Ik walg echt van mezelf

16-06-2010 19:36 259 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt eigenlijk al genoeg...

Ik kreeg vandaag per sms van mijn (beste) vriendin te horen dat ik voortaan van haar been af moet blijven. Het gebeurd vooral als we samen in de auto zitten en we aan het praten zijn. Dan raak ik met mijn hand haar been wel eens aan tijdens een gesprek en ik ben me daar niet heel bewust van. Tot nu dan.

En ik voel me gewoon klote. Enorm klote. Klote dat het via een sms gezegd moet worden. Dat het al langere tijd speelt, maar dat ze er naar lang nadenken toch moest zeggen en dat het zelfs haar vriendin is opgevallen. Ik geef haar gelijk. Ik zelf vind het namelijk ook vies als iemand steeds aan me zit.

Voel me zo´n vies mannetje wat perse iemand moet aanraken. Een persoon waar ik echt van walg. Ik schaam me ook dood. Vond mezelf altijd een integer en net persoon, maar dat is nu aan diggelen geslagen. Weet je, misschien maak ik er ook een drama van, maar het heeft me ontzettend gekwetst. Ook dat ik het zelf niet door had.

Wil haar ook voorlopig niet onder ogen komen. Ik ben ook niet op zoek naar antwoorden, maar vraag me af of er iemand is die zoiets vergelijkbaars heeft meegemaakt...
quote:korenwolf schreef op 17 juni 2010 @ 08:24:

Het is wel duidelijk wat hier fout zit: zodra het moeilijk word, grijpen ze beiden naar sms.

Culater, als je een vent was, had je dat gewoon in haar gezicht gezegd. Ook als je geen vent was trouwens, maar een goede vriend(in).Is vandaag gebeurd hoor. Onder 6 ogen.
Ik heb ongeveer de helft van dit topic gelezen en ik vind de hele situatie erg vreemd. Ik ben een vrouw, maar heb ook heel erg de neiging om mensen waar ik me vertrouwd bij voel, waar ik lol mee heb, af en toe aan te raken. Dat doe ik zelfs al bij de collega waar ik iedere dag mee naar mijn werk rijd.

Prima natuurlijk, als iemand zegt/laat merken daar niet van gediend te zijn (en ik doe het ook niet bij iedereen, ik voel meestal wel aan als iemand het niet fijn vindt) maar zoals het hier allemaal wordt opgeblazen door zowel vriendin als TO, echt een raar verhaal!
quote:Culater schreef op 17 juni 2010 @ 16:52:

[...]

Is vandaag gebeurd hoor. Onder 6 ogen.Was de vriendin van de voormalig beste vriendin er dan ook bij? En wat was hun reactie?
quote:Culater schreef op 17 juni 2010 @ 16:29:

[...]

Ja, ik heb in ieder geval genoeg om over na te denken, maar het heeft voor deze vriendschap geen nut meer. Ruzie en gestopt.Jullie zijn wel 2 drama-queens zeg. Als jullie zúlke goeie vrienden waren dan was het best uit te spreken. Hopelijk gaan jullie niet met iedereen zo om want dan hou je weinig vrienden over.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Kun je haar niet beter bij de schouders aanraken i.p.v bij de benen?

Ik associeër aanrakingen op de benen meestal als een teken dat desbetreffende meneer iets heel anders wil.
quote:Culater schreef op 17 juni 2010 @ 16:51:

[...]

Het waren aanrakingen. Mijn hand lag niet op haar op haar ben. Zie het als een schouderklopje, maar dan op haar been.

Juist, en dat zou je nooit doen als je vriendin een vriend was geweest. Het is een seksistische uiting. En vriendin maakt daar terecht bezwaar tegen

Ja, tijdens praten als we reden in de auto. Niet constant. Bij alle andere gelegenheden gebeurde er niets.

Maar goed... Ik snap dat het fout is geweest. Het zal ook niet meer gebeuren. Let er gewoon extra goed op, alleen heb ik met andere vrienden een andere band en niet vergelijkbaar met deze. En wat hier steeds onderbelicht raakt is dat ook zij mij aanraakte. Alleen deed ik het op ten duur steeds vaker. Onbewust, automatisch, maar daar ben ik hard tegen aan gelopen. Ben er nu wel degelijk bewust van.tja dan zijn jullie "onbewust" te ver gegaan. En dat bewijst maar weer dat man/vrouw vriendschappen niet werken als beide hetero zijn
quote:meds schreef op 17 juni 2010 @ 20:03:

[...]

tja dan zijn jullie "onbewust" te ver gegaan. En dat bewijst maar weer dat man/vrouw vriendschappen niet werken als beide hetero zijnHo-ho; zij is lesbisch!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
.
Even een update...

Na de laatste keer dat ik haar en haar vriendin sprak en dat was kort en krachtig en gelijk stoppen kreeg ik vandaag een mail van haar waarin ze op een begrijpelijke manier wat dingen heeft uitgelegd. Ze heeft sorry gezegd voor hoe het gegaan is. Ook dat ik dit niet verdiend heb en dat zij zichzelf niet aardig vind tegenover mij. Ze wilt niet gemeen zijn of doen tegen mij. Ze was niet boos, maar begreep ook mijn reactie niet. Daarnaast was ik welkom om de wedstrijd te komen kijken bij haar...

Alle emoties zijn inmiddels gedaald naar normale waarden dus heb ik haar gebeld en ben ik gewoon gegaan. Het voelde op sommige momenten wat ongemakkelijk, met name de aankomst en het vertrek. Altijd is er dan een aanraking middels de handen, maar op dit moment wil ik haar nog steeds niet aanraken en dat vermijd ik dus. Met alles overigens. Zelfs met het doorgeven van iets.

Ik weet dat het raar is, maar zo voelt het nu eenmaal voor mij. Ik wil nog elke situatie vermijden waarin een aanraking is.

Dus, een paar dagen later na de ruzie zien we elkaar in ieder geval weer en praten doen we ook en dat op een normale manier. Ik ga me alleen wel minder bezig houden met deze vriendschap. Wil haar ook niet meer zien als mijn beste vriendin. Ook niet elke dag meer contact met haar hebben en zal ook geen dingen meer doen voor haar. Zie verhaal cv bijvoorbeeld. Moet ze maar regelen met haar vriendin.

Ik reageer namelijk ook veel meer met drama als het om haar gaat en dat wil ik niet meer. Ik weet zeker dat die fout ook bij mij ligt door het niet goed aangeven van mijn grenzen. Ik heb hier een opmerking gemaakt dat zij het was die geen grenzen aan kon geven tegenover mij en dat wil ik terugnemen. Ik ben het zelf en dat is niet haar schuld.

Het is uit de hand gelopen, maar ik ga er aan werken en dan hoop ik dat er een normale vriendschap kan ontstaan en blijven. Ik ben ook wel wat voorbarig geweest en besef ook dat als ik zo emotioneel reageer iets te hard reageer. Dat is voor mij ook iets om aan te werken.

Thanks voor alle reacties of ze nu negatief of positief waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven