Mijn man had leukemie

donderdag 10 juni 2010 om 21:38
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
UPDATE 5 augustus:
HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.
Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.
Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.
Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.
UPDATE 7 sep.
HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.
UPDATE 9 Oct.
HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.
UPDATE 10 dec.
HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.
UPDATE 12 dec.
HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
zaterdag 12 juni 2010 om 18:30
quote:mocy schreef op 12 juni 2010 @ 16:13:
Ibi, degene waar je het meest van houdt en op wie je het meest vertrouwt krijgt ook de meeste ergernissen. Daarin kan je je in alle facetten laten zien.
Maar, dat het moeilijk is, kan ik me voorstellen.
Wat goed om te lezen, dat je van die fijne zussen hebt en dat Chooc er ook voor je is.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, maar probeer alsjeblieft goed voor jezelf te zorgen. Je kunt er niet (goed) voor je man zijn als je zelf instort door ondervoeding. Ook al begrijp ik heel goed dat je het gevoel hebt geen hap door je keel te krijgen.
Nogmaals heel veel sterkte en een welgemeende virtuele !
Ibi, degene waar je het meest van houdt en op wie je het meest vertrouwt krijgt ook de meeste ergernissen. Daarin kan je je in alle facetten laten zien.
Maar, dat het moeilijk is, kan ik me voorstellen.
Wat goed om te lezen, dat je van die fijne zussen hebt en dat Chooc er ook voor je is.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, maar probeer alsjeblieft goed voor jezelf te zorgen. Je kunt er niet (goed) voor je man zijn als je zelf instort door ondervoeding. Ook al begrijp ik heel goed dat je het gevoel hebt geen hap door je keel te krijgen.
Nogmaals heel veel sterkte en een welgemeende virtuele !
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.

zaterdag 12 juni 2010 om 19:26
IBI ik kom ook weer even kijken.
Wat heb jij een lieve zussen. Probeer je er wel op te 'steunen' ?
Je hoeft niet alles zelf te doen. Zoiets als een bezoekersschema maken kan volgens mij iemand anders ook heel goed doen.
Heel goed dat je wat hebt gedronken en wat drinkyoghurt hebt gehad.
Slaap er vannacht weer een zus in je huis?
x
Wat heb jij een lieve zussen. Probeer je er wel op te 'steunen' ?
Je hoeft niet alles zelf te doen. Zoiets als een bezoekersschema maken kan volgens mij iemand anders ook heel goed doen.
Heel goed dat je wat hebt gedronken en wat drinkyoghurt hebt gehad.
Slaap er vannacht weer een zus in je huis?
x
zaterdag 12 juni 2010 om 20:43
Ik wil jouw en je familie toch ook even nog een geven.
Dit is teveel om in je eentje te moeten behappen.
Laat die dingen die je door een ander kan laten doen ook maar los.
Je man en jij is nu het enige wat telt.
Zorg goed voor jezelf, zo dat jullie samen kunnen vechten.
Dit is teveel om in je eentje te moeten behappen.
Laat die dingen die je door een ander kan laten doen ook maar los.
Je man en jij is nu het enige wat telt.
Zorg goed voor jezelf, zo dat jullie samen kunnen vechten.
I don\'t need an excuse for being what I am.

zaterdag 12 juni 2010 om 21:14
Moeilijk meid als je het niet goed kunt doen voor je gevoel. Ik denk dat HIH ook niet weet hoe hij zich moet opstellen. Hij ondergaat het allemaal en lijdt en gaat daar nu erg in op. Het is ook niet niks om te verhapstukken als je zo ziek bent. Op dit moment kan hij niet veel hebben waarschijnlijk.
Heb geduld met hem lieve vrouw en hou van hem, ook als hij lelijk doet. Hij moet zijn ellende kwijt en kan dat misschien niet onder woorden brengen. Hopelijk verandert dat na verloop van tijd, nu is het nog een achtbaan van emoties voor jou maar ook heel erg voor hem.
Fijn dat Choco naar je toe komt, wat ben je een schat Chocolover...
IBI, meisje, we willen allemaal graag iets voor je doen (denk ik zo) maar we kunnen eigenlijk alleen maar onze virtuele armen naar je uitstrekken en nog maar eens benadrukken dat je altijd kunt posten en dat je er zeker van kunt zijn dat er dan reactie komt.
Liefs, sterks, knussen en kuffels (kussen en knuffels).
Heb geduld met hem lieve vrouw en hou van hem, ook als hij lelijk doet. Hij moet zijn ellende kwijt en kan dat misschien niet onder woorden brengen. Hopelijk verandert dat na verloop van tijd, nu is het nog een achtbaan van emoties voor jou maar ook heel erg voor hem.
Fijn dat Choco naar je toe komt, wat ben je een schat Chocolover...
IBI, meisje, we willen allemaal graag iets voor je doen (denk ik zo) maar we kunnen eigenlijk alleen maar onze virtuele armen naar je uitstrekken en nog maar eens benadrukken dat je altijd kunt posten en dat je er zeker van kunt zijn dat er dan reactie komt.
Liefs, sterks, knussen en kuffels (kussen en knuffels).
zaterdag 12 juni 2010 om 21:33
IBI , ook nog even een knuffel van mij. Ik heb net alles weer bij zitten lezen en zit met tranen in mijn ogen.
Wat een lieve familie heb je toch!
Verder kan ik alleen maar beamen wat de anderen hiervoor gezegd hebben, omdat hij zich bij jou op zijn gemak voelt kan hij tegen jouw mopperen. Laat hem maar, het is voor jullie beiden rauw op je dak gevallen. Sommige dingen hebben tijd nodig om een plekje te krijgen, om bevat te kunnen worden en de een is daar sneller in als de ander.
meisje, wel blijven eten en drinken hoor. HIH heeft er niets aan als jij ook ziek wordt. Soms moet je je er toe zetten maar doe het, voor jezelf en voor HIH.
Wat lief van Choco dat ze maandag naar jullie toekomt met haar nieuwe man.
Choco, geef IBI een echte knuffel van me......
Wat een lieve familie heb je toch!
Verder kan ik alleen maar beamen wat de anderen hiervoor gezegd hebben, omdat hij zich bij jou op zijn gemak voelt kan hij tegen jouw mopperen. Laat hem maar, het is voor jullie beiden rauw op je dak gevallen. Sommige dingen hebben tijd nodig om een plekje te krijgen, om bevat te kunnen worden en de een is daar sneller in als de ander.
meisje, wel blijven eten en drinken hoor. HIH heeft er niets aan als jij ook ziek wordt. Soms moet je je er toe zetten maar doe het, voor jezelf en voor HIH.
Wat lief van Choco dat ze maandag naar jullie toekomt met haar nieuwe man.
Choco, geef IBI een echte knuffel van me......

zaterdag 12 juni 2010 om 21:34
Lieve mensen wat heb ik veel steun aan jullie. Je kan je half niet bedenken wat jullie woorden en knuffels voor me beteken. Ik ga zo een
lang bericht posten op vaste computer zodra ik weet wat daar het wachtwoord van is. De laptop heeft HIH namelijk daar in gebruik en ik zit werkelijk nooit achter de vaste wist niet eens dat er een wachtwoord op zit
lang bericht posten op vaste computer zodra ik weet wat daar het wachtwoord van is. De laptop heeft HIH namelijk daar in gebruik en ik zit werkelijk nooit achter de vaste wist niet eens dat er een wachtwoord op zit
zaterdag 12 juni 2010 om 21:35

zaterdag 12 juni 2010 om 21:55
Ik denk aan je Ibi, en aan Tara en Zomaareenzus (wat niet echt een goede nick is, je bent niet zo maar een zus. Je bent Superzus!)
een knuffel
om te troosten
voor vriendschap
om te laten zien dat je van iemand houdt
ik geef je een knuffel
om je te troosten
een schouder
om op te huilen
ik geef je een knuffel
in moeilijke tijden
als je het even niet ziet zitten
in tijden van verdriet en pijn
ik geef je een knuffel
in betere tijden
om je geluk te delen
zomaar
ik geef je een knuffel
omdat je die wel kan gebruiken
als troost
maar ook voor geluk
een knuffel
om te troosten
voor vriendschap
om te laten zien dat je van iemand houdt
ik geef je een knuffel
om je te troosten
een schouder
om op te huilen
ik geef je een knuffel
in moeilijke tijden
als je het even niet ziet zitten
in tijden van verdriet en pijn
ik geef je een knuffel
in betere tijden
om je geluk te delen
zomaar
ik geef je een knuffel
omdat je die wel kan gebruiken
als troost
maar ook voor geluk

zaterdag 12 juni 2010 om 23:24
Nou we hebben werkelijk geen idee wat het wachtwoord is maar heb wel tijden met hem aan de telefoon gezeten. hij had weer zo'n rugpijn.
We hebben moeten besluiten. om onze poezen weg te doen zijn immuunsysteem word gewoon te zwak en de katten en vooral de bak zijn een te groot risico.
Verder net besluiten ons eigen bedrijf op te doeken. Het is niet meer haalbaar om ermee verder te gaan en kost ons nu alleen maar geld.
Ben nog steeds bezig met opdrinken van het goedemorgen drinkontbijt. Ik mag van mezelf niet slapen voordat die op is.
Heb oxacepam ingenomen en ben nu wel wat rustiger gelukkig.
We hebben moeten besluiten. om onze poezen weg te doen zijn immuunsysteem word gewoon te zwak en de katten en vooral de bak zijn een te groot risico.
Verder net besluiten ons eigen bedrijf op te doeken. Het is niet meer haalbaar om ermee verder te gaan en kost ons nu alleen maar geld.
Ben nog steeds bezig met opdrinken van het goedemorgen drinkontbijt. Ik mag van mezelf niet slapen voordat die op is.
Heb oxacepam ingenomen en ben nu wel wat rustiger gelukkig.