maar verkoop mevrouw zei dat het wel te doen was als je je gedachten er even bij houdt. In de winkel heeft ze me dus overtuigd...nu begin ik echter wel wat te twijfelen.

Heeft iemand ervaring met metallic verf? Ging dat goed? Hoeveel lagen zijn er nodig (verkoop mevrouw zei 1 (heb verf van histor), maar op internet hadden ze het over 2 en daaronder nog een basis verf in de kleur van de metallic. Daar heeft verkoop mevrouw niks over gezegd (en heb ik dus ook niet gekocht).
Ik had in m'n vorige huis metallic verf en ik vond t supermooi! Had het op een muur waar het licht op viel, en daardoor leek het op verschillende momenten van de dag steeds een andere kleur te zijn!

Maar idd, het is lastig verven want je ziet er alle oneffenheden op..

Ik had volgens mij 2 of 3x geverfd, weet niet meer...Maar wel gewoon over een witte muur heen
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Wij hebben een 1 muur in de babykamer zilver metallic geschilderd. Drama! onze muur was wel gespackt. Maar je ziet inderdaad elke oneffenheid. We hebben hem 4x over gedaan. Muur was wit. Eindresultaat is wel mooi, maar je ziet nog wel wat randen.
Ik heb ook zo'n muur. Inderdaad zie je elke oneffenheid en moet je de verf 1 kant op rollen. Ik heb het geloof ik wel 4 keer gedaan voordat het mooi was. Wel mooi dus, maar echt veel meer werk dan een gewone muur verven. Bij ons is het in een slaapkamer, waardoor we van het mooie effect van veranderend daglicht eigenlijk weinig meemaken. Kortom, ik zou het niet nog eens doen.
Ik heb ook metallic muren. Was wel in 1 keer behoorlijk dekkend en niet gestreept. Muur was gespachteld en bleek onbehandeld, dus zoog wel enorm. Doordat de verf zo dik was als stroop (ook na de maximale en nog meer verdunning) was het een enorme klus om het op de muur te krijgen. Ik heb met een blokwitter en klein rollertje alles gelijkmatig verdeeld gekregen.

Ben uiteindelijk heel blij met het resultaat, want het ziet er prachtig uit, vooral als je ziet hoe het licht ermee speelt, maar ik raad het niemand aan...

Overigens had ik verf van Flexa en had ik ongeveer 3 keer zoveel verf nodig dan volgens de folder. Maar dat probleem heb ik inmiddels vaker gehoord over Flexa-verf. Flexa zelf zegt dat zij hun hoeveelheden nauwkeurig aangeven, maar daar klopt dus geen reet van.
Wij hebben blauw metalic op een steenstrip muur gedaan.

Is echt heel leuk geworden. Steenstreeps waren ook al wat beschadigd her en der en geeft een heel appart effect.

Hier dekte het in 1 keer. Maar het was al wel geverft vooraf ooit dus zoog niet meer.
ik heb ook 2 muren in huis in de metallic verf, gewoon van karwei eigen merk. de eerste laag was wel mooi, maar de muur zoog te sterk waardoor het nog een keer moest. met als gevolg dat ik daarna precies kon zien hoe ik geverfd had (met blokwitter mooier effect dan met speciale roller). dus daarna nog maar een laag met de roller. uiteindelijk na 3 lagen wel netjes.

mijn muren waren dus net gestuuct.
Ik heb ook metallic verf op een muur in huis en op advies van de meneer van de bouwmarkt eerst een bijpassende (goedkopere!) gewone muurverf gekocht en die in 2 lagen goed dekkend geverfd. Daarna de metallic en is heel mooi geworden. De muren waren net gestuct, dus waren de 2 lagen gewone muurverf echt nodig en was ik blij dat ik niet 2 of 3 lagen dure metallic verf heb gedaan...
Ik had metallic verf van de histor, zat er in 1 laag goed dekkend op en zonder strepen, erg mooi dus. Alleen had manlief van te voren sommige stukken met gewone muurverf gedaan ivm vlekken. Met de metallic verf erover heen zag je dus heel goed al die bobbeltjes, erg lelijk. Dus we hebben de muur nou weer geschuurd en gaan er nog een keer overheen met de metallic verf.

De muur ziet er nou echt verschrikkelijk uit, dus ik hoop dat het goedkomt :s
Dag dames, ik denk ook over een metallic muur na. Kan dit echt alleen maar op een gladde muur? Dat lees en hoor ik eigenlijk steeds maar op onze muren zit spachtelputz...

Zou dat kunnen werken denken jullie?

@Gutje: Steenstrips, dat klinkt ook niet bepaald egaal...

Ben erg nieuwsgierig naar het resultaat. Kan je misschien een fotootje plaatsen?

@Missprincesa: Succes met de muur, hopelijk wordt het alsnog heel mooi!
De muur is mooi geworden!

@lient_tje: met de metallicverf zie je echt allerlei oneffenheden heel goed, zelfs de oneffenheden van de plekken waar manlief eerst gewone muurverf op heeft gedaan en we daarna super lang op hebben geschuurd zie je nog een beetje (alleen als je er op let, en ik vind het niet storend). Wat je wel kunt doen is de muur stukadoren, dat hebben wij ook gedaan. Als je maar 1 muur wilt doen, ben je er ook niet zoveel tijd mee kwijt (uurtje)
gaat prima op een spachtelputz muur hoor, alleen lastiger op te brengen.

gebruik kleine vachtrollers, niet die grote, die zuigen zich vol is je halve blik op.

en heel belangrijk, eerst voorstrijk er op !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven