Advies gevraagd

24-06-2010 12:39 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik in gesprek met een aantal van jullie en haal ik de OP weg i.v.m. details. Topic laat ik wel staan. Denk er wel over om de titel te laten aanpassen.
Isis, is jouw wijkagent al op de hoogte van wat er speelt? Maak een afspraak met je wijkagent, vertel wat er allemaal speelt en welke stappen je gaat ondernemen. Spreek vervolgens elke 2 weken met de wijkagent af en houdt deze op de hoogte van alles wat er heeft plaats gevonden. Op die manier bouw je ook een dossier op.
Isis: Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn ex, die dreigde ook altijd met de meest nare dingen als ik het uit zou maken met hem. Dreigen met zelfmoord, dreigen om naar mijn ouders te gaan, dreigen om me te laten ontslaan, dreigen dat hij me op zou komen zoeken.

En ik.... ik trapte er keer op keer weer in. Achteraf zie ik nu in dat hij alle zwakke punten van mij steeds aan het aftasten was. Kijken hoe ik reageerde op zijn dreigementen en bij elke reactie had hij 'gewonnen'. Nu zie ik in dat hij dreigde met de dingen die het meest belangrijkste waren in mijn leven. Doordat hij hier op in speelde werd ik bang en deed ik niks. Totdat het op een dag genoeg was en het me gewoon niet meer kon schelen, zo ziek was ik ervan.

Ik ben bestolen, bedreigd, zwartgemaakt, gestalkt, maar doordat ik niet meer reageerde op zijn dreigementen en eisen heeft hij op een bepaald moment opgegeven. Zo nu en dan probeert hij het nog via een oud e-mailadres van mij (al het andere heb ik veranderd en privé gehouden). Gewoon om te kijken of ik reageer en om mij pijn te doen.

Soms voel ik me rot over alles wat er is gebeurd, maar dan ben ik zo ontzettend blij dat het leven weer van mij is! Spijt heb ik alleen van het feit dat ik het zo lang heb door laten gaan

Het enige wat ik eigenlijk wil zeggen: neem die stappen, onderneem actie!

Alle gevallen zijn anders, dus ik weet niet of mijn tip goed is in jou situatie. Maar negeer zijn dreigementen en eisen, dus niet op reageren. Wanneer hij bijvoorbeeld aangeeft om jou naaktfoto's naar je baas te sturen, niet reageren met 'doe maar' (omdat je het even niet meer ziet zitten) of met 'nee, alsjeblieft niet doen'. Gewoon niet reageren, want anders geef je hem alleen maar meer controle over JOU leven.

Owjah, en doe aangifte. Dek jezelf in!
anoniem_97088 wijzigde dit bericht op 24-06-2010 17:04
Reden: Herkenbaarheid
% gewijzigd
En neem een nieuw -geheim- telefoonnummer. Laat je computer door een professional goed beveiligen en neem daarna een heel nieuw e-mailadres onder een niet herleidbare naam met goed beveiligd wachtwoord. Geeft je naam en e-mailadres echt heel, heel selectief aan mensen.

Op die manier kan hij je al minder bereiken en minder bang maken.
Ik heb één tip voor je, waar je een heel eind mee komt.

Zorg er voor dat hij te maken krijgt met de acute dienst. Dat is een team van psychiaters die in acute situatie langs komen om te kijken hoe iemand er geestelijk aan toe is, bevalt het ze niet dan wordt hij acuut opgenomen in een psychiatrische inrichting en als hij eenmaal in hun vizier zit, laten ze hem niet meer los.

Als jij dan in de gelegenheid bent om de psychiater te vertellen wat er allemaal gaande is, kan hij een IBS of RM krijgen en komt hij gedwongen in een inrichting terecht. Daar krijgt hij medicijnen en zorgen ze er voor dat hij tot rust komt. Dat is de snelste en meest succesvolle weg die je kan bewandelen.
Dubiootje, ik heb je nooit een rad voor ogen willen draaien en heb je adviezen/raad/steun wel degelijk gewaardeerd (en me ondertussen wel rot gevoeld dat je niet wist wie ik was en omgekeerd wel, gezien het voorafgegane). Ik blijf het echter een immense strijd vinden en bij tijden vliegt het me naar de keel en voel ik sterk de behoefte om het te delen, bijv. op dit forum.

Toen niet, nu niet en nooit niet ben ik er bewust op uit (geweest) om je te kwetsen, teleur te stellen of wat dan ook. Nogmaals, ik heb het toen al gezegd: het is nooit mijn bedoeling geweest om iets verkeerd te doen. Ik heb het beslist niet altijd handig/goed aangepakt, maar nooit met verkeerde intenties. Geloof ervan wat je wilt, of niet...
MarijeMarije, toen ik met mijn moeder onverrichter zaken naar huis ging na het politieburo, zou er contact worden opgenomen met me door de wijkagent. Nooit gebeurd.

Toevallig afgelopen week opnieuw gebeld met de politie. Wederom werd me toegezegd dat ik met spoed teruggebeld zou worden door de wijkagent. We zijn bijna een week verder nu: niets meer gehoord...

(ik had al weinig vertrouwen in de politie en.. dit helpt niet, zullen we maar zeggen...)
En dan nog, heeft je baas die foto's....en wat dan? Ex heeft zich in dat geval aantoonbaar strafbaar gemaakt aan schending van privacy, onder andere. Ik kan me niet voorstellen dat je baas je daarom ontslaat. Misschien krijg je juist zelfs een promotie

(sorry moest ff flauw doen tussendoor, zwaar onderwerpp)
quote:Cateautje schreef op 24 juni 2010 @ 15:25:

Zorg er voor dat hij te maken krijgt met de acute dienst. Dat is een team van psychiaters die in acute situatie langs komen om te kijken hoe iemand er geestelijk aan toe is, bevalt het ze niet dan wordt hij acuut opgenomen in een psychiatrische inrichting en als hij eenmaal in hun vizier zit, laten ze hem niet meer los.

Als jij dan in de gelegenheid bent om de psychiater te vertellen wat er allemaal gaande is, kan hij een IBS of RM krijgen en komt hij gedwongen in een inrichting terecht. Daar krijgt hij medicijnen en zorgen ze er voor dat hij tot rust komt. Dat is de snelste en meest succesvolle weg die je kan bewandelen.

En hoe moet TO dat dan doen???? Wat had je in gedachten? Moet ze net zo zinken als hij?

Een RM komt er niet zomaar, dan moet er echt heeeeel wat gebeurd zijn. En ja, daar heb ik ervaring mee, helaas een uitgebreide.

Als dit de weg was, zouden meer mensen deze volgen. Het is wel duidelijk dat dit heerschap (kuch) geestelijke bijstand nodig heeft in de omgeving met een dwangbuis bij voorkeur, maar alleen de weg via de politie en rechter zal TO helpen.
Nope
Als de wijkagent jou niet belt, dan bel je hem/haar toch zelf? Je wacht alleen maar op acties van anderen, wanneer neem je nu zelf eens de regie? Het is JOUW leven, niet dat van je ex of de wijkagent!
Ik heb een nieuw geheim telnr genomen, ik heb een nieuw mailadres, ik heb mijn pc opnieuw laten beveiligen, ik heb geen online accounts meer... En tóch lukt het hem om mijn gebruikersnaam nog altijd te achterhalen, om achter mijn geheime nummer te komen, om achter mijn belgedrag te komen.

Joost mag het weten.... (hij zei dat het een professionele hacker was. Tsja, dat blijkt dus...)
quote:isis72 schreef op 24 juni 2010 @ 15:27:

MarijeMarije, toen ik met mijn moeder onverrichter zaken naar huis ging na het politieburo, zou er contact worden opgenomen met me door de wijkagent. Nooit gebeurd.

Toevallig afgelopen week opnieuw gebeld met de politie. Wederom werd me toegezegd dat ik met spoed teruggebeld zou worden door de wijkagent. We zijn bijna een week verder nu: niets meer gehoord...

(ik had al weinig vertrouwen in de politie en.. dit helpt niet, zullen we maar zeggen...)Neem het heft in eigen handen! Als ze zeggen dat een wijkagent terug zal bellen met spoed en je hebt de dag daarna nog niks gehoord: weer bellen!!
quote:Nathaniel schreef op 24 juni 2010 @ 15:31:

[...]

Neem het heft in eigen handen! Als ze zeggen dat een wijkagent terug zal bellen met spoed en je hebt de dag daarna nog niks gehoord: weer bellen!!Desnoods via 112!
Nope
Ja gelijk Nummerzoveel, ik kan/moet terugbellen naar die wijkagent! In dat opzicht gedraag ik me dan als een verslagen hond en kruip weer in die slachtoffer rol. Gelijk!!

Ik ga vanavond gelijk weer bellen! Dank!
quote:isis72 schreef op 24 juni 2010 @ 15:32:

Ja gelijk Nummerzoveel, ik kan/moet terugbellen naar die wijkagent! In dat opzicht gedraag ik me dan als een verslagen hond en kruip weer in die slachtoffer rol. Gelijk!!

Ik ga vanavond gelijk weer bellen! Dank!En waarom niet nu?
Nope
[quote]Cateautje schreef op 24 juni 2010 @ 15:25:

Zorg er voor dat hij te maken krijgt met de acute dienst. ote]

En hoe moet ze dat (zonder gevaar) doen?
quote:isis72 schreef op 24 juni 2010 @ 15:30:

Ik heb een nieuw geheim telnr genomen, ik heb een nieuw mailadres, ik heb mijn pc opnieuw laten beveiligen, ik heb geen online accounts meer... En tóch lukt het hem om mijn gebruikersnaam nog altijd te achterhalen, om achter mijn geheime nummer te komen, om achter mijn belgedrag te komen.

Joost mag het weten.... (hij zei dat het een professionele hacker was. Tsja, dat blijkt dus...)Als hij dan toch je telefoonnummer heeft, bewaar dan alle gesprekken, smsjes en voicemails. Ik heb mijn ex wel eens zo kwaad gemaakt door steeds op te hangen als hij belde, dat hij mijn hele voicemail volgedreigt en gescholden heeft. Dat heb ik door een agente op band laten zetten, en toen had ik eindelijk iets aantoonbaars.

Eh...niet dat ik je aanraad om m pissig te maken, maar dat kwam toevallig zo uit in mijn geval. Heeft hij wel eens gedreigt op iets dat je kan laten horen of zien aan de politie?
Omdat ik nu op mijn werk zit...Maar... gelijk! Wederom. Ik ga nu bellen!

(goed zo, dit helpt me wel!) Dank allemaal!!!!
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 24 juni 2010 @ 15:30:

[...]

En hoe moet TO dat dan doen???? Wat had je in gedachten? Moet ze net zo zinken als hij?

Een RM komt er niet zomaar, dan moet er echt heeeeel wat gebeurd zijn. En ja, daar heb ik ervaring mee, helaas een uitgebreide.

Als dit de weg was, zouden meer mensen deze volgen. Het is wel duidelijk dat dit heerschap (kuch) geestelijke bijstand nodig heeft in de omgeving met een dwangbuis bij voorkeur, maar alleen de weg via de politie en rechter zal TO helpen.

Als ex voor de deur staat en TO belt de politie en verteld dat zij zich ernstige zorgen maakt om het welzijn van haar ex en of het mogelijk is om hem met een psychiater in contact te brengen omdat het nu toch wel erg ver gaat, dan komt er een acuut team.

Je moet de weg weten, dat is alles. Vaak voelt de dreiging zo groot, dat het het inzicht vertroebelt,daarom bewandelen maar weinig mensen deze weg.
quote:isis72 schreef op 24 juni 2010 @ 15:27:

(ik had al weinig vertrouwen in de politie en.. dit helpt niet, zullen we maar zeggen...)

Dan bel je nog een keer. En nog een keer. Elke dag, totdat ze terugbellen. Je wacht teveel af.

Heb je de school van je zoon al ingelicht, dat ze nooit je zoon zomaar mee mogen geven aan je man?
0900-8844. Bellen!
Je wilde me geen rad voor ogen draaien. Toch vind je keer op keer goede redenen om dat wel te doen.

Precies hetzelfde doe je met jezelf. Daarom verwacht ik dat je ook nu geen actie zal ondernemen om je situatie te veranderen en je kind te redden van deze geschifte psychopaat. Hoe hard je ook beweert dat je nu echt wel iets gaat doen. Dat deed je al die vorige keren namelijk ook al.
Ga in therapie!
Als je zelf de politie niet duidelijk maakt dat je de situatie ernstig neemt, dan kun je niet van hen verwachten dat zij het wel doen. De conclusie "het zal wel niet dringend zijn, anders had ze zelf al lang alweer gebeld" is snel getrokken).

En stel nu eens dat die hacker van je ex dit topic ook ontdekt, is dit topic dan echt de boodschap die jij aan je ex over wilt brengen?
quote:Cateautje schreef op 24 juni 2010 @ 15:34:

[...]

Als ex voor de deur staat en TO belt de politie en verteld dat zij zich ernstige zorgen maakt om het welzijn van haar ex en of het mogelijk is om hem met een psychiater in contact te brengen omdat het nu toch wel erg ver gaat, dan komt er een acuut team.

Je moet de weg weten, dat is alles. Vaak voelt de dreiging zo groot, dat het het inzicht vertroebelt,daarom bewandelen maar weinig mensen deze weg.

Nou, ik kan je vertellen dat ik voor een psychisch ziek persoon, ik weet niet hoe vaak de crisisdienst, politie, etc heb gebeld. Uiteindelijk is ze met een RM opgenomen, maar waren we wel een zelfmoordpoging of wat verder, gestalk naar mij toe, etc...En nee, ik ben nooit bang geweest voor haar, het was alleen zo frust dat er verdorie onderhand een hele wereld afgefikt moet zijn voor men in actie komt en dit soort mensen de juiste hulp biedt/ geeft.

(Iemand met een gebroken been laat je ook niet langs de weg liggen.)

Maar OT weer: goed zo! Maak die afspraak, zsm!
Nope
Kan je niet nu meteen bellen? Vanavond kan er weer iets tussenkomen, of de wijkagent is niet bereikbaar, of je angst neemt het over van je durf..

Nú durf je, onderneem dan ook nú actie.

En bel met Juridisch Loket, maak een afspraak zo snel mogelijk.

En regel rechtsbijstand, misschien weet iemand er meer over dat als je nog geen aangifte hebt gedaan dat de zaak dan wel behandeld kan worden? Dat het volgens hen dan niet 'al lopende' is? Anders meteen navragen bij JL.

Maak gebruik van de momenten dat je moed wél boven je angst staat.
quote:nummerzoveel schreef op 24 juni 2010 @ 15:37:

Als je zelf de politie niet duidelijk maakt dat je de situatie ernstig neemt, dan kun je niet van hen verwachten dat zij het wel doen. De conclusie "het zal wel niet dringend zijn, anders had ze zelf al lang alweer gebeld" is snel getrokken).

En stel nu eens dat die hacker van je ex dit topic ook ontdekt, is dit topic dan echt de boodschap die jij aan je ex over wilt brengen?

En dat wilde ik juist niet zeggen, omdat ik TO niet bang wilde maken.

Toch bellen TO!!!!
Nope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven