Tetteretteee - hier tetteren we lekker verder

03-06-2010 23:25 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier is alweer deel 7 van de plek waar we niet alleen lekker tetteren over onze dieren maar ook kletsen over alle andere zaken die ons bezig houden: offtopic kennen we hier niet!

Een voorproefje van onze mooierds

Meetetteren mag altijd en we zijn dol op foto's

Deel 6 vind je hier: Tetterettes tetteren nog steeds verder
Its, hou op hoor! Het is heel graag gedaan en ik vind het alleen maar heel leuk om zo soort van bij te dragen aan jullie wittebroodsweek.

Ga nou maar gewoon veel lol hebben daar, hup!
Kikkertje veel plezier in Scheveningen. En TH met het vrijgezellenfeest.

Ja Splint, je moet echt naar die kroeg gaan, het sfeertje is zo leuk. Maar in heel Ierland heb ik de sfeer zo fijn gevonden. Ik zou daar echt kunnen wonen. Super aardige mensen. Heel sociaal. Pas op met de weg vragen want je zit zo 1,5 uur aan iemand vast. Zo behulpzaam en lief zijn ze.

Splint, heb je al je overnachtingen al geregeld? Ik weet anders nog een niet te duur kasteel in het westen daar waar je zo leuk kan overnachten. Ik heb er maar 1 nacht geslapen en gegeten maar dat was echt onvergetelijk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mylene, we gaan kamperen en hebben ook een week een huisje. Maar zo´n kasteel klinkt ook heerlijk. En wie weet is het wel koud ´s nachts en willen we we een keertje lekker warm en droog slapen. Dus als je dat adres bij de hand hebt: graag!!
Mogge tetters, ik zit inmiddels in de trein en heb er zin in! En door jullie krijg ik ook zin om eens in Ierland te gaan kijken .

Splint, succes met de vakantievoorbereidingen, Its veel plezier in Scheveningen, Pilous en Bieb veel bbq plezier, Ratteke, gezellig met Meduus beneden en sowieso voor iedereen een leuke zaterdag! Veel buiten zitten en niet te veel tetteren
Splint, als je vergelijkt met andere kastelen is deze echt niet duur. Nou ja, we zijn er maar 1 nacht geweest. We hadden daar een kamer geboekt. De kamer was een heuse huiskamer met bankstellen, open haard, tv, eettafel enz. Heel groot. Dan hadden we een grote slaapkamer, groot hemelbed. En we hadden een grote badkamer met jacussi. (we hadden alleen een kamer met bad gevraagd).

Kijk maar op de link hoe mooi het daar is. Is bij een heel lief leuk klein dorpje met leuke pubs.

hier

Als het je wat lijkt moet je maar even googlen op het hotel. Ik heb zomaar een link gepakt die ik kon vinden. Ik heb nniet bij die link toen geboekt. Maar alle gegevens van dat hotel staan op die kapotte laptop dus was even snel zoeken.
Leo, ik had het ook nog niet eerder zo expliciet gelezen, wel dat je een bewogen leven achter de rug hebt maar dit niet. Ben wel oprecht blij dat je ondanks het schrijnende gevoel over Beer hier weer meedoet. Als ik het goed heb ben jij tenslotte de "aanstichter" van het 1e tettertopic.
zwijmel,ik wil ook naar ierland of eigenlijk..ik wil ook op vakantie! Maar ik moet t doen met daagjes uit in nl. Ook gezellig! O en een 3daags festival natuurlijk in belgië. Leuk leuk leuk. Vandaag gaat de beste vriend van mijn vriend en mij een bod doen op een huis bij ons in de buurt. Oh wat zouden wij dat leuk vinden als dat door zou gaan! Ik ga zo lekker scheuren met mn pap in zn mooie morgan. Heb ik echt zin in met dit weer! Hoop dat iedereen een leuke dag heeft vandaag!
Poelepoelepoelepoes!
HW, ik doe met je mee hoor. Na 2001 ben ik ook niet meer op vakantie geweest. Gelukkig kan ik teren op een "vorig leven" vol mooie verre reizen, Amerika, Venezuela, China, Afrika, Ierland, Moskou en vele andere Europese landen. Maar ja, ik vermoed dat reizen er voor mij qua financieen ook er nooit meer van gaat komen. Dus ik teer op mijn herinneringen.

Misschien moet ik maar weer eens een staatslot kopen, maar die vind ik weer zo duur. En ik heb er nooit geluk mee.
O wauw.....Ierland..en die pub en dat kasteel..

Klinkt geweldig!!!

Ratteke wat fijn dat Medusa even beneden is.

Ze zal inmiddels wel weer richting trap zijn als Tara er tenminste nu weer is maar toch...

Leo vind het fijn dat je de weg naar de tetters weer weet te vinden!

en.. "snibbige snerperd"

Talkinghead,nogmaals veul plezier en niet té veel drinken (tja wat is té veel..) komt hard aan met dit weer.

Its en Itsman,goed insmeren aan het strand hé!

wordt vast heel gaaf,mooi slot van jullie wittebroodsweek.

Plous,lekker bbq-en

Splint,MV,Heartwork en de rest die hier nog niet gesignaleerd is vanmorgen

Ik ga vanmiddag die pastasalade die ik gisteren al in de kop had maken en begeef mij rond een uur of 6 met een stel vrouwen op een terras bij een café.

(eerst bodempje eten erin thuis)

Koffir bijna op en ik ga even mn sidetabletje ophalen....laterrrr
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 05-06-2010 11:09
Reden: HW was er ook inmiddels
% gewijzigd
Ik heb net als bij de meet een fles rose in mijn tas zitten
En omdat jullie me allemaal goede raad geven en meedenken en meevoelen:
*hoest......zoeperd.....hoest*
Annekeeeee.
Zwijmel, Mylene, wat een prachtig kasteel!! Ik zou zo in de auto springen en er heen rijden. Was vast heel goed om daar te overnachten??

Dit is nog een link, om even weg te dromen...kasteel

Maar, boehoe, geen kamers meer beschikbaar in de periode dat wij er zijn. Wel weer vanaf het moment dat wij in het huisje zitten. We gaan wel naar die omgeving, dus wil ik er in elk geval gaan kijken.

(even balen trouwens: ik had uit een ander topic allemaal ierland-tips gecopieerd, kan ik dat document nergens meer vinden )

Je hebt dan wel mooie reizen achter de rug, Myleen. Pfoe.

Enne...je weet niet wat er nog op je pad gaat komen hoor. Maar tot die tijd kun je wel teren op je herinneringen!

Bieb, HW, TH, fijne dag vandaag!

En niet te veel zuup´n hè?
Splint, als je een topic niet meer kan vinden, vaak kunnen de angels nog wel ietsjes makkelijker dan wij iets vinden. Je zou een mailtje kunnen sturen of angel 3 het topic voor je kan vinden. En de google bar hiernaast werkt ook wel redelijk.
Zo, ben je even een dagje weg zeg! Oogjes zijn wazig van al het bijlezen. Alweer een nieuw deel geopend, nieuwe tetters, waaronder een kiptetter

Heb leuke foto's voorbij zien komen. Dat kleine rooie katertje ben gek op rooien!

Leo: Blij te horen dat het binnenhouden van je buitenkatten goed gaat. Maar wel erg dat het zo moet Woon je verdorie lekker buiten en dan gebeurt al die shit. Gebeurt er verder nog iets met aangiftes ofzo?

Anneke: gefeliciteerd Op naar het 2e gesprek!!

Slpinter: hebben jullie niet iemand nodig die de koffers draagt??Ik ben beschikbaar hoor . Ik heb direct de link van MV in mijn favorieten gezet. Ik wil ook wel eens in een kasteel slapen

Klets: fijn dat het steeds beter gaat met Tipsy. Moest wel lachen toen je zei dat ze een schop gehad had. Heeft ze moed verzameld, komt ze eindelijk op bed, schop jij haar er weer vanaf hahahaha.

Toen ik gisteren thuis kwam zag ik dat Joris een teek had in zijn poeperd!!!!!!!!!! Wat volgde was een giga worstelpartij. Hou maar eens een kat zo vast, dat je z'n poeperd goed kunt zien , en dan ook nog eens proberen die tang goed te richten. Na 45 minuten geworstel en gekrijs (van beide kanten haha) was de klus geklaard! Joris was zijn wintervacht in 1 keer kwijt, ligt nu in mijn keuken (al dat haar dus en niet Joris) en is (Joris dus) nog steeds zwaar beledigd
Arran Islands, daar kan je fietsen en lopen en een oud ford bezoeken.

Glendalough, ligt in de Wicklow Mountains. Erg mooi daar, staan de ruines van de oudste kerk van Ierland. En een heel mooi kerkhof.

Ring of Kerry. Mooie natuur.

Ik zal mijn fotoalbum s ff zoeken. Momentje.
Glendalough, staat nog een van de mooiste Round Towers van Ierland. Hierin werden de schatten van de kloosters bewaard. De ingang lag meestal een paar meter boven de grond.

Rock of Cashel. is een ruine van een kathedraal.

Ring of Kerry met de Ladies View. Erg mooi daar.

Gap of Dunloe. Daar kan je hicken.

Bunratty Folk Park. Met Bunratty Castle er naast/op het terrein. Is een openluchtmuseum. Heel educatief. Leuk om te zien. Daar worden ook van die banketten uit de middeleeuwen gehouden.

Nou, de Cliffs of Moher natuurlijk.

Arran Islans, en dan naar Innishmoor.

Connemara zijn we ook nog geweest. Mooi ruig landschap.

Daar zit ook een national park. In Lettrfrack, county Galway

En wat je zeker moet zien is Clonmacnoise. Groot kerkhof, round tower. Erg mooi. Staan de best bewaarde keltische kruisen. Moet je eigenlijk vroeg zijn, wij waren er toen het net open was. Dan zijn er nog niet zo veel mensen. Op onze foto´s staan alleen wij.

The Battle of the Boyne. Grootste veldslag van Ierland heeft hier plaatsgevonden. Is nu gewoon weiland hoor.

Newgrange natuurlijk.

Nu ben ik weer in Dublin. Kilmainham Goal. Dé gevangenis van de Paasoproer uit 1916? Ook die van de film over de hmm hmmm 4. Politiek iets uit de jaren 70.

Dit was mijn rondreis door Ierland in 1997. Je hebt nu gewoon ook de route haast. Daar hebben wij een week over gedaan.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Hoef je je lijstje ook niet meer te zoeken. Oh, en McDaids in Dublin is een erg leuke kroeg. Druk, staat goed bekend.
Mag ik vragen of iemand hier ervaring heeft met pijn in de onderrug? Ik heb wel vaker als ik iets doe dat ik daar meteen pijn krijg. Maar soms is het echt heel erg, zoals de laatste dagen. En mijn pijnstillers helpen er nniet tegen.

Ik heb toen voor mijn voeten een mri scan van mijn rug gehad en daar kwam niets uit dus ik kan helaas niet naar de ha ervoor.

Ik heb de laatste dagen pijn als ik bijv. eten maak. Dus ingredienten snijden enz. Nou mijn keuken is mooi op hoogte dus ik sta niet raar te snijden. Ik heb het bij het tillen van de vuilniszakken naar de container met kattengrit. Ik heb het eigenlijk nu bij alles. Pijn zegmaar vanaf mijn heup tot aan mijn hips? hihi. Nou ja onderrug.

Ik weet dat ik er een topic over kan openen, maar ik hoop dat er hier iemand is die misschien een tip heeft.
quote:mylenevalerie schreef op 05 juni 2010 @ 12:01:

Splint, als je een topic niet meer kan vinden, vaak kunnen de angels nog wel ietsjes makkelijker dan wij iets vinden. Je zou een mailtje kunnen sturen of angel 3 het topic voor je kan vinden. En de google bar hiernaast werkt ook wel redelijk.

Het topic kan ik nog wel vinden, maar ik had allerlei tips is een Word document gezet. En die kan ik dus niet meer vinden....

Maar......volgens mij heeft Ratteke er net voor gezorgd dat ik niet meer hoef te zoeken.

Dat oude kerkhof bij de Wicklow mountains, daar wil ik zeker kijken. We hebben daar een tijd terug op een camping gestaan en naast die camping was ook zo´n heel oud, spookachtig kerkhof. Met verse bloemen bij van die hele oude graven uit 16nogwat. Wow. Misschien is dat wel hetzelfde kerkhof!

quote:Ratteke schreef op 05 juni 2010 @ 12:34:

Gap of Dunloe. Daar kan je hicken.

Wasda?

Klinkt wel als een prachtige rondreis trouwens. Was dat goed te doen in 1 week?

Haha, jullie zitten me zo lief tips te geven dat ik me niet kan losrukken van het forum. Ga ik nu toch even doen, anders heb ik alleen een digitale voorbereiding van de vakantie.

Ik heb altijd pijn in mijn onderrug. Toen ik in mijn 20ties was heb ik alle therapien voorbij zijn komen. Op een gegeven moment heb ik het maar opgegeven. Het zit trouwens wel bij ons in de familie. Een paar maanden geleden was het echter weer heel erg en ik heb nu Diclofenac als pijnstiller. Ik moet zeggen dat dit wel aardig helpt maar het neemt natuurlijk niet de oorzaak weg, maar de oorzaak is nog steeds onbekend. Nu ben ik eigenlijk heel erg laks met dit soort dingen, maar ik zou eigenlijk eens een MRI moeten laten maken. Maar ja, nu gaat het al weer een poosje best wel goed en dan denk ik weer: laat maar!

Een paar geleden ben ik begonnen met Pilates en dat was erg goed voor mijn rug, ik merkte echt verschil. Maar ja Pilates = sporten = 20 keer gaan = en dan geen zin meer hebben = er weer mee stoppen hehe

Dus MV een echte tip heb ik helaas niet. Misschien heb je iets verkeerd gedaan en is het "erin" geschoten. Misschien wel die keer toen je viel (voor de meet) en komt het er nu uit?
Verkeerd geschreven? Hiken? Rondsjouwen. Lopen. Lange tochten maken. Dat dus.
Hiking ?
Ja zou kunnen hoor Slofje, mijn been is nog helemaal blauw van die val. En mijn hemeltje, alles deed mij zeer. Maar ik heb het af en toe vaker dat het in mijn onderrug schiet. En ik wil het zo graag begrijpen wat ik dan fout doe, dan kan ik er rekening mee houden.

Ik had echt verwacht dat er wat uit die mri scan zou komen maar dat dus niet. Mijn lichaam zit raar in elkaar en ik zou zo willen ruilen .

Ik heb steeds wel alle klachten van iets, maar officieel is het niet vast te stellen.

Nou ben ik wel klaar met het kabouterziekenhuisje hier hoor. Als ik weer een klacht heb met een doorverwijzing ga ik niet meer voor makkelijk kiezen hier 5 min. vandaan maar echt naar een AMC ziekenhuis.

Nou ja, het was te proberen of iemand hier een tip had tegen die rugpijn.
Mylene, vervelend!

Ik heb regelmatig pijn in m´n onderrug, maar sinds de laatste keer (paar maanden terug) heb ik echt een goede fysiotherapeute gehad en nu is het dus ook echt over. Misschien helpt het dat ik ook heel braaf mijn oefeningen heb gedaan.....

Ik weet natuurlijk niet of het hetzelfde is als bij jou, maar bij mij bleken mijn kleine rugspieren niet sterk genoeg, waardoor de grote rugspier al het werk zelf moest doen en helemaal verkrampt raakte. Op de plek waar je bekken en je ruggewervel bij elkaar komen, zitten allemaal spieren om de boel bij elkaar te houden en te laten bewegen. Als je die spieren niet goed gebruikt, kun je flink last krijgen.

Ik kan vanavond wel de oefeningen voor je opschrijven en mailen. Wat in elk geval heel belangrijk is, is om je buik- en rugspieren aan te spannen voor je gaat tillen of kracht gaat zetten (zoals misschien ook wel bij het snijden van groenten). Je kunt die een beetje voelen bij het aanspannen van je bekkenbodemspieren.

Maar....misschien zit het bij jou net anders (en ik schrijf het vast ook niet helemaal goed op) en is het misschien toch beter om door een fysio te laten kijken?

Spieren losmaken kan ook handig zijn en kan nooit kwaad. Heel eenvoudig: languit op je rug gaan liggen en dan één voor één je benen langer maken. Alsof je ligt te trappelen. En een andere: op je rug liggen, knieën optrekken (voeten op de grond richting je kont) en dan je knieën afwisselend naar links en naar rechts laten vallen. Bovenlijf blijft dan plat op de grond. En een laatste: op je buik liggen, bovenlijf iets omhoog laten komen (op je ellebogen steunen), diepe lage ademhaling, even vasthouden en helemaal uitademen. Dat ontspant. Dan weer plat gaan liggen.

Hoop dat het een beetje helpt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven