Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Hier ook eczeem Lucia. Het was dus geen luieruitslag (5 potten Sudocrem, maand of 4 gesmeerd) of schimmeltje (tube miconazol + flinke pot zinkolie, maand gesmeerd).

Met een hormoonzalfje moet ze er in een paar dagen vanaf zijn.

Wb de pinda, de beste man is altijd heel relaxed, en zei: ach, dat moet je dan maar gewoon even niet geven he? Over een tijdje pakt ze wel eens per ongeluk een stukje pinda of pindakaas, en dan zie je wel hoe ze er dan op reageert.

Nou ja, maar relaxed als hij is kwam er in de loop van het gesprek wel van alles wat we eigenlijk maar even niet moeten doen, dingen met sporen van pinda's en zo.

Het kan ook nog een soort contactallergie zijn ('t zijn rode vlekjes rond de mond) of een reactie op conserveermiddelen oid in de pindakaas.
Wen: lastig zeg om er achter komen wat het dan precies is bij Bloem! Fijn dat het dragen iig nog kan. Hopelijk krijg je nog vaker fysio?

Golfje; hier ook veel slakken in de achtertuin maar Yuna heeft ze nog niet getest ;). Hoe staat het met de koelkast manie?

Kitty; snap wel dat het lastig is. Maar goed dat je je er geen zorgen over maakt. Ik deed dat een tìjdje wel maar sinds de vakantie is haar eetgedrag veranderd. Ze eet nu minder snel en ze eet ook minder. Af en toe schrokt ze nog heel snel een maaltijd naar binnen ;). Wel fijn dan zo'n handig moeder.

Lucia; is de koorts al weer gezakt? Hier dus vorige week ook koorts maar gelukkig is ze niet ziek geworden. Ook al eczeem, Bloem ook al en Yuna heeft er met vlagen ook last van.

Vriend heeft Yuna gister weer twee keer laten slapen (ipv 1x circa 3 uur). En ineens sliep ze vanochtend weer tot kwart voor zeven! Heerlijk! Duim dus heeeeeel hard voor morgen ;)
Ah wat heerlijk Chili! Gek he, dat zoiets zo'n invloed kan hebben op de nacht.

Hier overigens voor het eerst sinds weken ook weer doorgeslapen, de verkoudheid is nu echt voorbij en dan wordt er weer langer geslapen (wel even afkloppen, het was natuurlijk maar één nachtje).

Schoonmoeder vertelde gisteravond dat zij ook al jaren eczeem heeft, ik heb er ook last van gehad, dus aan alle kanten erfelijk belast.

Vanmiddag weer naar de fysio, het is al wel wat beter geworden gelukkig.
kitty: toch is het me op de foto s nooit opgevallen dat ze zo n dik buikje heeft. Ik heb altijd wel het idee dat ze gewoon in verhouding is. Wel lastig met die kleding. En tja, zo lang ze gezonde dingen eet zou ik me er ook niet zo n zorgen om maken. Uk kan hier ook echt enorme hoeveelheden avondeten wegwerken, een volwassene heeft er met gemak zijn buik aan vol. Ze zullen het toch wel nodig hebben.

eczeem, ik weet er alles van. Ik heb als kind zeer ernstig onder gezeten, tot meerdere ziekenhuisopnames toe en prednison en al. Vanaf dat ik 12 ben is het stukken minder geworden, nu zo goed als weg. Ik was ook best bang dat de kleintjes het zouden krijgen, maar gelukkig hebben ze het tot nu toe beiden niet. Helpen de zalfjes bij de dametjes? Ik hoop het voor ze, want jeuk is wel heel zielig voor die kleintjes.

Hier zitten de allergien ook aardig in de familie, ik zelf heb een hele lijst en vriend doet ook vrolijk mee. Beiden gevoelige huid en snel last van luchtwegen enzo. Vriend heeft een pinda allergie. Ik hoop voor Bloem dat ze het niet heeft, want het zit in erg veel producten. Uk heeft dus de koemelk allergie en oudste zijn we dit weekend mee naar de hap geweest. Zijn oogjes werden helemaal opgezwollen en rood, bleek dus gewoon hooikoorts. Het klinkt wel heel lamlendig allemaal, mar in de praktijk is er prima mee te leven.

Die rode vlekjes die je omschrijft Wen, die heeft oudste heel lang gekregen van tomatenketchup. Dat is nu pas sinds een half jaartje ofzo over, denk toch ook gevoelig voor het een of ander dat daar in zit.

Slecht slapen overdag heeft hier ook zijn invloed op de nachten, hij is dan onrustiger. Ik denk dat hij dan meer moet verwerken. Vanmiddag heeft hij op het kdv niet geslapen, alleen gespookt met zijn vriendinnetje samen. Om 18.15 lag meneer er dus in, hij viel bijna om van de slaap. Ben benieuwd hoe laat hij morgen wakker is, de laatste nachten was het 7.30, heerlijk!
Kwart over 6 dat is vroeg Golfje! Uk heeft dus de hele dag niet geslapen? Of slaapt Uk nog twee keer?

Wen; ik duim ook voor jou op een goede, lange nacht!

Wat veel mensen met eczeem. Hopelijk hebben de kindjes er niet zoveel last van als Golfje vroeger. Bij Yuna valt het tot nu toe gelukkig mee. Blijft beperkt in de knieholtes.

Ik zoek een alternatief voor de teva's. De ene maat is te klein en de andere te groot. Iemand tips?!?!? Heb al de hele avond zitten googlen maar kan niks leuks vinden....
Ja, hier dus ook in de knieholtes, en rondom haar anus. Als het goed is werkt de zalf binnen een paar dagen (jij ook Elocon meegekregen Chili?)

Golfje, jeetje, dan hebben jouw kinderen ook wel wat erfelijke belasting meegekregen. Maar ja, wat doe je eraan.

Weet jij toevallig hoe het zit met noten? Ik weet dat een pinda geen noot is, maar er staat me iets van bij dat er wel een kruisreactie op kan treden of zo.

Welterusten!
Oh ja Chili, van Teva heb je het model Psyclone, dat heeft een maat er tussenin. Keen's schijnt ook fijn te zijn.
Vriend heeft echt alleen een pinda allergie,ben dus niet zo thuis in de andere noten. Pas wel op met arachide olie. Dit zit vaker in marinades enzo. Vriend heb ik er in het begin van onze relatie een keer een flinke reactie mee bezorgd.

De oudste heeft tot 2 jaar niks noot- pinda achtigs gekregen, bij uk wil ik dat hetzelfde doen.

Tja, je doet er niks aan met die allergieen! Al denk ik zeker dat bv er aan bijdraagt. Is voor mij in elk geval een belangrijke motivatie geweest om het half jaar vol te maken. Oudste heeft ongeveer 9 mand gekregen, uk ruim 6.

Chili, ik volg je zoektocht, want ik geloof echt niet dat uk tot het eind van de zomer met deze maat tevaatjes doet. HIj is er wel dol op, als ik zijn andere schoentjes pak, grijpt hij snel zijn teva's. Oudste wil ook alleen de "blote-tenen-schoenen"aan.

Uk slaapt nog twee keer. Hij heeft vanacht dus geslapen van 18.18 tot 6.45, aardige ruk. Nu zit ik te wachten tot hij wakker wordt, oudste is bij een vriendje spelen een paar deuren verder op. Is een van de eerste keren, dus ik ga zo even koffie drinken daar. Ik ben benieuwd hoe hij het vindt, alleen zonder mama. Hij wordt echt groot!!
De Teva's zijn hier al te klein helaas. Dus ik ga zelf ook op zoek

Bedankt voor de info Golfje, die arachide olie ga ik ook op letten. En ik ga voorlopig ook nog door met de BV, dat was ik toch al van plan tot ze 2 is, misschien daarna ook nog wel als ze wil. Huisarts was er ook positief over, alles wat haar immuunsysteem helpt, kan ervoor zorgen dat het geen allergie wordt als het dat nog niet is.

Spannend, zo'n tochtje alleen voor oudste!

Hier vannacht overigens weer doorgeslapen nu hopen dat ze een tijdje rare-dingen-vrij blijft.
zo dat is een enthousiast voornemen. Hoe vaak voedt je haar dan nu nog, is gewoon nieuwsgierigheid hoor. Ik zelf zou er niet meer aan moeten denken, ik was eigenlijk beide keren wel blij dat ik er "klaar"mee was.

Ik heb het beide keren met veel liefde gedaan, heb er ook van genoten en vond het daadwerkelijke stoppen moeilijk, maar de opluchting en het gevoel mijn lijf en vrijheid terug te hebben vond ik heerlijk. Ook omdat ze daarna konden gaan logeren en ik het soms toch wel handig en lekker vind als ze een nachtje weg zijn.

spelen van oudste was eerste uurtje goed gegaan. 1 minuut voor ik binnen kwam realiseerde hij zich dat hij toch echt alleen was en moest hij huilen. Daarna nog een uurtje samen geweest. Het eerste wat hij vroeg was wanneer hij weer mocht, want hij was een grote jongen die alleen ging spelen. Zo lief!

en lekker wen, dat ze doorslaapt!!
Fijn dat het toch in ieder geval deels goed ging. En je kwam dus net op tijd binnen!

Ik voed nu nog 's middags voor het slaapje, 's avonds voor het slapen gaan, als ze 's nachts wakker wordt en soms 's ochtends, hangt er vanaf hoe laat ze wakker wordt en of ze wil. Dus bij doorslapen nog zo'n twee à drie keer. En als ze troost nodig heeft zoals afgelopen weekend, toen ze een enórm bloedbad veroorzaakte door met haar mond op een houten bankje te vallen. Dus die twee jaar is voor mij niet zo heel ver weg hoor.

Grappig, ik heb helemaal niet het gevoel dat ik mijn vrijheid dan wel lijf kwijt zou zijn, het hoort er voor mij gewoon zo bij nu. Ik denk wel dat rond de 6/9 maanden de belasting veel hoger was, nu zijn de roerige tijden voorbij. Nu kan ik ook rustig een aantal voedingen overslaan of haar papa een fles laten geven. Het is nu veel meer een extraatje. Als we zouden willen zou ze dus ook rustig uit logeren kunnen gaan
Hier nog steeds ziekenboeg.. Chica heeft nog koorts en looporen. Ik denk dat we zonder die buisjes weer aan fikse oorontstekingen zaten. Slapen is ook bagger de afgelopen nachten, ondanks de paracetamol.. GAAAP

Lekker dat de bv zo flexibel gaat Wen, dan kan ik het me voorstellen dat je het lang volhoudt! Althans, dan is t geen echte opgave meer. Krijg je er nog weleens commentaar op van anderen of valt dat mee?

Ik mis t nog weleens hoor, zeker nu ze ziek is...

Wat leuk dat je oudste al alleen ergens gaat spelen, Golfje.. Dan worden ze echt groot! En toch een uurtje volgehouden, knap hoor.

Chili, ik zoek ook alternatieven vboor Teva's, want die 20,5 gaat echt nog even duren.. Al wat gevonden?

Kitty, je meisje weer gezellig thuis?
Vervelend zeg, die allergieen en eczeem. Ik kan er zelf helaas ook over meepraten alhoewel ik er niet zo erg aan toe was als Golfje. Ik was als kind al allergisch voor huisstof en katten. Later is die kattenallergie gelukkig weggegaan maar is er hooikoort voor in de plaats gekomen. En daar pluk ik momenteel de vruchten van . Ook is door een homeopaat koemelkallergie vastgesteld en heb ik jaren een koemelkeiwitvrijdieet gevolgd maar ik heb nooit duidelijk gemerkt dat door dat dieet verbetering optradt. Uiteindelijk ben ik dus weer alles gaan eten.

Bij Elena heb ik nog niet kunnen vaststellen dat ze allergisch voor iets is. Ze lijkt dus niet alleen het uiterlijk maar ook de genen van haar vader geerfd te hebben.

Ze is sinds maart niet meer ziek geweest en sinds ze niet meer in de creche is heeft ze zelfs geen snotneus meer en is er geen hoestje meer te bekennen. Ongelofelijk wat een verschil dat maakt.

Wen, ik kan me voorstellen dat het voeden zo nog wel te doen is. Ik voelde me net als Golfje, blij dat ik m'n vrijheid en m'n lichaam weer terug had. Ik heb Elena tot 3 maanden volledige borstvoeding gegeven en daarna een combi van fles en borst maar ik vraag me achteraf zelfs af of het niet beter was geweest als ik haar eerder met een fles bijgevoedt had. Ze is vanaf haar geboorte gewoon ontzettend hongerig geweest en ze hing die eerste 3 maanden dan ook bijna elk uur aan de borst overdag. 's Nachts om de paar uur. Volgens mij voedde ik haar nog zo'n 12 keer per dag toen ze 4 maanden was en flesvoeding erbij kreeg. Ik zag het echt wel als een opgave. Zelf heeft ze de flessen altijd heerlijk gevonden en na enkele maanden fles wilde ze ook niets meer van de borst weten dus dat kwam mij prima uit. Ze leek ook veel tevredener toen ze uiteindelijk alleen nog flesvoeding in combinatie met vast voedsel kreeg en begon toen ook door te slapen en een ritme te ontwikkelen. Ik heb dus nooit geen spijt van die overgang gehad.

Lucia, balen dat Chica weer ziek is. Niet leuk voor haar maar ik kan me voorstellen dat jij ook wel wat meer rust kan gebruiken.

Golfje, leuk dat je oudste alleen ergens gaat spelen. Weer een stap verder op weg naar zelfstandigheid.

Ik heb me verder niet meer in de Teva's verdiept dus ik kan niet verder helpen. M'n ouders zijn met Elena al nieuwe (leren) sandalen gaan kopen en ze hadden van die plastic schoentjes voor aan het strand voor haar gekocht en ze heeft ook nog haar gympen dus dat moet genoeg zijn voor nu. Ze groeit zo snel uit haar schoenen dat ik even wacht tot de volgende maat met weer nieuwe kopen.

Elena is gisteren weer thuisgekomen. Ze is in een erg goed humeur dus denk ik wel blij ons weer te zien. Ze ziet er ook goed uit. Heeft een gezond kleurtje door het vele buitenzijn. Ze lag gisteren om 8 uur in bed en heeft tot vanmorgen 7 uur geslapen dus als dat zo blijft vind ik het prima! M'n ouders zijn vandaag nog hier om op haar te passen. Verder heb ik het nog steeds erg druk. Morgen hebben we bezichtigingen voor ons appartement, zaterdag op vakantie, na de vakantie verhuizen en ik heb gisteren ook nog te horen gekregen dat ik na de vakantie naar een nieuwe werklocatie verhuis! Alles tegelijk dus!
Hey wat vervelend dat eczeem en looporen en koorts.

Hier even afkloppen maar op het moment gaat het goed.

Hopelijk blijft dat zo, deze week op het kdv geweest en meestal is het dan in het weekend bal.

We wachten af.

Houden jullie bij alles rekening met de allergieën of de kans daarop ?

Bedoel, kijk je bijv, alles na over er iets met pinda's inzit of kan zitten Wen ?

Lijkt me een heel gedoe maar aan de andere kant went dat misschien ook ?

Ik weet het niet want hier zitten eigenlijk geen allergieën in de fam.

Ja alleen mijn tante en ik ben allergisch voor paracetamol, brufen enz.

Dieke is gek op pindakaas en eet dit vaak, ze wilde laatst de pot al leeg lepelen met een theelepeltje..

Wat geven jullie je kinderen nog meer op brood ?

Ik wil wel eens afwisselen maar erg enthousiast is dat nog niet ontvangen hier.

Peren/appelstroop wil ze niet meer.

Kaas alleen maar zo eten en niet op brood.

Misschien hebben jullie nog tips.

Goed om te lezen dat er een soort alternatief is voor de Teva´s. Daar ga ik ook eens naar kijken.

Ze heeft nu maat 22 en valt er dus ook net tussenin.

Had voor het warme weer een paar van die goedkope sandalen meegenomen maar daarin gaat haar ene voetje kapot.

Zijn er al kijkers voor jullie huis geweest Kitty ? of zijn er al aanmeldingen voor bezichtigingen enz. spannend hoor.

Foto´s van nieuwe onderkomen ? : )

Hier is het een drukte van belang de laatste tijd.

Pas een familie weekend gehad in Overijssel.

Leuk huis in Weerselo op een boerderij, echt een aanrader.

We hadden prachtig weer en Dieke heeft het hele weekend buiten kunnen spelen en rond kunnen rennen en fietsen.

Vaak ook naar de KoeKoe wezen kijken ( kalfjes en koeien )

Sinds een week hebben we een pup in huis......

Dat viel me toch iets zwaarder dan ik in eerste instantie gedacht had.

Dieke is in ieder geval gek op hem en samen zijn ze 2 gebroeders in het kwaad.

Las hier en daar wat gewichten geloof ik.

Hier nog steeds dezelfde 11,5 kg. dat is ze al maanden geloof ik.

Zal haar ook eens proberen te meten, ze is wel lang.

Schoenmaat dus 22.

Nu het even rustig is hier ga ik van de mogelijkheid gebruik maken om buiten koffie te drinken!

Tot snel weer en geniet van het mooie weer
Leuke foto's weer Hip. En ja, wat een heerlijk weer. Ik heb vandaag ook echt genoten. Was blij dat het mijn vrije donderdag was. Yuna vindt banaan op haar boterham erg lekker. Verder eet ze runderrookvlees en kipfilet. Ik ben ook niet erg creatief ;). Kaas vindt ze trouwens niet lekker.

Kitty; een spannende dag dus morgen. Succes! En natuurlijk alvast een hele fijne vakantie gewenst! Hoelang gaan jullie eigenlijk? Gaat Elena trouwens niet meer naar het KDV? Heeft je man al vakantie?

Lucia; wat vervelend zeg, een ziek meisje... hopelijk is ze snel weer beter! Ik ben vanochtend de hele stad door geweest voor sandalen maar niks nada nopes. En de teva 20,5 gaan inderdaad deze zomer nog niet passen, erg jammer! Zullen we gezamenlijk een klachtenbrief sturen naar Teva?! Het alternatief wat Wen noemde was in de winkel alleen verkrijgbaar in dezelfde maten dus die pasten ook niet. Had jij ergens online andere maten gezien Wen? En heb jij al leuke gevonden? De Keen's vind ik wel mooi maar nog zo 'gesloten' voor een open schoen.

Golfje; gelukkig pas een minuutje voordat je kwam. En stoer hoor, dat hij gelijk een andere date wilde maken. Zag overigens wel meer leuke sandalen voor jongens vandaag dan voor meiden.

Wen; wel bijzonder hoor dat je nog bv geeft. Ik weet niet of ik het zolang het vol gehouden als Yuna nog had gewilde na het halve jaar dat ze heeft gehad. Denk dat je er in meegroeit? Nu kan ik het me er niets bij voorstellen.

Ik heb net online nog wel deze: www.shoehoo.nl/wit-develab-sandaal/4387?page=2

sandalen gezien. Heel anders dan de teva's, zo netjes. Twijfel, twijfel.
Joh, wat gek van die andere Teva's. Die werden aangeraden als goede oplossing voor als je tussen die twee maatjes in zat. Vreemd... Ik heb ook nog Havaiana's gezien in maatje 20, maar da's misschien niet zo geschikt Verder zijn het hier voorlopig maar dichte schoenen of blote voetjes, en ik zoek nog verder.

Fijn dat Elena weer thuis is Kittycat! Het klinkt inderdaad alsof je het nog even erg druk hebt Is je nieuwe werklocatie een beetje in de buurt van jullie nieuwe huis? Past jullie buurvrouw eigenlijk nog wel eens op Elena?

Oh, en hoe vind je de Manduca, heb je hem al kunnen proberen? Alvast veel plezier op vakantie!

Lucia, arme Chica, alweer ziek. En zulke nachten kun je missen als kiespijn, lijkt me. Hopelijk gaat het snel beter.

Hip, kun je Dieke al wat beter naar het KDV brengen? Jeetje, maatje 22 alweer, ik vind Bloems voeten al zo groot en die zweeft tussen maat 20 en 21 in. Kunnen jullie trouwens sokken vinden voor deze maatjes? Bij de Hema zijn de sokken van 12-18 maanden zo'n beetje te klein nu, en de eerstvolgende maat is maat 23.

Op brood doen wij: kaas, appelstroop, honing, Philadelphia naturel, kipfilet, roomboter, geprakt fruit (aardbei, banaan e.d.), soms wat ei. Pindakaas maar niet meer.

Ik kijk nu inderdaad alles even na op pinda's en sporen van pinda's, zeker omdat het ineens een heel heftige reactie kan geven. Sowieso is het beter dat haar immuunsysteem niet meer in aanraking komt met pinda, ook als het nog geen allergie is kan het dat nog wel worden.

Wat leuk, een pup! Wij zijn nog in afwachting van onze kitten. Eind juli, denk ik.

Ik zie de borstvoeding eigenlijk vooral als een momentje van ons tweeën, het is zo knus. Je groeit er inderdaad in mee. Ik kon me niets voorstellen bij een peutertje aan de borst, maar nu het mijn eigen meisje is, voelt het zo normaal en logisch.
ik vind die sandaaltjes leuk! praktisch is het misschien minder handig, het voordeel van teva vind ik dat ze in het water, zand enz kunnen. De sokken passen hier nog wel, heb meestal ook hema sokken.

Uk eet paté, kipfilet, ham, cervelaat, boterhamworst, smeerworst, jam, pasta, hagelslag ( ouste kreeg die laatste twee pas veel later!!). Kaas lust hij niet. Eigenlijk krijgt hij gewoon net wat ik voor vleesbeleg in huis heb.

wen ik kan me wel voorstellen dat je er gewoon in mee groeit, zeker als je het niet als belasting ervaart.Ik begrijp uit je tekst dat ze nog niet uit logeren is geweest?

Vriend weet wel in grote lijnen waar pinda s in zitten, dus i hoef niet meer alle etikette te bekijken, dat scheelt. Gelukkig hoeft ik nu ook niet meer zo op koemelk te letten, scheelt een boel. Ik denk trouwens dat uk er overheen is. Hij eet iedere dag gewone pudding. Ik heb hem nu 2x yoghi laten drinken, om te teten. Melk weigert hij namelijk. Als hij er nietop reageert wil ik steeds meer melk bij de yoghi gaan doen totdat hij aan die smaak is gewend.

lucia, wat sneu dat ze weer ziek is. Hier gaat het ook goed, nu toevallig een snotneusje en doorkomende tandjes, maar ziek of hangerig is hij er niet van,

Vanochtend zijn we voor het eerst gan peutergymen, hij heeft echt genoten! De juf vond dat hij al erg behendig was en vrij.Tja, dat was geen verrassing!
ik vind die sandaaltjes leuk! praktisch is het misschien minder handig, het voordeel van teva vind ik dat ze in het water, zand enz kunnen. De sokken passen hier nog wel, heb meestal ook hema sokken.

Uk eet paté, kipfilet, ham, cervelaat, boterhamworst, smeerworst, jam, pasta, hagelslag ( ouste kreeg die laatste twee pas veel later!!). Kaas lust hij niet. Eigenlijk krijgt hij gewoon net wat ik voor vleesbeleg in huis heb.

wen ik kan me wel voorstellen dat je er gewoon in mee groeit, zeker als je het niet als belasting ervaart.Ik begrijp uit je tekst dat ze nog niet uit logeren is geweest?

Vriend weet wel in grote lijnen waar pinda s in zitten, dus i hoef niet meer alle etikette te bekijken, dat scheelt. Gelukkig hoeft ik nu ook niet meer zo op koemelk te letten, scheelt een boel. Ik denk trouwens dat uk er overheen is. Hij eet iedere dag gewone pudding. Ik heb hem nu 2x yoghi laten drinken, om te teten. Melk weigert hij namelijk. Als hij er nietop reageert wil ik steeds meer melk bij de yoghi gaan doen totdat hij aan die smaak is gewend.

lucia, wat sneu dat ze weer ziek is. Hier gaat het ook goed, nu toevallig een snotneusje en doorkomende tandjes, maar ziek of hangerig is hij er niet van,

Vanochtend zijn we voor het eerst gan peutergymen, hij heeft echt genoten! De juf vond dat hij al erg behendig was en vrij.Tja, dat was geen verrassing!
Haha, één keer was op zich ook genoeg Golfje

Nee, Bloem is nog niet uit logeren geweest. Daar wachten we mee tot ze zelf aangeeft dat ze dat wil (tenzij er een noodgeval is natuurlijk). Dus dat kan nog wel een paar jaar duren

Fijn dat de peutergym zo goed ging! Hier in de buurt hebben ze dat volgens mij niet. Maar wij gaan elke week nu naar peuterzwemmen, da's ook leuk (en Bloem is een echt waterratje! ze vindt het geweldig in het water)

Ik vond die waterbestendigheid ook wel echt een pré van de Teva's. Maar als er niet anders is, dan maar leuke sandaaltjes hoor, en op blote voetjes met water spelen (al lijken schoenen nu nog niet echt een belemmering voor met de buitenkraan spelen....)
Ik heb ze toch maar besteld. Ik heb nog van die goedkope waterschoentjes dus die moet ze dan maar aan als we het water in gaan.

Wat leuk Golfje dat hij zo enthousiast is. Mocht je blijven kijken? Of hoe gaat zo iets in zijn werk? Fijn dat hij over de allergie heen lijkt te groeien.

Yuna is ook nog niet uit logeren geweest trouwens. Wel eens oppas geregeld, maar ook dat bij uitzondering. We proberen vaak 's middags iets te plannen zodat ze mee kan.

Morgen (fiets) familiedag, jammer dat het nu net weer minder lekker weer wordt...
Hip, dat weekend op zo'n boerderij klinkt leuk. Vooral voor Dieke. Elena zou dat ook fantastisch vinden. Zij is dol op werkelijk elk beest wat er rondloopt! Ik kan me voorstellen dat zo'n pup veel werk is. Daarom houden wij het voorlopig maar alleen bij onze katten. Al denk ik dat het niet lang duurt voordat Elena om een hond gaat zeuren.

Elena eet vaak geroosterd brood met alleen boter (toast, wordt hier als ontbijt gegeten), brood met pindakaas, appelstroop, leverpastei, smeerkaas, hagel/pasta (in het weekend).

Ik heb ook gemerkt dat ik een poosje moeilijk sokjes in de juiste maat kon vinden. Nu Elena maat 23 heeft gaan ze weer wat beter passen al zijn sommige nog wat te groot.

M'n schoonzus regelt bezichtigingen voor ons huis. Zij heeft er tijdens haar werk ook mee te maken dus ze is er ervaren in. Tijdens de bezichtigingen vandaag was er wel een stel geinteresseerd maar nog niets definitiefs. Ik geloof dat ze voor morgen meer bezichtigingen heeft geregeld.

Chili, Elena is inderdaad al enkele weken 'vrij' van het KDV. Ze is dus een poosje bij m'n ouders geweest en m'n man is nu ook vrij. Het lijkt haar in ieder geval prima te bevallen . Sinds ze thuis is is ze constant in opperbeste stemming. Alles is goed, ze babbelt en zingt bijna aan en stuk door en geeft veel kusjes en knuffels. Haar ontwikkeling lijkt ook niet stil te staan want ze zegt steeds meer woordjes. Ze kopieert momenteel alles wat we zeggen.

Wen, de vrouw van wie ik de Manduca zou huren, belde me afgelopen woensdag dat ze in de buurt was om 'm af te geven. Ik zat toen op m'n werk en zei dat ik wel even naar huis zou komen. Helaas kreeg ik meteen daarna een uitnodiging van m'n manager voor een gesprek wat erg belangrijk was dus ik heb toen af moeten zeggen. Ze heeft de Manduca bij een vriendin van haar, die bij mij in de buurt woont, afgegeven en m'n man heeft 'm vanavond opgehaald. We hebben de demonstratie dus gemist maar ik heb het 'ns bekeken en de instructies zitten erbij en hij lijkt me niet erg moeilijk in gebruik. We zullen 'm morgen voor vertrek 'ns testen.

Nou, ik kan eindelijk ontspannen. Ik ben momenteel de doos bonbons die m'n baas me als afscheid gegeven heeft leeg aan het eten. Ik kan m'n bikini dus wel thuislaten . Morgen nog wel alles inpakken maar we vertrekken pas tegen het einde van de middag richting vliegveld dus dat moet lukken. Ik heb in ieder geval ontzettend veel zin om enkele weken hele dagen met m'n meisje (en man natuurlijk) door te brengen.
Oh wat heerlijk zeg Kitty, jij bent nu lekker op vakantie . Hier gisteren lekker veel regen tijdens de familiedag waarop gefietst werd... Wen, al nieuwe sandalen gevonden?
Vanmiddag is op klaar lichte dag, terwijl mijn vriend thuis was (boven), onze laptop uit huis gestolen... Een enorme rot avond dus achter de rug en vriend heeft ook nog nachtdienst nu. Wordt een hele lange nacht, ook voor mij. Echt naar dat zulke dingen gebeuren! De achterburen hebben gezien dat er een iemand bij ons achter weg liep maar willen geen aangifte doen omdat ze bang voor hem zijn. Ik heb nu alle deuren drie keer gechecked, telefoon mee naar boven en ik laat de lampen maar aan. Misschien slaap ik dan nog een beetje ;)
he gedver chili!! te zot voor woorden dat er idioten zijn die dit doen!! stonden er foto s op die je nergens anders hebt of dat gelukkig niet? Ik hoop je voor je dat je vanacht kunt slapen!

en die achterburen
Gelukkig nog redelijk geslapen en we zijn er voor verzekerd. Hopelijk heeft de man er veel plezier van...

De sandalen zijn binnen, ik had ze toch besteld. Ze zijn erg leuk al wilde ze ze eerst niet aan ;).

Hoest met de andere meiden en kindjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven