mini-laptop, is het wat?

15-06-2010 11:10 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben voor mijn werk op zoek naar iets puur voor emailen en internet. Mijn oog viel op een mini-laptop, maar vraag me af hoe snel die dingen zijn en of je er na een tijdje niet op uitgekeken bent. Ervaringen?
Bedoel je een netbook?

Waardeloos, zo'n klein rotscherm.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
een netbook ja, inderdaad
Ideaal, gebruik hem veel meer dan de "gewone".
Echt? ik vind het waardeloos, dat kleine schermpje.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Hier ook een goeie ervaring met de mini-laptop :-)
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Ik vind het ook niets, man kreeg er 1 van zijn werk, die ik mocht gebruiken maar ben heeeel blij met mijn eigenste breedbeeld laptop die ik kon aanschaffen. Veel fijner.
Ik ben heel erg blij met mijn 'flappie'. Ik heb een Asus eeee en hoewel het een dag of twee wennen is aan het kleinere toetsenbordje tik ik er nu weer op weg als vanouds. Met name mee nemen is nu zoveel makkelijker; in het sleevje en hop, in mijn handtas!
Hoe duur is zo'n Asus eee? Of eigenlijk bedoel ik: voor hoeveel kan je er één krijgen als je je best doet? En kan je er ook DVD's in afspelen?
Een Asus EEE heb je vanaf 250-400 euro. En je kan er geen DVD's in afspelen.

Als je ze alleen voor onderweg wilt gebruiken om te internetten of tekstverwerken zijn ze prima.

Je moet 'm niet voor 8 uur per dag gaan gebruiken, daar zijn ze te klein voor en voor je lichaam is het ook niet al te best.
Een 9 inch is een beetje klein maar vanaf 10 gaat ie toppie!!!!!

Zou bijna niks anders meer willen. Lekker compact.

Alleen jammer dat er geen cd speler inzit. Maar ja. Hij is niet voor niks compact. En dan kan je oplossen door er een aparte cd/dvd driver bij te kopen.
Ik heb begrepen dat deze wel een dvd drive heeft: Asus Eee PC 1004DN. Iemand ervaring? En is de software hetzelfde als op een gewone pc/laptop?
Maar kun je met zo'n ding overal online, of gaat het alleen via wifi?
@El_lebel: De Asus Eee PC 1004DN heeft inderdaad een DVD drive, maar ligt nog niet in de winkels. Hij zal ongeveer 600 euro gaan kosten. De software is op de nieuwe EEE's gewoon Windows. Je hebt ze ook met een omgebouwde Linux variant.

@boebele: Alleen waar een WiFi accesspoint is of met een USB dongel (heb je wel abonnement voor nodig).
maar je kunt ze toch wel inpluggen in hotels enzo?
Ik heb een samsung en heb er veel plezier van... Grote gebruik ik nooit meer..
Zo'n minilaptop is handig voor onderweg om mail te beantwoorden en internetten. Ik neem op reis altijd een Asus Eee PC R101 mee, de batterijduur daarvan is 5-6 uur.

Door het matte beeldscherm heb je ook goed beeld in zonlicht/buiten, zonder weerspiegeling.

Maar voor programma's als Excel vind ik het geen handig ding, omdat je nauwelijks overzicht hebt; je blijft heen en weer scrollen en mist het numerieke gedeelte rechts op je toetsenbord.

Voor dagelijks gebruik schijnt een scherm van 14'' inch minimaal te zijn.
anoniem_87002 wijzigde dit bericht op 25-07-2010 09:29
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ik heb vrij grote handen en ik vind het niks.Typen duurt een stuk langer en ik maak meer fouten ook. Afgezien daarvan...ze zijn wel heel portable
Ja, ik heb er dus wel 1 besteld. De meningen zijn verdeeld, maar aangezien ik hem alleen gebruik om te mailen en internetten als ik onderweg ben en er verder geen plannen mee heb lijkt het me voor mij wel ideaal.

Heb deze besteld:

Kan niet wachten tot ik hem heb!
Wij hebben er ook 1 en ik vind hem reuze handig. Had ook eerst mijn bedenkingen toen man er mee thuis kwam maar nu ik er aan gewend ben bevalt hij prima. En typen gaat ook goed hoor.
Het is een weekje wennen aan het toetsenbord. Daarna gaat het typen gewoon zoals vanouds, zo is mijn ervaring met mijn Eee.
Ik heb een Acer netbook met een normaal toetsenbord en een 11 inch scherm. Wil nooit neer een grote, deze is veel handiger. Als ik een film wil zien, download ik er één. Onderweg heb ik overal internet, wifi, skype met webcam etc. Echt ideaal. En erg belangrijk, hij weegt bijna niets en is erg dun dus neemt vrijwel geen plek in.
Ik heb mijn samsung inmiddels uitgebreid kunnen testen, en ik vind hem echt ideaal. Mailen en internetten is nu een makkie en ik kan hem makkelijk meenemen. Zie mijn collega's met van die enorme apparaten sjouwen en ben dan zeker niet jaloers
Ik ben begonnen met een asus eee 710

erg klein, erg beperkt in geheugen en opslag, maar daarmee ook extreem draagbaar. En de enige linux machine hier in huis, en dat is ook wel eens handig.

Daarna de 1000 gekocht

gewoon niets op aan te merken. 6-8 uur werken op een acculading, nog steeds een erg licht ding. Gebruik ik heel intensief, naast normale laptop.

En dan kreeg ik nog een HP mini 210 cadeau bij een KPN-dongel (nou ja, tegen sterk gereduceerde prijs dan), vooral een mooi ding, net iets mindere prestaties dan de asus, maar verder ook prima. Die gebruiken we vooral in huis als extra pc, voor op de bank en in de tuin.
Ik heb er ook een met een 11 inch scherm, superding, hij past in mijn handtas en de batterij gaat heel lang mee. Ik gebruik hem thuis niet.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven