Hapje eten in de buurt van Java-eiland, Amsterdam?

17-06-2010 14:10 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Vanavond neem ik mijn vriend mee naar een concert op Java-eiland in Amsterdam. Het begint om 20 uur. Heb tegen hem gezegd dat hij vanaf 18 uur beschikbaar moet zijn, hij heeft nog geen idee wat we gaan doen :-)

Het punt is, dat ik helemaal niet bekend ben in Amsterdam en me nu afvraag wat ik het beste met eten kan doen. Het kan niet te lang duren, aangezien ik wel mooi op tijd bij het concert wil zijn. Wie heeft DE tip om in de buurt van Java-eiland een hapje te gaan eten? Liefst ook niet te duur... Ben maar een arme student

Ben benieuwd!
Ik zou lekker naar het Surinaams Eethuis Kam Yin gaan. Op de hoek van de Zeedijk en de Warmoesstraat. Vlak bij het centraal en niet te ver van het Java eiland. Goedkoop en de lekkerste Tjauw Min ever.

Ik ga trouwens ook! Ik heb er zin in!!!
http://www.iens.nl/restaurant/amsterdam/?nav=map

www.decantine.nl

www.panama.nl

http://www.pasta-vino.nl

http://www.cafedezuid.nl

dit handig voor je?
ik heb een keer bij brasserie mauresque gegeten. is marokkaans, op de sumatrakade. was best lekker!
Hoe heet die boot nog maar weer stukje verder dan Panama waar je van een buffet eet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij gaan morgen naar het Java eiland, maar ik geloof dat vrienden van ons al voor een restaurantje hadden gekeken.

Kijk toch even mee, voor het geval dat niet zo blijkt te zijn.

De Cantine ziet er leuk uit (site iig)
Waar parkeer je trouwens het makkelijkst?

De vriend die met ons meerijd komt namelijk net vorige week uit het ziekenhuis en als die (te) lang moet lopen haalt hij het concert niet ben ik bang.

Normaal parkeer ik namelijk helemaal aan de andere kant van de stad als ik een daggie ga shoppen.
quote:nouschi schreef op 17 juni 2010 @ 14:29:

Hoe heet die boot nog maar weer stukje verder dan Panama waar je van een buffet eet?je bedoelt niet Odessa he? das volgens mij geen buffet.
quote:kusunum schreef op 17 juni 2010 @ 14:31:

Waar parkeer je trouwens het makkelijkst?

De vriend die met ons meerijd komt namelijk net vorige week uit het ziekenhuis en als die (te) lang moet lopen haalt hij het concert niet ben ik bang.

Normaal parkeer ik namelijk helemaal aan de andere kant van de stad als ik een daggie ga shoppen.parkeergarage PTA op de piet hein kade.
Noorderlicht is ook leuk maar dan moet je even met het pontje over.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:DJ Momo schreef op 17 juni 2010 @ 14:33:

[...]

je bedoelt niet Odessa he? das volgens mij geen buffet.Nee daarnaast ongeveer.
Nouschi, bedoel je Odessa? Die is niet elke dag geopend.
Mosterd
quote:hanke321 schreef op 17 juni 2010 @ 14:35:

Mosterd

Leuke naam voor een restaurant

Ook een beetje in de buurt? Of ver lopen
Hèhè Lisboa bedoel ik.
Wow wat een reacties al, thanks!

Bee-tje, bedankt voor de links, de cantine ziet er zeker leuk uit. Lekker eenvoudig en niet te duur!

Denk dat ik sowieso maar echt iets op of rondom java-eiland ga doen, want ik ben echt een helder licht wat richtingsgevoel betreft. En wil het zo lang mogelijk een verrassing laten zijn, wat we gaan doen :-)

Ik ga nog even verder kijken, wat voor tips jullie allemaal geven!!
TO: ik ga naar hetzelfde concert :-). Parkeren doe je het makkelijkst in de parkeergarage op de Piet Hein-kade, onder de Passenger's Terminal, dan kun je lopen naar het concert. Eten kun je bij Fifteen (daar kom je langs als je van parkeergarage naar Java loopt) of bij Panama. Allebei misschien niet echt heel goedkoop.

Wat een échte aanrader is, is Vapiano op de Oosterdokskade. Lekkere, eenvoudige pizza's voor heel weinig geld. Ze hebben een lollig systeem: je bestelt je pizza aan de balie, gaat lekker ergens zitten en dan krijg je een pieper mee zodat je je pizza kunt gaan halen als-ie klaar is. Voor een euro of 8 heb je écht een lekkere pizza.

Als je naar Vapiano wilt, parkeer je ook in de garage op de Piet Heinkade, dan loop je een stukje terug richting station, je gaat onder het spoor door en voila: Vapiano.
.
kenniknie. is dat wat? wij gaan meestal naar odessa, fifteen of panama. maar komt een beetje strot uit inmiddels. al zal een buffet style wel te pauper zijn voor de zakendiners waar het hier om gaat.
quote:DJ Momo schreef op 17 juni 2010 @ 14:25:

ik heb een keer bij brasserie mauresque gegeten. is marokkaans, op de sumatrakade. was best lekker!Mauresque kwam ik ook tegen op een site voor dinner-tips in Amsterdam. Zag er zeker leuk uit! Vind het alleen net ietsje te duur voor nu... Gister ook al een heerlijke picknick geregeld voor hem en een cadeautje, plus de tickets dus voor vanavond... Heb er zin in! Leuk dat er nog iemand ging die hier reageerde (sorry, ben je naam even kwijt!)
kwam je met de auto? kan je evt ook naar IJburg gaan om te eten.
quote:DJ Momo schreef op 17 juni 2010 @ 14:38:

kenniknie. is dat wat? wij gaan meestal naar odessa, fifteen of panama. maar komt een beetje strot uit inmiddels. al zal een buffet style wel te pauper zijn voor de zakendiners waar het hier om gaat.Vroeg je het aan mij? Ja, Vapiano is echt geweldig; ik ga er vaak heen voor de lunch, helemaal prima. Voor strakke zakendiners is het dan weer minder geschikt inderdaad.
.
Oh, zie net dat je bij Lizboa alleen zondags kan eten.
Voor na de maaltijd.

Zeg maar.

Chengdu is voor een chinees ook lang niet slecht. Bogurttuin 2 in Zeeburg. Pasta Vino vond ik niet heel goed. Ze waren wel aardig maar ik kom ook voor het eten.
De Cantine is ook leuk idd.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven