Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Hallo hallo!

Poeh, ik ben voor mijn doen lang niet geweest he! Ik heb nog even een paar dagen genoten van het nietsen (nou ja, genoten, was er ook wel weer snel zat van) en ben nu dus al sinds maandag aan het werk.

Mijn baan is nu al druk, maar ik vind het wel erg leuk! Ik zit hier wel op mijn plaats en heb nu al hele leuke/goede reacties gehad van mijn leidinggevende!

Iedereen die ook een nieuwe baan heeft! Gefeliciteerd! Bevalt het?

Pluis dat is ook toevallig... Ik heb deze maand ook mijn eisprong niet gevoeld. Normaal voel ik altijd steekjes, maar deze maand heb ik dat niet gevoeld. Nou had ik wel extra zin en van dat slijmerige prut (hmm... ja omschrijf je dat nou? iemand vertelde er laatst hier over toch?), dus misschien was dat het toch?

Ik zou dan zondag ongesteld moeten worden, dat is precies 4 weken, maar dat heb ik nog nooit van mijn leven gehad.

Over wanneer testen: ik denk dat ik het doe, 3 week nadat ik denk mijn eisprong gevoeld te hebben. Maar dat gaat dus deze maand ook niet op.. lastig he?! Ik heb mezelf ook voorgenomen minimaal een half jaar geen ovulatietesten enzo te kopen. Ik denk dat ik er dan te veel mee bezig en te gefocust mee bezig ben en dat lijkt me niet zo goed (ik spreek natuurlijk voor mezelf he!)

Summer, ik denk dat ik als ik een kindje heb, dat ik dan 3 dagen wil gaan werken. Maar ik schat de kans ook vrij groot in dat ik als het zover is, helemaal niet meer wil werken en er voor mijn kinderen wil zijn.

Ik loop nog met plannen om een eigen bedrijfje op te zetten, dus ik denk dat ik dat dan op zou pakken.

Poeh Pluis! 5 weken vind ik wel erg vroeg! Zeker aan mensen die "maar" je collega's zijn. De schoonzus van een vriendin van me stond binnen 2 uur al bij haar op de stoep! Haha!

Ik denk dat ik het wel even voor mezelf zou willen houden, mijn (schoon)ouders zou ik het denk ik na een week of 8 vertellen, de rest pas na die 12 weken.

Maar goed, ik vind dat (net als met hoeveel ik zou willen werken) lastig om nu al te zeggen, misschien reageer ik er wel weer heel anders op als het zover is.

Vlinder fijne vakantie alvast! Waar ga je naar toe?

Liubi, ik snap het even niet helemaal meer, begin je nu in november of in januari?

Plukkie, lastig he die mannen die niet zo goed weten wat ze nou willen? De mijne had het ook, maar van de ene op de andere dag sloeg het om. Ik hoop dat het voor jou ook zo werkt! Heb je het er nog weer met hem over gehad?

Hoe is het met de rest van de dames? Sommigen heb ik al een tijdje niet gezien.

Nou ik heb trek, ik ga even koken.

Tot gauw!

Hoi hoi! Morgen gaat het treinverkeer in Duitsland voor de zoveelste keer staken. En net als ik met de trein moet. Nou ja, hopelijk valt het nog mee.

@Mibbs, bedankt! Het plan was om de laatste pil in november te nemen (dat is dus 3 november) en dan wil ik eerst een maand kijken hoe snel de 'normale' ongi op gang komt (dus om de hoeveel dagen) en vanaf dan (dus ergens december/januari) willen we voor het echie. Maar november kun je wel laten staan hoor. Da's prima. Thanks!

Ga zo naar mijn bed. Nog 1 dag en dan is het weekend (ja, ik moet op zondag werken, heb dan wel de vrijdag vrij) en dan komen mijn ouders en broertje. Heerlijk! Maar goed, dat betekend volgende week aan 1 stuk door 6 dagen werken (van zondag tot vrijdag) en ik ben ook nog niet echt tevreden over mijn werk. Dit is niet een baan die ik langer dan 2 jaar wil doen denk ik.

Ok, ik ga even douchen. Manlief is nog steeds niet thuis (want voetbalfeestje ofzo) dus ben helemaal allenig...
Oke Liubi, dan laat ik het zo staan!

Jammer dat je nog niet zo tevreden bent over je werk. Maar ja, zoals mijn man ook zei toen ik zei: "ik weet niet of ik het hier lang uit kan houden", elke baan is tijdelijk.

Je moet eigenlijk ook niet aan een baan beginnen met het idee er de rest van je leven te gaan zitten.

Ik zou zeggen, ga gewoon op je gevoel af, zo lang het leuk is blijf je zitten en anders ga je weer op zoek naar iets nieuws. Of je moet het geluk hebben dat je snel zwanger raakt, dan ga je lekker lang met zwangerschapsverlof! Ik vind 3 jaar wel lang trouwens! Maar snap wel waarom het is.

Doeg!
Alle reacties Link kopieren
MIbb, wat leuk dat je nu al je zo lekker voelt daar.

Plukkie, wat vervelend, ik had er over heen gelezen dat hij twijfelt. Je schrijft dat dat zo is bij alle grote beslissingen, hoe ben je daar in het verleden mee om gegaan? Maar misschien moet je je nu niet al te druk maken? Kan me voorstellen dat de bruiloft veel goeds losmaakt, en nu is er inderdaad regel en werkstress voor jullie.

Liubi, jammer dat je er nu al zo weinig mee hebt. Maar moet je lang treinen? Ik heb vind ik wel flinke reistijd naar mijn werk maar ik vind het wel fijn om te lezen in de trein.

Vlinder veel plezier met je weekje!

Het proberen geheim houden lukt me toch erg slecht moet ik zeggen, nou heb ik het mijn beste vriend verteld terwijl ik het nog zo niet van plan was omdat hij zo dichtbij woont, we zijn practisch buren. Baal van mijn loslippigheid maar hij reageerde heel leuk en mijn vriend vond het niet erg.
Luibi balen zeg van je baan, maar wie weet trekt het nog bij als je er wat langer werkt en wat meer je draai hebt gevonden!

Plukkie balen zeg dat je man zo twijfelt. Zet eh meens bij een baby in de buurt wie weet smelt hij wel als hij er een ziet!

Mibb herken jou verhaal wel van de eisprong(endat prut verhaal had ik geplaatst)Maar ik heb zelfs geen prut gehad! En ben ook nog niet ongesteld. Als ik het over een week nog niet ben dan wil ik toch maar testen. Vriend lief heeft bedacht dat als ik mijn volgende eisprong weer niet voel/merk we testen gaan bestellen op het internet daar ik hiervan zo onrustig wordt! En dat is vast ook niet goed.

Komende maandag mag ik mijn jurk weer gaan passen, best spannend en volgende week donderdag een proefkapsel. Weet dat ze wel bezig zijn met een vrijgezellenfeest maar hoe en wat? Laat me wel verrassen!

Vanaf morgen weer internet in huyis dus kan ik weer vaker checken
Hè dames,

daar was ik weer, ik heb wel weer moeten bijlezen.

Ik ben erg benieuwd wie straks als eerste op het forum an uitroepen dat ze zwanger is..

Ik ben nu ongi, bah, is best heftig nu want ik heb de pil 2 maanden doorgeslikt, maar goed de chocola is in huis dus dat komt wel goed.

Pluis: leuk zeg je jurk passen, wanneer ging je ook alweer trouwen? Welk kapsel ga je nemen? opgestoken of los? Ik ga deze zondag naar een bruidsshow ben benieuwd.

Liuibi: Wow 3 jaar verlof in Duitsland dat ik absoluut niet verkeerd zeg..ben jaloers!

Ik denk dat ik zelf gewoon fulltime blijf werken maar dan 4 x9 maar wie weet als ik straks zwanger ben denkik er heel anders over OF ik win in de tussentijd de loterij is werken helemaal niet mee nodig. haha.

Summerbreeze: waarom gooi je de condooms niet gewoon aan de kant en laat de natuur maar beslissen, verleidelijk hè..

Kreta: ik ben erg benieuwd, wie weet is er raak geschoten..

Plukkie: we hebben ook een locatie voor het trouwen zelf, daar waren we al snel uit, morgen gaan we in ondertrouw, krijg er nu nog een vrije dag voor van de baas, volgend jaar niet meer. Klinkt trouwens heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb nu 2 hoogzwangere vriendinnen die me steeds vragen wanneer ik nou ervoor ga....grr..als het zover is vraag ik me af of ik het geheim kan houden maar ik zal het wel proberen want een geheimpje is wel leuk. En dan kan je ook goed nadenken hoe je het gaat vertellen en aan wie het eerste.

Mibb: ik ben benieuwd wat voor eigen bedrijfje je wilt gaan doen, of vertel je dat liever niet?

Dametje: aha je eisprong, succes met het klussen.

Sorry andere dames maar ik moet weer aan het werk.
@Mibbs, grappig!! Mijn man zei precies het zelfde! Iets van: het is vandaag de dag niet meer vanzelfsprekend dat iemand 25 jaar op een plaats blijft. Is jouw man soms ook wetenschapper?

@Dametje27, ik moet ongeveer 33 minuten met de IC en 45 minuten met de regionale trein. Maar de laatste tijd is er in Duitsland nogal een stakingsgolf in het Spoorwezen. Vandaag ook, maar ik had geluk dat mijn trein op tijd was.

Leuk dat je beste vriend zo reageerde! En het is natuurlijk ook fijn dat je vriend er goed op reageert.

@Pluis363, je gaat trouwen? Spannend! Wij zijn vorig jaar getrouwd (in Denemarken vanwege de hoeveelheid papieren die we anders in Duitsland zouden moeten hebben). We hebben een hele laptoptas vol met alleen maar documenten. Het is in Europa niet echt handig als je man van buiten de EU komt zeg maar. Heel veel plezier met de verdere voorbereidingen en ik hoop dat je een feestje voor je hebben!

@Ka_30, ik hoop dat het niet zo lang duurt bij mij hihi

Vandaag viel mijn baan wel mee. Werken in het de vliegtuigmaatschappijenbusiness is misschien toch nog wel leuk. Ok ik ga eten koken want vanavond komen mijn moeder, vader en broertje voor een lang weekend. Gezellie!

Iedereen die klust, succes met klussen!
He wat is het rustig hier! Iedereen een ei en druk bezig haha.

Ka wanneer ga je trouwen? Hebben jullie nog iets leuks gedaan met de ondertrouw?

Voor ons schiet het op 16-11 is de grote dag.

Had afgelopen donderdag ongesteld moeten worden en tot dusver nog niet 1 enkel teken dat er op wijst, best spannend! Als er woensdag nog niets is gaan we testen. Hebben bedacht samen te willen testen en dan zijn we voor het eerst weer echt samen en dan ook de tijd erna. Bedoel stel dat wil ik niet gelijk weer weg moeten. Maar hoop op niets kan het ook niet tegen vallen!

Voor de dames die al een kind hebben hoelang duurde het d eerste keer dat het lukte?
@Pluis, spannend! Merk je eigenlijk al wat?
In mijn ideale wereld werken we allebei vier dagen en dan drie dagen creche. Maar goed op dit moment werk ik (gedwongen) drie dagen dus misschien dat ik dat het eerste jaar maar even zo hou.

Liubi, Heb je een fijn weekend met je familie gehad? Ik heb ook zoveel reistijd gehad dat maakt dat dagen inderdaad waanzinnig lang worden. Gelukkig is het nu iets minder maar nog altijd 50 min in de trein. Als ie gewoon rijd vind ik het niet erg. Boekje lezen, beetje werken. Zijn de stakingen al voorbij?

Pluis, Al vier vijf dagen overtijd dus, owwh wat spannend. Wat ontzettend knap dat jullie wachten tot woensdag, ik duim voor je!
Hoi hoi!

Pluis, spannend zeg! We blijven een beetje gelijk op lopen, ik had namelijk gister ongesteld moeten worden, maar merk ook nog niks.

Nou moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk nog nooit een cyclus van 28dagen heb gehad, altijd langer, maar 2 weken terug was dus dat "witte prut" verhaal (hoe noem je dat eigenlijk netjes?)

Ik heb mezelf ook voorgenomen om de eerste week niet te testen, al heb ik afgelopen weekend wel een setje tests op I-net gekocht (leuke aanbieding en goede dingen gelezen over die testen), maar ik vraag me af of ik zo lang kan wachten als die dingen binnen zijn.

Maar weet je al meer? Nog steeds geen tekenen? Buikpijn oid? Ik hoop zo voor je dat het raak is! Zou leuk zijn als het al iemand lukt en we ons schema daarmee op kunnen leuken!

Hoe was het met je jurk? Is ie nu helemaal af? Of moet je nog een keer langs voor een afpas?

Ka_30 gefelciteerd met je ondertrouw! Heb je nog wat leuks gedaan?

Hm, wat voor bedrijfje ik wil beginnen? Nou op hoop van zegen dat er niemand meeleest die ik ken, want dan ben ik wel erg herkenbaar, hihi: ik ben bezig met een cursus weddingplanning, daar wil ik mn werk van maken.

Liubi, mijn man is geen wetenschapper maar wel universiteit gedaan, zou het daarvan komen zo'n opmerking?

dametje, is je eisprong al geweest? Kun je het voelen?

Goed, ik ga er weer vandoor, want ik ben moehoe! (en af en toe denk ik dan stiekem... Goh zou het dan toch... maar het komt natuurlijk gewoon omdat ik een nieuwe baan heb en dat is best pittig zo die eerste weken... dus daar denk ik dan maar verder niet over na)

Doeg!
He Mibb, jij ook overtijd, owh spannend! ( ik val in herhaling maar ik meen het)

Schijnt een pittig beroep te zijn WP. Kun je na deze cursus iets opstarten of ga je het er eerst naast doen?

Ik weet niet echt zeker wanneer mijn eisprong is, ik voel het niet precies, beeld me soms wel een beetje verhoging in maar dat weet ik echt niet. Als ik na een half jaar niet zwanger ben dan wil ik met die eisprongtesten gaan beginnen, tot die tijd het een beetje op zijn beloop laten, hoewel ik wel ongeduldig ben. Maar ik word steeds ongeveer na 14 dagen waanzinnig geil (ik zeg het maar zoals het is) dus dat lijkt me duidelijk 'nature's way of telling', dus rond die dagen probeer ik Meneer Dametje toch wel een paar keer te verleiden.
Jeetje Pluis, wat spannend. Voel je iets of niet? Zal voor je duimen dat het raak is.

Na 5 weken al vertellen dat je zwanger bent vind ik wel een beetje vroeg eigenlijk. In mijn omgeving heb ik al meerere keren meegemaakt dat het vroeg in de zwangerschap al mis is gegaan en dan is het niet leuk als al veel mensen het weten. Zelf zou ik het wel willen vertellen rond de 7 a 8 weken aan mijn ouders en schoenvader. Heb wel het idee dat mijn moeder het eerder door heeft, maar dan hoop ik dat ze zo subtiel is er niet naar te vragen.

Dametje heb je nog een beetje kunnen klussen of was het al te laat voor een echte poging. Heb laatst wel ergens gelezen dat de kans op zwangerschap toeneemt als je altijd meerdere keren per week sex hebt. Dus ook in je niet vruchtbare periode.

Hier verder rustig. Nog wel met Hubbie over kindjes gehad en dan zie ik aan zijn koppie dat hij er wel heel erg over na aan het denken is. Begrijp gewoon niet zo goed waar ie nou nog op wil wachten en vind dat af en toe zo frustrerend. Bij andere grote beslissingen heb ik hem vaak eerst een poosje zijn gang laten gaan en er verder allen over begonnen. Als ik het dan echt te lang vond duren dan knalt het meestal even en dan komt ie vrij kort daarna uit zichzelf met een voorstel.

De rest ga ik nog even bijlezen meiden.

Groetjes
Daar ik zo beroerd ben van obstipatie even iets eerder een test gedaan zodat ik weet of ik laxeermiddelen mag gebreuken.

En de test was negatief, echt flink de balen! En ik niet alleen vriendlief ook.

Ben alleen nog steeds niet ongesteld maakt het dubbel zo lastig.

Heb net wel op het internet even testen bestelt die goed in de aanbieding zijn zodat ik er wat op voorraad heb.

En mibb hoe is die bij jou?
Balen Pluis!!!! Ook van je obstipatie, verdikke zeg, dan zit alles tegelijk tegen!

Lastig hoor, wel of niet gebruiken zo'n laxeermiddel.

Heb je ook testen bij Matcare besteld toevallig? Ik heb ze daar afgelopen weekend besteld en ze vandaag binnen gekregen.

Ik ben nog steeds niet ongesteld, ben benieuwd of ik het tot het weekend uit kan houden om niet te testen. Heb ook al een paar dagen zere ( . )( . ) , maar dat kan natuurlijk ook komen van een naderende ongesteldheid... Blech... Dit heeft moeder natuur toch niet goed bedacht hoor! Ons arme vrouwen zo lang in onzekerheid laten wachten!!

Plukkie, jullie zijn er nog niet echt uit dus? Ook lastig zeg! Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt!

Dametje, na 14 dagen geil he (ja dan zeg ik ook maar gewoon hoe het is, haha). Ik denk dat dat wel een teken is van een naderende eisprong. Ik zag vorige week bij Babyboom dat je dat 2 dagen voor je eisprong hebt ongeveer. Ik herken het wel, ik heb ook een verhoogde zin opgemerkt 2 weken geleden...
@Pluis, oh wat jammer! En balen inderdaad....

@Mibb, spannend!

Ik ben aan het aftellen. 3 november laatste pil lalala. We zijn hier met manlief trouwens druk aan het kijken voor vakanties. Als het kan in feb. naar Egypte. Even die koude Duitse winter achter ons laten. Zin in!
Hi Dames,

Pluis, Dubbel pech dus voor jou en vriendlief. En raar dat je dan nog niet ongesteld bent geworden. Hopelijk komt dat snel, dan kunnen jullie beginnen aan een nieuwe ronde.

Mibb, is er bij jou al wat? Kan je het nog volhouden om niet te testen of begint het nu toch wel echt te kriebelen? Vanaf hoeveel dagen kan dat eigenlijk al?

Ik ben er trouwens wel uit hoor, alleen vriendlief nog niet;-). Maar heb nu wel het gevoel dat het niet super lang meer gaat duren. Het komt vanzelf wel.

Liubi, heerlijk dat aftellen zeker? Jullie kunnen nu bijna aan de slag. Tot die tijd nog even oefenen;-)

Vandaag en morgen lekker vrij en een beetje trowudingen regelen op het gemakje. Heerlijk als je daar een beetje de tijd voor hebt. En dan nu maar even de strijk wegwerken, BAH.

Groetjes
Dag dames,

@pluis is je ongesteldheid al wel begonnen? En de obstipatie hopelijk weer weg.Balen voor je!

@liubi, ik las op teletekst dat de Duitse machinisten gister weer staakten. Pff, wat een gedoe. Moet je elke dag heen en weer?

@Mibb, verhoogde zin, ja dat is wel iets netter uitgedrukt.

Zullen we witte prut alsjeblieft gewoon afscheiding noemen? Ik vind WP zo vies klinken. Hoe is het met je, hou je het vol?

Mijn NOD is 1 november ipv 4, ik had me verteld. Dat is wel fijn want ik zit natuurlijk weer ontzettend te hopen en denken dat ik dingen voel dus das een paar dagen minder wachten op duidelijkheid. Wauw, stel dat dit een jaar duurt dan word ik echt geobsedeerd. Ik hoop het niet.

Ik elk geval genoeg afleiding in de maand november want ik mag voor mijn werk voor het eerst naar het buitenland. Duitsland...met de trein

en prive voor het eerst buiten Europa, naar NY. Dus genoeg om naar uit te kijken.

Plukkie, ik zou ook proberen het zo n acht weken voor me te houden voor ik het aan familie zou vertellen. Liefst zou ik wachten tot de echo want de kans dat het dan uitlekt naar heel veel mensen is wel aanwezig.
Hellow!

Liubi, 3 november is al echt lekker dichtbij! Spannend he?

Plukkie, lekker hoor, 2 daagjes vrij! Moet je nog veel regelen? Ik had trouwens ook wel begrepen dat jij er wel uit was hoor, maar je moet toch allebei achter staan en er samen voor gaan, dat bedoelde ik met eruit komen.

Hier nog steeds geen ongesteldheid. Aan de ene kant gek, ik dacht ruim 2 week geleden toch echt dat ik een eisprong had. Aan de andere kant; ik heb nog nooit een regelmatige cyclus gehad, dus het zou ook niks kunnen betekenen.

Testen kan vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden (bij een regelmatige cyclus dan he). Ik heb met Mibb-man afgesproken dat we zaterdag gaan testen, dan is het 34 dagen na de vorige keer. Aan het begin van de week kreeg ik de bestelde testen binnen, toen voelde ik wel enorme aandrang om te gaan testen, maar nu we zaterdag hebben afgesproken heb ik daar ook vrede mee. Ik hou het nog wel even vol.
Hee dametje, tegelijk aan het typen geweest!

Afscheiding, ja dat klinkt inderdaad beter! Haha! Ik kon er niet opkomen.

Je gaat een leuke maand tegemoet!!

Ik zal het schema vanavond aanpassen.

Ik heb trouwens het boekje "Help! Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!" gekocht voor Mibb-man. Mocht ik dan ooit een keer zwanger zijn dan geef ik dat aan hem. Het schijnt een erg leuk boekje te zijn. Nu maar hopen dat hij niet lang in de kast verstopt hoeft te liggen!
Hee Mibb,

Ik heb ook gehoord dat het een leuk boekje is ja. Ik denk dat ik juist niet ga testen met zijn 2en. Omdat het tot nu toe steeds niets is. Volgens mij houd mijn vriend het een beetje op een afstand omdat ie bang is dat ie zich teleurgesteld voelt. Geeft niets.

Met zo'n onregelmatige cyclus kan ik me wel voorstellen dat het fijn is om samen een test dag af te spreken, dat geeft een beetje houvast!
~ Voor wie het wil weten...~

Zwanger worden; de vruchtbare dagen

De eerste week van de cyclus, de dagen van de menstruatie en vlak daarna, zit de baarmoedermond potdicht. Het baarmoederhalsslijm is dik, zuur, troebel en taai, en daardoor moeilijk doordringbaar voor zaadcellen. Het slijm sluit de baarmoeder af.

Naarmate de eisprong dichterbij komt, wordt de baarmoedermond zachter en de opening wijder. Intussen wordt het slijm vloeibaar, elastisch, minder zuur en helder, kortom: zaadvriendelijk. Het helpt de zaadcellen om naar boven te ‘klimmen’, de baarmoederhals en verder de baarmoeder in. Vlak voor de ovulatie ziet het eruit als rauw eiwit. Je kunt er draden van trekken.

De ene vrouw merkt dit heel duidelijk, de andere nauwelijks. Maar als ze er bewust op letten, zullen de meeste vrouwen merken dat een of meer dagen voor de eisprong hun schaamlippen vochtiger zijn. Er blijft dan wat glibberig slijm aan het wc-papiertje zitten. Daaraan herken je de vruchtbare dagen. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong.

Wanneer de eisprong nadert, hebben sommige vrouwen buikpijn, vaak op een duidelijk aanwijsbare plek, links of rechts onderin de buik. Dat wordt ovulatiepijn of middenpijn genoemd. Het is het gevolg van de spanning in de eierstok, en gaat aan de eisprong vooraf. Als je vrijt zodra de ovulatiepijn optreedt, ben je net op tijd. De dag van de eisprong is de eicel vruchtbaar.

Ook een ovulatietest helpt om de meest vruchtbare dagen te herkennen. Een ovulatietest is een goed hulpmiddel, maar meestal niet noodzakelijk.

Als het baarmoederhalsslijm en de middenpijn weer verdwenen zijn, is de eisprong achter de rug. Dan is het voor die maand te laat om nog te vrijen voor een baby.

# Neem in de week voor de eisprong – bij de meeste vrouwen de tweede week van de cyclus – regelmatig een beetje slijm uit de vagina tussen duim en wijsvinger. Beweeg je vingers uit elkaar. Als er tussen de vingers een elastisch slijmdraadje ontstaat, weet je dat je vruchtbaar bent.

# Neem geen vaginale douches als je zwanger wilt worden. Vaginaal douchen, ook wel irrigeren genoemd, kan het baarmoederhalsslijm wegspoelen, en daarmee enigszins de vruchtbaarheid beïnvloeden. Het slijm helpt het sperma namelijk om omhoog te klimmen.

# Afscheiding kan ook andere oorzaken hebben dan een naderende ovulatie. Dan is de afscheiding niet helder en draderig, zoals rauw eiwit, maar bijvoorbeeld wit, geel, groen, roze of bruin van kleur. De consistentie is dan korrelig, kwarkachtig, schuimend of zalfachtig. Deze afscheiding kan onaangenaam ruiken – zuur, vissig of anderszins – en gepaard gaan met jeuk, branderigheid, vuurrode schaamlippen, pijn bij het vrijen en koorts. Zulke afscheiding wordt hier niet bedoeld en heeft niets met de eisprong te maken. Soms is zulke afscheiding volkomen onschuldig. Bij afscheiding die schuimt of stinkt, samengaat met jeuk, roodheid, pijn of koorts is er meestal sprake van een ontsteking. Dan is het raadzaam om naar de (huis)arts te gaan of naar een polikliniek voor geslachtsziekten. Een eventuele ontsteking zal dan behandeld worden.
ik blijf maar posten...

Van het weekend hield hij me vast met zijn armen om mijn buik toen we gingen slapen en ik zou zweren dat hij 'welterusten liefjes' zei ...........?

Vond het zo lief.

En nu moet ik echt eten en door
Mibb was een geintje hoor:-)

Lijkt me wel spannend om elke keer te testen. Kan me voorstellen dat je het daarom in je eentje doet en niet elke keer met zijn tweetjes. Aan de andere kant is het misschien wel heel gezellig om het met zijn tweetjes te doen.

Hebben jullie trouwens dat programma op TV al gezien waar stelletjes op tv gezamenlijk gaan testen? Kon mijn ogen niet geloven toen ik het zag, maar ja ieder zijn eigen ding zullen we maar zeggen.

Heb ook al leuke verhalen gehoord over het boekje dat je hebt gekocht.

Dametjes wat stoer dat je voor je werk naar het buitenland gaat. En dan nog wel met de trein;-)

Wanneer ga je naar NY? Dat staat ook heel hoog op mijn verlanglijstje.
Wat lief zeg, toch een opmerking om bij weg te smelten!

haha, ik zou ook even aan het eten moeten gaan beginnen.

Handig verhaal trouwens, ga ik straks op mijn gemakje ven lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven