Las Barettas Naranjas!

20-06-2010 15:09 2501 berichten

Copyright: Elessie
anoniem_64ef814a18d67 wijzigde dit bericht op 14-09-2010 22:14
Reden: dat zomerhoedje hebben we écht niet meer nodig
% gewijzigd
Goed bezig geweest Mif. Ik vond het altijd een heerlijk gevoel als écht alles klaar was. Kun je tenminste voluit niksen

Mini had haar letterdoos mee naar huis om schoon te maken. Net kinderen met letterdoos in bad gegooid. Nog best een tijdrovend klusje om alles weer schoon en droog op de juiste plek te krijgen. Helemaal als je dochter halverwege jouw sorteersessie de doos omgooit

Vanmiddag zitten loungen in de tuin bij de buren en heerlijk geknuffeld met hun 3 maanden oude kindje.

Nog snel wat dingen klaarzetten en dan kan ik op de bank voor Criminal Minds.
Ik heb helegaar niets gedaan, mijn man heeft spontaan, zonder te mopperen, de keuken opgeruimd.
Het huis van vandaag was superschattig, maar er moest echt veel te veel aan gebeuren. Bovendien was er al een bod geplaatst, dus dat gaat over. We twijfelen nog even verder over die van gisteren.

Met Limoen ging het vandaag wel weer redelijk, vannacht nog een spuugsessie gehad, maar overdag alles er in gebleven. Heb met haar juf afgesproken dat als het vannacht goed gaat ze morgen lekker mee gaat op schoolreis, man is standby om haar op te halen als het niet goed gaat. Ze vindt het behoorlijk spannend dus twijfelde nog even of ze gewoon ziek van de spanning is, ze heeft wel vaker dat ze echt ziek wordt net voor er iets spannends gaat gebeuren.

Het is weer net iets te druk deze week, met bezichtigingen en 5 dagen werken, we hebben iets afgesproken voor komend weekend, maar ik denk dat we maar weer af moeten bellen want ik voel dat het weer te veel wordt (lees: ben stikchagrijnig en heb hoofdpijn).

Fijn Miffy, dat alles in ieder geval gewassen is voor de baby komt

En ook fijn dat Nitro's broek weer past
Alle reacties Link kopieren
he Citro, wat jammer dat je net wat leuks af moet gaan bellen! ik begrijp waarom, maar dat moet je niet te vaak doen, hoor: je hebt die leuke dingen ook nodig.

Hopenlijk slaapt Limoen vannacht goed en kan ze morgen lekker mee.
Goeiemorgen allemaal!

En Citro, is Limoen op schoolreis gegaan? Ik hoop het maar voor haar. Wat gingen ze eigenlijk doen?

Sok, wat mega-irritant, die collega van jou. Ik denk dat het is wat Pam zegt, ze doet het waarschijnlijk vooral om zichzelf te helpen. Ik zou er ook heel slecht tegen kunnen.

Die Bel, wat een lekkertje Koekenmeis heeft ook altijd wat moeite met opstarten 's ochtends. In tegenstelling tot haar broers, die gewoon een aan- en uitstand hebben. Oogjes open = actie, oogjes dicht = slapen. Veel makkelijker, maar ik vind een ochtendhumeurtje ook wel schattig eigenlijk.

Nitro, hier in NL wordt inderdaad niet gescreend op rubella-antistoffen alleen bij een kinderwens hoor. Of ingeent. Wat jouw gyn deed, inenten terwijl je al eens ingeent was, zonder te testen op antistoffen, dat zouden ze hier nooit doen volgens mij. Blijft vervelend voor de betreffende leidster en de creche natuurlijk, maar iedereen preventief voor de tweede keer inenten kost de staat ook aardig wat lijkt me.

Heb m'n teennagels oranje gelakt, ziet er echt niet uit.

Ik ga even een kopje koffie zoeken.
hierzo, het is een cafe au lait geworden, daar hak zin in

Ben je trouwens weer helemaal beter Pam?
ik zat me ook al af te vragen hoe het hier zat met Rode hond, ik had ook al het idee dat het hier minder strict was dan in DLd.

ben ook wel benieuwd of Limoen op schoolreis is gegaan: ik hoop het maar!

bedankt voor de koffie trouwens, koeky; ik heb er net één op, maar is nooit weg.

wij hadden een onrustig nachtje: Sokman heeft dienst en werd gebeld; hij heeft van 3 tot 5 gewerkt. Gelukkig kon hij vanmorgen wel wat langer blijven liggen (officieel mag er 8 uur zitten tussen dienstactiviteit en weer gaan werken), maar leuk is anders. Komt niet vaak voor.

net steunkousen opgehaald en met Slof lekker gefietst.
Da's inderdaad wel wat onrustig Sok. Het lijkt me best pittig om gebeld te worden en dan hop, aan het werk. Dat is ook Koekerd's lot vanaf volgende week trouwens, maar hij zal vooral heel veel gebeld worden en hoeft wat minder daadwerkelijk zijn bed uit.

Had gister trouwens een beetje akkefietje met buurvrouw. Buren zijn altijd nogal van het kinderdumpen en ik ben daar inmiddels behoorlijk allergisch voor. Ik had aan het eind van de middag twee (andere) buurjongetjes te spelen, dus had 5 kinderen in de tuin. Dan belt buurvrouw aan met haar 2 zoontjes, met de mededeling dat haar kinderen bij ons wilden spelen omdat buurjongetje ook bij ons was. Ik zei, nou da's leuk, maar dan heb ik hier 7 kinderen (6 jongetjes, 1 meisje) en dan moet ik ook nog koken (het was bijna half zes). Dat lijkt me dus niet zo'n goed plan, sorry. Buurjongetjes huilen, heb ik het weer gedaan, buurvrouw denkt nooit zelf na of het wel uitkomt, laat staan dat ze het van tevoren even vraagt. We hebben toen de kinderen een beetje verdeeld, maar rond kwart voor zes had ik ze toch alle zeven in mijn tuin. Dat gaat dan 5 minuten goed. Toen sloeg de de één de ander een tennisbal tegen zijn hoofd, had buurjongetje Koekenjongetje's Starwars-ruimteschip gedemonteerd, en was de hele kamer èn de tuin een complete puinhoop. Ik ben dan overal brandjes aan het blussen probeer tegelijk te koken. En het was nog haske heet ook. Ondertussen zitten dan buuf en buurman (die is altijd vroeg thuis) lekker een krantje te lezen samen, terwijl ze horen wat er gaande is. Ik wil niet ongastvrij zijn hoor, maar ik zeg altijd tegen mijn kinderen dat we na half zes niet meer bij iedereen op bezoek gaan, lijkt me eigenlijk vrij normaal.

Het is een beetje een lang verhaal geworden zie ik, het zit me nogal hoog blijkbaar . Als het nou een incidentje was, maar dit is aan de orde van de dag.
Oogjes open = actie, oogjes dicht = slapen

Wat een leuke manier om een aan/uit knopje te omschrijven! Liz is ook zo!

Lekker, au lait! Ook zin in. Lachen gisteren om poetische Liz: "O mamma, ik was met oma bij het strand en die geurtjes en die zon... en dat ik het water zag... dan krijg ik zo'n zin vakantie..."

Klinkt niet lekker zo'n nacht Sox. Gelukkig niet te vaak, zoals je schrijft. Moet je niet hebben. En ik ben ook benieuwd of Limoen nog op schoolreis is gegaan, hoop 't maar.

Ik had vannacht een bange Liz (ze had een ziekenauto gehoord en herinnernde zich dat je juf een keer had gezegd dat er een kindje uit bed was gevallen op z'n stuitje en daar blind van was geworden, verhaal zal wel niet helemaal kloppen) dus ik dacht: "Daar gaan we dan, die ligt dus de komende tijd weer bij ons, met oorbellen al." Maar wonder boven wonder ging ze na een kleine geruststelling zelf weer slapen. Blij!!!!

Wat irritant Koek, zulke buren! Daar zou ik ook niet blij van zijn. En dan is 't helemaal vervelend als je het je buren zijn... Misschien toch een keertje iets van zeggen. Alternatief is natuurlijk verhuizen maar dat is ook zo wat!
Koeky, grr, vervelende actie van je buren. We hebben daar ook een paar van, maar omdat we meestal later thuis zijn dan andere ouders met hun kind (Duitsland = moeders werkt niet of maar ietsjes) zijn ze meestal al onder de pannen als wij thuiskomen. Ik vind het soms een beetje zielig voor mijn kinderen, maar zelf schijnen ze er geen probleem mee te hebben. Gek genoeg zijn de "dump-kinderen" de meest onbeleefde, slecht spelende (slopen, ruzie maken) van de wijk, dus die heb ik nog het minst graag over de vloer.

Ik beleefde het laatst bij buurvrouw: Moeder kwam X dumpen bij buurvrouw. "X wil hier graag spelen". X klampt zich vast aan moeders been. "X moet alleen even wennen". X laat niet los. "Maar X, ik moet nog een toets nakijken". (ze is onderwijzeres). En dat doet ze bijna iedere dag bij de buurvrouw. Ze heeft maar 10 lesuren ofzo per week, kan ze die toetsen niet s'avonds nakijken, of als haar man er is, of als haar zoon iedere dag tot 4 uur in de creche is?
Irritant, Koeky. Zijn die kinderen oud genoeg om met hun af te spreken dat ze best mogen komen vragen of ze kunnen komen spelen, maar dat het dus soms gewoon niet kan? Buurvrouw zelf lijkt iets teveel plank voor haar hoofd te hebben.

De moeder van X in het verhaal van Nitro maakt het wel heel bont!

Es, heerlijk dat ze gewoon weer ging slapen. Was ze zelf vanmorgen ook trots?

Iemand nog ideeen wat we vanavond en morgen zouden kunnen eten? Ik heb geen inspiratie. Eigenlijk heb ik alleen zin in fruit, en in ijsjes.
Ik doe mee: mijn buurtvrouw laat haar niet-zindelijke kind bloot overal rondlopen (met dit weer uiteraard). Gevolg: niet-zindelijk kind poept in mijn huis!
Dan eet je toch fruit en ijsjes

Lekker rijstgerecht van de toko? Ik had 't weekend waldoffsalade met ciabatta gemaakt. Supersimpel en erg lekker.
gatverdamme Es, wat vies

en Koeky, irritant zo'n buurvrouw, ik zou gewoon melden dat jullie na half 6 gesloten zijn, en zorgen dat alle kindjes de deur uit zijn voor je gaat koken.. is dat wat??

want ik vind het met Mandarijn en Limoen al lastig om te koken, die vliegen elkaar ook om de haverklap in de haren, en halen kattenkwaad uit.. dus als ze zo bezig zijn zet ik ze verplicht voor kindertijd op de bank

Limoen is inderdaad gegaan, het ging de hele dag goed gisteren en vannacht ook geen spuugsessies meer gehad gelukkig. Ik vind het geloof ik nog spannender dan zij (en zij vond het al reuze spannend)

Ze gingen naar een pretpark in Koekyprovincie maar dan in het noorden dat ik misschien maar beter niet bij naam noem ivm mijn googlebaarheid hier.

Mijn pauze is afgelopen; later!
Yuk, Elessie! Da's wel een bos bloemen waard ofzo!

Fijn dat Limoen beter ging. Ze komt zeker blij terug.
Getver Es!! Buurkind hier poepte gister ook toen ie bij ons thuis was, maar hij had gelukkig een onderbroek aan.

In principe zijn wij dus inderdaad om half zes gesloten, en ook als we thuiskomen uit de BSO (rond zessen). Maar buurjongetje gaat dus altijd huilen als ie niet naar binnen mag. Daarom zou ik het logisch vinden als buuf zelf even nadenkt of het handig is, zodat ik niet steeds nee hoef te verkopen. Maar ik denk eigenlijk dat ze het niet eens door heeft. Ze was gisteren ook lichtelijk verontwaardigd toen ik weigerde. Wat het ook lastig maakt is dat Kruimel nog te klein is om los op de stoep te laten, hij moet dus altijd in de achtertuin, daardoor willen de Koekenkinders vaak ook in de achtertuin en dan wil de rest 'gezellig' bij ons. Buurvrouw van Nitro is ook een fijn mens. Ik vind het echt schaamteloos, zoiets.

Citro, ik denk dat ik wel weet welk pretpark. Fijn dat Limoen gewoon kon gaan.

Mif, als je lichaam vraagt om fruit en ijsjes dan moet je daar gehoor aan geven Het is ook veels te warm om te koken. Ik maak voor bij de bbq vaak een couscous-salade met tomaat en feta, die is ook heel lekker als maaltijd.

Mijn pauze is al heel lang afgelopen zo'n dag is het
wat een buren zeg! het is hier, met mooi weer, vaak wel een komen en gaan van kindjes, maar alle moeders (lees: ik, de buuf en de bijna-buuf) weten wat kan en niet kan. scheelt enorm. Lastig als iedereen zo'n plaat voor z'n hoofd heeft.

fijn dat Limoen kon gaan naar schoolreis, Citro

Es: wat fijn dat Liz gewoon ging slapen *op fluistertoon* het lijkt erop dat het kwartje gevallen is *gaat weer lekker schreeuwen*

Ik heb overigens al de bietensalade voor vanavond gemaakt; tegen etenstijd is het in de keuken (en in de rest van het pand) niet meer uit te houden, dus dat hoeft dan niet meer.

moet eigenlijk vaatwasser uitruimen, maar nog geen zin
Fruitsalade Mif? Gister heb ik wraps gemaakt met wat schaaltjes olijfjes, kersen en tomaatjes. Vanavond salade, kippenvleugeltjes en van dat lekker donkere Excellent afbakbrood.

Bij ons rent alles in en uit verdeeld over 3 tuinen. Maar als ik het zat ben gaat de poort gewoon dicht en dat accepteert iedereen. Onze ritmes lopen wel gelijk, dat scheelt. Jullie buren maken het wel erg bont Es en Koek. Koek, misschien buuf er eens op een ander moment op aanspreken. Dat het leuk is dat buurjongetje wil spelen maar dat het na 5 uur klaar is bij jullie omdat je rustig wilt koken en dat ze dan dus ook niet hoeft aan te bellen. Dat je een standaard afspraak maakt waar je altijd naar kunt refereren als ze er toch weer eens staat. En dan zeg je tegen buurjongetje dat mama echt wel weet dat het nu niet meer kan bij jullie

Fijn dat Limoentje toch mee kon. Ik weet waar ze heen zijn, dat is hartstikke leuk voor kleuters. En ze hebben heerlijk weer, ook fijn.

Es, wat heerlijk dat het met Liz zo goed gaat!

Ik heb morgenochtend een afspraak bij de dokter. Blijf een vol gevoel houden in mijn hoofd, mijn linkeroog is dik. De dokter mag eens wat leuks verzinnen, ik ben het zat.

Ben wel aan het werk trouwens maar dat is weer niet goed voor mijn bloeddruk
Es, wat zit collega M. trouwens irritant geheimzinnig te doen op haar Hyves
Ja, dat zou ik inderdaad eens moeten doen, een standaard-afspraak maken met de buren. Ik vind het alleen wel moeilijk om het op een moment dat het niet acuut speelt aan te kaarten. Dan wordt het direct weer zo groot en ernstig. Maar ja, dat is voor mij ook wel, ik zit er heel vaak over te foeteren tegen Koekerd en zusje en moeder en collega's. Ik kan ook bidden dat de winter snel invalt, dan is het probleem veel minder aanwezig

Wij hebben zo werkBBQ met voetbal op groot scherm. Ik ga lekker een wijntje drinken. Of twee. Of drie. Ben toch op de fiets.

Ik hoop dat de dokter wat leuks weet Pam. Dat gekwakkel is ook niks.
Dan doe je het als ze aan de deur staat met kind. Dat je het heel vervelend vindt de kwaaie pier te moeten zijn en dat je daarom wil afspreken dat er in het vervolg na 5-uur niet meer gespeeld wordt bijelkaar. Dat je dan ook buurjongetje niet hoeft te teleurstellen en dat het voor iedereen zo helder is. Vijf uur = deur dicht. Veel meer tekst hoef je niet te gebruiken volgens mij

Veel plezier op de bbq Koek!

Ik ga naar huiuisuisuius, weekend!
zijn jullie er klaar voor?

ja hoor, helemaal klaar de vuvuzuela's schallen al weer door de straat, ben benieuwd of we het vanavond een beetje rustig houden op het pleintje, ik heb zo'n voorgevoel van niet, warmte, bier en voetbal zorgt voor oververhitte gemoederen hier meestal

Limoen had het heel erg leuk gehad, kreeg een vies en moe kind terug, dus helemaal goed

Heb frietjes gebakken, en nu krijgen we bezoek, tot later
Ik zit ook, na een avondritueel vol woedeuitbarstingen :( Die kinderen luisteren gewoon h e l e m a a l niet en ik moet alles 7236476347263874 keer vragen. Dat in combi met moe, warm en zere kop geeft ernstige botsingen. Met Mannie is het weer afgeknuffeld. Mini had nog honger en kwam beneden wat eten. Toen hebben we ook gezellig even gekletst. Maar ik kijk niet uit naar dit weekend. Het dorpsfeest is dus Pamman is er het hele weekend niet. Morgen hebben ze de hele dag school en daarna een kinderconcert en zaterdag is de kindermiddag. Ik gok dat ze volledig afgefikt zijn. Oh joy.
Die was mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven