Groente in de blender

20-06-2010 13:18 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een blender gekregen.

Op internet en hier op het forum vele blender topics afgespeurd.

Het valt me op dat er voornamelijk fruit recepten worden gegeven.

Maar ivm dieet mag ik geen fruit hebben.

Ben dus op zoek naar groente ideetjes voor in de blender.

Vanochtend een yoghurt wortel smoothy gemaakt.

En zit nu aan een kop verse tomatensoep.

Wie heeft er nog meer leuke en vooral lekkere ideeen?
Pastasaus met verse tomaten, kruiden en basilicum?

Tapenade/pesto?
Lekker vinyl ! Die tapenade... ook een goed idee! Jummie!
Bij groente denk ik dan aan babyvoeding, bleg. Ja een soep of saus voor pasta zou ik dan nog doen.

En COCKTAILS!!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
wortel of biet met tomato frito (of tomatensap/tomatengroentensap) en een beetje tabasco.

komkommer met venkel

komkommer met munt
Ik zou ipv de blender topics de soeptopics bekijken, brocolli, courgette, pompoen, de lijst is bijna eindeloos.
quote:borderwalk schreef op 20 juni 2010 @ 13:41:

Ik zou ipv de blender topics de soeptopics bekijken, brocolli, courgette, pompoen, de lijst is bijna eindeloos.Goed idee! Ga ik doen.
Thee: Die komkommer met venke of munt... die drink je dan als smoothy ?
Is trouwens alle fruit uitgesloten in je dieet? (dat vraag ik omdat een tomaat ook een vrucht/fruit is)
Ik dacht dat tomaat onder de groente viel. Misschien ben ik dan nu wel in overtreding? Maar ja, geen fruit en geen uitzonderingen.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 20 juni 2010 @ 13:43:

Thee: Die komkommer met venke of munt... die drink je dan als smoothy ?Inderdaad
Thanks thee. Munt in overvloed hier. Dus ga het een keertje proberen.
http://www.blenderworkshop.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 20 juni 2010 @ 13:51:

Ik dacht dat tomaat onder de groente viel. Misschien ben ik dan nu wel in overtreding? Maar ja, geen fruit en geen uitzonderingen.

Na ja een tomaat is een vrucht net als een komkommer. Ik neem aan dat je wel een specifiek lijstje hebt?

Groente is een nogal vaag begrip: "Een groente daarentegen kan zijn : een vrucht (tomaat, komkommer...) of een bloem (bloemkool, broccoli) of een blad (sla) of een stengel (asperge) of een knol (knolselder) of een schijnvrucht (aardbei) enz..." Moet je maar eens op googelen of hier kijken.

http://www.ken.be/PermaLi ... 4b-40dc-9f30-ecf23bdb6516
Thanks bianca ! Goede tip.
Trouwens Rabarber is een zoete groente, misschien kun je daar wat doen mee in je blender.
Thanks borderwalk. Ik dacht trouwens dat rabarber zuur was. En dat het zoete door mega veel suiker kwam.
wat voor dieet is dat?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Singalala hier vind je het topic over mijn dieet
quote:thee schreef op 20 juni 2010 @ 13:40:

wortel of biet met tomato frito (of tomatensap/tomatengroentensap) en een beetje tabasco.

komkommer met venkel

komkommer met muntZit nu aan een vers komkommer-munt sapje. Jammie! Thanks voor de tip.
Net maar gewoon zo wat door elkaar gegooid. Wat een pittige combie zeg!

2 kleine wortelen

1 streng bleekselderij

paar blokjes diepvriesboerenkool

paar blokjes diepvries spinazie

stukje gemberwortel

beetje cayennepeper

klein handje kokosschaafsel

scheut yoghurt

wat melk en water

Best lekker en pittig.
Fijn dat het je goed smaakte met de komkommer en munt.

En haha, die bovenstaande is wel een uitgebreide 'cocktail'. Zou zelf de boerenkool er niet bij verzonnen hebben/niet door hebben gedaan.
Heb op youtube groente receptjes zitten bekijken. Zag ze daar regelmatig verse boerenkool gebruiken. Nou krijg je dat hier niet zo makkelijk nu. Maar ingevroren is net zo goed. Althans... voor door de blender dan.
Vandaag komt als het goed is mijn smoothie bijbel binnen. Ik hoop dat er veel groentereceptjes bij staan. Maar tegen de tijd dat ik weer fruit mag nuttigen worden mijn mogelijkheden helemaal onbeperkt. Ik heb echt lol van de blender. De buren minder denk ik. Want als hij aanstaat maakt hij ongeveer net zoveel geluid als een drilboor. Jammer wel, daardoor durf ik niet 's morgens om 8uur mijn eerste smoothie te maken.
Ik heb afgelopen weekend maissoep gemaakt met behulp van mijn blender. Was ook heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven