Bezemtopic nummer 8!
donderdag 27 mei 2010 om 13:08
zondag 6 juni 2010 om 20:29
Moeilijke situatie Zoebie....
Ik zit aan de andere kant van de situatie bejaardentehuis natuurlijk, en ik maak vaak genoeg mee dat mensen eigenlijk niet wilden, om bij ons te komen wonen.
Sommige mensen zijn daar realistisch in, en anderen zien gewoon echt niet in dat het thuis niet meer gaat, en da's heeeeel erg lastig.
Ik zit aan de andere kant van de situatie bejaardentehuis natuurlijk, en ik maak vaak genoeg mee dat mensen eigenlijk niet wilden, om bij ons te komen wonen.
Sommige mensen zijn daar realistisch in, en anderen zien gewoon echt niet in dat het thuis niet meer gaat, en da's heeeeel erg lastig.
668, the neighbour of the Beast
zondag 6 juni 2010 om 20:33
Nou ja we hebben wel besloten dat ze het echt zelf moet willen. We gaan haar niet tegen wil en dank van haar appartementje halen. Maar een beetje pushen moeten we nu wel gaan doen ondertussen. Zeker één keer in de week (en dat weten we dus, maar hoeveel keer gebeurt het dat we het niet weten) raakt ze buiten bewustzijn. Het is steeds maar heel even, maar wel steeds erg schrikken. Stel dat ze ergens tegenaan valt. Brr. Moet daar niet aan denken.
zondag 6 juni 2010 om 20:45
zondag 6 juni 2010 om 20:58
Marels dat is het moeilijke van een groot gezin. De meesten willen het wel, maar er zijn er ook een aantal die vinden dat moeder het zelf ook moet willen.
We hebben nogal tweestrijd gehad over mijn zusje. Ze had een hersentumor en was opgegeven. Ik heb toen met nog een broer, mijn zwager onder druk gezet dat we een second opinion wilden in de D.d.H in R. Zwager is toen gezwicht om mijn argumenten, maar de onderzoeken hebben mijn zus veel pijn gedaan en het bleek toch te laat te zijn. Zij konden ook niets meer voor haar doen. Zwager is nogal boos geweest op broer, terwijl ik er ook bij was. Maar over mij durfde hij niets te zeggen, want ik ben toen een week bij hen in huis geweest om de kinderen en hem te ondersteunen en te helpen met het regelen van de begrafenis. Veel broers waren boos over second opinion.
We hebben nogal tweestrijd gehad over mijn zusje. Ze had een hersentumor en was opgegeven. Ik heb toen met nog een broer, mijn zwager onder druk gezet dat we een second opinion wilden in de D.d.H in R. Zwager is toen gezwicht om mijn argumenten, maar de onderzoeken hebben mijn zus veel pijn gedaan en het bleek toch te laat te zijn. Zij konden ook niets meer voor haar doen. Zwager is nogal boos geweest op broer, terwijl ik er ook bij was. Maar over mij durfde hij niets te zeggen, want ik ben toen een week bij hen in huis geweest om de kinderen en hem te ondersteunen en te helpen met het regelen van de begrafenis. Veel broers waren boos over second opinion.
zondag 6 juni 2010 om 21:03
Dat is ook moeilijk Zoebie, en voor mij is het makkelijk praten. Ik zit aan de andere kant van de medaille en ik zie dat het allemaal zo slecht niet is in een bejaardentehuis.
Daarbij weet ik ook wat de risico's zijn als iemand te lang thuis blijft. Ik heb zoiets van; liever gezond op tijd naar het bejaardentehuis dan dat er iets mis gaat waardoor ze lichamelijk zo afhankelijk wordt dat ze wel moet. Ik zou daar niet op willen wachten, en blijkbaar denk jij daar ook zo over.
Is het een optie om dat op die manier met je moeder te bespreken?
Het is gewoon een moeilijke situatie hoor, zeker als je gewoon het beste wilt.
Die situatie met je zusje is precies hetzelfde.... Je wilt gewoon zeker weten dat álles gedaan is, dat je het beste gedaan hebt... Soms pakt dat goed uit, soms minder.
Daarbij weet ik ook wat de risico's zijn als iemand te lang thuis blijft. Ik heb zoiets van; liever gezond op tijd naar het bejaardentehuis dan dat er iets mis gaat waardoor ze lichamelijk zo afhankelijk wordt dat ze wel moet. Ik zou daar niet op willen wachten, en blijkbaar denk jij daar ook zo over.
Is het een optie om dat op die manier met je moeder te bespreken?
Het is gewoon een moeilijke situatie hoor, zeker als je gewoon het beste wilt.
Die situatie met je zusje is precies hetzelfde.... Je wilt gewoon zeker weten dat álles gedaan is, dat je het beste gedaan hebt... Soms pakt dat goed uit, soms minder.
668, the neighbour of the Beast
zondag 6 juni 2010 om 21:11
Dat snap ik heel goed, ik zou ook het onderste uit de kan gehaald willen hebben.
Net zoals dat ik ook nu voor de gezondheid van mijn moeder zou willen kiezen voor het te laat is. Zoals ik zeg; liever nog tien jaar gezond in een bejaardentehuis dat het goed gaat, dan dat ze straks valt en er gaat wél iets mis.
Net zoals dat ik ook nu voor de gezondheid van mijn moeder zou willen kiezen voor het te laat is. Zoals ik zeg; liever nog tien jaar gezond in een bejaardentehuis dat het goed gaat, dan dat ze straks valt en er gaat wél iets mis.
668, the neighbour of the Beast
zondag 6 juni 2010 om 22:17
Marels, wat verschrikkelijk voor je vriendin. Dat is niet te bevatten, een begrafenis van je vader en je huwelijk zowat in dezelfde week.
Zorg voor moeders, ach, de mijne is nog heel jong, maar ik denk dat dat ook een heel taaie zal zijn om die in een verzorgingshuis te krijgen. Ze heeft zich nu al volledig geisoleerd in haar huisje en ik denk dat zowel mijn zus als ikzelf hopen dat het daar nog wel min of meer normaal is (ze is een verzamelaarster, pas sinds een jaar of vijf a tien).
Toppunt van bizar: de pleegmoeder van Oudste woonde in haar jeugd zo goed als naast me, zeg maar aan de overkant van een grote straat. Nee, we kenden elkaar niet (verschillende school). Maar we zouden elkaar zomaar al eerder gezien kunnen hebben.
Zorg voor moeders, ach, de mijne is nog heel jong, maar ik denk dat dat ook een heel taaie zal zijn om die in een verzorgingshuis te krijgen. Ze heeft zich nu al volledig geisoleerd in haar huisje en ik denk dat zowel mijn zus als ikzelf hopen dat het daar nog wel min of meer normaal is (ze is een verzamelaarster, pas sinds een jaar of vijf a tien).
Toppunt van bizar: de pleegmoeder van Oudste woonde in haar jeugd zo goed als naast me, zeg maar aan de overkant van een grote straat. Nee, we kenden elkaar niet (verschillende school). Maar we zouden elkaar zomaar al eerder gezien kunnen hebben.
maandag 7 juni 2010 om 08:56
Mogu
Zaterdag was een korte meet met Mamz.Vriend had zijn planning weer eens niet zo goed geregeld
Bij thuiskomst al visite voor de deur.
Gister ook de hele dag visite gehad incl eters.
Vandaag dus puinruimen van het weekend.
Marels,wat erg voor je vriendin!Sterkte
Gold,fijn dat je je goed voelt!Ik ben er voor dat dat zo blijft Hier wilde oudste haar oksels scheren,zitten al 3 haren nl
Lijstje vandaag:
Verstopping in douche wordt nu aan gewerkt.
wassen,wassen,wassen
stofzuigen
bedenken wat te eten vandaag
Gelf,hoe is het met de poes gegaan?
Zaterdag was een korte meet met Mamz.Vriend had zijn planning weer eens niet zo goed geregeld
Bij thuiskomst al visite voor de deur.
Gister ook de hele dag visite gehad incl eters.
Vandaag dus puinruimen van het weekend.
Marels,wat erg voor je vriendin!Sterkte
Gold,fijn dat je je goed voelt!Ik ben er voor dat dat zo blijft Hier wilde oudste haar oksels scheren,zitten al 3 haren nl
Lijstje vandaag:
Verstopping in douche wordt nu aan gewerkt.
wassen,wassen,wassen
stofzuigen
bedenken wat te eten vandaag
Gelf,hoe is het met de poes gegaan?
maandag 7 juni 2010 om 09:01
maandag 7 juni 2010 om 09:09
mogguh meisjes!
Ik ben er weer!
Marels, wat vreselijk voor je vriendin zeg! En zo jong nog..
Mamz, dat is wel een bizarre situatie he.
Ik heb gister weer eens ge-experimenteerd met mn haarkleur.. maar weer niet zo goed of ik nou hardstikke hip ben, of de plank volledig heb mis geslagen haha
Wilde het nog wat blonder, dus eerst in de blondering.. daarna een asblond erover, omdat ik veel roodpigment in mn haar heb, en de punten na het blonderen nog iets oranje waren..
Toen de verf aan het inwerken was leek het groen te worden , uitgespoeld, en onder het kunstlicht leek het grijzig.. Nu lijkt dat wel mee te vallen maar het kan zo maar zijn dat ik gewoon met pornoblond haar loop.. vanmiddag komt vriendin haar oordeel geven (heb er zo een andere kleur overheen hoor, daarniet van..)
Mijn lijstje voor vandaag:
* 11.00 naar het consultatiebureau voor Poessekind zijn prikken.
* paar boodschapjes doen
* huis aan kant maken
* vriendin verven/knippen
Ik ben er weer!
Marels, wat vreselijk voor je vriendin zeg! En zo jong nog..
Mamz, dat is wel een bizarre situatie he.
Ik heb gister weer eens ge-experimenteerd met mn haarkleur.. maar weer niet zo goed of ik nou hardstikke hip ben, of de plank volledig heb mis geslagen haha
Wilde het nog wat blonder, dus eerst in de blondering.. daarna een asblond erover, omdat ik veel roodpigment in mn haar heb, en de punten na het blonderen nog iets oranje waren..
Toen de verf aan het inwerken was leek het groen te worden , uitgespoeld, en onder het kunstlicht leek het grijzig.. Nu lijkt dat wel mee te vallen maar het kan zo maar zijn dat ik gewoon met pornoblond haar loop.. vanmiddag komt vriendin haar oordeel geven (heb er zo een andere kleur overheen hoor, daarniet van..)
Mijn lijstje voor vandaag:
* 11.00 naar het consultatiebureau voor Poessekind zijn prikken.
* paar boodschapjes doen
* huis aan kant maken
* vriendin verven/knippen
maandag 7 juni 2010 om 09:13
Boro, petje af voor hoe sterk je bent. Ik zit eigenlijk met de tranen heel hoog en dan ging het alleen maar om een nogal snauwende Oudste.
Hele dikke voor jou dus.
Vandaag:
Hulpverleenster (ik durf bij haar eigenlijk niet met tranen aan te komen, ze is meer van het praktische)
Fiets van Muis naar en van school
Geld halen
Was
Cursus
Hele dikke voor jou dus.
Vandaag:
Hulpverleenster (ik durf bij haar eigenlijk niet met tranen aan te komen, ze is meer van het praktische)
Fiets van Muis naar en van school
Geld halen
Was
Cursus
maandag 7 juni 2010 om 09:21
Goedemorgen
Mamz, eerst potje huilen dan, zijn de tranen weg, kun je weer praktisch aan de slag?
Gold, wat fijn dat je je zo voelt. Hier begint de haargroei bij Zoon ook al Onvoorstelbaar...
Marels, wat ontzettend verdrietig. Willen ze nu wel nog trouwen of stellen ze eea uit?
Poes, ben benieuwd. Foto?
Hier een lekker weekend gehad. Zaterdag dus een K*tdag maar gisteren was fijn. Een alarmknop is niets voor mijn papa. Plus op het moment dat hij zo ver weg is kan hij toch geen knop meer indrukken. Dus ja, dan is het lastig. Maar als het zo gaat, dan zal het zo moeten zijn. Hoop alleen dat het voorlopig nog heel lnag duurt!
Vandaag:
- vaatwasser inruimen --> al gedaan
- keuken opgeruimd ---> al gedaan
- was opgehangen ---> al gedaan
(wel lekker hoor, eerst dingen deon, dan pas pc)
- werken
- was opvouwen (even wachten tot nieuwe was droog is)
- ziekenhuis even bellen ivm afspraak
- stofzuigen
- iets leuks maar weet nog niet wat
Fijne dag!
Mamz, eerst potje huilen dan, zijn de tranen weg, kun je weer praktisch aan de slag?
Gold, wat fijn dat je je zo voelt. Hier begint de haargroei bij Zoon ook al Onvoorstelbaar...
Marels, wat ontzettend verdrietig. Willen ze nu wel nog trouwen of stellen ze eea uit?
Poes, ben benieuwd. Foto?
Hier een lekker weekend gehad. Zaterdag dus een K*tdag maar gisteren was fijn. Een alarmknop is niets voor mijn papa. Plus op het moment dat hij zo ver weg is kan hij toch geen knop meer indrukken. Dus ja, dan is het lastig. Maar als het zo gaat, dan zal het zo moeten zijn. Hoop alleen dat het voorlopig nog heel lnag duurt!
Vandaag:
- vaatwasser inruimen --> al gedaan
- keuken opgeruimd ---> al gedaan
- was opgehangen ---> al gedaan
(wel lekker hoor, eerst dingen deon, dan pas pc)
- werken
- was opvouwen (even wachten tot nieuwe was droog is)
- ziekenhuis even bellen ivm afspraak
- stofzuigen
- iets leuks maar weet nog niet wat
Fijne dag!
maandag 7 juni 2010 om 09:33
goedemorgen dames
Boro en Mamz, een dikke knuffel. Wat ben ik toch ongelooflijk trots op jullie
Wat raar als kleine meisjes ineens oud worden gold en kleine jongetjes ineens groot fus
Poessie, nu ben ik wel benieuwd
Hier even een rustige ochtend en dan werken
Mijn lijstje
-opruimen
- kijken of het postkantoor open is
-tanken
-werken
Boro en Mamz, een dikke knuffel. Wat ben ik toch ongelooflijk trots op jullie
Wat raar als kleine meisjes ineens oud worden gold en kleine jongetjes ineens groot fus
Poessie, nu ben ik wel benieuwd
Hier even een rustige ochtend en dan werken
Mijn lijstje
-opruimen
- kijken of het postkantoor open is
-tanken
-werken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
maandag 7 juni 2010 om 09:33
Hyves,Poesie?
Ik had op de avond voor mijn 16e verjaardag bedacht dat ik blond wilde worden.Langs kapperswinkel voor blondeerspul.Bij het uitspoelen was het groen,oranje en geel.Ik ben dus op mijn 16e verjaardag met de helm op mijn kop in de klas gaan zitten en s'middags voor een vermogen naar de kapper.
Maar volgens mij had ik begrepen dat jij kapster bent dus zal bij jou wel meevallen toch
Fussie,je bent het rusten vergeten!
Mamz,een potje janken lucht soms zo op!
Ik had op de avond voor mijn 16e verjaardag bedacht dat ik blond wilde worden.Langs kapperswinkel voor blondeerspul.Bij het uitspoelen was het groen,oranje en geel.Ik ben dus op mijn 16e verjaardag met de helm op mijn kop in de klas gaan zitten en s'middags voor een vermogen naar de kapper.
Maar volgens mij had ik begrepen dat jij kapster bent dus zal bij jou wel meevallen toch
Fussie,je bent het rusten vergeten!
Mamz,een potje janken lucht soms zo op!