Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Allemaal bedankt voor de bemoedigende woorden, superlief Ik was echt flink in de stress, fijn om het hier even kwijt te kunnen!

@ gekkopje: veel kunnen doen gisteren? Hopelijk heb je daarna een ontspannen avond gehad

@ ramy: jammer dat het niet gelukt is.. blijft lastig he, inschatten hoeveel tijd iets gaat kosten! Succes vandaag!

@ puntje: fijn dat je even je hart hebt kunnen luchten!

Mijn technische problemen zijn inmiddels verholpen, dankzij... mn vriendje!! Hij heeft wel zn best moeten doen om me ervan te overtuigen dat hij écht een idee had hoe het zou moeten en dat ie écht mn tabel niet zou verprutsen Vind het soms moeilijk om dingen uit handen te geven (en om toe te geven dat hij er nou eenmaal handiger in is) maar nu ben ik m super dankbaar! Nu nog wat klooien met mn discussie, alles nog eens goed doorlezen en dan ga ik 'm morgen inleveren!!
Ja echt een heel fijn topic!! Heel fijn om hier de ups and downs te delen en natuurlijk ook de bemoedigende woorden.

@Ramy: Succes weer vandaag!

@Yara: hard copy lag gelukkig in de bus, met hele concrete opmerkingen en dingen die ik aan moet passen. Dus dat is ontzettend fijn.

Goed dat je even rust neemt Yara. Dat heeft mij een paar weken geleden ook geholpen.

@Onrust: waar sommige vriendjes al niet goed voor zijn!

@Inkjee: mooi dat je tentamen goed ging en dan nu de laatste loodjes en dan voor jou vakantie!

Ik ga zo weer aan de slag met mijn aanpassingen. Die hoop ik vandaag af te hebben, zodat ik het van de week weer helemaal door kan lezen op eventuele foutjes. Ik denk dat ik vandaag ook mijn voorwoord ga schrijven en mijn inhoudsopgave maken. Voorkant moet ik ook nog uitzoeken en maken.
Ik ben ook blij met dit topic! Toch nog wel wat gedaan gisteren, uiteindelijk ging het best goed en heb ik tot 18u doorgewerkt.

En 's avonds heerlijk niks. Lekker gegeten met vriend. En heb commentaar van mijn tweede lezer, wel vrij beknopt want hij had niet zo veel tijd en gaat morgen voor 2 weken op vakantie Maar iig genoeg om me er van te overtuigen dat het niet superslecht is. Dat motiveerd wel voor vandaag om verder te gaan.

Bijna iedereen is met de laatste loodjes bezig geloof ik?

Onrust, fijn dat je technische probleem verholpen is! En bijna klaar!

En Magnolia ook al. Voorkant enzo is ook wel leuk om te doen toch?

Ramy, ik hoop dat je het vandaag ook af krijgt.

Yarabelle, geniet van je verplichte rust!
Fijn dat je wat commentaar hebt gehad van je 2e lezer Gekkopje!

Wie weet dit: Ik wil een inhoudsopgave maken, met zo'n automatische verwijzing. Ik heb het geprobeerd via "invoegen" en dan Index, maar dan geeft een fout aan.
Zo, inhoudsopgave heb ik uiteindelijk maar op de ouderwetse manier gemaakt: namelijk met de hand. Voorkant en voorwoord heb ik ook al gemaakt. Hihi eigenlijk moet ik het viva-forum ook bedanken in mijn voorwoord, maar ik denk dat dat wel wat vragen oproept!
Gisteravond hard aan de slag geweest. Vandaag had ik een (belangrijke) verjaardag, en ben pas net thuis. Hopelijk heb ik voldoende zin, concentratie en ideeën om hard door te werken. De tijd tikt, de stress is hoog.

Magnolia; forum in je voorwoord Waarom niet, we hebben er allemaal behoorlijk wat steun aan gehad! Ik meer dan aan anderen Ik zal er eens over denken...
@Magnolia, dat zouden wij wel heel erg waarderen natuurlijk. Jammer dat het met de automatische index niet lukte, dat is juist zo makkelijk.

@Gekkopje, fijn dat je het commentaar nog voor zijn vakantie binnen hebt, kan je in ieder geval vol zelfvertrouwen verder.

@Onrust, soms zijn vriendjes zo gek nog niet!

Ik ben blij blij blij. :cheer:Alles gelukt wat ik wilde doen. Volgens mij is het goed zo, dus ik heb het stuk net verzonden naar mijn 'geinteresseerde leek'. Hierna nog een vol weekend voor eventuele aanpassingen, maar hopelijk zijn die niet nodig.
Nog even een egopost. Als ik van de week meer tijd heb en rustiger ben zal ik weer meer op jullie reageren.

Maar ben nu dus heel erg gestresst. Kom er net achter dat ik mn scriptie een week eerder in moet leveren dan ik dacht ivm vakantie van scriptiebegeleider. Dat is dus volgende week donderdag!! Dat klinkt echt te dichtbij. Ik moet nog zoveel doen, waarom gaat alles zo langzaam? Ik moet echt halverwege de week mn voorlopige versie inleveren, wil ik nog voldoende tijd hebben om aanpassingen te maken voor mn definitieve versie.

Ik hoop zo dat ik nu met zo weinig tijd te gaan onvermoede krachten in mezelf naar boven haal. Ik heb ze nodig!!!!
Ai Puntje, dat is balen. Als je denkt genoeg tijd te hebben en er gaat een week af. Beetje laat dat je dat nu pas te horen krijgt. Maar daar doe je niets meer aan.

Alle hens aan dek nu, de telefoon op stil en een bordje niet storen op de deur. En als een razende aan de slag. Het gaat je lukken. Want zeg nu zelf, wat is een week. Huppekee, schouders eronder en aan het werk!
Goedemorgen allemaal!

Dit forum is inderdaad fijn. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en dat maakt dat we elkaar goed begrijpen en kunnen steunen.

Puntje: Dat is balen, maar kom op dit zijn de laatste loodjes. Als tip zou ik zeggen probeer voor de voorlopige versie vooral de dingen af te ronden waar je commentaar op zou willen krijgen of waar je over twijfelt (mocht het zo zijn dat het niet lukt om een complete voorlopige versie in te leveren). Hopelijk kan je de stress omzetten in werkbare energie! Heel veel sterkte en succes!

Ramy: Fijn dat alles is gelukt wat je wilde doen. Je ligt goed op schema dus.

Magnolia: Jammer dat de index met automatische verwijzing niet gelukt is. Als ik eerder was geweest had ik inderdaad gezegd dat je via invoegen > verwijzing > index en inhoudsopgave dat kon doen.. Maar dat lukte dus niet. Hoe gaat het verder met de scriptie?

Vandaag zal ik ook weer hard aan de slag moeten. Weer een drukke week voor de boeg met voor mijn gevoel weinig tijd voor de studie. Iedereen weer veel succes gewenst!
@ Puntje: Ik snap dat je daar nogal van geschrokken bent! Een hele week eerder inleveren en daar nu pas achter komen. Ik zou ook echt compleet in de stress schieten!!! Maar goed, daar schiet je natuurlijk niks mee op. Snel de knop omzetten en je weer opnieuw focussen. Komende weken nog even alles op alles zetten en dan weet ik zeker dat het goed komt! You go, girl!

@ iedereen: ben ook echt heel erg blij met dit forum. Iedereen leeft met elkaar mee. Ik heb er echt wat aan gehad, weet zelfs niet of het zonder wel gelukt zou zijn! Werkte voor mij echt motiverend, want kon natuurlijk niet aan het einde van de dag hier posten dat ik helemaal niks gedaan had... Thnx girls!!!

Ik moet deze week echt heel erg veel werken. Heb ook hele weekend moeten werken, dus nog geen tijd gehad om de feedback op mijn laatste twee essays te verwerken. Dus daar moet ik tussen het werken door maar even mee aan de slag. Ik weet niet helemaal de goede volgorde, maar het is even niet anders. Had namelijk eigenlijk verwacht dat ik vandaag al klaar zou zijn met alles... maar goed, dat wordt nu vrijdag. Nog 5 dagen...
Lieve meiden die vandaag aan de slag gaan; succes!!! En een extra spirit-knuffel voor Puntje, kom op meid....je kunt het!!

Ik ga me vandaag begeven in de oranje gekte in A'dam , maar na woensdag (heb dan feedback gehad) ben ik hier weer aanwezig!
Wat stom Puntje, kan me voorstellen dat je in de stress schiet. Veel succes ermee!

Ik ben wel vrij rustig nu, maar af en toe schiet er door mijn hoofd dat ik echt nog maar twee en halve week heb en dan voel ik me even zo: maar over het algemeen zou het zelfs wat gestresster mogen want om nou te zeggen dat ik keihard aan het werk ben... neu.

Hartstikke zen, maar nog een heel stuk te gaan dus.

Vandaag hoop ik ver te komen, zal aan het eind van de middag komen rapporteren (jullie zijn voor mij ook een beetje een stok achter de deur, dus wie de behoefte voelt streng te zijn: ga je gang )

Succes iedereen die weer aan de slag gaat.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Even een snelle post (want weinig tijd): ik ga straks m'n definitieve versie inleveren... Vind het doodeng, blijf maar door mn tekst scrollen en paniekerig stukjes lezen omdat ik bang ben dat ik dingen over het hoofd zie. Maar, vandaag moet ie af!

Succes vandaag meiden, ik reageer later uitgebreider!
@ Onrust: komt helemaal goed!! Niet teveel stressen... Als je nog tijd hebt, lees het dan nog één keer RUSTIG door en kijk of alle zinnen goed lopen e.d. Je kunt dat dan eventueel nog aanpassen. En daarna..opsturen die hap! Dan ben je er van af!

@ Tyche: succes vandaag! En oh wee als je vanmiddag niet een heel stuk verder bent dan nu...

Ik heb net besloten dat ik één essay niet meer ga verbeteren... Dan maar geen 8, het is toch maar een tweedejaars vak. Sluit liever me derdejaars vakken goed af en moet aan dat essay nog wel het een en ander verbeteren. Heb mijn docent ook maar meteen gemaild om te zeggen dat ik het hierbij laat. 2 down, 1 to go... :-D
Inkjee: lekker het vooruitzicht van vakantie! En inderdaad dan maar geen 8. Waar kunnen we ons soms zo druk om maken he? Je hebt gewoon al een voldoende = het vak gehaald. Nu kun je al je aandacht richten op het laatste essay wat je gaat verbeteren.

Yarabelle: waar ga je heen in Amsterdam? Veel plezier. Hier is nog geen oranjegekte Edit: dit neem ik terug. Onze achtertuin grenst aan de tuin van een (mannelijk) studentenhuis. Zij hebben inmiddels de televisie in de deuropening gezet en zijn met z'n allen buiten voor de tv gaan zitten. Weg met de rust...

Onrust: spannend! Heel veel succes met de echte laatste loodjes!

Tyche: succes vandaag! En inderdaad zorg dat je ver komt, want anders.... haha.

Ik heb net mijn aangepaste stuk hypothesen/veronderstellingen opgestuurd naar mijn docent. Het zijn 2 a4tjes geworden in plaats van het oorspronkelijke kwart/half a4. Laten we hopen dat ze nu van de 8 min een 8 maakt voor mijn voorstel! Straks ga ik nog even de stad in, moet nog wat dingen hebben. Komende dagen heb ik daar geen tijd voor, moet ook vrij veel werken. Nu eerst even lunchen en dan een planning maken voor de komende weken.
iedereen gaat aardig lekker!

En puntje.. wat helpt in deze fase is een lijstje maken van wat nog moet met een papieren laatste versie naast je.

Vervolgens prioriteren wat het belangrijkste is en het meeste werk kost tot wat het minst belangrijk en minste werk kost. En dan afvinken. Je gaat dan sneller en sneller en je behoud het overzicht!
Heerlijk zeg, die rust op straat! oh, vuurwerk...

Gedaan:

sportwerkinleiding hoofdstuk getypt.

Nog doen: meer typen (rond de 1000 woorden totaal vandaag) en evt. een hoofdstuk lezen.

Gauw weer verder.
Goed bezig tyche! Je kan het!

Helaas heb ik een vertraging in geluid en beeld geconstateerd. Eerst hoor ik het op mijn eigen televisie, om het daarna buiten nog een keer te horen bij 'de studenten'.

Nog meer helaas. Ik kwam net een scriptie tegen over de dezelfde onderzoekslocatie en plannen. Wel een ietwat andere benadering, maar wel balen. Ook werd in deze scriptie verwezen naar de begeleider die zelf ook onderzoek doet in dat gebied. Altijd fijn, denk je dat je beetje origineel bent. In plaats van meteen bij de pakken neer te zitten heb ik deze meneer maar meteen een e-mail gestuurd met de vraag of ik een afspraak met hem kon maken. Kijken of hij kan aangeven waar de 'gaten' nog zitten en waar verder onderzoek naar gedaan moet worden. Hopelijk reageert hij positief!

Ik ga ook weer verder...
anoniem_105322 wijzigde dit bericht op 14-06-2010 14:53
Reden: let op je Nederlands...
% gewijzigd
Hé dames. Even een snelle post. Bedankt voor jullie reacties en tips doet me echt goed!

Vanmorgen vroeg ben ik op de uni begonnen, en dat ging boven verwachting goed! Ik wilde daar nooit werken, omdat je dan zo móét werken. En dat is blijkbaar goed voor mij deze periode. Er zitten mensen achter, dus ik 'durf' niks anders te gaan doen (durfde niet eens het viva-forum te openen ) en ik heb er een goede spellingcontrole van 'mijn' taal. Dus ik weet waar ik de komende anderhalve week ga werken! En volgend jaar met mn masterscriptie ga ik daar dus eerder zitten.

Om 12 uur daar weggegaan, bij mn ouders voetbal gekeken, en nu ben ik weer thuis. Met ideeën, inspiratie en motivatie! Dit moet me gaan lukken, ik kan het. En ik kan het ook echt, dat weet ik, nu moet het er maar eens uit gaan komen!

Meermim, jouw tips heb ik inderdaad vandaag uitgevoerd, en dat werkt heel goed!

Ik las in de gauwigheid nog een paar stressige en paniekerige stukjes; ik voel en leef met jullie mee! Maar jullie kunnen het! Het feit dat we het op dit topic (bijna) alleen maar over de scripties hebben geeft al weer hoe gemotiveerd jullie zijn! Succes allemaal!
hey!

Wat hebben er weer mensen hard gewerkt vandaag!

@Puntje: fijn dat je wat opgeschoten bent! Komt goed

@Moeraki: oeii vervelend! Maar hopelijk kan deze man je wat andere inzichten geven

@Tyche: lukt hetnog met die 1000 woorden?

@Inkjee: succes met je laatste essay!

Ik was vandaag gewoon weer aan het werk. Maar kreeg ineens een mail van mijn supervisor, hoe het ging, want ik zou vandaag toch wat opleveren..... OOPS, ik dacht dus dat wat ik vorige week heb opgeleverd het laatste was. Maar goed, gelukkig had ik het naar mezelf gemaild en kon ik het meteen doorsturen naar mijn supervisor. As vrijdag hebben we een laatste afspraak staan

Hebben jullie nog voetbal gekeken? Op het werk stond er wel een tv aan, maar ik had ook nog allerlei overleggen, dus heb niet alles gezien
Moeraki: in mijn werkboek stond waar jij nu tegenaan loopt beschreven onder het kopje 'wat elke wetenschapper wel eens overkomt'. Het kwam erop neer dat het andere onderzoek bijna altijd toch afwijkt van waar je zelf mee bezig bent, en dat je het zelfs kan gebruiken om je eigen onderzoek op af te stemmen, de dingen oppikken die zij laten liggen enzo. Goed van je dat je contact opneemt met die man, ik kan me niet voorstellen dat dat eerste onderzoek alles al gezegd heeft.

Hoofdstuk is gelezen, het typwerk op 2/3e. Productief dagje, ondanks de vuvuzela's.
Hej iedereen, al weer aan de slag?

Fijn Puntje, dat het goed ging op de uni. Wel vervelend dat je ineens een week minder hebt. Dat maakt toch wel een groot verschil.

Onrust heb je het ingeleverd??

Moeraki, dat is wel helaas inderdaad. Maar goed van je dat je er gelijk achteraan gaat en als je met jou onderzoek de gaten aan kunt vullen is dat juist heel goed.

Tyche goed van je productieve dag!

De mijne was iets minder productief. Heb voetbal geluisterd op de radio terwijl ik aan mijn scriptie aan het werken was. Maar dat is dus helemaal niet handig. Op de radio praten ze zo snel dat je wel continu moet luisteren om te horen wat ze zeggen.

En merk ook dat ik het moeilijk vind om met mijn volgende stuk aan de slag te gaan. Bij het deel dat ik al ingeleverd heb zat ik er helemaal "in" en nu moet ik weer gaan bedenken wat ik ook al weer moet doen. Maar goed, snel aan de slag want over minder dan 3 weken wil ik het inleveren....
Goedemorgen!

Weer een nieuwe dag. Vandaag ga ik niet aan de studie, moet van 12 tot 18 werken. Notuleren bij workshops. Alleen moet dat via een wiki, wat ik nog nooit eerder heb gedaan. Mijn ochtend bestaat dus uit het mezelf bekend maken met wikispaces en de onderwerpen van de workshops. Zijn er mensen die vandaag wel aan de studie gaan?

Magnolia: Gelukkig dat je het naar jezelf had gemaild. Spannend de afspraak as vrijdag.

Tyche: Thanks, dat stelt we al weer wat meer gerust. Ik weet wel dat het niet compleet hetzelfde is, maar toch... Daarom ga ik ook met die man praten om te kijken waar de dingen zijn blijven liggen zodat ik daar nog aandacht aan kan besteden. Mooi dat je gisteren een productief dagje had.

Voetbal heb ik niet echt gekeken. Ik had de televisie wel aanstaan maar keek alleen als ik hoorde aan de commentatoren dat er mogelijk een doelpunt aankwam
@ Tyche: goed werk!!! Heb je je uiteindelijke doel nog gehaald?

@ Magnolia: ik heb nog wel voetbal gekeken. Was wel aan het werk, maar mijn werkgever had speciaal een tv aangeschaft! Was ook uitgestorven in de stad, dus we hebben rustig kunnen kijken. En hoefde me ook niet schuldig te voelen dat ik niet met mijn essay bezig was, want moest toch al werken.

Ik heb me al weer laten verleiden door mijn bedje, wat heeft geresulteerd in het feit dat ik nu nog in mijn badjas achter de pc zit. Zo maar even snel douchen en kijken of ik dan nog wat kleine dingetjes kan doen. Moet ook om 12 uur al weer werken, dus ben benieuwd of ik nog een uurtje in de flow raak...

Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven