Nieuwe witte broek.

15-06-2010 20:57 95 berichten
Dag allemaal,

Ik heb vandaag een witte broek gekocht.

Nu heb ik weleens gehoord dat je die eerst altijd een keer moet wassen voordat je hem aandoet. Zodat, als er vlekken op komen, je er die makkelijker uit krijgt.

Is dit ook zo, of is het een fabeltje?

Zouden jullie hem voor de zekerheid eerst een keer wassen?

Of maakt het niet uit ?

Bedankt alvast !
Alle reacties Link kopieren
quote:dangeensuus schreef op 15 juni 2010 @ 21:15:

En wat Quinty zegt. Ik vind de geur van textielverf niet prettig ruiken. Plus ik hoef andermans huidschilfers niet Dat zeg ik..smetvrees
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Die huidschilfers zitten toch ook op bioscoop-, trein-, restaurantstoelen?
quote:delphicat schreef op 15 juni 2010 @ 21:17:

Die huidschilfers zitten toch ook op bioscoop-, trein-, restaurantstoelen?Nu heb ik spontaan wel smetvrees

Die huidschilfers zitten toch ook op bioscoop-, trein-, restaurantstoelen?En die stinken ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:BrightEyes80 schreef op 15 juni 2010 @ 21:17:

[...]

Nu heb ik spontaan wel smetvrees Dat is 1.....
quote:nouschi schreef op 15 juni 2010 @ 21:18:

[...]

En die stinken ook.Tja, ik ga wel gewoon in mijn nieuwe ongewassen jurkje met de trein naar de bios na een etentje, maar ik ga niet met mijn neus in de zitting hangen, dat dan weer niet
Delphi dat van die huidschilfers was bullshit. Ik vind het een fijner idee als mijn kleding echt schoon en gewassen is en naar mijn wasmiddel en wasverzachter ruikt ipv naar textielverf. Psychisch.
Ah, psychisch. Nee, dan zijn we het eens. Fijn!
Ik was ook eerst nieuwe glazen en kopjes af voor ik ze in gebruik neem. Nieuwe hand en theedoeken was ik ook eerst ( anders drogen ze niet)

Die huidschilfers zitten toch ook op bioscoop-, trein-, restaurantstoelen?Klopt, dat is voor mij ook een reden om never-nooit-niet met mijn blote huid op dit soort stoelen plaats te nemen. Altijd lange mouwen, en lange broek. Vliegtuigstoelen idem dito. Alleen het idee al dat mensen daar in hun topje/singlet/korte broek tegen aan hebben zitten zweten... Brrr... Altijd volledig bedekt het vliegtuig in!
Ik ben juist gek op nieuwe kleren juist als ze splinternieuw zijn. Ik hoor dus tot de niet-wassen-club.

Oh, en die witte broek heb ik ook niet van tevoren gewassen en die is nog prachtig wit.
Ja, bestek en servies en pannen was ik ook eerst, omdat dat met eten en drinken te maken heeft. Hoewel ik daar waarschijnlijk ook niks aan overhoud als ik het niet doe, maar dat voelt voor mij psychisch anders

Hand- en theedoeken was ik dan weer niet eerst.
en met vier kinderen kun je je geen smetvrees veroorloven

Huidschilfer-galore hier
quote:Drift schreef op 15 juni 2010 @ 21:08:

[...]

Dat lijkt me dan weer een tikkeltje overdreven

Ik heb nog nooit gehoord dat ik er viezig uitzag.

Overigens kan ik wel begrijpen dat iemand dingen eerst wast. Ik ben zelf gewoon nog nooit op het idee gekomen.

Ik overdrijf maar wat. Maar ik ben er idd ook nooi opgekomen. Alleen bij dingen die stijf staan van het stijfsel (dekbedhoezen bijvoorbeeld) of dingen die anders voor geen meter drogen (handdoeken, theedoeken)
quote:Quinty schreef op 15 juni 2010 @ 21:21:

[...]

Klopt, dat is voor mij ook een reden om never-nooit-niet met mijn blote huid op dit soort stoelen plaats te nemen. Altijd lange mouwen, en lange broek. Vliegtuigstoelen idem dito. Alleen het idee al dat mensen daar in hun topje/singlet/korte broek tegen aan hebben zitten zweten... Brrr... Altijd volledig bedekt het vliegtuig in!Toch een PVV puntje gevonden
quote:Quinty schreef op 15 juni 2010 @ 21:21:

Altijd volledig bedekt het vliegtuig in!Aha, wellicht de burka is niet religieus maar hygiënisch bedoeld
En ondergoed dan? Ook niet eerst wassen??
quote:delphicat schreef op 15 juni 2010 @ 21:20:

Ah, psychisch. Nee, dan zijn we het eens. Fijn!
High-five DGS
quote:delphicat schreef op 15 juni 2010 @ 21:23:

[...]

Aha, wellicht de burka is niet religieus maar hygiënisch bedoeld jij zag um ook
quote:dangeensuus schreef op 15 juni 2010 @ 21:23:

En ondergoed dan? Ook niet eerst wassen??Niet als het uit een pakje komt, anders wel. Maar alleen onderbroeken, bh's weer niet.
*high fived Delphi*
quote:delphicat schreef op 15 juni 2010 @ 21:23:

[...]Aha, wellicht de burka is niet religieus maar hygiënisch bedoeld Eureka!
Ik wil wel een clubje "ik was nooit nieuwe kleding maar ga dat nu wel doen omdat het wel door een PVVer gepast kan zijn en die vind ik vies" clubje oprichten.

Iemand die lid wil worden?
Neele

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven