Tetteretteee - hier tetteren we lekker verder

03-06-2010 23:25 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is alweer deel 7 van de plek waar we niet alleen lekker tetteren over onze dieren maar ook kletsen over alle andere zaken die ons bezig houden: offtopic kennen we hier niet!

Een voorproefje van onze mooierds

Meetetteren mag altijd en we zijn dol op foto's

Deel 6 vind je hier: Tetterettes tetteren nog steeds verder
Klinkt leuk, Bieb. Ook fijn, dat soort koopjes scoren.

Ik duik ook de mand in. Het was een fijne dag. Slaap lekker, Bieb, Splint, MV, Olijf.
Jij ook lekker slapen straks, Bieb. Lekker dromen van mooie ogen die samen met jou allemaal leuke meubeltjes aan het opknappen is.....

En Delphi natuurlijk ook lekker slapen!
Bieb, ik zou iig totdat je op je nieuwe plekje zit het gewoon leuk en wat rustig houden met Mooie Ogen (zeg dit ook tegen hem hè, dan weet hij dat ook). Dus lekker in het weekend afspreken maar kalmpjes aan. Zodra je op je nieuwe stekkie bent krijg je meer ruimte voor alles en kan je gaan nadenken over evt. hoe en wat. Hou het voor de komende weken gewoon leuk maar denk even niet teveel na. Je ontzegt jezelf wel een hoop denk ik als je je Mooie Ogen nu ontzegt. Hij lijkt me erg lief.

En Puk gaat als een speer. De DA belde gisteren nog op om te vragen hoe het ging en toen zei ik al: het is dat ik hem gisteren toch echt zelf gebracht en gehaald heb, anders zou ik niet geloven dat hij net gecastreerd is. Hij heeft echt NERGENS last van.
Ik ben mijn eigen bananenschil

truste!!!
Nee, Olijf is er nog. Even nog tweede flesje Jillz leegdrinken en dan naar bedje. Morgen naar België, naar Olijvenouders voor combinatie-verjaardagsfeest. Dus ik krijg morgen al kadootjes Maandag zelf op jacht voor mijn kadootjes die ik van Olief krijg
Leuk Bieb, die opknappertjes! Werkt ook heel therapeutisch hoor, beetje schuren, verven en alvast klaar gaan maken voor je Grote Verhuizing!
ooh nog even...

die Puk!

en dat die ballen eraf zijn hoef je ook niet te checken natuurlijk...dat valt wel op.

(of moet ik zeggen "het valt nu NIET meer op" ? )

Fijn jullie wijze woorden op de late avond

ik willum ook niet kwijt voorlopig.

....kalm aan en rap een beetje ..... (wie zei dat ook alweer? )
En lekker naar het buitenland morgen Olijf

al enig idee wat je van je ouders gaat krijgen?

Ik heb trouwens vandaag ook nog even een horloge gekocht.

geen dure maar het is wel jouw schuld met je plaatjesgeplak!

Zal es kijken of ik m kan googlen.
Weeheeee, en nu zijn jullie naar bed!!!
Oh nee, toch niet
Pff, ik had een hele lijst doorgegeven qua nuttige presenten (merk dat mijn pannen en bestek etc. intussen zwaar aan vervanging toezijn) en nog wat leuke, niet nuttige presenten dus ik ben benieuwd waar ze voor gekozen hebben!
nee dus....

lijkt hier een beetje op maar dan met een grof wit stiksel nog langs de band.

Stoerrr Bieb! Ik kan dat soort horloges dus helaas niet dragen, is geen gezicht bij mij. Maar mooi ding, ik ben gek op Fossil-spullen!
Zo, flesje leeg dus ik ga ook zo knorrie knorrie doen. Slaap lekker allemaal!
Maar ik heb geen Fossil gekocht hoorrrr...de nepvariant zo voor de leuk erbij

Slaap lekker en veul plezier (en kado's) morgen!!

quote:biebelie schreef op 04 juni 2010 @ 20:37:

Lé...waarschijnlijk waar je verteld dat je zelf ook nare ervaringen ala D hebt gehad..

misschien praat ik voor mn beurt maar toen moest ik ook even slikken iig.

O help, wat een konijn ben ik, om maar even in een dierenthema te blijven!

Omdat ik er al talrijke malen over verteld heb, hier op het forum, nam ik aan dat het bij iedereen bekend was. Slaat natuurlijk nergens op.

Sorry girls!

Het voelt alsof het over iemand anders gaat als ik het er over heb trouwens, omdat het inmiddels alweer iets van 11 jaar geleden is, de laatste keer.

Ik ben er en ik blijf hoor, zo lang als het mag!

Excuses voor de plompverloren tekst gisteren....

Anneke, wat een geweldig nieuws!

50% kans, wat goed zeg!

Ik ga vanzelfsprekend duimen tot ik een ons weeg.

Ben benieuwd of het weer helpt.

Bieb, het is snel, je gevoel komt niet door de mooie ogen maar omdat de snibbige snerperd nog niet vergeten is en je nog in de afrondende fase zit wat betreft een vorig liefdesleven.

Het is dan psychologisch gezien lastig om al die gevoelens die je hebt te kanaliseren terwijl je aan de ene kant een man aan het wantrouwen bent en aan de andere kant een man juist moet vertrouwen om een toekomst op te kunnen bouwen. Dat is verwarrend.

Geef jezelf tijd, zo veel tijd als nodig is om het een af te ronden voor je het ander volgas de kans geeft. Genieten kan, al plannen maken voor de lange termijn is misschien nog wat te ambitieus. Het zou kunnen dat je daar (onbewust) nog niet aan toe bent.

Het is maar een tip van een oude vrouw hoor, kijk maar wat je er mee doet.

Ik vervel de hele week al, dus tijd om nieuw kleur op te doen. Verder keelpijn en begin ik snotterig te worden. Cadeautje van Pinkpop denk ik

Bieb, lekkere sloerie! Ik zeg ook wat Leo zegt. Geniet zolang je dat kan en anders even wat afstand nemen.

En nu ga ik even koffie doen, een bbq scoren en bijbehorende vreetwaren halen en in de zon bakken met boek.
Wat een lekker begin van de dag, veel bladzijden lezen en ik zit nu met Medusa op schoot beneden. K. is met Tara naar de polder en Dusie zat op de trap naar me te miauwen. Geaaid en toen heb ik haar maar opgepakt. Eerst nog wat onwenning want je weet maar nooit of dat grote beest weer terugkomt.

Ze heeft een rondje bank, keuken, bench en woonkamer gedaan. Nu toch maar weer bij het vrouwtje op schoot. Lekker hoor, is lang geleden. Het enige jammere is dat ze straks weer op de trap zit. Het zou me hoogst verbazen als ze nu besluit om beneden te bljiven.

Ah, toch maar op de bankleuning liggen. Typt voor mij ook wat makkelijker.

Anneke!!! Wat goed, je bent door naar de volgende ronde! Gefeliciteerd alvast! Ik hoop later een mooi gefeliciteerd-je-hebt-een-baan-kaartje te kunnen plakken hier.

Splinter, heel veel plezier in Ierland! Geniet van je vakantie, het is je gegund. Lekker hoor, 4 weken geen werk, geen stress, alleen genieten van dat prachtige land.

Pilous, shop ze voor een bbq. Wij gaan vanavond ook barbequen.

Ik schrijf dat geloof ik verkeerd... geen idee hoe je dat moet spellen. Anyone?
quote:biebelie schreef op 05 juni 2010 @ 02:00:

....kalm aan en rap een beetje ..... (wie zei dat ook alweer? )

Herman Finkers!

Geweldige spreuk.

Good Morning trouwens! Wéér zo'n lekkere dag!

(sorry MV, na morgen wordt het weer beter voor jou)

Ik werd vanochtend wakker omdat Sil recht over mijn gezicht heen stapte (doe je je ogen open en komt er een heerlijk kattenbuikje langs) om vervolgens rechts van mijn hoofd te gaan zitten melken in het dekbed. Met z´n kont dus vlak naast mijn hoofd. En z´n staart ontspannen over mijn gezicht gedrapeerd...

Kriebel!
Moge Tetters,

Splint, ik kan de Ierland boekjes niet vinden. Ik weet dat ik ze maanden geleden een keer in mijn handen had, toen hoorde ik dat een forumster daarheen ging of plannen had, maar vergeten toen te posten. Ze lagen een tijdje dus in de gang (lees maanden) boven, en ik heb ze ergens opgeborgen, maar waar?

Maar googlen kan ook. Ik google zo nog even naar een plaatje. Het is achter een mega grote kathadraal dus het kan niet missen.

Pubs

De Dubliners gaan er prat op, en niet zonder reden, dat in hun stad de beste pubs ter wereld zijn te vinden. De Pub bevindt zich in de kern van het sociale leven. Wie op zoek is naar de befaamde craic, het Dublinse levensgevoel, kan dat zonder moeite tegenkomen in één van de vele honderden bars in de stad. In zijn algemeenheid zijn de pubs geopend van 11.00 - 23.00 in de winter en tot 23.30 in de zomer, maar de laatste jaren wordt de cafésluitingswet flexibeler toegepast en het is nu niet ongebruikelijk dat een pub in het centrum open is tot na middernacht.

Alle pubs schenken tapbier in eenheden van een pint en een half-pint (dat laatste wordt steevast a glass genoemd). De trots van elke kroeg is natuurlijk Guinness, dat hier in de plaats van herkomst inderdaad oneindig veel beter smaakt dan elders; hier krijgt een glas Guinness altijd de vereiste zeven minuten bezinktijd, hoe druk het ook is en hoe dorstig je ook bent.

Er wordt natuurlijk ook Ierse whiskey geschonken als Paddy`s, Powers en Jameson`s, alsmede een grote keus aan ander gedistilleerd en, afhankelijk van de aard van de pub, een keur aan geïmporteerd bier op de fles, `alcopops` en wijn.

De economische opleving die Dublin de laatste tijd ondervindt, heeft een enigzins negatieve uitwerking op de pubcultuur. Veel oude pubs willen pittoresk doen en hebben turfmanden, aangevreten oude boeken en geblakerde poken uitgestald, en zo om de twee weken komt er wel een zielloze namaakpub bij in Temple Bar of rond Grafton Street, waar de toeristen al snel op afkomen, maar ook lallende vrijgezellen en zakkenrollers. Toch zijn er nog veel authentieke oude pubs die sinds de tijd van Joyce` held Leopold Bloom, 1904, niet veel veranderd zijn.

De laatste jaren zijn er naast de traditionele pubs veel bars bijgekomen die meer op jongeren en op een kosmopolitisch publiek zijn georiënteerd. Nieuw en oud leven vreedzaam samen en door de compacte structuur van de binnenstad zul je op één stapavond switchen van het ene doorrookte Victoriaanse hol naar de andere ultra-hippe, postmoderne tent.

The Brazen Head

Aan de voet van Christ Church en tegenover de Four Courts, aan de andere kant van de Liffey, staat de pub die de belangrijkste kandidaat is voor de titel `oudste kroeg van Europa`. Al sinds de Vikingen staat er een taveerne op de plaats van The Brazen Head en men zegt dat de geest van één van de grootste Ierse martelaars, Robert Emmet, er rondwaart. Hier vinden vele spontane optredens plaats met traditionele muziek, dus fiddlers, fluitspelers, sean-nós-zangers en muziekliefhebbers van her en der zetten koers naar deze pub.

Adres:

Lower Bridge Street, 20

The current Brazen Head building dates from the 18th century, but before that there was an even older sixteenth century Brazen Head on the same spot and there is considerable evidence to suggest that there was a tavern there long before that – from 1198 to be precise.

The Brazen Head is located close to the Guinness brewery and, in addition to serving beer and food, also offers live music every day of the week with a selection of bands over the weekend. – And these are not any old bands, the Brazen Head has hosted the likes of Van Morrison, the Dubliners and has even appeared on a video by US country music star Garth Brooks.

The music and bands are a mix of traditional Irish folk and more modern pop and rock music. This is a "must visit" pub if you are in Dublin.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Om bij de Brazen Head te komen moet je vanuit de stad Haypennybridge over (de Half Penny Bridge) naar rechts en dan zit ie een heel klein stukje verder aan je linkerhand.

Ik ben er geweest en dat vond ik heel bijzonder.
MV!

Je krijgt het voor elkaar dat ik om 10 uur ´s ochtends als zin heb om de kroeg in te duiken!

Ik schrijf het adres op en dan gaan we er zeker kijken. Thanx.

Nou heb ik het idee dat we vandaag nog van alles moeten doen aan voorbereiding, maar als ik dan bedenk wát, dan weet ik niet veel meer.

Oh ja, boodschappen doen, wasjes draaien, wegenkaarten, Tomtom, Ierland boekjes, leesvoer, horren in huis ophangen, kampeerspullen uitzoeken.

Vergeet ik nog iets?

(zul je zien, heb ik de hele zaterdag en een deel van de zondag de tijd, moet ik straks nog stressen omdat het toch sneller omgaat dan ik dacht..)
mijn verhaal wordt hier dus niet neergezet geloof ik

Poging 2

Goedemorgen dames

TH veel plezier vandaag op het vrijgezellenfeestje

en voor de rest geniet van het heerlijke weer en myleentje zoek lekker de koelte van je huis op

Ik vertrek zo lekker richting Scheveningen. Splinter ik blijf je bedanken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Ratteke schreef op 05 juni 2010 @ 10:02:

Om bij de Brazen Head te komen moet je vanuit de stad Haypennybridge over (de Half Penny Bridge) naar rechts en dan zit ie een heel klein stukje verder aan je linkerhand.

Ik ben er geweest en dat vond ik heel bijzonder.

* noteert routebeschrijving *

als we nou daar de volgende meet doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven