Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Oh Chili, dat is klote! En lekker ook zeg, van die achterburen. Hoe kunnen ze nu bang zijn voor iemand waarvan ze niet weten wie het is? (of nog erger: weten ze wél wie het is?)

Fijn dat je nog wel wat hebt kunnen slapen.

Hier alles goed, Bloem loopt nu echt. Al is kruipen regelmatig nog makkelijker/sneller, ze kiest steeds vaker voor twee benen.
wen, let maar op, over een week of wat ben je ineens verbaasd als bloem kruipt.

fijn chili, toch nog redelijk geslapen. Gelukkig dat jullie goed verzekerd zijn. Uk moest in het begin ook wennen aan zijn sandalen, maar inmiddels heeft hij ze graag aan. Voelt natuurlijk ook vreemd, ineens blote tenen.

Wij zijn gisteren naar de efteling geweest, uk keek zijn ogen uit, zo leuk!! in het carnaval festival heeft hij alleen maar zitten klappen, wijzen en oerwoed klanken uitgestoot, zo enthousiast was hij, echt leuk!!
Beetje late reactie, maar wat BALEN zeg Chili, wat heb je ook een kloothommels op deze wereld.. Kennen je achterburen de dader? En jullie? Helemaal erg..

Knap zeg, Bloem ook helemaal aan de wandel. Leuk is dat he, als ze het kruipen opeens bijna achter zich laten..

Ik loop trouwens ook bij de fysio voor mn rug.. Vervelend he..

Leuk joh Golfje, naar de efteling. Kan me voorstellen dat je kinderen het prachtig vonden!! Ben er zelf al minstens 20 jaar niet meer geweest..

Kitty, lekker van je vakantie aan het genieten?

Hip, superleuk die pup! Nu vast een hooop werk ook, maar wel heel gezellig..

Chica eet kaas, plakjes worst, smeerkaas, smeerworst, pindakaas en appelstroop op brood.

Hier gaat alles wel goed. Chica slaapt een stuk beter en de koorts is ook weer weg. Wel nog steeds troep uit haar oren. Straks ga ik even bellen hoe lang dat eigenlijk mag duren.
Ik kreeg vanochtend een tip van een medeforumster toen we het over verkoudheden e.d. hadden: zij was vroeger vaak verkouden en had last van haar oren (ik wilde oortjes typen maar ze is inmiddels geen baby meer natuurlijk ). Dat bleek te komen door een allergie.

Misschien iets om in je achterhoofd te houden.

Lucia, al 20 jaar niet naar de Efteling? Dan wordt het hoog tijd! (zegt zij die er pas op haar 28e voor het eerst kwam, maar leuk was het wel!)
Lucia; de achter buren kennen hem gelukkig niet persoonlijk. Het is gewoon een berucht persoon hier uit de stad. Hij schijnt ook nog drugsverslaafd te zijn, lekkere vent dus. Ze vond het dus ook al vreemd dat hij bij ons achter uit de tuin kwam... Fijn dat Chica weer wat is opgeknapt. Kan je het allemaal wel goed regelen met je werk?

Golfje; de Efteling hoe leuk. Had verwacht dat ze daar nog te klein voor zouden zijn maar dat is dus niet zo. Hoe gaat dat nou precies op de peutergym. Blijf jij er de hele les bij? Ben wel benieuwd.

Wen; Bloem loopt dus nu ook echt. Leuk! Maar eh, volgens mij liep ze al eerder langere afstanden dan Yuna hoor. Die vind ik zelf nogal lui, ze wil maar al te graag gedragen worden als we aan het wandelen zijn ;).

Heb echt mazzel de laatste tijd. Op mijn vrije dag dinsdags is het vaak mooi weer en om de week op mijn donderdag ook! Ga dus vanmiddag ook lekker de tuin in met Yuna. Nu even het badje opblazen. Fijne dag!
Ooh maar zo ver loopt Bloem nog niet hoor! Wandelen is er nog niet bij. Ze loopt wel de hele tuin door, en het is nu wel het favoriete vervoer. Maar het gaat nog met wijde beentjes, waggel-waggel.

Lekker joh, dat je geluk hebt met het weer. Poedel ze!

Even iets anders: daarstraks even de Teletubbies aangezet omdat ik even rustig de tafel wilde dekken. Er was een filmpje over kuikentjes. En in elke zin werd het woord 'heel' gezegd: 'het kuikentje is héél lief. Ze zijn heel klein. Ze zijn heel zacht. Simon is heel blij dat hij ze mag aaien. We doen heel voorzichtig.'

Aaaaaargh!
Ik vind de teringteletubbies ook HEEEEEEEEEEEEEEL stom..

Vwb die allergie, kan heel goed hoor. Ik heb altijd veel last van hooikoorts gehad, dus dat kan bij haar ook een oorzaak zijn. Ze loopt ook enorm te niezen enzo.. En ze heeft ook eczeem.. Maar op deze leeftijd is dat nog lastig te zeggen..

Morgen moet ik toch even langs de huisarts, omdat het loopoor nu al meer dan een week duurt. Hopelijk krijgt ze er niks voor, heb geen zin in een kuurtje ofzo..
Dacht dat je een tijdje geleden schreef dat ze aan je handen toch wel een aardig eindje wilde stappen. Nou Yuna loopt al wel een tijdje maar echt een kwartiertje achter elkaar nog niet. Ze loopt trouwens ook nog steeds wijdbeens. Vraag me af wanneer dat minder wordt.

Oh de teletubbies, ik zet dat echt alleen op als ze heel, heel, heel zeikerig is. Want ze vindt het wel leuk maar ik vind het een te druk programma. Ik zet meestal sesamstraat of het zandkasteel voor haar op. Of een dvd met kinderliedjes die gezongen worden op een kdv, dat vind ze heel erg leuk.

Chica; succes hoop niet dat ze nog een kuurtje moet want ze heeft er vorige week toch een gehad?
Wij doen meestal Nijntje, daar staan er een boel van op de recorder.

Oh, ze liep aan de hand best ver, vond ik, maar dat hield met 5 minuten wel op hoor Een kwartier is hier echt nog heel ver weg.

Dat wijdbeense vind ik er wel schattig uitzien!

Hopelijk krijgt ze geen kuurtje Lucia, toch fijn om zo min mogelijk medicijnen te hoeven geven.
oudste loopt nog steeds het liefste maar 5 minuten Die is ook een beetje lui, dus het komt regelmatig voor dat hij in de buggy zit en uk loopt. Ik heb al heel wat driftbuien achter de rug omdat uk wil lopen ipv zitten. Ik heb hem dus regelmatig lopend ergens mee naar toe. Wel handig als ik met de fiets ga.

lucia: tja, ik was ook verbaasd dat ze dit al zo vroeg kunnen krijgen, maar het kan dus best. Oudste heeft hier sommige dagen echt zijn oogjes dicht zitten, dus ik geef die medicijnen toch maar, al hou ik daar eigenlijk niet van.

Chili: kan de politie nu helemaal niks, nu de dader bekend is. Veelplegers project ofzo?

Ik vind de tubbies ook helmaal niks. Kids wel. Sesamstraat vind ik leuk, maar de kinderen niet. Her wordt veel gekeken naar meneertjes en mevrouwtjes en een dvd van hopla. Die zijn opzich nog wel ok, maar ik kan ze dromen. Heel soms mag oudste Dora kijken, maar dat soort series vind ik echt helemaal afschuwelijk. Geloof dat hij ook een van de weinige 3,5 jarige jongens is die nog nooit cars heeft mogen zien.

Morgen de tweede les peutergym. Ze beginnen met 2 liedjes met dansjes in de kring, daarna zijn er allerlei parcourtjes uitgezet, bijv via een trampoline op een dikke mat springen, die tegen een kast omhoog staat. Daar moeten ze dan weer op klimmen en via een bank naar beneden glijden. Je mag( moet) er de hele les bij zijn. Voor uk is het wel erg goed, lekker zijn energie kwijt. De leidster gaf ook aan dat hij echt erg beweeglijk en soepel is. Volgens mijn moeder was ik dat ook, helaas, door de jaren heen ben ik die eigenschap verloren
Zijn jullie kinderen van die tv kijkers? Chica echt helemaal niet. Die heeft echt nog nooit langer dan een paar minuten gekeken. Ik kan haar op een stoeltje voor de buis zetten, maar zodra ik me omdraai, is ze alweer weg.

Maar ze kan wel heel goed alleen spelen, met werkelijk alles wat je maar kan verzinnen..

De laatste tijd is ze echt zo grappig bezig, je ziet gewoon dat ze heel goed nadenkt over vanalles en nog wat.

Bijvoorbeeld, als ze honger heeft, gaat ze eerst haar slab pakken en probeert ze die om te doen. Vervolgens gaat ze klaar staan bij de kinderstoel, zo van 'zo, ik ben er klaar voor..'.

Of dan zit ze met een boekje te spelen, kijkt ze er naar, staat op, gaat haar kleurtjes zoeken, gaat terug naar het boekje en begint te kleuren in haar boekje..

Ze doet ook álles na. Laatst was mijn oogschaduwkwastje gevallen en toen stond ze even later naast me voor de spiegel, met het kwastje over haar oogleden te vegen

Is waarschijnlijk allemaal doodnormaal, maar ik vind het heel leuk om te zien.
Ik zwaai alleen even vanuit Portugal! Helaas heb ik geen tijd om alles bij te lezen en te reageren. Alles goed hier. We genieten en Elena nog het meest! Morgen arriveren m´n ouders en zus dus dan kunnen m´n man en ik ook een keer uit eten zonder halverwege onze maaltijd achter Elena aan te rennen . De Manduca is een succes. Wordt bijna dagelijks gebruikt!
Heeee wat leuk om van je te horen Kitty. Geniet maar lekker van je vakantie en van het samen zijn met je man en Elena. Al missen we je verhalen wel hoor . Zet je als je terug bent weer een paar leuke foto's op hyves? Veel plezier nog daar.

Wen: ondanks dat Yuna dus al een tijd loopt, zijn die vijftien minuten hier ook nog ver weg ;). Als ze geen zin heeft, trekt ze gewoon haar beentjes in als ik haar neer wil zetten.

Lucia; Yuna heeft ook geen geduld hoor om veel tv te kijken. Maar tijdens het koken 'moet' ze. Want vriend wil haar dan niet in de keuken hebben. We moeten haar dan ook echt in de kinderstoel (vast) zetten want anders blijft ze niet zitten.

Oh ja, heel herkenbaar. Yuna pakte van de week een oor staafje en maakte haar eigen oortjes schoon. Vanmiddag ging ze met een doekje over de tafel. En ook leuk, vanmiddag kwamen we een jongetje tegen van haar groep van het kdv en je zag haar denken; he die ken ik!
Kitty, goed teken dat je geen tijd hebt om bij te lezen Fijn dat de Manduca zo goed bevalt! Veel plezier verder nog!

Golfje, peutergym klinkt erg leuk. Ik ben geïnspireerd geraakt en probeer Bloem de koprol te leren. Al krijg ik daar al een beetje spijt van, ze wil het nu ook op de bank doen... oeps.

Bloem kan best even tv kijken, een aflevering van de Teletubbies houdt ze rustig vol. Maar ze kijkt lang niet elke dag tv hoor, misschien een keer in de week. Oh nee, we kijken wel elke dag naar de Fabeltjeskrant, als start van het naar bed gaan.

Leuk he, Lucia, dat je alle stukjes ontwikkeling zo duidelijk kunt zien. Ik vind dat misschien wel het allerleukste deel van moeder zijn. Dat doekje over de tafel gebeurt hier ook, ze poetst haar mond erna, en ze doet ook echt alles na. Waar we soms handig gebruik van maken
Oh ja, erg leuk Golfje. Ik ga eens kijken of we hier ook zoiets hebben. Yuna vind 'dansen' ook steeds leuker dus denk wel dat ze het leuk vindt. Hoe vond uk de tweede les?

Wen wordt de eczeem al minder? ik heb geen zalfje van de dokter van Yuna, gelukkig is het hier nog niet zo erg. Smeer wel met vaseline en dat helpt er tot nu toe wel voor.

Gister lekker de hele dag buiten geweest, fietsen, glijbaan, in het zwembadje thuis, heerlijk! Vandaag weer zo'n dag, echt genieten. fijne zonnige zondag.
ik kan het wel aanraden ja, die gym, uk vindt het geweldig. Tweede les ook weer, na die 3 kwartier was hij wel echt moe. En honger, want toen we thuis kwamen haalde hij de hagelslag, de cracker en een bordje enging bij zijn stoel staan.

klinkt lekker kitty en heerlijk dat er oppas arriveert, dat is wel heel erg luxe zo nu en dan. hier moeten we nog 8 weekjes wachten.

Hier ook heerlijke buitendagen. Vandaag zijn we naar een meertje met een strandje geweest met een groep vrienden. De kinderen hebben zich echt heerlijk vermaakt, met name in de modder rommelen was populair. Ik heb me wel verbaasd dat bij het hele strand mijn twee jongens de enige waren die iets op hun hoofd hadden. (ze hebben allebei een koeka bandana, ideaal!) Vroeg me al bijna af of ik hier nou zo neurotisch in ben of de rest laks. Ik smeer ook echt vaak met factor 30 of 50. Ondanks dat hebben ze echt een kleurtje gekregen vandaag, niet verbrand, maar een beetje bruin. Jullie ook allemaal van het zonnetje genoten?
Hier zit ook standaard een hoedje met nekklep op het hoofd hoor. En factor 30 op het lijfje.

Ik zeg: de rest is laks. Tenzij ze het hele hoofdje met zonnebrandcrème hebben ingesmeerd, maar dan nog.

Bloem loopt nu zoveel mogelijk in haar blote togus buiten om haar billen te laten genezen. We weten nu echt niet meer wat het is. De eczeemzalf hielp wel, maar daarna werd het een soort luieruitslag of zo, en die zalf mag je niet te lang gebruiken. En natuurlijk poept ze af en toe op een moment dat wij het niet doorhebben, en daar gáán we weer met bloedende billen, huilende Bloem bij het verschonen, en twijfel over wat we er nu op moeten smeren. Morgen de huisarts maar weer bellen.

Dat is wel een groot voordeel van dit weer, kan ze lekker bloot in de tuin rondrennen. Wel al een paar verse drollen op mogen ruimen
even snel tussendoor, hoi allemaal!

Hier ook vaak niets op het hoofd omdat ze het er steeds aftrekt, wat het ook is.

Alleen op de fiets blijft het nog wel eens zitten omdat ze dan afgeleid is.

Vind het wel vervelend soms want het lijkt me ook beter als ze iets op haar hoofd heeft.

Wen: waarschijnlijk heb je het allang geprobeerd... maar ik gebruik hier altijd Calendula billenbalsem van Weleda.

Helpt als een tierelier hier en ik zie echt heel snel verbetering.

Ik hoop later nog terug te kunnen komen.

Nu eerst kattenvoer halen want die hebben niks meer en ze zijn sacherijnig.
hahaha, hip. arme katten. Al moet ik bekennen dat het hier wel eens voor is gekomen dat mijn kids verplicht crackers moeten eten, omdat ik meende dat er heus nog wel een brood in de vriezer lag.

hio, uk trekt het ook regelmatig van zijn hoofd, maar de bandana laat hij regelmatig zitten. Petjes weigert hij. Die hele kleintjes kan ik dan nog wel snappen, dat ze het vertikken, maar ook de oudere kindere waren allemaal bloothoofds. Terwijl dat toch de leeftijd is die juist in de knallende zon aan de waterkant zitten.

Arme bloem. Wij hebben geluk, onze jongens hebben allebei nog nooit luieruitslag gehad. Ik heb het eerste potje sucocreme dat in het kraampakket van oudste zat nog niet eens op. Kids van mijn vriendin hebben het ook regelmatig zo heftig, echt enorm sneu. Ik geloof dat zij er maizena op strooit, maar of dat ook kan als het echt nog open is. Arm bloemetje. Ik denk inderdaad dat de frisse lucht er wel lekker aan is, zo n luier broeit natuurlijk helemaal.

uk is nog helemaal kapot van gisteren. Ik heb hem om 8.45 al weer terug in bed gelegd en hij slaapt nog als een roosje. Badje staat al weer te wachten voor als hij wakker is.
Als een kind het zelf aftrekt is het wat anders natuurlijk (dan ben je als ouder moeilijk laks te noemen) maar je ziet idd heel veel oudere (3+) kinderen levend gegrilld worden.

Ik heb dit hoedje link, dat heeft niet alleen een touwtje onder de kin, maar ook eentje om het hoofd zodat hij haast niet af te krijgen is.

Hip, toevallig had ik gisteren net een tube daarvan gekregen van een vriendin, en het lijkt inderdaad een stuk beter. Tot afgelopen februari hadden wij ook nog nooit luieruitslag oid gehad, was het maar zo gebleven. Nu is het regelmatig brullen bij het schoonmaken na een poepluier

Maizena kreeg ik van de huisarts vanochtend nog als tip (maar weer even langsgeweest), het is geen open eczeem gelukkig dus dat kan wel. Krijgt die nooit gebruikte pot maizena hier toch nog een doel
hahaha Wen, hier ook al een drol op moeten ruimen en de plasjes kan ik al niet eens meer tellen. Wel erg fijn dit weer voor de kindjes, kunnen ze lekker in hun blootje rond rennen. Ik doe Yuna ook altijd een bandana om haar hoofdje al trekt ze deze zo af en toe wel af. Maar probeer haar ook zoveel mogelijk in de schaduw te houden. Vervelend hoor, voor Bloem. Hoop dat het door het mooie weer snel over is! Oh en trouwens zag op de site een pismo baby drager, ken je die? En is die handig voor even snel naar de supermarkt?

Hip; leuk dat je je gezicht weer even laat zien. Alles goed met jou en Dieke?

Golfje; klinkt erg leuk. Zet je eens een paar foto's van uk op de hyves tijdens zo'n les? heel herkenbaar trouwens, als Yuna trek heeft gaat ze ook naar de keuken en trekt ze de la open om te kijken wat ze kan pakken ;).

Gister heeft ze bij vrienden die een zoontje hebben van zes weken ouder lekker in het zwembadje gespeeld. Yuna zit net boven de middellijn qua gewicht en hij er net onder. Het was net de dikke en de dunne. Daarnaast is Yuna baby wit en hij heeft echt al een kleurtje, erg grappig om te zien. Smeer Yuna ook altijd heel goed in met factor 30 maar ze krijgt geen kleurtje zoals Uk Golfje. Hoe doe je dat ;)
uk heeft ook nog niet heel erg een kleurtje, oudste meer, die is altijd al snel verkleurd. Maar als ik goed kijk zie ik toch echt al wittere billen als het lijfje. je moet haar gewoon bij de eerste de beste zonnestraal in haar zwembroekje de tuin in jagen Uk krijg ik amper naar binnen, het badje is magisch.

ik heb nog geen foto s gemaakt tijdens de les, komt wel erg fanatiek over om dat tijdens de eerste les direct te doen. zal dat binnenkort eens doen.

wen: ik had het nog met mijn vriendin over die billen, zij gaf aan dat bepanthen ook erg fijn was. wie weet nog een idee, al kan ik me voorstellen dat je ook niet constant iets anders wil proberen.

ik ga eens proberen een foto van uk tijdens het spelen aan het meertje op hyves te zetten.
sorry, weer vergeten de foto s te draaien, dus even scheef kijken maar weer. zijn grote bestanden, dus ik heb geen zin om weer zo lang te wachten met opnieuw uploaden.
De billen zijn weer heel! Hulde aan Weleda, ik ga morgen een hele grote tube kopen.

Het is hier ook buiten-buiten-buiten, helemaal sinds ik maandag een glijbaantje gekocht heb waar ze niet vanaf te slaan is.

Chili, bedoel je deze?:

Dat is een Ellaroo Mei Hip. Die ik (heel toevallig) donderdag net geprobeerd heb. 't Leek mij een heel handig ding voor korte stukjes, je moet wel de schouderband goed uitspreiden maar hij is heel snel om te doen. 't Is wel asymmetrisch dragen, dat moet je liggen (mij eigenlijk niet ivm bekken, ik overwoog serieus er eentje te kopen maar moet me maar inhouden). Het is: ding omdoen, kind op de drager, gespje vastklikken en klaar.
Fijn dat het goed helpt Wen.

Hier ook een glijbaan en daar is zowel Dieke als hond niet van af te krijgen.

Leuk al die zomer foto's en blije kindjes die met water spelen enz,

Het is ook wel geweldig weer voor ze. alhoewel het hier vandaag een beetje vreemd weer is.

Echt een kleurtje zie ik hier ook nog niet maar ik smeer/spuit dan ook met factor 50..

Alleen haar gezicht is wel een beetje verkleurd geloof ik.

Fijn dat jullie het naar je zin hebben Kittycat of zijn jullie onderhand ook alweer terug ?

Al een serieus bod op jullie huis gehad ?

Hier gaat verder alles goed.

Dieke is een blij en opgewekt meisje.

Loopt hele dagen te lachen en plezier te hebben en zo zie ik het graag

Het is wel een heel opvoedkundig gedoe, kind en pup maar het gaat allemaal steeds beter.

Tv kijken vind ze wel leuk maar is ook snel weer afgeleid.

Het gebeurt hier ook niet vaak maar soms als er eten gekookt moet worden en ze wat moe is dan wil ze het wel.

Ze gaat dan al zelf op de bank hangen en kijkt het liefst naar baby-tv of Knofje.

Binnenkort zal ze voor het eerst op de boot gaan en dat vind ik wel spannend.

Vrees dat ze uit haar eerste reddingsvest gegroeid is dus daar moeten we een andere voor.

Kan ik er gelijk 1 voor de hond meenemen.

Die heeft het al voor elkaar gekregen om hier in het water te vallen/springen.

( mannen letten beduidend minder goed op of ligt dat nou aan mij? )

Hoe gaat het verder allemaal met jullie en jullie gezinnen ?

Iemand nog iets van NJB gehoord de laatste tijd ?

Ik probeer weer wat sneller terug te komen en van ons te laten horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven