afpakkerij

07-06-2010 12:39 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds 3 weken zijn mijn man en ik uitelkaar..

In de laatste maanden van mijn relatie heb ik iemand leren kennen met wie het ontzettend klikt en die me nu door de scheiding heen sleept... , Ik ben denk niet verliefd op hem en hij niet op mij tenminste ik denk van niet... Nu het volgende,

ik was laatst met mijn zusje in de stad en we kwamen hem tegen. Gezellig met zn drieen een drankje gedaan, en nu het volgende..

Mn zusje heeft hem haar telefoonnummer gegeven en ze smssen en mailen de hele dag door..

Ik vind dit best erg, vroeger voor ik getrouwd was gebeurde nl altijd hetzelfde. Elke leuke gozer moest ze van me afpakken, zodat ze een soort bevestiging had dat ze lekker was.. Bij mijn ex man lukte het niet, en daarom had ze een soort van hekel aan hem..

Deze jongen vind haar ook erg knap.. Mijn zusje heeft nu op het moment een soort van "vriend" maar tegen mijn beste vriend zegt ze dus dat ze die jongen niet wilt blabla.. Die gozer betaald haar huur alles en basically leeft ze van zijn zak. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen..

Ik wil namelijk niet jaloers zijn, maar ik wil mn beste vriend niet kwijtraken aan haar..

iemand tips?
jij bent niet verliefd, hij is niet verliefd, maar toch mag hij geen relatie met je zus?

2 mogelijkheden:

1. je bent wel verliefd en dus jaloers

2. oud zeer richting je zus en dus jaloers
en dat je zus nog een of andere scharrel heeft die haar onderhoudt, is totaal niet relevant.
Deze post aan je zusje laten lezen??

Ik vind het wel erg naar dat je zusje zulke dingen doet. Kan me voorstellen dat je ervan baalt.
Ze pakt niets van je af, want hij ís niet van jou.
'Afpakken' is inderdaad nogal sterk uitgedrukt, maar ik vind het niet fijngevoelig van de zus van TO, zeker omdat het kennelijk een patroon is.
Moet zus dan élke leuke man laten lopen die TO ook kent? Ik begrijp heus wel dat dit nu voor TO niet zo leuk is, maar als zus en vriend elkaar leuk vinden, wat wil je er dan verder aan doen? Die man is geen eigendom van TO.
Je bent net 3 weken single en je zoekt nu alweer naar een nieuwe vent?

Geniet eerst eens van je vrije tijd. Leer jezelf opnieuw kennen.

Hou van jezelf.
Poelepoelepoelepoes!
Klopt hij is idd niet van mij.. Kan het alleen erg goed vinden en het is eigenlijk altijd zo geweest dat mn superknappe zusje dan in het spel kwam, en dan daaag vriendschap.

dan had zusje weer voor even lol, en dan "dumpte" ze de gozer in kwestie...

Ik heb haar er idd op aangesproken, en zij zegt dat ze er totaal niks mee bedoelt.. Nou uhm voorstellen om elke week voor elkaar te koken, en helemaal ingaan in zn interesses voor bijv de iPad terwijl ze totaal niks heeft met gadgets vind ik maar raar..

Ik vind het zielig voor haar scharrel, die gozer vind haar erg leuk. En als ze samen zijn dan doet ze ook echt alsof ze een stelletje zijn.. Elke dag weg, ze slapen elke dag bij elkaar.. en toen hij haar laatst voorstelde als zn vriendin zei ze niks..

Tsja ik weet het niet, soms denk ik idd ook dat het oud zeer is hoor.. Maar ik heb het er gewoon even moeilijk mee..
de waarheid aan die vriend van je vertellen over je zus, dat ze wel samen met hem is en van zijn geld leeft, en dat ze er een sport van maakt om mannen te krijgen om bevesteging te krijgen dat ze leuk is, en dat het een beetje je strot uit komt en dat je het alweer aan ziet komen dat ze dat nu ook bij hem doet

en dat je geen zin hebt om hem als vriend te verliezen hierdoor maar dat het je niet lekker zit.

dan ziet hij maar wat hij met die informatie doet toch?
oh en nee ik ben niet opzoek naar een nieuwe vent hoor..

deze persoon heeft wat ik nu meemaak ook meegemaakt met zn zus, en ik kan het met beiden goed vinden. Ze slepen me er beiden doorheen..
quote:Mamadeluxe schreef op 07 juni 2010 @ 12:39:

sinds 3 weken zijn mijn man en ik uitelkaar..

In de laatste maanden van mijn relatie heb ik iemand leren kennen met wie het ontzettend klikt en die me nu door de scheiding heen sleept... , Ik ben denk niet verliefd op hem en hij niet op mij tenminste ik denk van niet...

Even voor mijn beeldvorming: je seksvriend sleept je door de scheiding heen of een "gewone" nieuwbakken kennis vriend doet dit geheel onbaatzuchtig?

Nu het volgende,

ik was laatst met mijn zusje in de stad en we kwamen hem tegen. Gezellig met zn drieen een drankje gedaan, en nu het volgende..

Mn zusje heeft hem haar telefoonnummer gegeven en ze smssen en mailen de hele dag door..

Ik vind dit best erg, vroeger voor ik getrouwd was gebeurde nl altijd hetzelfde. Elke leuke gozer moest ze van me afpakken, zodat ze een soort bevestiging had dat ze lekker was.. Bij mijn ex man lukte het niet, en daarom had ze een soort van hekel aan hem..

Deze jongen vind haar ook erg knap..

Is de Onbaatzuchtige Iemand nu een man of jongen ? Jullie hebben niks samen en zijn niet verliefd. Hij helpt je enkel door de scheiding heen...

Mijn zusje heeft nu op het moment een soort van "vriend" maar tegen mijn beste vriend zegt ze dus dat ze die jongen niet wilt blabla.. Die gozer betaald haar huur alles en basically leeft ze van zijn zak. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen..

Dus de man die je door de scheiding helpt is ook de jongen die nu met je zusje contact heeft. En is ook dezelfde persoon als je nieuwe beste vriend?

De inkomstenbron van je zusje doet er trouwens niet toe. Het staat los van de situatie dat zij iemand heeft gevonden die haar graag wil onderhouden.

Ik wil namelijk niet jaloers zijn, maar ik wil mn beste vriend niet kwijtraken aan haar..

Hij heeft toch gewoon contact met jou? Dan ben je hem dus niet kwijt. En je kan je afvragen hoe "best" deze "beste vriend" is als hij nu bovenop je zusje duikt. En vraag jezelf ook even af of je verliefd of jaloers bent en probeer zeker niet vast te blijven hangen in oud zeer mbt zus.

iemand tips?

Ja, probeer snel volwassen te worden ! "afpakken" en wijvengezeur horen daar niet bij.
@Miep, nee het is geen seksvriend.. The "thing" is er wel, maar ik wil me nu niet bezig houden met seks..

Het is een man.. (ik ben zo lang getrouwd geweest dat ik mannen nog als jongens zie, ben 25 en hij 28)

Klopt deze persoon is in korte tijd mijn beste vriend geworden ja, we spreken elkaar elke dag. Hij belt elke ochtend en avond en ik zie hem zeker 3x per week..

Klopt hij heeft idd contact met mij, maar zoals de zaken vroeger waren ging mn zusje dus door tot de persoon mij vergeten was en zich alleen bezig hield met haar en dan hield het op..

Ik probeer mezelf volwassen op te stellen maar ja.. Ik vind het gewoon irritant..
Alweer eens met Mips

Verders... probeer over je jaloezie tov je zusje heen te komen.
Je zgn beste vriend is een volwassen persoon die zelf bepaald wat hij doet. Wil hij contact of meer dan dat met je zus is dat zijn zaak. Is hij daarmee in eens een minder goede vriend, dan ligt dat niet aan je zusje, maar aan de vriendschap.
Je bent ZO lang getrouwd geweest?

je bent net 25

Maar way verlies je dan precies?

Want ik zie het echt niet hoor

De beste man/jongen kan toch wel twee vriendschappen hebben?

Het zou wat zijn zeg, als iedereen maar 1 vriend tegelijk mocht hebben.

Dus ik begrijp heel eerlijk gezegd niet waar je je nu zo druk om maakt.

Mijn beste vriend heb ik vorig jaar geïntroduceerd in mijn andere vriendengroep en nu bloeit er iets op tussen hem en een vriendin...alleen maar leuk toch?

Hoef ik niet te wennen aan haar nieuwe vriend en zijn nieuwe vriendin.

Heb je stiekum toch niet een beetje de hots voor deze meneer?

Want dan zou ik het nog enigszins snappen namelijk....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja man, ik ben op mn 19e getrouwd moest verplicht van onze ouders omdat ik zwanger was. Na 6 jaar was de koek gewoon op.

Ik snap wat je bedoeld, ik heb het in 1 van mn vorige posts uitgelegd. Mijn zusje gaat door met zogenaamd interesse tonen tot diegene helemaal gek van haar is, en dan laat ze em vallen. En ik ben altijd zo een sukkel geweest die altijd zei, als je haar leuk vind go for her.

Ik denk dat ik hem ergens wel leuk vind.. We hebben beiden zoiets van als we elkaar eerder ontmoet hadden of als ik niet getrouwd was geweest had het echt wat kunnen worden. Nu houd hij een beetje de boot af omdat ik een kindje heb. En ik zit eigenlijk niet te wachten om verliefd te worden.
Laat hem deze topic lezen, dan weet hij gelijk wat er speelt.

Of schrijf wat je hier hebt geschreven in een brief en laat hem dat lezen.
Maar wat nou als je zus inderdaad even "iets"met heb krijgt

Dat staat dan toch los van de vriendschap die jullie hebben?

En als een man de boot afhoudt omdat je een kindje hebt dan zal het alles overheersende verliefde gevoel bij hem misschien niet zo heel erg zijn.

Zou je hem gewoon als vriend kunnen houden terwijl je zus iets met hem krijgt?

Want echt ik blijf erbij......hij kan best bevriend zijn met jou en je zus toch?

Tenzij je inderdaad verliefd bent, dan wordt het lastig en zal je naar hem toe open kaart moeten spelen lijkt me

Dan kan hij een keuze maken...wel zo eerlijk naar alle partijen toch?

Want misschien WEET je zus helemaal niet dat je iets met hem wilt, en misschien weet hij het ook niet

Communiceren dus
Het klinkt alsof je stiekem, ondanks alles, toch wel verliefd op hem bent. Dat geef je zelf toe in je laatste bericht. En ik vraag me af of het een goed idee is om zo kort na je scheiding veel om te gaan met iemand waar de relatie zo'n wending zou kunnen nemen.
quote:Appelsientje schreef op 07 juni 2010 @ 13:18:

Het klinkt alsof je stiekem, ondanks alles, toch wel verliefd op hem bent. Dat geef je zelf toe in je laatste bericht. En ik vraag me af of het een goed idee is om zo kort na je scheiding veel om te gaan met iemand waar de relatie zo'n wending zou kunnen nemen.Dat ook
mips zegt het al: wordt eens volwassen
Je zus en die vriend zijn volwassenen die zelf bepalen wat ze doen. Of jij het nu leuk vindt of niet. En als zij hem misbruikt, dan is hij daar nog altijd zelf bij...
@Summerdance, ik heb er geen problemen mee als ze vrienden zijn.

Mijn oudere zus is namelijk ook al heel lang samen met iemand die ik al heel lang voor haar kende. Dus dat is het probleem niet.. Maar mijn iets jongere zusje is gewoon een heks. Ze doet het em voor de bevestiging.

Ik heb de man in kwestie al ingelicht erover en hij bespreekt meestal ook wel wat ze te melden heeft, zodat ik dan kan aangeven of ze liegt of niet.

@Appelsientje, hij is idd een hele leuke man. Maar ik wil gewoon voorlopig alleen fun hebben(zonder seks) ik heb 6 jaar lang een klote relatie gehad (mishandelingen enz) dat is gewoon een normaal maatje wil hebben met wie ik kan lachen. Want dat heb ik lang niet gedaan.. En ik vind het gewoon niet leuk dat mn zusje dit dan ook doet.. Ze heeft haar eigen pleziertje toch?
"Afpakken" van vriendjes is toch wel heel 16 jaar en jonger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven