Geld & Recht alle pijlers

Ben ik nou gek of hoe zit het?

16-06-2010 18:35 85 berichten
Afgelopen zaterdag ben ik gezellig een dagje wezen winkelen in een leuke stad, goed geslaagd. Behalve met 1 ding. Ik kocht bij winkel L. 4 artikelen in een aanbieding, bij 3 artikelen de 4e gratis.

Op de bon is de aanbieding aangegeven als korting op alle 4 de artikelen.

Normale prijs per stuk 8,95, korting per stuk 2,24, actie prijs 6,71. Totaal aankoop bedrag 26,85 euro.

Thuis aangekomen een artikel gepast, aangehouden en het bevalt niet. Pas vandaag weer tijd om naar de winkel L. (dus van dezelfde keten) in mijn eigen woonplaats te gaan om de overige 3 producten terug te brengen, kan binnen 8 dagen.

De winkelmevrouw zegt vandaag tegen me dat als ik ze terug breng, dat ik maar van 2 artikelen het geld terug krijg want de 4e was gratis en de 3e heb ik gedragen..... dus 2 keer 6,71. Volgens mij krijg ik 3 keer 6,71 terug omdat de 4e gratis is verrekend in korting over alle 4 de producten. Volgens de winkelmevrouw klopt dit niet en krijg ik echt maar 2 keer het bedrag terug, waar ik niet mee akkoord ben gegaan.

Zaterdag ga ik dus maar weer terug naar de winkel L, waar ze dus hadden gezegd dat als het niet goed was ik de artikelen ook in mijn eigen stad kon terugbrengen, in de leuke stad en ga het daar (proberen) terug te brengen, maar ik wil wel zeker zijn van mijn standpunt. Wie haalt mij uit de verwarring, of is het bovenstaande al te verwarrend?
Alle reacties Link kopieren
Ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha! Maar ook zonder Mr-titel met logisch nadenken kom je al een heel eind hoor!

@ Jumpsje:

HB verklaringen als in hoogbegaafd? If so, deze worden doorgaans niet door juristen afgegeven. Notarissen kunnen wel bij notariele verklaring aangeven welke studie is afgerond, met welke resultaten,of verklaren dat bijvoorbeeld instituut X heeft vastgesteld dat mw Y hoogbegaafd is, if you get my drift! Zelfstandig zullen zij dit overigens niet verklaren zonder dat dit is vastgesteld door een erkende instelling. Hoe dan ook, geen onderdeel van mijn praktijk (wink)
quote:nostradame schreef op 16 juni 2010 @ 19:47:

[...]

Wat een aanwinst voor ons mooie forum!

We zoeken nu alleen nog een erkende coach.meld zich....
Naar aanleiding van bovenstaande moet ik terugdenken aan iets dat ik heb meegemaakt.

Ik stond als klant in een winkel waar een andere klant dit meemaakte.

1 broodje kost 0,55 cent. De klant koopt dagelijks twee broodjes voor zijn lunch. Op een dag zijn de broodjes in de aanbieding, nl. 3 voor 1 euro.

Klant vraagt om twee broodjes. Verkoopster zegt nog: meneer, ze zijn vandaag in de aanbieding, met zijn drietjes voor 1 Euro.

Nahh... zegt de klant, ik wil er maar twee zoals altijd, want ik eet er twee en een derde is morgen niet lekker meer.

De verkoopster pakt vervolgens twee bolletjes in een zakje en de klant legt een euro op de toonbank.

De verkoopster zegt, dankuwel meneer, maar u geeft mij 10 cent te kort, het is 1,10!

Nouw, zegt de klant dat dacht ik niet. Ze zijn 3 voor een euro, dus betaal ik geen 1,10 voor 1 broodje minder...

De verkoopster hield bij hoog en bij laag vol dat ze per drie wél in de aanbieding waren, en per twee niet... haar collega's vielen de klant bij, maar ze was onvermurwbaar.

De klant die al een aardig stukje lunchpauze kwijtraakte op deze manier gaf toe. Ok, doe mij voor deze ene keer dan maar drie broodjes. Verkoopster pakte een extra zakje, een derde bolletje en gaf dat aan de klant.

Voordat hij de winkel uitging legde deze het zakje terug op de toonbank: 'voor jou van mij, zei hij tegen de verkoopster, voor zometeen bij je koffie'.

En ze snapte er helemaal niks van.
quote:Perel schreef op 16 juni 2010 @ 20:25:

Naar aanleiding van bovenstaande moet ik terugdenken aan iets dat ik heb meegemaakt.

Ik stond als klant in een winkel waar een andere klant dit meemaakte.

1 broodje kost 0,55 cent. De klant koopt dagelijks twee broodjes voor zijn lunch. Op een dag zijn de broodjes in de aanbieding, nl. 3 voor 1 euro.

Klant vraagt om twee broodjes. Verkoopster zegt nog: meneer, ze zijn vandaag in de aanbieding, met zijn drietjes voor 1 Euro.

Nahh... zegt de klant, ik wil er maar twee zoals altijd, want ik eet er twee en een derde is morgen niet lekker meer.

De verkoopster pakt vervolgens twee bolletjes in een zakje en de klant legt een euro op de toonbank.

De verkoopster zegt, dankuwel meneer, maar u geeft mij 10 cent te kort, het is 1,10!

Nouw, zegt de klant dat dacht ik niet. Ze zijn 3 voor een euro, dus betaal ik geen 1,10 voor 1 broodje minder...

De verkoopster hield bij hoog en bij laag vol dat ze per drie wél in de aanbieding waren, en per twee niet... haar collega's vielen de klant bij, maar ze was onvermurwbaar.

De klant die al een aardig stukje lunchpauze kwijtraakte op deze manier gaf toe. Ok, doe mij voor deze ene keer dan maar drie broodjes. Verkoopster pakte een extra zakje, een derde bolletje en gaf dat aan de klant.

Voordat hij de winkel uitging legde deze het zakje terug op de toonbank: 'voor jou van mij, zei hij tegen de verkoopster, voor zometeen bij je koffie'.

En ze snapte er helemaal niks van.En de moraal van dit verhaal?
quote:Perel schreef op 16 juni 2010 @ 20:25:Ik vind m leuk
Ik vind hem ook leuk
Ja, ik vind het nog steeds onbegrijpelijk, maar wel leuk.

En een moraal weet ik zo gauw niet.
Moraal is dat hij toch nog de winkel verliet met 2 broodjes voor 1 euro, waar de verkoopster echt niets van wilde weten voordat hij die 3 broodjes af wilde rekenen...

Ik werk zelf ook als verkoopster, en erger me altijd dood aan dit soort acties.

Als mensen iets kopen van een 3 halen 2 betalen-actie en ze brengen 1 artikel terug dan vervalt de actie en krijgen ze dus geen cent terug terwijl ze het artikel kwijt zijn. Dan krijg je vaak toch scheve gezichten. (Alsof ik die regel heb verzonnen)

Ik probeer mensen dan ervan te overtuigen om de artikel dat ze terug willen brengen om te ruilen voor een andere actie-artikel omdat dan de actie wel blijft gelden.

Voor mijn part geven ze dat artikel aan de buurvrouw of zetten ze het op marktplaats.
We hadden laatst hetzelfde in een herenmodezaak: met 3 artikelen kreeg je 30% korting, met 2 niet. Maakte niet uit hoe duur de artikelen waren. Man wilde 2 shirts afrekenen, maar was goedkoper uit als hij er ook nog een boxer bij nam, want dan kreeg hij korting. En daar werd hij door het personeel op gewezen! (Neem nou iets kleins erbij, dan hoef je minder te betalen).

Dus eigenlijk hetzelfde als bij die broodjes. Iets zegt me dat dat niet helemaal de insteek van de actie was, dat het personeel de spullen gratis weggeeft.
Ik ben er gisteravond nog heen geweest en kreeg zonder problemen 3x 6,71 terug.. Ook weer opgelost dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven