Aangename tinteling in hoofd

16-06-2010 14:55 255 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek gisteren vraag ik me af of er meer mensen zijn die het volgende herkennen:

Ik heb regelmatig een aangename tinteling op mijn hoofd. Met name in sommige situaties b.v als iemand achter de kassa een cadeautje voor mij inpakt of als ik iets uitgelegd krijg en daarbij op een vel papier geschreven word. Het is een soort van de fijne variant van kippevel als iemand met zijn nagels over het bord gaat ofzo.

Het voelt heel prettig en ik stond er nooit zo bij stil, maar zei het gisteren tegen een vriendin en die vond het maar raar. Zijn er meer mensen die dit hebben, en weet iemand hoe dit komt?
Ik vind oneven cijfers stom (behalve 3 en 7). WHY?
Echt tintelingen in mijn hoofd heb ik niet trouwens, ik snap deels wel wat jullie bedoelen, maar echt zo duidelijk voel ik het niet geloof ik.

Ik ben trouwens wel extreem huidhongerig, echt dol op aanrakingen en knuffels en strelingen ed. Mijn vriend moet me vaak aaien als we tv kijken
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Grappig, op de nederlandse site over synesethesie staat een filmpje waarin genoemd wordt dat de meest voorkomende vorm van synesthesie is; de verbinding van kleuren aan de dagen van de week, wat ik dus ook heb.

Verder wist ik niet dat hier ook bij hoort: het proeven van iets in een bepaalde situatie (niet vooraf te voorspellen) dat heb ik ook. Sowieso ruik ik dingen die anderen niet ruiken, maar ik weet niet of dat er ook bij hoort.
Whatever, I do what I want
quote:Notebook schreef op 17 juni 2010 @ 00:39:

Ik vind oneven cijfers stom (behalve 3 en 7). WHY? Ja, vind ik ook bij hogere oneven cijfers Weird.... ik hou gewoon niet van geel.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
@ Singala: huidhongerig, wat een mooie term.
quote:singalala schreef op 17 juni 2010 @ 00:40:

[...]

Ja, vind ik ook bij hogere oneven cijfers Weird.... ik hou gewoon niet van geel.Ik niet van bruin.
quote:Chatterly schreef op 17 juni 2010 @ 00:33:

Niemand die explosies in zijn hoofd ooit meegemaakt? Heb het gelukkig maar 2 x in een heftige periode beleefd..das meer dan genoeg!Toch gevonden: dit topic.
quote:singalala schreef op 17 juni 2010 @ 00:37:

Synesthesie heb ik vooral met cijfers, alle getallen tot 15 hebben hun eigen kleur, daarna is het wat vager: even getallen zijn blauw, oneven geel, cijfers in de dertig zijn oranje enz enz.

Heel veel mensen met synesthesie hebben het met dagen vd week, maar dat ehb ik niet. Wel zie ik kleuren "in mijn hoofd"als ik muziek hoor, een eetje als de windows media player

grappig, bij mij zijn juist de dagen van de week zo duidelijk:

Zondag: diep donkerblauw

Maandag: gebroken wit, tegen het creme aan

Dinsdag: zalmroze, neigend naar oranje

woensdag: felroze

donderdag: hel zeeblauw

vrijdag: bordeauxrood

zaterdag: felrood als een stoplicht
Hm, vind de zalmroze dinsdag over the edge.
Hebben jullie ook wel eens lucide dromen?

Het heeft hier verder niks mee te maken, maar ik heb dat met regelmaat, maar dat schijnt ook niet iedereen te hebben.
quote:Notebook schreef op 17 juni 2010 @ 00:46:

Hm, vind de zalmroze dinsdag over the edge. ik houd ook niet van zalmroze
quote:delphicat schreef op 17 juni 2010 @ 00:41:

[...]

Toch gevonden: dit topic.Dank je delphicat..ga het morgen helemaal lezen!
quote:crini schreef op 17 juni 2010 @ 00:47:

Het heeft hier verder niks mee te maken, maar ik heb dat met regelmaat, maar dat schijnt ook niet iedereen te hebben.Ja, heb ik mezelf aangeleerd om van mijn nachtmerries af te raken. Met succes
quote:delphicat schreef op 17 juni 2010 @ 00:49:

[...]

Ja, heb ik mezelf aangeleerd om van mijn nachtmerries af te raken. Met succes Ha dat kun je idd trainen. Ook ik gebruikte het als kind om van mijn nachtmerries af te raken.
Lucide dromen? Yep. Ik weet (in een nachtmerrie) dat het niet echt is, maar het voelt wel echt en kan er niet aan ontsnappen. Ik kan niet eens echt wakker worden.
quote:crini schreef op 17 juni 2010 @ 00:47:

Het heeft hier verder niks mee te maken, maar ik heb dat met regelmaat, maar dat schijnt ook niet iedereen te hebben.

Jah dat heb ik ook weleens. Dan besef ik dat ik aan het dromen ben. Als ik dan plotseling wakker word vind ik jammer dat mijn droom afgelopen is en probeer weer verder te slapen/dromen.

Soort van: Wordt vervolgd :-)
En nu ga ik slapen, das an weer heel gewoon. Tenminste, dat denk ik. Jullie slapen toch ook allemaal gewoon he? Zeg me niet dat jullie dat niet herkennen
quote:Notebook schreef op 17 juni 2010 @ 00:50:

Lucide dromen? Yep. Ik weet (in een nachtmerrie) dat het niet echt is, maar het voelt wel echt en kan er niet aan ontsnappen. Ik kan niet eens echt wakker worden.Ik kan op zo'n moment "beslissen" dat mijn droom anders gaat lopen. Als ik dus als een bezetene aan het rennen ben, omdat ik achtervolgd word, besluit ik dat er niets achter me aan zit. Ik stop met rennen, draai me om, en er is dan ook niks, omdat ik dat zo heb besloten.
quote:delphicat schreef op 17 juni 2010 @ 00:51:

[...]

Ik kan op zo'n moment "beslissen" dat mijn droom anders gaat lopen. Als ik dus als een bezetene aan het rennen ben, omdat ik achtervolgd word, besluit ik dat er niets achter me aan zit. Ik stop met rennen, draai me om, en er is dan ook niks, omdat ik dat zo heb besloten.Ja precies, dat bedoel ik. Ik kan bepalen wanneer ik het zat ben om achterna gezeten te worden. En gek genoeg vind ik het dan soms ook leuk om juist wel lang achterna gezeten te worden.
Fijn als je er invloed op hebt. Ik word dan uiteindelijk met veel pijn en moeite wakker en durf daarna niet meer te gaan slapen.

Dat van Chatterly herken ik ook. 's Ochtends omdraaien en mijn droom willen afmaken (hopen op dat happy end ).
Ik ga ook naar bed dames..kijken of ik ook achtervolgd word vannacht.

Trusten!
geen lucide dromen hier. He het zelfs al tiener geprobeerd te trainen, just for fun, maar ik ben niet zo gedisciplineerd in mijn slaap
Slaap lekker allemaal, zonder knallen en nachtmerries, maar met een fijne tinteling
Trusten Delphi!
quote:singalala schreef op 17 juni 2010 @ 00:55:

geen lucide dromen hier. He het zelfs al tiener geprobeerd te trainen, just for fun, maar ik ben niet zo gedisciplineerd in mijn slaap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven