Mode & Beauty alle pijlers

Legging onder jurk, waarom?

26-06-2010 09:35 521 berichten
Het is prachtig weer en je ziet vrouwen in de leukste jurkjes.

Maar in veel gevallen met een legging er onder.

Waarom? Voor de temperatuur kan het niet zijn. Het is warm.

Maar waarom dan?

Iedere jurk ziet er beter uit zonder legging er onder.

Leg het me uit. Wat mis ik?

Wel, geen legging

Totaal aantal stemmen: 241

Nee, een jurk is altijd leuker zonder legging (46%)
Een jurk zonder leggen? Veel te sletterig. (4%)
Het hoort gewoon zo, iedereen draagt het. (3%)
Het moest van de mevrouw die het me verkocht. (3%)
Zo stond het op het plaatje in de Wehkamp, dus zo moet je he (4%)
Anders... (39%)
Alle reacties Link kopieren
tegen het schuren van de bovenbenen.....
Gefrustreerde dames die hun benen niet bloot durven te geven vanwege overgewicht, putten in dijen, of wat dan ook voor drempels in hun hoofd.
Ha dat vroeg ik me ook al af. Een legging is leuk als het nog fris is, maar nu kun je toch prima alleen een jurkje aan? Lijkt me nu veel te warm, en je ergens beginnen met het kweken van een kleurtje op je benen.

Denk dat het te maken heeft met je verschuilen achter? Een legging camoufleert.
Leggings kunnen heel functioneel zijn als je drie jaar oud bent, als je met een zware griep en koortsrillingen in bed ligt of om te dragen onder een motorpak. En verder als... eh....
Ik snap het ook niet!!!

Vind het ook erg lelijk staan.

In de wintermaanden kan ik het snappen, maar nu met dit weer een legging????? Nee dat kan niet..
Om putjes en witte melkflessen te verbergen? Ik snap het niet.
Wuilesman meldt dat een legging handig is voor een blinde roofovervaller om zijn gezicht mee te bedekken omdat die toch niet kan zien (?) of om jezelf op te knopen.
Een legging onder een jurk of rokje kan wat mij betreft nooit als je ouder bent dan een jaar of zes.
Haha, ik ben dus zo'n vrouw. Ik vind het niet raar staan, niet raarder dan wanneer ik hem uit laat en mijn erge spataderen te zien zijn...

Als mijn benen straks bruin zijn, laat ik hem dus uit.

Maar naar mijn werk, winkel etc. heb ik dus wel een legging...Kom maar op met het commentaar.
Ik draag ze omdat ik mijn benen echt te lelijk voor woorden vind en toch een jurkje of rokje aan wil.

Echt, geloof me, je wil liever een legging zien dan mijn benen.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ik beken.

Ik draag ze ook.

Tegen het plakken en schuren van mijn best forse bovenbenen, zonder legging liggen ze na een uur open.

Dat is mijn excuus reden, is het goedgekeurd?

Ik heb hele leuke, korte natuurlijk en nee, géén witte! Nooit.
Goh, ik heb wél een witte...hele leuke, met knoopjes aan de zijkant! Die draag ik dan bij een zwart-witte rok en wit of zwart shirtje.
Geen plakbenen en het staat gewoon leuk, onder een tuniek of een tuniekachtig jurkje.

Niet onder een mooie jurk natuurlijk, gewoon casual.
quote:Nammma schreef op 26 juni 2010 @ 09:44:

Haha, ik ben dus zo'n vrouw. Ik vind het niet raar staan, niet raarder dan wanneer ik hem uit laat en mijn erge spataderen te zien zijn...

Als mijn benen straks bruin zijn, laat ik hem dus uit.

Maar naar mijn werk, winkel etc. heb ik dus wel een legging...Kom maar op met het commentaar.Hoe worden die benen bruin als je een legging aan hebt dan?
Hmm ik draag graag een legging eronder als ik een eind moet fietsen.
Ik zou willen dat ik geen legging aan zou hoeven! Maar inderdaad, tegen het schuren van de bovenbenen.

Het liefst draag ik wel een korte, zo'n wielrennersbroekje, die zie je dan niet.

Maar bij wat kortere jurkjes (zoals vandaag) toch een legging tot over m'n knieën.
Ik draag ook een legging omdat ik me schaam me voor benen. Ik draag ze onder een rokje want een jurkje draag ik eigenlijk niet. Eigenlijk heb ik niks te schamen hoor ik altijd maar ja voor me eigen gevoel doe ik het wel zal ik maar zeggen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik draag inderdaad ook een legging onder een kortere jurk als ik een eind moet fietsen. Aangezien ik een voorzitje met kind op mijn fiets heb, fiets ik al zo lekker charmant wijdbeens. Als dan ook iedereen tegen Die Unterhose aan zit te gaffelen, voel ik me niet heul woest aantrekkelijk meer. Dus vandaar op zo'n moment een legging. Die overigens ook weer uitgaat op de plaats van bestemming.
omdat ik 36 weken zwanger ben en het zonder legging nu geen gezicht is
Puck
quote:misschicken schreef op 26 juni 2010 @ 09:38:

Gefrustreerde dames die hun benen niet bloot durven te geven vanwege overgewicht, putten in dijen, of wat dan ook voor drempels in hun hoofd.Ik ben niet gefrustreerd hoor, maar ik vind het gewoon geen mooi gezicht, die blauwe spataderen en die wil andere mensen besparen...
quote:misschicken schreef op 26 juni 2010 @ 09:47:

[...]

Hoe worden die benen bruin als je een legging aan hebt dan? Beter lezen: Op mijn werk, naar de winkel draag ik ze. Zodra ik thuis in de tuin zit, is hij uit hoor. Als ik werk of winkel zien mijn benen toch geen zon...
dat als je zit dat niemand in je kruis kijkt... dat je niet blijft plakken aan de stoel..
Ik vind het eigenlijk wel leuk staan. Inderdaad onder een simpel casual jurkje.

Daarnaast vind ik het prettiger zitten. Ik loop nogal wat rond, en op een gegeven moment gaat dat dan irriteren tussen m'n bovenbenen.

Zodadelijk ga ik zwemmen dus loop ik niet veel rond, dan doe ik 'm niet aan...
Ik ben erg onzeker over mijn benen en wil dus alleen een rokje aan met een legging eronder. Maar wel die panty-achtige, niet die dikke.
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven