Geld & Recht alle pijlers

Claim n.a.v. ruzie

23-06-2010 20:15 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Case: 2 kinderen krijgen ruzie waarbij het tot een handgemeen komt. Ze zijn daarbij beiden handtastelijk! De bril van het ene kind raakt beschadigd ten gevolge van deze ruzie. De ouders van het kind claimen nu de bril bij de ouders van het andere kind.

Dekt de aansprakelijkheids-verzekering dit? Ik meen mij te herinneren dat schade ten gevolge van ruzie wordt uitgesloten!
Even je verzekering bellen. Zij kennen hun eigen voorwaarden het beste.
Inderdaad even bellen.

Ik heb ooit de zonnebril van mijn oom van zijn neus geslagen omdat ik erg boos was (was 5 ofzo) en die is toen vergoed door de verzekering
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Als ik bel, en zeg dat er ruzie was...dan loop ik kans dat het uitgesloten wordt

Kan ik niet beter een verhaal ophangen dat de twee een beetje hebben gekuit?
bel je toch naar een andere maatschappij om het na te vragen (met als laatste zin: is dit alleen zo bij jullie of bij alle maatschappijen)
Of je vraagt het zonder je gegevens te noemen,

of je kijkt de voorwaarden op internet even na
Zou ik doen ja. De verzekering oplichten. Wrom niet?
Hebben ze geen voorwaarden op hun website staan? Die even nakijken. En anders misschien inderdaad een verhaal ophangen dat er een ongelukje is gebeurd.
quote:Bergje65 schreef op 23 juni 2010 @ 20:22:

Als ik bel, en zeg dat er ruzie was...dan loop ik kans dat het uitgesloten wordt

Kan ik niet beter een verhaal ophangen dat de twee een beetje hebben gekuit?Dat meen je toch niet serieus hoop ik?
Wat zijn jullie allemaal braaf joh!
is een ruzie van kindjes onderling echt een ruzie, volgens mij valt dit gewoon onder een ongelukje.
quote:wuiles schreef op 23 juni 2010 @ 20:25:

[...]

Dat meen je toch niet serieus hoop ik?Ja, dat meen ik wel. Ik betaal al 15 jaar lang premie en heb nog nooit iets geclaimd!
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 23 juni 2010 @ 20:28:

is een ruzie van kindjes onderling echt een ruzie, volgens mij valt dit gewoon onder een ongelukje.De kindjes zijn pubers!
quote:Bergje65 schreef op 23 juni 2010 @ 20:28:

[...]

Ja, dat meen ik wel. Ik betaal al 15 jaar lang premie en heb nog nooit iets geclaimd!Nou en?
Bergje, dat vind ik zooooooooooooooo'n onzin reden.

Ik betaal al jaren een brandverzekering, maar ik ga mijn huis toch niet in de fik steken omdat ik nu eenmaal premie heb betaald
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 23 juni 2010 @ 20:30:

Bergje, dat vind ik zooooooooooooooo'n onzin reden.

Ik betaal al jaren een brandverzekering, maar ik ga mijn huis toch niet in de fik steken omdat ik nu eenmaal premie heb betaaldTja... nou maak je ook wel weer een vergelijking hoor.
nou vind ik niet.

iets claimen omdat je nu eenmaal al 15 jaar premie hebt betaald is toch onzin.
quote:Bergje65 schreef op 23 juni 2010 @ 20:29:

[...]

De kindjes zijn pubers! In dat geval zou ik het hem zelf laten uitzoeken én betalen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nou Bergje, zulke reacties had je hier kunnen verwachten

Ik zou zeggen dat het een ongelukje was. Nou shoot me! (en ik verwacht ook al dat een man betaald wanneer hij mij gevraagd heeft op date te gaan..gut gut gut...ongeëmancipeerd EN een oplichtster! )
Perfectionisme is niet perfect...
quote:Bar_Ba_Bella schreef op 23 juni 2010 @ 20:32:

nou vind ik niet.

iets claimen omdat je nu eenmaal al 15 jaar premie hebt betaald is toch onzin.In feite vertelt ze geen onzin als ze zegt dat er een ongelukje gebeurd is. Neem aan dat die bril namelijk niet met opzet van zijn gezicht geslagen is. Soms moet je even een beetje creatief in je formulering zijn om ergens wel recht op te hebben. Als er nou niets was gebeurd en ze zou dan gaan claimen... dan vond ik het wat anders.
anoniem_94677 wijzigde dit bericht op 23-06-2010 20:38
Reden: tikfoutjes hersteld
% gewijzigd
Eens met hompelpompeltje
Perfectionisme is niet perfect...

[...]

Ja, dat meen ik wel. Ik betaal al 15 jaar lang premie en heb nog nooit iets geclaimd!Oh, en dat is een reden om ze op te lichten? Rare mentaliteit.

[...]

Ja, dat meen ik wel. Ik betaal al 15 jaar lang premie en heb nog nooit iets geclaimd!Nou meid, waarom vraag je het dan? Je bent er toch al uit?
quote:ika35 schreef op 23 juni 2010 @ 20:41:

[...]

Oh, en dat is een reden om ze op te lichten? Rare mentaliteit.Ik vind dat geen oplichten. Gewoon slim formuleren.
Pubers? Dan zeg ik schade gewoon lekker op de puber verhalen als de verzekering het niet dekt. Daar stop je per slot van rekening ook al een jaar of 14 eten in...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven