Pardon, ik doe niets??

05-06-2010 01:51 135 berichten
Hi lezers!

Terwijl ik "hallo lezers": typ, weet ik al welke reacties er komen. Maar toch, misschien leden die met hetzelfde probleem zitten?

Ik ben een Wo studente, 23 jaar en ik heb een dochter van 19,5 maand. Ik heb een voltijd studie, mijn dochter, autorijles, vrijwilligerswerk ( wat ik niet kan en wil laten vallen omdat het iets is waar ik verder in wil, dat is voor mij toch al moeilijk met een dochter qua flexibiliteit) Ik heb een baantje op zaterdag en de komende vakantie, het huishouden en alle administratieve rompslomp.

En je raad het al..volgens mijn vriend doe ik niets. Hij werkt heel hard in een magazijn, er is al een tijd een functie als salesmanager beloofd aan hem.Hij heeft echt capaciteiten maar gewoon geen tijd/ fut om een studie erbij te volgen. Per 1 juli krijgt hij die functie trouwens wel ( zeggen ze, omdat ze nog steeds geen vervanging voor hem hebben )

Maar dat is het allemaal niet; Vooral qua financien. Het blijft erop terug komen dat ik zo weinig inbreng (Dat is niet weinig, 800 stufi +lening) en 230 baantje

Maar daar gaat het weer niet om. Ik weet het, warrige OP, ik ben ook super moe:)

Ik vraag me af hoe andere studerende moeders het regelen qua finacien met een werkende partner?
Alle reacties Link kopieren
quote:patricia1987 schreef op 05 juni 2010 @ 01:51:

Hi lezers!

Terwijl ik "hallo lezers": typ, weet ik al welke reacties er komen.

Je typte niet "hallo lezers", maar "hi lezers!".

Die had je vast niet verwacht.
Jouw vriend zegt dat je niets doet? Hebben jullie daar wel eens een goed gesprek over gehad, hoe respectloos je dat vindt?

* nu ga ik er wel van uit dat de voltijdstudie je ook echt een goed deel van de week kost, en niet van het soort is dat ik vroeger heb gedaan, met twee colleges in de week en weinig voorbereidingsuren... Kostte me gemiddeld 10 uur per week *
quote:Martijn77 schreef op 05 juni 2010 @ 01:56:

[...]

Je typte niet "hallo lezers", maar "hi lezers!".

Die had je vast niet verwacht. Of juist wel!
Whaha Martijn, die idd niet.

Ik probeer een serieus gesprek te hebben, bijvoorbeeld vanavond. Dit strandde bij het feit dat ik dom bezig ben ( Jawel, omdat ik twee sinaasappels perste voor de tv) Dus ik ben BEHOORLIJK fout ( waar zijn die smileys als je ze nodig hebt)

Maar dit topic is niet om mijn vriend af te branden, ik hou van hem en ik wil absoluut samen met hem verder.

Toch bedankt voor jullie reacties
Mijn vriendin doet een opleiding in deeltijd: 2 avonden school per week en 1 dag stage per week. Daarnaast werkt ze 2 dagen en is ze in verwachting van onze 2e. Onze dochter is 21 maanden.

Ik werk voltijd, in onregelmatige dienst met een redelijk salaris. Mijn vriendin heeft financieel veel moeten inleveren omdat ze deze studie ging doen. Ze kon bij haar vorige werkgever niet minder gaan werken. Maar het is iets waar ze graag in verder wil, dus dat hebben we geaccepteerd, ook al is het nu echt geen vetpot en moeten we goed opletten wat we doen.

Het meeste van het huishouden ligt op haar schouders, ze doet bijna altijd alle was (en dat is veel!).

Stofzuigen en dweilen wisselen we vaak af. De kattenbakken zijn voor mij. Koken ongeveer 70-30, zij kookt vaker dan ik.

Ik heb bijna 1,5 jaar 1 dag per week ouderschapsverlof gehad, maar op zo'n dag "vrij" kwam ik vaak niet verder dan een beetje stofzuigen en wat was vouwen als onze dochter sliep.

Dus, ik vind jouw vriend een eikel. Zo.
Ik vind je vriend behoorlijk respectloos klinken. Je bent dom en je doet niks. En jij schiet in een adem door in de verdediging, want je wil sowieso met hem verder.

Nog niemand hier zegt dat je dat niet moet doen. Maar kennelijk heb je daar wel twijfels bij?

Denk goed na over hoe je behandeld wilt worden. Je vriend zou toch de persoon moeten zijn die jou met de meeste liefde en respect behandelt? Omdat hij degene is die van je houdt? Als hij je al niet respectvol behandelt, wie dan wel?
@ Delhicat:

Ik ben beduidend minder tijd kwijt aan studie dan mijn medestudenten. Nood breekt wet ( aan hoeveel tijd je nodig hebt? )

Of ik leer gewoon supersnel. Ik denk eigenlijk het laatste. Maar dit neemt niet weg dat ik tentamentijd alles op alles moet zetten ( in mijn geval binnen 1 week 13 ECTS in mijn hoofd stampen. Ik volg wel veel, maar heb geen tijd om de boeken te lezen ivm mijn dochter. Dus ik doe alles met aantekeningen van hoorcollege's .

In het jaar dat ik mijn dochter gekregen heb ( vorig jaar) heb ik alles gehaald dmv samenvattingen van anderen.

Het gaat veel sneller nu, omdat ik mijn eigen aantekeningen heb, maar toch! Ik leer echt 1/20 van mijn mede studenten.... gelukkig heb ik alles redelijk gehaald.

Maar ik moet nu gewoon knallen! En die tijd heb ik amper! Hoe maak ik mijn vriend wijs dat dit gewoon super belangrijk is?

Mijn cijfers zijn ook important, omdat ik de RAIO opleiding wil doen ( althans, ik hoop hiervoor ik aanmerking te komen! )
Dc: Ik reageerde op je vorige post. Ik had de ander nog niet gelezen!
Jij wil de RAIO-opleiding doen (neem aan dat dat voor Research-AIO staat of zoiets?) en je vriend noemt je dom?? Zou het kunnen dat hij bang is dat jij hem boven het hoofd gaat groeien? Dat jij hem dom zou kunnen vinden, omdat hij "maar" in een magazijn werkt, en jij op het pad zit om professor te worden?

Niet dat jij dat echt vindt dus, maar dat hij daar bang voor is?
Delphicat: Nu ik je post gelezen heb, dit is precies wat ik vanavond tegen hem zei.

"Jij bent de persoon die juist vertrouwen in mij moet hebben, het enige wat je doet is mij afbranden en de grond in trappen...etc/
Klinkt gezellig.

Als er geen wederzijds respect is voor elkaar is er GEEN BASIS VOOR EEN GEZONDE RELATIE.

PUNT.
Dit staat voor Rechter in opleiding.

Dit zou zeker kunnen Delpicat, zijn moeder heeft hem daar ook voor gewaarschuwd. Ik zou hem nooit dom vinden, het wordt tijd dat hij dit realiseert, misschien is dat het. Hij is echt op vele vlakken slimmer dan mij nl. alleen niet qua theoretisch/doorzettingsvermogen
Je kunt dit aan hem uitleggen, dat je hem niet dom vindt, maar ik vind het wel tekenend gedrag, uit gebrek aan zelfvertrouwen een ander omlaag halen. Dit klinkt niet als iets dat met één goed gesprek is opgelost.
En ik vind jou trouwens nu al klinken als een heel intelligente doorzetter. Rechter worden, daar vragen ze niet elke koekenbakker voor. Petje af!

Edit: lees nu dat je nog niet toegelaten bent, maar hier graag voor wilt gaan. You go! Ik nu ook, naar bed... Slaap lekker en hopelijk kun je dingen voor jezelf op een rijtje krijgen. En wil je vriend naar je luisteren.
quote:delphicat schreef op 05 juni 2010 @ 02:26:

Je kunt dit aan hem uitleggen, dat je hem niet dom vindt, maar ik vind het wel tekenend gedrag, uit gebrek aan zelfvertrouwen een ander omlaag halen. Dit klinkt niet als iets dat met één goed gesprek is opgelost.

Hij weet dat ik hem niet dom vind/ hij niet dom is. Hij is de arrogantie ten top ) (smileys zijn weer terug)

Hij werkt ook super hard, niets te klagen wat dat betreft. Hij zorgt echt voor ons gezin.

Maar idd, dit is niet in een gesprek goed te krijgen, maar ik weet zeker dat het niet een gebrek aan zelfvertrouwen is, hij vindt zichzelf nl. echt geweldig. Ik hoop dat hij binnenkort doorkrijgt wat ik allemaal doe op een dag . Bedankt voor je reacties tot nu toe igg"_
DF:

Sorry lekker naast elkaar aan het posten!

Ik was nog aan het typen tt van je vorige post dat je ging slapen

Welterusten!

Dikke knuffel! En bedankt!
He Patricia,

veel respect voor jou!

Niet afwachten tot hij het gaat inzien, je verdient het NU.

Groetjes iemand die veeeeeeuuuuls te vroeg wakker is.
This is not kosher!
@patricia

Je vriend vindt dus dat je niet genoeg doet omdat je niet genoeg bijdraagt in financiële zin. Iedereen hier steekt je een hart onder de riem, en ik krijg uit je post ook zeker niet de indruk dat je maar wat op de bank hangt, maar...

Ik lees ook erg veel "ik wil" in je post. Je wilt studeren, je wilt vrijwilligerswerk doen, je wilt nog een vervolgopleiding gaan doen. En dat is allemaal prima natuurlijk, maar je vriend wil ook wat. Hij wil ook een vervolgopleiding gaan doen, maar heeft daar niet genoeg energie voor omdat hij -zoals je zelf aangeeft- keihard werkt om jullie gezin te onderhouden (en dan ook nog in een baan onder zijn niveau).

Kan het niet zijn dat jij wat weinig oog hebt voor je vriend zijn behoeften? Kan het niet zijn dat hij gefrustreerd is omdat hij ook verder wil, maar niet verder komt, omdat hij de financiële verantwoordelijkheid voor jullie gezin vooral op hem drukt?

Het is allemaal wel leuk dat jij wilt studeren en dat jij vrijwilligerswerk wilt doen, maar per saldo verdien jij met werken dus maar 230 euro per maand. En dat is niet veel. Als jullie het zo allemaal goed redden financieel en je vriend het niet erg vind om voor de rest van het inkomen te zorgen, dan is dat prima. Maar die indruk krijg ik dus niet.

Wellicht zul jij daarom zelf toch ook wat flexibeler moeten worden in je wensenpakket en zelf ook moeten kijken wat er anders kan. Misschien toch maar dat vrijwilligerswerk even in de koelkast zetten totdat je je studie hebt afgerond, bijvoorbeeld. Of meer gaan werken en in deeltijd verder studeren.

Ga eens rustig het gesprek aan met je vriend, op een moment dat er geen ruzie is, en vraag eens naar zijn behoeften. Daarna kunnen jullie kijken of je samen een oplossing kunt vinden waar jullie beiden achter kunt staan.
Ga eens een week op vakantie met je vriendin,en laat docherlief bij papa......komt ie er wel achter wat je de hele week doet!

Deed mijn zus bij haar onhebbelijke man,nooit meer gehoord dat ze niets deed!!!
Patricia, je bent zoooo goed bezig! Kind, baantje, vrijwilligerswerk, huishouden, de admin en een zware studie, wauw! (waarbij ik ook moet zeggen: denk ook aan jezelf en neem de nodige rust)

Daar mogen veel mensen een puntje aan zuigen. Jouw vriend ook trouwens.

Denkt hij er echt zo over, dat jij niks doet? Of was hij gewoon in een mopperbui? Ik kan me haast niet voorstellen dat hij er echt zo over denkt.

Wat ik me afvraag: kan het zijn dat je vriend zich bedreigt voelt door jouw studie/toekomstperspectief?

Ik bedoel, jij bent WO studente en hij staat in een magazijn, dat is nogal een verschil. Misschien is hij geïntimideerd en bij voorbaat op z'n p*k getrapt omdat jij straks een betere baan hebt dan hij?
Ik denk dat nummerzoveel een goed punt heeft TO. Tijd voor een goed gesprek.

En onderschat dat magazijnwerk niet. Mijn man heeft dat ook een paar jaar gedaan en dat is echt buffelen voor een laag loon. Ik kan me voorstellen dat hij ook verder wil.
eens met nummer zoveel.....
En onderschat dat magazijnwerk niet. Mijn man heeft dat ook een paar jaar gedaan en dat is echt buffelen voor een laag loon. Ik kan me voorstellen dat hij ook verder wil.

Dan moet hij dat doen, en niet TO afbranden dat ze dom is en niets doet.

Ik geloof dat bij mij de liefde toch al snel zou bekoelen.
Ghe. Je vriend werkt in een magazijn, en jij doet een HBO studie, zorgt voor je dochter, en doet vrijwilligerswerk. Wie is er hier dan dom?

(heel misschien jij een beetje dat je bij hem bent) maar vooral hij!

Wat een droeftoeter van een vent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven