Geld & Recht alle pijlers

Ben ik nou gek of hoe zit het?

16-06-2010 18:35 85 berichten
Afgelopen zaterdag ben ik gezellig een dagje wezen winkelen in een leuke stad, goed geslaagd. Behalve met 1 ding. Ik kocht bij winkel L. 4 artikelen in een aanbieding, bij 3 artikelen de 4e gratis.

Op de bon is de aanbieding aangegeven als korting op alle 4 de artikelen.

Normale prijs per stuk 8,95, korting per stuk 2,24, actie prijs 6,71. Totaal aankoop bedrag 26,85 euro.

Thuis aangekomen een artikel gepast, aangehouden en het bevalt niet. Pas vandaag weer tijd om naar de winkel L. (dus van dezelfde keten) in mijn eigen woonplaats te gaan om de overige 3 producten terug te brengen, kan binnen 8 dagen.

De winkelmevrouw zegt vandaag tegen me dat als ik ze terug breng, dat ik maar van 2 artikelen het geld terug krijg want de 4e was gratis en de 3e heb ik gedragen..... dus 2 keer 6,71. Volgens mij krijg ik 3 keer 6,71 terug omdat de 4e gratis is verrekend in korting over alle 4 de producten. Volgens de winkelmevrouw klopt dit niet en krijg ik echt maar 2 keer het bedrag terug, waar ik niet mee akkoord ben gegaan.

Zaterdag ga ik dus maar weer terug naar de winkel L, waar ze dus hadden gezegd dat als het niet goed was ik de artikelen ook in mijn eigen stad kon terugbrengen, in de leuke stad en ga het daar (proberen) terug te brengen, maar ik wil wel zeker zijn van mijn standpunt. Wie haalt mij uit de verwarring, of is het bovenstaande al te verwarrend?
Alle reacties Link kopieren
ik snap er niks van, waarom koop je dingen die niet bevallen?
Volgens mij heb je gelijk.. Als ze het zo wil doen, zeg je toch dat die ene die je gedragen hebt degene was die gratis was? Dan zou je volgens haar theorie al je geld terug moeten krijgen..

Meds, het waren onderbroeken en ik had geen zin om ze in de winkel te passen, maat was goed maar het model bevalt me niet, zeg maar tot onder mijn oksels.. Dat was in de winkel niet te zien.
Want toen zaten je oksels hoger?
quote:Jumpsje schreef op 16 juni 2010 @ 18:44:

Volgens mij heb je gelijk.. Als ze het zo wil doen, zeg je toch dat die ene die je gedragen hebt degene was die gratis was? Dan zou je volgens haar theorie al je geld terug moeten krijgen..

Zover zou ik niet willen gaan, ik wil gewoon het geld terug waar ik recht op heb.
Dus feitelijk gezien heb je bij de onderbroekenkraam staan rellen over 6.71...... correct?
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 18:47:

Want toen zaten je oksels hoger?

Weet ik niet, want ik heb ze niet gepast in de winkel.

(ik ga er maar eens serieus op in voor de verandering)
Als je er drie had gekocht (3x6,71) en terug gebracht (waarvan een gedragen) kreeg je toch ook maar 2x6,71 terug? Die vierde was toch gratis?
Volgens mij heb je gewoon gelijk. Je krijgt 3x 6,71 terug omdat je dat per artikel hebt betaald en omdat dat op de bon staat. Zou mooi worden zeg. Als ik bijvoorbeeld mijn tv terugbreng omdat-ie niet bevalt, wil ik toch ook gewoon het bedrag terug dat op de bon staat? Waar bewaar je die bon anders voor? Zonder korting zou je toch ook gewoon 3x 8 nog wat hebben terug gekregen?

EN meds, stel, je koopt wat bij de Hema, dan kan het toch dat je bij thuiskomst merkt dat het toch niks is? En dat geldt ook als je het even aan hebt. Dat een bandje knelt, of een elastiek te los is, of dat de kleur je gewoon ineens niet aanstaat? Terugbrengen is niet strafbaar dacht ik zo!
jaaa maar ze heeft de gratis slip gedragen, de anderen brengt ze terug en de winkel zegt dat de gratis slip terug gebracht word. Dat de gedragen slip dus niet de gratis slip was. Snap je?
Als de winkelmevrouw juist redeneert krijg je 2x 8,95 terug. Omdat je er een houdt en een niet hebt betaald.

Of 3x 6,71. Omdat je 3 producten terugbrengt die 6,71 hebben gekost. En dat is volgens je bon het geval.

Maaarrr, omdat die actie gold bij 4 artikelen en je na het terugbrengen eigenlijk maar 1 hebt gekocht, kost dan ene artikel dus ineens toch 8,95. Dus ehm... Lastig...

Anyway moet je zo veel geld terug krijgen dat je 8,95 hebt betaald. Als je het niet eens wordt zou ik alles terugbrengen en dan da ene ding opnieuw kopen voor 8,95, dan klopt het zeker.
heel gek, maar onderbroeken pas je toch niet en breng je daarna dan terug?

Beetje ranzig ...
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:dangeensuus schreef op 16 juni 2010 @ 18:47:

Dus feitelijk gezien heb je bij de onderbroekenkraam staan rellen over 6.71...... correct?

Nee, waar lees jij dat ik heb staan rellen? Dat is toch alleen op het vivaforum?

Ik heb beleefd en netjes een gesprek gevoerd, de winkelmevrouw begon wel op een bepaald moment harder te praten, en toen heb ik netjes aangegeven dat ik niet doof was en haar als ze zachter zou praten ook wel kon verstaan.
quote:anoniempje85 schreef op 16 juni 2010 @ 18:49:

Als je er drie had gekocht (3x6,71) en terug gebracht (waarvan een gedragen) kreeg je toch ook maar 2x6,71 terug? Die vierde was toch gratis?Nee, want 6,71 is de kortingprijs omdat ze niet 1 artikel gratis rekenen, maar gewoon 1/4e van alle vier de artikelen.
quote:ingmagh schreef op 16 juni 2010 @ 18:50:

Volgens mij heb je gewoon gelijk. Je krijgt 3x 6,71 terug omdat je dat per artikel hebt betaald en omdat dat op de bon staat. Zou mooi worden zeg. Als ik bijvoorbeeld mijn tv terugbreng omdat-ie niet bevalt, wil ik toch ook gewoon het bedrag terug dat op de bon staat? Waar bewaar je die bon anders voor? Zonder korting zou je toch ook gewoon 3x 8 nog wat hebben terug gekregen?

EN meds, stel, je koopt wat bij de Hema, dan kan het toch dat je bij thuiskomst merkt dat het toch niks is? En dat geldt ook als je het even aan hebt. Dat een bandje knelt, of een elastiek te los is, of dat de kleur je gewoon ineens niet aanstaat? Terugbrengen is niet strafbaar dacht ik zo!maar dat zou betekenen dat we allemaal vier voor de prijs van drie kunnen gaan halen, en er weer drie terugbrengen en dan de gratis slip mogen houden Slimme tactiek , ik haal me er gelijk 40 op, betaal er 30 , houd er 10 en breng er weer 30 terug en wil het volledige aankoopbedrag terug. Dikke winst
Oh wacht, een gedragen onderbroek kun je natuurlijk niet retouneren, zelfs niet als je hem daarna direct weer koopt.

Hmm, dacht ikeven slim te zijn. Maar volgens mij klopt mijn redenering wel.
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 16 juni 2010 @ 18:51:

Beetje ranzig ...ze brengt er toch ook maar 3 terug van de vier?
Ik had er een smiley bij moeten plakken, het was een grapje :-)
Op zich kan ik je gedachtengang volgen en heb je gelijk want je heb dan gewoon de 4e onderbroek met 25% korting gekocht. Maarrrr al die moeite en gedoe voor nog geen 7 euro? Ik zou het er niet voor over hebben hoor.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 16 juni 2010 @ 18:51:

Beetje ranzig ...Nee, dus daarom breng ik er van de 4 ook maar 3 terug, omdat ik die ene heb gedragen en dus niet terug kan/wil/mag brengen.
@barbarella, mensen passen altijd eerst onderbroeken, en brengen ze dan terug of hangen ze weer terug in een rekje als het niet past. Is dat ranzig?
@ dangeensuus: nu je het zegt, ik denk niet dat ik ooit nog onderbroeken ga kopen
Kan iemand de hoogbegaafde hockeyster er even bij halen?
quote:ingmagh schreef op 16 juni 2010 @ 18:50:

Ja maar de prijs van 6,71 gold alleen bij aankoop van 4 artikelen, dus wordt het artikel dat TO houdt toch ineens duurder, waardoor ze niet 3x 6,71 kan terugkrijgen wan dan krijgt ze dat ene artikel toch voor de actieprijs die alleen bij 4 stuks gold.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven