Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Peas on earth!
ik denk veel aan jullie lieve Ibi!
Zo klaar met werken op naar de Daniel den hoed.

Pit zorg afgebeld voor meZelf dat kan nu echt niet door gaan.

Kaakchirurg voor man afgebeld
Hey IBI, sterke vrouw. Je doet het goed!

Uitstappen voor Erasmus mc Daniel DEN hoed. En dan het besef dat ik er uit moet dat het allemaal echt gebeurd. Kutzooi!
Lichamelijk voel ik me prima. Ben niet flauw of misselijk maar heb ook echt geen honger. Laatste gegeten met chooc maar voel gewoon niets. En als ik wat voel neem ik een oxacepam in want man wilt niet meer dat ik kom als ik huil. Dus toch maar waar mijn bekende masker op. Lukt me alleen niet meer om hem weer af te doen.
Ben er nu maar het is rusttijd en zijn verpleegkundige is bezig en kan me dus niet vertellen hoe het gaat. Hij was zo moe vanmorgen toen ik hem sprak.
Lieve IBI, ik hoop dat je komt vertellen over je gesprek op je werk en het zal raar zijn inderdaad als jij werkt terwijl je het gevoel hebt bij je man te willen zijn en misschien zelfs wel het gevoel te hebben dat je bij hem móet zijn.

Ik wens je heel erg een grote prijs in de staatsloterij.....

Voor de steun plak ik even een glitterplaatje. Misschien wist je het nog niet maar een glitterplaatje (voorál de ultrakitcherige) zijn de ultieme sterktewens vanwege het (soms) gebrek aan woorden om al dat sterks uit te drukken.

Het kost je je glazuur maar de bedoeling is natuurlijk goed......
Wat kut Ibi, wat kut allemaal en ik sluit mij van harte aan bij het glitterplaatje van Leo
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 15 juni 2010 @ 13:46:

Lichamelijk voel ik me prima. Ben niet flauw of misselijk maar heb ook echt geen honger. Laatste gegeten met chooc maar voel gewoon niets. En als ik wat voel neem ik een oxacepam in want man wilt niet meer dat ik kom als ik huil. Dus toch maar waar mijn bekende masker op. Lukt me alleen niet meer om hem weer af te doen.

Wat lijkt me dat zwaar meid....

Dat je met een masker op bij hem moet zitten.

Snap je waarom hij dat zegt? Of vind je dat moeilijk?

Ik zie trouwens dat ik wat postings gemist heb voordat ik ging posten. Kun je een soort van verlof krijgen op je werk om bij je man te zijn eigenlijk?

Is dat zorgverlof?
Glitterplaatje is wel heeel erg zoet inderdaad Maar wel mooi!

Ibi, je staat op de automatische piloot he, je klinkt zo vlak. Maar als dat jouw manier is om op dit moment met de hele klotesituatie om te gaan dan is dat prima toch? Alleen het eten (jaja, wat zeuren we door he) moet je echt wel doen hoor. Een auto rijdt ook niet zonder benzine he

Mijn oog valt zomaar op jouw topic en ook al ken ik je verder niet, wil je toch veel sterkte wensen.
Lieve IBI,

Mag ik je vanavond ff bellen? Als je er geen behoefte aan hebt, ook prima!

Kus
Ook van mij een dikke heel veel sterkte voor jullie en alle kracht om dit gevecht samen te winnen.
Lieve Ibi, ik kom je even een geven, daar kun je er nu denk ik niet genoeg van hebben.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Jemig! Wat verschrikkelijk! Zit met tranen in mijn ogen achter de laptop! Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel!
Veel sterkte.

Ik vind het wel een beetje raar dat je man je niet wil zien huilen. Het is voor jou toch net zo erg als voor hem?

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Klopt moon maar hij zegt er nu niet tegen te kunnen omdat hij dan ook moet huilen en hij daar geen zin in heeft. En ach ik moet ook

wel een beetje ophouden met huilen nu heeft niemand wat aan.

zwager loopt nu binnen
voor IBI en HIH

Veel sterkte meid. Probeer sterk te blijven.
IBI, Heel veel sterkte en net wat anderen zeggen, blijf eten. Dan maar ontbijtdrankjes of sultanas maar je moet wat binnen krijgen om door te kunnen. Dat ben je naar jezelf en naar je man verplicht want anders kun je echt niet door.

Ik snap je man wel een beetje, hij is natuurlijk zelf ook heel verdrietig en heeft moeite zijn situatie/ziekte te accepteren. Dan is het juist moeilijk om anderen te zien huilen. Daarom wil hij je niet zien huilen. Lastig maar wel begrijpelijk.

Daarom ook en nog een keer
en nog een keer
Lieve IBI

Kom je even een heleboel geven.

Wat ben je sterk en wat doe je het goed!!!

Zorg wel goed voor jezelf hè meissie.
A dirty mind is a joy forever
IBI, eet iets en drink iets, dan ben je morgen sterker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven