Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Hallo allemaal,

Eindelijk even een berichtje van mij, wat wordt er hier veel geschreven. gelukkig dat het met meeste onder ons goed gaat, op de kwaaltjes die er bij horen na dan. Ik ben ook wel vaak moe, en wat meer misselijk dan bij de zwangerschap van mijn zoontje, maar tis allemaal goed te doen gelukkig, en meest van de dag voel ik me goed.

Vorige week eerste echo gehad, wat een opluchting en wat waren we blij toen we ook het hartje zagen kloppen.

We hebben volgende week dinsdag weer een echo.

Ow af en toe die hormonen , hebben jullie daar ook last van? Soms kan ik me zo prikkelbaar voelen, en dat reageer ik dan af op mn lieve vriend, gelukkig kan ik me meestal wel beheersen, maar soms kan ik zo kattig reageren... en dan baal ik zo van mezelf...

Even voor de tabel:

2e kindje, mijn zoontje is van 6 maart 2009 via keizersnede

uitrekendatum: 18 januari
Astrid, denk aan je vandaag! Heel veel sterkte!

Streepjescode, dat was onze actieve mamamuis, die ook de hyves verzorgt voor ons!

Mickey wat fijn dat mickeyman er dan wel bij kan zijn. Ik zou ook niet graag alleen naar de echo gaan.

Littlegreen, hier een heel klein buikje maar dat zijn denk ik vooral mijn darmen die gewoon opgezet zijn. Echt een buikje kan namelijk nog niet. Vooral savonds voel ik me echt dik. Maar ben er wel trots op....van mij mag hij echt veel harder gaan groeien.

Cooper, spannend weer vandaag....of ben je al geweest?

@kwaaltjes, hier ook afwisselend hoor, hoort er dus echt bij. Gister nergens last van (was ik ook vrij) en vandaag weer druk aan het werk en daar zijn ze weer....merk het gewoon hoe drukker ik ben hoe meer last ik heb.

Vandaag bijvoorbeeld toch weer erge buikpijn, maakt me dan ook weer zo onzeker.

Pfff moet weer een week wachten op mijn echo.
Miranny, oooo ik herken dat prikkelbaar zijn wel heel goed.

Vriendlief zei het gister ook al....dat ik helemaal niet lief was voor hem....voelde me zo schuldig.
@ Maliboo: Oh ja, het was mamamuis, thanks. Als ik opgeknapt ben zal ik kijken of het me lukt om me voor de Hyves aan te melden.
beterschap streepjescode!
dames ik ga jullie verlaten. Heb net een echo gehad en het is 6 weken! Sluit dus in een februari topic aan als die er is!

Succes met alles!
@streepjescode....beterschap en die hyves loopt niet weg hoor haha. Zorg jij maar eerst dat je je beter voelt.

Het lijstje van de tabel moet even opnieuw, de pc waar ik het op had gezet is gecrasht.....dus ga er vanavond even voor zitten en alle pagina's bij langs.
Wat goed van je mamamuis! Lief hoor! Als ik ook wat kan doen, dan laat het maar horen hoor!

Ik voel me ook steeds iets beter moet ik zeggen. Zit alweer op 11weken en 1 dag! Gaat best hard hoor.. Vinden jullie niet? Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik me hier aanmelde met 5/6 weken hihi .. Lekker gevoel iig dat het zo hard gaat!

http://link.marktplaats.nl/349492426

Dit is het hangwiegje dat ik van het weekend opgehaald heb! Echt zoo mooi! (vind ik dan eh?) Kan me gewoon niet voorstellen dat daar straks zo'n klein hummeltje in ligt.. Mijn kleine hummeltje!!
Mooi wiegje hoor, wel duuuuur, haha (die van ons was 15 euro want wij zijn gierig :p). Ik vind het ook echt hard gaan, ik heb steeds weer van die 'zwangerschapsdingen' waar ik dan naar toe leef (echo, afspraak verloskundige, informatieavond, kijken bij kinderdagverblijf, enzovoorts), waardoor het tenminste een beetje op lijkt te schieten!
Hoi hoi,

Heb me net ook aangemeld voor hyves (waarschijnlijk twee keer)!

Ik duik weer mijn bed in, want ook ik lig met keelontsteking en koorts in bed..pffff. nogmaals zodra ik weer boven jan ben schrijf ik mee.

liefs

jet
@jetje: wellicht goed om te weten: je krijgt geen bevestiging dat je bent 'toegelaten', dus misschien sta je er gewoon al tussen.

@hyvers: hoe kan ik het netwerk snel vinden? Ik zoek nu elke keer op steenbokjes (en dan vind ik de hyve ook wel meteen, hoor).

@LittleGreen: ja, mijn buik is zeker al wel ronder, maar dat is een combinatie van niet meer zo goed naar de wc kunnen (had ik nooit eerder last van), meer eten dan eerst (en meer chocola), maar als het goed is ook doordat de baarmoeder aan het groeien is (hoop ik).

@ iedereen: was van de week op kraamvisite bij vrienden, kindje was vijf dagen oud en ik kreeg het er een beetje benauwd van. Ik was heel ontroerd maar ook een beetje in paniek: help, die fase krijgen wij straks ook! Kan het kindje niet wat ouder geboren worden, dat ie al kan kruipen of zo?

Nu vind ik het weer onzin, maar ik dacht echt: redden wij onszelf die eerste weken wel? Waar zijn we aan begonnen?
@mickey: tja, die angsten hebben we volgens mij allemaal wel eens. Ik droom nu al regelmatig van de bevalling of van die tijd erna. Kan je nagaan hoe erg dat nog moet worden in de loop der maanden..

@littlegreen: mijn buik is ook wel opgezet, waarschijnlijk ook van de darmen denk ik.

Verder vooral egopost. Het liet me toch maar niet los gisteren dat mijn kwaaltjes bijna helamaal verdwenen lijken. Ik heb dus aan het einde van de dag alsnog de verloskundige gebeld. Dat hielp eigenlijk niet veel. Haar eerste verhaal was wel dat het in principe gewoon kan dat het tegen de 10 weken ineens beter gaat. Maar aan de andere kant zijn er wel gevallen waarbij het inderdaad dan achteraf toch misgegaan bleek. Ik mocht (heel lief) direct voor een echo komen, maar dat moest dan wel binnen een kwartier, en ik was op mijn werk (3 kwartier reistijd), dus dat kon niet. wel een beetje balen, want nu moet ik dus toch wachten tot maandag, de gewone echo afspraak. Ze heeft me wel weer wat moed ingepraat enzo, maar ik ben toch wel heel bezorgd. We zullen het moeten afwachten, nog 5 dagen wachten...
@ Mickey, bovenin je hyves scherm staat netwerken. Als je daarop gaat staan en het kopje hyves aanklikt staat er in het midden ongeveer mijn hyves: prive hyves. Daar staat hij tussen als het goed is.

@ Teepje, jeetje meid ik herken je gevoel zo goed. Kan je een ding vertellen, je gevoel zegt vaak heel veel.

Had je al een goede echo gehad? Probeer positief te blijven meid.

Vandaag voor het eerst overgegeven! Jippie wat ben ik blij! Vorige keer ging het fout met 8 weken en 2 dagen en daar ben ik nu overheen. Vind het nog wel heel spannend maar nu ik vanmorgen heb overgegeven kan het haast niet anders dan dat het goed zit....toch?
Ik lees dat de zenuwen weer opkomen bij sommigen van jullie. Sterkte ermee, je bent pas tevreden als je op de echo ziet dat het goed is. Niemand kan je met woorden gerust stellen.

Ik ben niet zenuwachtig maar voor mijn gevoel wel heel erg zwanger, heb ook al een buikje. Kan mijn meeste kleren nog wel aan maar de riem hoeft er niet meer omheen.

Om 13 uur hebben wij weer een echo. Zo leuk!

Succes allemaal met afwachten, bij de meesten gaat het goed.
Zo even een enorm echo post van mij, want heb een enorme baaldag....

Ten eerste moesten we vanmorgen onze kat in laten slapen: ze is al 17 en was al ziek, maar sinds een paar dagen heel erg zwak, niet meer eten en drinken en zelfs omvallen in de kattenbak. Ga haar zo missen!

En vervolgens heb ik te horen gekregen dat een collega (die veel werk van mij uit handen neemt) per 1/7 een andere baan heeft.... Gevolg: ik krijg het nog drukker. Daarnaast gaat een andere collega minder werken. Timing voor mijn zwangerschap komt zo beroerd uit!

Morgen ook nog de echo en maak me steeds meer ongerust en zorgen. Hopen dat we morgen gewoon goed nieuws krijgen!
Hallo allemaal,

ik zou nog even laten weten hoe de curretage is geweest. Ik kan niet meer zeggen dan dat het me voor 100% is meegevallen!

Het begon al bij de dagopname: ik verwachte op de zaal te moeten liggen, maar nee, ik kreeg een kamer voor mij apart. Super! Was ook vrijwel meteen aan de beurt (ik zou de 1e zijn op de OK die dag). Infuus aanprikken was even vervelend, maar goed, dat nemen we voor lief. Op de OK moest ik wel 20 min. wachten op de anesthesist, maar dat gaf mij ruim de tijd om rond te kijken, vragen te stellen en vooral te weten welk apparaat en welk materiaal gebruikt zou worden. Ze hadden het bewust wat verder weggezet allemaal, maar omdat ik het zelf wilde zien, lieten ze alles zien. Oooooh, is dat alles, was mijn reactie! Dus dat viel me reuze mee.

Tja en dan onder zeil. Helaas niet de 1e keer, maar daardoor wist ik wat komen ging en ik was zo weg. Op de recovery meteen gevraagd of alles goed verlopen was en of ik terug mocht naar mijn man op de dagverpleging. Gingen ze meteen regelen en ik werd dan ook binnen 5 min. opgehaald. Terug daar kon ik even de tranen de vrije loop laten en wilde ik niets liever dan zo snel mogelijk naar huis. Dus na 15 min al een broodje gevraagd en wat te drinken. Na 45 min het bed uit om naar de wc te gaan. Hihi, ik dacht dat ze me niet gezien hadden..... En na een uur kwamen ze al aan dat ze me dus wel gezien hadden en het tijd vonden om mij naar huis te sturen. Pfff! Wat een geluk met deze opname! Ik besef me dat het ook heel anders had gekund. Zo was ik voor de lunch dus alweer thuis, waar ik lekker in bed ben gekropen en nog flink heb geslapen. Manlief kroop lekker tegen me aan en heeft de rest van de dag alles achter me aan gedragen.

Gelukkig heb ik nauwelijks pijn, af en toe wat flinke krampen, maar over het algemeen genomen heb ik niet te klagen. Vandaag dan ook weer goed op de been, en eigenlijk blij dat dit alles achter de rug is. Nu nog een plekje gaan geven en dan weer verder!

Jullie allemaal: geniet van de zwangerschap en probeer de angsten een beetje los te laten! En neem de kwaaltjes voor lief zou ik zeggen, hoe vervelend ze ook mogen zijn, ze zijn wel HET teken van zwanger zijn.
Hoi allemaal,

@Astrid, gelukkig dat het je is meegevallen. Volgens mij heb je een lieve vriend zo te lezen. Bedankt dat je je verhaal wilde delen.

Afgelopen maandag veel enthousiaste en positieve reacties gekregen op mijn werk, leuk!

Ik weet nu ook wat zwangerschapsmisselijkheid is. Gisteren om 5.30 uur wakker en kon v/d misselijkheid niet meer slapen, blugggh. Een half knackerbroodje gegeten en toen kon ik nog een uurtje slapen gelukkig. Vanmorgen eens zo'n zwangerschapsvitaminepil bij het ontbijt maar was opeens in de trein doodop (al die vitamines?). Gelukkig helpt eten ook als ik mij heel moe voel.

@Rituals addict, gecondoleerd met het overlijden van je kat, sneu dat je haar moet missen. Juist nu je wel wat kattenliefde kan gebruiken met al die onhandige veranderingen op je werk!

@ Floortje_7 Was de echo leuk en goed?

Ik heb mij ook aangemeld voor de januari 2011 hyves. Mijn naam rijmt op Mojitolise.

Groetjes Mojitolise (bijna 11 weken zwanger)
@astrid: fijn dat het allemaal wel wat is meegevallen, ook al blijft het natuurlijk supervervelend! Veel sterkte verder!

@floortje: ben benieuwd naar je echo!!!!

@rituals: wat zielig voor jullie zeg, van de kat, je raakt zo gehecht aan zo'n beestje... veel sterkte!

@allen: ik heb vandaag weer een stukje optimisme in mezelf gevonden gelukkig! Of het goed is weten we pas maandag, daar verandert niemand wat aan. Maar wat heeft het voor zin me daar nu al gek mee te maken? Ik bedacht me namelijk ook dat ik me beter ben gaan voelen nadat mijn examens voorbij waren. Kan ook heel goed zijn dat mijn kwalen toen erger waren in combinatie met de drukte en spanning. kortom, ik probeer aan de positieve kant te blijven zolang het toch gissen blijft! Ik denk dat het me ook helpt om hier even niet zo veel te kijken, eerlijk gezegd maak ik mezelf helemaal gek met alle andere verhalen. Niet ten nadele van jullie hoor, maar het is nu beter om me wat op andere dingen te richten ter afleiding. Kijk er dus niet van op als ik even wat afwezig ben de komende dagen. Na de echo laat ik natuurlijk weten hoe het is gegaan!
Floortje: Hoe was je echo???

Ik heb net ook mijn termijnecho gehad.. Zoo bijzonder! Alles zag er prima uit en mama is helemaal gerustgesteld.. Al moet ik zeggen dat ik me de laatste tijd zowiezo al wat minder onzeker voel.. Gelukkig!

De kleine zwom en spartelde rond in mijn buik! Ben helemaal happy! 4,6cm!!

@Astrid: Fijn om te lezen dat het is meegevallen.. Nu rustig de tijd nemen om het te verwerken...

@Ritualsaddict: Wat vervelend dat je zo'n baaldag hebt.. Lekker vroeg naar bed gaan vanavond zodat je morgen weer beetje fit (en hopelijk opgewekt) bent. Je zult zien dat de echo morgen helemaal goed is. Die onzekerheid hoort er nou eenmaal bij! Als je morgen je kindje ziet spartelen in jouw buik dan zul je zien dat je je heeeeel snel beter voelt!

@Teepje: Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.. Maar zo te lezen heb je al een positieve kijk op je onzekerheid gevonden! Het blijft lastig hoor.. helemaal denk ik met een eerste zwangerschap. Wat hoort er nou wel bij, wat hoort er niet bij.. Goed om even aan andere dingen te gaan denken en dan is het zo maandag echo-dag! Succes!!
@teepje....groot gelijk meid. Gewoon lekker positief blijven. Gaat helemaal goedkomen. Ik heb makkelijk praten maar vorige week zat ik net zo in de stress als jij hoor.

@astrid.....wat 'fijn' dat het je is meegevallen. Ik heb aan je gedacht. Nu inderdaad het een plekje geven. Neem daar ook vooral alle tijd voor die je nodig hebt.

@mojitolise......ik had je al gezien op hyves. De laatste 4 letters van je naam was onze eerste keus voor meisjesnaam haha. Manlief was al bang dat dat nu niet meer dooging omdat jij zo heet haha.

Hier vandaag een bewogen dagje. Heb ruzie gemaakt op mijn werk over het ontbreken van begrip terwijl anderen van alles voor elkaar krijgen en een ander meisje dat zwanger is dat maar hoeft te kikken dat ze moe is en waarbij gelijk alles wordt aangepast. Ik kreeg een sneer terug dat er niks aan gedaan zou worden waarop ik me ziek heb gemeld. Gelijk mijn pasje ingeleverd en gezegd dat ik niet voor einde contract terug kom en dat de manager dat aan zichzelf te wijten heeft.

Vanmiddag lekker bij een vriendin wat gaan drinken, was bang dat ik mijn sigaretten zou gaan missen. Als ik thuis ben heb ik er totaal geen moeite mee maar bij anderen die ook roken.....maar gelukkig maakt me dat niks uit. Kan me niet eens voorstellen dat ik gerookt heb, vind het nu zo stinken haha (schijnheilige ex-roker hihi)

Ik heb wel alle pagina's teruggelezen over wie er allemaal in de tabel wilde blijven en ik hoop dat ik niemand over het hoofd heb gezien. Anders excuses en even nog melden. Het zijn er zo veel.

* maliboo

* anna29

* Littlegreen

* rittuals_addict

* evie1980

* yammie

* teepje

* mickey79

* eknein1984

* lichtelijk

* mojitolise

* floortje_7

* virgo

* simone76

* siena09

* goudvis09

* cooper30

* zonneschijntje

* mirre102

* sofialala

* streepjescode

* mamamuis

* jetje72

Een hele lijst maar volgens mij was dat idereen. Ik heb eventuele echodatums er niet bij want dat was niet bij te houden. Dat moet dus maar als iedereen weer in de tabel staat....
anoniem_80234 wijzigde dit bericht op 24-06-2010 10:38
Reden: lijstje aangevuld met jetje
% gewijzigd
Hi Ladies..

Vadaag weer na 2,5 week weer aan het werk geweest. Het was lekker om weer aan de slag te zijn. Steeds thuis zitten is niets voor mij. Vanmiddag lekker naar het strand geweest en genoten van het zonnentje.

Ik merk dat er meer zijn die onzeker worden nadat de kwaaltjes minder voelbaar zijn. Zucht...hier nog zo'n zekere muts...Nu ik mij eindelijk beter begin te voelen en meer energie krijg neemt de onrust weer toe...grrrr

Morgenvroeg om 09:00 weer een echo. Ik hoop dat ik daarna jullie snel op de hoogte kan brengen. Anders wordt het 's middags pas.

Geniet nog van het mooie weer!!!

Greetzzz, Yammie
Ik wil ook graag in de tabel blijven!

jetisnogsteedsziek;-(
Hoi hoi,

Het doet me 'goed' te lezen dat bij sommige anderen de kwaaltjes ook afnemen. Ik voel me eigenlijk weer helemaal goed, nog een heel klein beetje misselijk 's ochtends en vandaag wel moe uit het werk.

@mamamuis: K*#te voor je, dat ze zo reageren op je werk. Geen leuke manier van afscheid nemen op deze manier, zeg! Hoe lang heb je er gewerkt?

@Eknein; leuk, een goede echo!

@maliboo: thanks voor de tip in Hyves-land. Maar dan vond ik mijn manier toch sneller...

@floortje7: ben benieuwd naar je echo!

@yammie: voor morgen: succes!

@rituals_addict: , wat sneu voor je. Mijn Micky-kat (ja, zonder e) is pas een jaar, maar ik kan haar nu al niet meer missen.

@astrid: fijn dat je het nog met ons wilde delen, zal toch ook wel moeilijk voor je zijn om onze verhalen te lezen!

Heb me vandaag ingeschreven voor kraamzorg via mijn zorgverzekeraar. Die weet nu ook dat ze mij een kraampakket moeten gaan sturen (over een week of 25 ).

Wij zijn ondertussen druk met namen. Een hele rits jongensnamen is al voorbij gekomen. Allemaal leuk, maar die ene, hè, die we allebei écht zien zitten...

Voor een meisje ben ik er (denk ik) uit, man vindt het ook een mooie naam. Hopelijk denken we daar over een half jaar nog zo over!
Namen is hier nog steeds een hekel punt haha. Bij de vorige zwangerschap wist ik alleen maar leuke meisjesnamen (waarvan ik nu blij ben dat het een jongen werd....wat dacht ik toen?! haha)

En nu weet ik dus alleen jongensnamen.....

Kortom, we wachten de echo wel af dat we weten wat het wordt, maakt het kiezen een stuk makkelijker.
Jaaa!

alles was gelukkig goed. Ik ben wel 4 dagen terug gezet dus de uitgerekende datum is nu 24 januari maar hij/zij was al druk bezig om te schoppen en met zijn/haar armjes te zwaaien..zo lief

Fijne dag iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven