Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Hoi! Het is opzich wel goed gegaan de zenuwen waren meteen verdwenen toen ik plaats achter het stuur nam! het kijken vind ik nog wel erg lastig, als ik ver kijk zie ik dingen dichterbij over het hoofd. Ook heb ik neiging om het kijken 'af te rafelen'. Maarja, is een kwestie van oefenen denk ik! Het rijden zelf ging wel erg goed! 1 keer afgeslagen omdat ik in z'n 4 zat ipv in z'n 2.

Morgen heb ik mijn theorie! erg spannend, want tot nu toe zak ik alleen maar met de oefenexamens. Nog even goed oefenen en leren dus! Duimen jullie voor mij?

@Maryx: Wat goed van je RIS-toets! Erg fijn dat je bijzondere verrichtingen goed gingen! En over die onverwachte situaties; ik denk dat je dat altijd wel blijft houden..probeer er zoveel mogelijk op te sporen.. en de rest is dan maar jammer.

@runner: wat bedoel je met een kruispunt met een uitritconstructie?

@zazana: bij mij is de weg voor het CBR ook erg lastig. we rijden er gelukkig wel regelmatig, maar het is echt een rotweg die erg onoverzichtelijk is! Veel oefenen maar die snelwegen! Weet je hoe het komt dat je zo zenuwachtig wordt als je een afrit moet nemen?

Succes allemaal!!
ik wil dit jaar weer beginnen met lessen.

wat betalen jullie voor een les??

en heeft iemand ervaringen met de medische keuring van het cbr? ik heb add dus moet een keuring doorlopen maar weet niet wat het inhoudt.
Zazana, klinkt wel goed hoor, je TTT komt vast goed! Wat vind je spannend aan het terugschakelen? Ik heb dat niet, maar soms wel dat ik niet weet waar ik naartoe moet (naar 4 of 3 of 2) en dan wil ik weer naar de snelheid kijken, maar ik moet ook op de weg letten enz. haha, zal wel wennen zijn.

Fleur, succes met je theorie!! Ik heb bij examencentrum.nl geoefend, die vragen kwamen naar mijn idee goed overeen met wat je echt krijgt. Alleen vond ik dat je bij het cbr het minder goed kon zien, maar ik had minder fout bij het cbr dat bij de oefenexamens. Verder is het gewoon heel saai, duurt langgggg! Kom je vertellen hoe het is gegaan? Wanneer rij je weer?

Met zo'n kruispunt bedoel ik dat je aan komt rijden en er is zo'n hobbel, maar het voetpad en fietspad lopen door. Je moet dus stoppen voor alle verkeer (fietsers en voetgangers), maar je staat dan ook vrij ver van de weg af (want je mag niet zomaar op het fietspad/voetpad gaan staan, of je moet bepalen of je nu wel op het fietspad/voetpad mag staan. Omdat je ver van de weg af bent kun je het minder goed zien, je moet dus flink vaart minderen en bepalen of je terugschakelt naar 2 of 1 (soms wil ik naar 2, maar dan blijkt dat ik toch te snel ga waardoor ik niet goed kan kijken, andere keren ga ik naar 1 en had het niet gehoeven...pff!!)

Scully, ik betaal 42 euro voor een les. Is hier vrij standaard. Ik heb geen pakket o.i.d. Geen ervaring met de medische keuring, dus kan je helaas wat dat betreft niet helepn.
Succes Fleur! Heb je het gehaald? Ben benieuwd!

Scully, ik betaal 43 euro voor een les en heb een pakket gehad van 40 uur inclusief alle RIStoetsen, theorie-examen en 2 x afrijden. Nu heb ik een nieuw pakket genomen van 10 lessen, kon nl nog geen examen doen na 40 uur.

Runner: Ik herken het, van die kruispunten/uitritten! Vind het ook lastig te bepalen of je dan naar 1 of 2 zal gaan. Volgens mij verschilt het per situatie...
Fleur, hoe ging je theorie?

Ik had vanmorgen TTT en ik was me daar een partij zenuwachtig! Vooraf wist ik al wel dat ik met vooruitkijken nog niet 'op niveau' ben, dus m'n instructeur had gezegd dat ik vooral moest zorgen dat ik de bijzondere manoeuvres goed zou doen. Gelukt, vrijstelling voor mijn examen! Verder had ik er echt een kutgevoel over, maar daar moet ik me niet te druk om maken. Ik wist al dat ik daar meer mee moet oefenen. Maar toch, ik heb nu al iets van 60 uur rijles gehad (a 40 euro per uur voor Scully) en vraag me af hoe lang het dan nog gaat duren...
gefeliciteerd met je vrijstelling maryxz!! Toch wel goed van je!! Het vooruitkijken is echt één van de moeilijkste onderdelen van het (leren) autorijden.

Kan je het met je instructeur erover hebben hoe lang hij denkt dat je nog nodig hebt? Gun jezelf de tijd. Het gaat nou eenmaal niet sneller dan dat het gaat, je kan het niet forceren. Ze zeggen overigens dat slimme mensen het lastiger leren (omdat ze dan alles gaan analyseren en bedenken in plaats van gewoon doen)
Dank voor dit hart onder de riem! Ik denk inderdaad wel dat het klopt dat ik teveel nadenk en daardoor te laat handel. Vast omdat ik zo slim ben
Mijn man zit momenteel met examinator in de auto..

20 lessen gehad, 3x gedaan over theorie...

Ik ben zenuwachtiger dan hem geloof ik...
na 3 x theorie nog niet gehaald. Steeds 1 of 2 foutjes te veel. Komt nog bij de rijinstructeur een viespeuk is, dus ben gestopt want voel me niet meer op mijn gemak. Ooit ga ik het wel eens halen.
niet gehaald..

Ik baal er echt onwijs van, ik had gisteren erg veel geoefend en geleerd en dacht echt dat ik het kon. Ik had 11 oefenexamens gemaakt en was elke keer geslaagd. Maar nu toch 7 fouten.. 2 teveel dus. Ik schaam me er wel een beetje voor, want al mijn vriendinnen hebben hem allemaal in één keer gehaald en ik had verwacht dat ik dat ook wel kon.. heb ook echt geen zin om morgen te rijden, dan moet ik het mijn rij/instructeur vertellen. En ik kan pas over een maand, dus we moeten de rijlessen op een lager pitje zetten, want stel je voor dat ik weer een maand moet wachten als ik weer zak..

ik voel me echt kut en heb zin om een potje te janken.. Oh daar komen de tranen al.. pff
aaaaaaaaaah Fleur! Het komt wel goed! Volgende keer haal je het vast!
Zo ben weer een beetje bijgekomen Volgende keer ga ik hem gewoon halen! Ik kan weer over een maandje.

@Scully: ik betaal relatief heel weinig, 25 euro per les (50 min). Dit is met studentenkorting. (en ja, het is écht een goede rijschool, met een goed slagingspercentage, het is om klanten te werven). Maar normaal gesproken betaal je bij de rijscholen hier in de buurt 35-45 euro per les. Ik heb geen pakket. Kun je niet bij het CBR informatie krijgen over de medische keuring? Volgens mij moet je bij een arts die niet jouw huisarts is een keuring ondergaan, maar dit weet ik niet zeker. Misschien staat er wat info op de site van het CBR?

@Runner: Ik weet niet zo goed wat voor kruispunt je bedoelt, maar klinkt erg lastig ;) Ik moet morgen weer rijden. Zie er tegenop om te vertellen dat ik gezakt ben met mijn theorie.

@Mary: Gefeliciteerd!! Echt heel erg goed! 1 zorg minder voor het praktijkexamen! Wat zegt je instructeur over de aantal lessen? Heb je hem al gevraagd hoelang hij denkt dat het nog gaat duren? Meestal heb je de TTT vlak ervoor toch? Dankjewel voor je opbeurende woordje

@Poessie: Is je man geslaagd?

Succes met rijden!
Jaaa Hij is geslaagd!!!

Succes allemaal

(ik ben ooit begonnen, ruim 40 lessen verder, 5x theorie,1x praktijk gezakt en toen gestopt.. stom van me.. maar vond er niks aan en was best wat angstig...)

Zet hem op allemaal!
poes, gefeliciteerd!!! Ga je het zelf niet meer oppakken? Op zich is 40 lessen en 1x zakken voor je praktijk echt niet zo raar.

Chipper, bah vervelend als je het niet kan vinden met je instructeur. Kan me voorstellen dat je je niet op je gemakt voelt als hij allerlei rare opmerkingen maakt. Ga je het proberen bij een ander? Dat kan al een hoop schelen.

Fleur, balen zeg!! Wat jammer. Waar ging het mis? Nog even de kennis bijspijkeren, dan komt het volgende keer vast wel goed! Hoe ging de gevaarherkenning? Er zijn heel veel mensen die het niet in 1x halen, weet je ook hoeveel mensen uit de zaal het hadden gehaald? Soms zit er echt een moeilijk examen tussen. Succes met rijden straks.

Ik heb net gereden. Het ging echt superbagger...zucht. Ik ben ook heel moe, misschien scheelt dat, kreeg het allemaal niet op een rijtje, zag van alles over het hoofd. bleeeeeh. Zucht. Zou het ooit wel gaan lukken?
Straks mijn 35e les. Nog 5 en dan stap ik over naar een andere rijschool( met automaat) ik hoop echt dat het dan beter gaat.
Heeft er iemand nog gereden? Ik donderdag pas. Hoop echt dat het beter gaat dan vorige week. Nouja, veel slechter kan toch niet
Ik zit ook al aan de 50 lessen en nog geen TTT. Die heb ik pas over 1,5 week.
Hoi Lessers!

Hoe zijn jullie lessen gegaan?

Ik heb gisteren weer gereden. Ik had al twee weken niet meer gereden (lessen gingen niet door wegens ziekte) en het ging toch slecht! echt heel erg! :( Ik kon echt niets, maar dan ook niets meer goed doen.. ik had eigenlijk nooit veel moeite met het rijden, ging altijd wel goed. Ik sloeg weleens af, maar in een 100 min les is het niet erg als dat de enigste fout is. Dit keer ging het dus helemaal mis. Het kan er ook aan liggen dat ik erg moe was en mijn reactievermogen niet helemaal super is op dit moment, maar het was echt flut! echt tig keer afgeslagen, tig keer in de verkeerde versnelling teruggekoppeld, in z'n vier door een bocht etc.. en echt elke keer precies dezelfde fouten! Ik vond het echt vreselijk, kon niet wachten tot ik de auto weer uit mocht.. Mn rij-instructeur zei ook; we zullen nog veel moeten oefenen :(

naja, volgende les maar weer snel dan kan ik het weer leren..

liefs en veel succes
quote:runner84 schreef op 31 mei 2010 @ 10:28:

Heeft er iemand nog gereden? Ik donderdag pas. Hoop echt dat het beter gaat dan vorige week. Nouja, veel slechter kan toch niet en? hoe ging het? Vast beter dan bij mij
Ik ben zoooo zenuwachtig voor vrijdag TTT!!!!!!!!!!!!
Zazana: Probeer er niet teveel aan te denken, van de TTT hangt niets af, het is gewoon fijn als je vrijstellingen krijgt.. en zo niet: Dan doe je het in één keer op het echte examen! En dan heb je in ieder geval al wat tips gekregen van een ander persoon dan je rij-instructeur!! Ik zal voor je duimen!! succes
Ik mag woensdagavond weer, hopelijk gaat het dan beter!
Hey, ik wilde net ook al weer eens een berichtje typen hier. Het is zo stil!

Zazana, heeeeel veel succes!!!! Kom je vertellen hoe het is gegaan? Misschien wat valeriaan halen bij de drogist? Werkt bij mij wel. Ohja, en zoals Fleur zegt, er hangt niks vanaf, je proeft de examensfeer, je krijgt feedback waar je dan iets mee kan. Maar kan me voorstellen dat je zenuwen hebt hoor.

Fleur, nou donderdag ging het weer bagger, maar vrijdag ging het gelukkig al een stuk beter. Vandaag ook weer gereden en dat ging ook wel aardig gelukkig, ik was best zenuwachtig, begin een beetje het vertrouwen te verliezen. Maaarrrrr vandaag is voor het eerst het woord "eindstreep" gevallen!! Er is echt nog wel wat werk nodig, maar als dat eenmaal gaat, dan ben ik er bijna. Pff...maar hoe lang dat nog gaat duren....?

Hoe gaan de lessen bij jou? Hoe veel heb je er gehad ondertussen?
Gelukkig ging het vrijdag beter! Je rijd zeker wel erg veel? En echt super dat het woord eindstreep is gevallen!! Op hoeveel lessen zit je nu?

Ik heb er nu 18 opzitten (van 50 min). dus eigenlijk 9 van 100 min (Ik rijd er altijd twee achter elkaar). Einde is nog niet in zicht..

Runner kun je wat meer vertellen over die Valeriaan? ik was van plan om voor mijn examen langs de huisarts te gaan, heb namelijk altijd heel erg last van zenuwen..Maar bij de drogist halen is natuurlijk makkelijker..
Hoi Fleur,

Ik heb nu denk ik zo'n 35 lessen gehad. Enorm vlot gaat het dus niet allemaal, vooral de laatste tijd niet meer helaas. Maarja, moet goed komen uit eindelijk. Ik reed eerst zo'n 3 uur in de week, nu meestal 2.

Ik gebruik deze van Valdispert. Bij de huisarts kun je volgens mij propanolol krijgen. Ik merk wel verschil met valeriaan, maar dan moet ik wel de dag van tevoren beginnen met slikken. Ik ben dan niet helemaal zenuw-vrij, maar gaat wel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven