HELP, kikker in huis
vrijdag 25 juni 2010 om 03:41
HELP!!!!
ik werd net wakker van een geluid in mijn slaapkamer. heb even met de lamp aangezeten maar zag niks.
toen maar mijn zoon erbij gehaald (tuurlijk, manlief is er niet )
gelukkig bleef hij redelijk kalm, maar nu denk ik dat er dus een kikker in mijn slaapkamer zit!!!!!
en ik hou niet van kikkers!!!!!
wat moet ik doen?
is er toevallig iemand wakker, in de buurt van nijmegen... die ons kan redden??
ik werd net wakker van een geluid in mijn slaapkamer. heb even met de lamp aangezeten maar zag niks.
toen maar mijn zoon erbij gehaald (tuurlijk, manlief is er niet )
gelukkig bleef hij redelijk kalm, maar nu denk ik dat er dus een kikker in mijn slaapkamer zit!!!!!
en ik hou niet van kikkers!!!!!
wat moet ik doen?
is er toevallig iemand wakker, in de buurt van nijmegen... die ons kan redden??
vrijdag 25 juni 2010 om 03:44
vrijdag 25 juni 2010 om 04:11
Sorry hoor maar ga je hier echt andere mensen in alle vroegte voor uit hun bed trommelen? Wie zou er nu het bangste moeten zijn, die kikker voor jou of jij voor die kikker? Gewoon hup terug die slaapkamer in en dat beest even lokaliseren en vangen en anders leg je je matras op zoons kamer en gaat lekker slapen om hem vervolgens morgen over dag door iemand anders weg te laten halen.
vrijdag 25 juni 2010 om 04:19
eeh.... ik had er niet over nagedacht dat het al om half 5 licht wordt...
natuurlijk haal ik niemand in alle vroegte uit bed!!! ik heb fantastische buren, maar dat doe ik echt niet hoor!
maar ik durf het zelf ook niet.... ben als de dood voor die beesten! en ja, ik weet dat ik veeeeel groter ben, dat ze veeeel banger voor mij zijn.. maar het helpt niet, helaas
ik blijf lekker op de bank liggen....
natuurlijk haal ik niemand in alle vroegte uit bed!!! ik heb fantastische buren, maar dat doe ik echt niet hoor!
maar ik durf het zelf ook niet.... ben als de dood voor die beesten! en ja, ik weet dat ik veeeeel groter ben, dat ze veeeel banger voor mij zijn.. maar het helpt niet, helaas
ik blijf lekker op de bank liggen....

vrijdag 25 juni 2010 om 08:23
nee helaas.... heb net met m'n zoon de kamer op z'n kop gezet maar, natuurlijk, niks gevonden...
begin nu ook aan mezelf te twijfelen maar ik hoorde echt wat en dacht toch echt een kikker te zien. hoe kom ik er nu achter wat er zat en of het er nog zit? hoe komt een kikker in hemelsnaam binnen....?
gelukkig heb ik al een prins, maar die komt pas morgen thuis
widajo
begin nu ook aan mezelf te twijfelen maar ik hoorde echt wat en dacht toch echt een kikker te zien. hoe kom ik er nu achter wat er zat en of het er nog zit? hoe komt een kikker in hemelsnaam binnen....?
gelukkig heb ik al een prins, maar die komt pas morgen thuis
widajo

vrijdag 25 juni 2010 om 08:27
vrijdag 25 juni 2010 om 08:34
Als het een pad is past hij misschien ook wel in een glas. Doet mij denken aan mijn dochter laatst. Was met een balletje aan het overrollen met mijn broer en de bal verdween in de gang. Dochter er achter aan en zet het op een gillen komt in paniek de kamer in en had blijkbaar een eng beest gezien. Mijn vader en broer hebben de hele gang uitgekamt maar niets gevonden. Tja en toch is ze ergens van geschrokken! Had je je raam open? kan het dan zijn dat je een kikker in de tuin hoorde?
Erger u niet, verwonder u slechts!
vrijdag 25 juni 2010 om 08:47
Ik zou er geen buren bijhalen, da's niet zo stoer. Bij daglicht nog maar even goed kijken of je iets ziet. Ik zou het ook niet leuk vinden, maar zo groot en eng is een kikker nou ook weer niet. Het is geen ratelslang ofzo
Als je dan toch alle meubels aan de kant schuift om de kikker te zoeken, kun je misschien gelijk even uitgebreid zuigen en dweilen, sla je twee vliegen in een klap
Als je dan toch alle meubels aan de kant schuift om de kikker te zoeken, kun je misschien gelijk even uitgebreid zuigen en dweilen, sla je twee vliegen in een klap
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
vrijdag 25 juni 2010 om 09:01
mijn zoon is de dappere op het moment...
en bedankt, ik wil zo nog onder de douche.....
baksteen was ook niet mijn idee, kan toch niet zo goed mikken.
die emmer is een goed idee, maar het idee alleen al dat ik dan dicht in de buurt moet komen. zoon en ik waren gewapend met emmer, teiltje en bezem op jacht.
ik hem m trouwens niet horen kwaken hoor. hoorde steeds een zacht geluid, alsof er iets viel. later dacht ik dat ik een kikker zag zitten. en dat geluid kan wel bij een kiker passen, hij zal misschien geprobeerd hebben ergens op te springen en viel er dan steeds af...
en als het geen kikker was, wat is het dan wel geweest????
en bedankt, ik wil zo nog onder de douche.....
baksteen was ook niet mijn idee, kan toch niet zo goed mikken.
die emmer is een goed idee, maar het idee alleen al dat ik dan dicht in de buurt moet komen. zoon en ik waren gewapend met emmer, teiltje en bezem op jacht.
ik hem m trouwens niet horen kwaken hoor. hoorde steeds een zacht geluid, alsof er iets viel. later dacht ik dat ik een kikker zag zitten. en dat geluid kan wel bij een kiker passen, hij zal misschien geprobeerd hebben ergens op te springen en viel er dan steeds af...
en als het geen kikker was, wat is het dan wel geweest????
vrijdag 25 juni 2010 om 09:06
Ik heb regelmatig kikkers en padden in huis... het favoriete speelgoed van 1 van mijn katten.......
Het heeft een paar maanden geduurd, maar inmiddels durf ik ze gewoon op te pakken en buiten te zetten...
Het verbaast me wel steeds weer wat een enorme kracht er in de achterpoten van met name de kikkers zit.......
Succes er mee!
Het heeft een paar maanden geduurd, maar inmiddels durf ik ze gewoon op te pakken en buiten te zetten...
Het verbaast me wel steeds weer wat een enorme kracht er in de achterpoten van met name de kikkers zit.......
Succes er mee!
vrijdag 25 juni 2010 om 09:09
vrijdag 25 juni 2010 om 09:18
vrijdag 25 juni 2010 om 09:31
Tja, mijn kat heeft er nog nooit eentje gebeten.... Ze vindt het fantastisch
Om er naast te gaan zitten, zachtjes een tik op te geven met haar poot (zonder nagels) en er dan achteraan te huppelen.... Als de kikker rustig zit, begint ze weer opnieuw... Op deze manier jaagt ze ze de tuin door en dus regelmatig door de schuifdeuren naar binnen....
Padden vindt ze nog leuker, want die gillen lekker hard
Om er naast te gaan zitten, zachtjes een tik op te geven met haar poot (zonder nagels) en er dan achteraan te huppelen.... Als de kikker rustig zit, begint ze weer opnieuw... Op deze manier jaagt ze ze de tuin door en dus regelmatig door de schuifdeuren naar binnen....
Padden vindt ze nog leuker, want die gillen lekker hard
vrijdag 25 juni 2010 om 09:32
Hier ook ooit een kikker in huis gehad. Ook man was hier van huis alleen mijn neefje van net 4 was er.
Ik (vreselijk bang voor kikkers) heb aan mijn neefje gevraagt of hij kikkers leuk vond. Hij een vliegenmepper pakken en iedere keer naar die kikker slaan, nier echt hard.
Wel weet ik vanaf toen dat kikkers kunnen gillen
Ik (vreselijk bang voor kikkers) heb aan mijn neefje gevraagt of hij kikkers leuk vond. Hij een vliegenmepper pakken en iedere keer naar die kikker slaan, nier echt hard.
Wel weet ik vanaf toen dat kikkers kunnen gillen