Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
@Cooper, ik lees net jouw berichtje nog. Wat ongelooflijk k*t!!!!!!! Er zijn gewoon geen woorden voor! Sterkte...
Cooper, wat is er gebeurd? Heel veel sterkte meid

LittleGreen, mijn baarmoeder ligt ook achterover gekanteld. Ik begin nu een heeeel klein buikje te krijgen, maar zijn volgens mij allemaal darmen

Maliboo, het is heel normaal dat je klachten wisselen. Heb ik ook, nu af en toe nog steeds misselijk, moeheid blijft nog helaas. Je gaat vast een hele mooie echo hebben volgende week!

Streepjescode, je kunt je gewoon aanmelden voor de Hyves, hij is helemaal besloten dus je vrienden kunnen niets zien. En jij bent ook al de 12 weken voorbij, fijn gevoel he?! Maar ik blijf stiekem toch ook wel een beetje onzeker.

Wij zijn nog niet echt spulletjes aan het verzamelen. Hebben al wel een paar rompertjes gekregen, echt leuk! Volgende week moet ik echt zwangerschapsbh's gaan kopen. Ik kan mijn eigen bescheiden bhtjes niet meer aan, die borsten blijven maar groeien!!
Gister dan toch een baby aankoop gedaan haha. Was online kleding aan het shoppen voor man en zoonlief. Niek vindt het altijd erg gezellig om bij mama op schoot kleren uit te kiezen haha.

Maar toen we klaar waren voor hem moesten we ook voor de baby kleren kopen. Eerst koos hij de meest afgrijselijke zuurstokroze pakjes uit en een badjas waarin hij omgetoverd zou worden tot teigertje (al wilde niek hem volgens mij ook best wel voor zichzelf hihi).

Uiteindelijk een goede compromis kunnen sluiten over een vrij neutraal boxpakje. Voelde wel heel leuk dus ik ben bang dat ik me niet heel lang meer ga beheersen haha.
@Cooper, tjee, inderdaad, wat is er gebeurd? Je had nergens last van toch, van tevoren? Sterkte!!!
Ik zit lekker hier in limburg in de camper terwijl mijn zoontje in de tent slaapt. Zucht, wat een heerlijke rust!

Mijn buik begint nu heel snel dikker te worden en hoewel ik de meeste broeken nog aan kan, die zaten eerst gewoon heel wijd en nu strak, heb ik veel te korte shirts. Gelukkig heb ik best een hoop t-shirts en topjes gekocht bij mijn 1e zwangerschap dus ik heb voldoende keus! Wat voel ik me verwend en luxe.

Cooper: wat erg! Hoe dat zo? Je ging voor de echo en er was niets te zien? Sterkte meid!

Rituals en Jammie: van harte met jullie echo's! Geweldig mooi he!

Ben even vergeten wie de nekplooimeting had maar voor jou ook gefeliciteerd met de goede uitslag!

Ik houd het kort, we gaan straks naar een pannenkoekenboerderij toe en we genieten even heel erg van een vakantie met 1 kindje. Wat zal het volgend jaar anders zijn! We zijn nu met schoonouders en zwager en Moijotolise, dus volgend jaar drie kindjes ipv 1. Iedereen probeert het zich voor te stellen maar het is ongelooflijk! Mijn schoonzusje is 1 week eerder uitgerekend en schrijft hier dus ook mee, volgens mij spel ik haar nick weer net verkeerd, hahaha
afgelopen dinsdag was er op de echo niks meer te zien. Geen twee kloppende hartjes, niks. wat hele kleine stipjes, dat was het dan. Ik vermoed zelf dat ze met 8 weken gestopt zijn met groeien, de echo was met 9 weken.

Ik wacht nu af tot de natuur zijn werk doet en als dat niet gebeurt dan zal er een curretage plaatsvinden over 2 weken.

Tis zo kut! Na 2 jaar eindelijk zwanger en dan dit er ook nog bij. We waren zo blij: 2 kadootjes en dan van het ene op het andere moment dit bericht....

En ook: weer terug die MM in. we waren er zo klaar mee.

@Astrid: tjonge ik kan me nu pas echt goed voorstellen hoe je je voelt. En je verhaal over de curretage stelt me erg gerust.
Jeetje wat een schok. Had je al een voorgevoel? Omdat je aangeeft dat je zelf denkt dat ze met 8 weken gestopt zijn....

Ik heb er verder geen woorden voor.....
@ Cooper: Wat een verschikkelijk nieuws! Heel veel sterkte met het verwerken ervan......
Ondanks het slechte nieuws van Cooper wil ik toch ook even reageren op de rest. Begrijp me goed hoor, niet dat dat van Cooper niets toe doet, integendeel...

@ Rituals_addict: Ik heb ook al aardig wat dignetjes gekocht. Onder andere gekocht in Ierland en Schotland. Maar verder probeer ik me nog even in te houden.

@ Mamamuis: Wat vervelend dat het zover voor je heeft moeten komen.

Lief dat je zoontje aan het verzamelen is voor de baby!

@ Mickey79: We hebben het al aan wat familie/vrienden verteld. Maar de rest krijgt het de komende tijd ook zo langzaam aan te horen. Dinsdag zit mijn vakantie er weer op, dan ga ik het op mijn werk vertellen.

@ Mirre102: Ja, ook al de 12 weken voorbij, morgen is het alweer 12 weken. Maar ik voel me af en toe ook behoorlijk onzeker hoor. Zeker als dan mijn buik weer rommelt, en dan juist weer niet.

Ik heb een babysite aangemaakt, hierop kan ik dan de ontwikkelingen neerzetten en wat foto's enzo. Ik houd daar een dagboek bij en men kan berichtjes plaatsen in het gastenboek. We hebben er nog niet over gemaild naar de familie/vrienden, dat gaan we van de week doen waarschijnlijk.

Als de echo morgen meezit (en ze dus wat kunnen zien ondanks mijn extra laagje), hebben we gelijk 6 foto's erbij om op de site te zetten.

En nog bedankt voor de Hyves-uitleg, zal er zeer binnenkort naar kijken.
@Cooper, het is giga k*t, kan me (helaas) ook helemaal in jou verplaatsen. Ben blij dat mijn verhaal over de curretage je een beetje heeft kunnen geruststellen. Sterker nog, mocht me dit nog eens overkomen, dan kies ik er denk ik veel eerder voor!

Ook ik was eigenlijk helemaal klaar met de MMM, maar deze zwangerschap heeft er toch voor gezorgd dat er weer nieuwe hoop is! Daar kan ik weer nieuwe kracht uit putten om verder te gaan.

Sterkte!!!! Neem de tijd voor jezelf.

Mocht je trouwens behoefte hebben om verder te kletsen: wie o wie is er nu bezig met iui? Is ook een heel fijn topic (is alleen niet van Viva, maar van het "bekende" tv-programma Babyboom).
@Streepjescode: Lief dat je aan me denkt, maar jullie wereld op de roze wolk moet gewoon lekker door blijven draaien.

@iedereen: bedankt voor jullie lieve reacties. Dat doet me echt goed.

@Mamamuis: achteraf had ik al een week lang minder/geen pijn meer in mijn borsten.

@Astrid: Er is absoluut hoop dat het nog een keer gaat lukken. De dooddoener "je weet iig dat je zwanger kan worden" is toch wel een geruststelling. ik zal zeker de tijd nemen, het duurt sowieso weer even voordat mijn cyclus etc. weer normaal is.
Ik heb vandaag een doppler (schrijf je dat zo? haha) besteld. Werd helemaal gek van die onzekerheid steeds. Dus als het goed is wordt hij over een paar dagen geleverd en kan ik elke dag even lekker luisteren. Misschien ook wel omdat ik het lastiger vind om helemaal met deze zwangerschap bezig te zijn. Bij Niek had ik daar natuurlijk veel meer tijd en aandacht voor en daar voel ik me nu soms wel schuldig over.

Ik zal jullie laten weten hoe het is.....
.
Ik heb het ook heel erg warm....pffff. Vooral om 's avonds in slaap te komen vind ik lastig.

Wat heerlijk dat de 12-weken grens al voor steeds meer voorbijgegaan wordt. Ik moet nog 2 weken wachten haha.

Zijn hier al wel plannen aan het maken om boven te gaan verbouwen. Nu hebben we 2 heeeele grote kamers maar 1 kamer gaat dus gesplitst worden voor Niek en de beeb. En er moet verwarming aangelegd worden omdat deze beeb in de winter geboren gaat worden. Toen Niek in september geboren werd was het nog warm genoeg en daarna was een extra deken voldoende.....

Ik ga ook maar proberen een beetje actief te worden....tot straks
JOEHOE!!! alle zorgen voor niets: ik heb zojuist een vrolijk bewegend kindje zien zwemmen in mijn buik!!! Het hartje klopte heel goed, dat vond ik nog het mooiste geluid! Verder leek alles erop en eraan! Ik was ietsje verder dan ik dacht, dus ik zit nu meteen op 11,0 weken! Ik ben superblij!

dat was een beetje een egopost, ben nu ook op mijn werk dus kan het niet veel langer maken. Ik ga het vanmiddag mijn baas vertellen en kom vanavond weer even langs om ook op jullie verhalen te reageren!

groetjes van een heel opgeluchte en blije mama!
Wat mooi, die goede echo's!!!

Ik ben net terug van de pretecho, zag er allemaal prima uit. Hebben de kleine zien drinken van het vruchtwater, maagje was gevuld. Verder weinig actie, lag lekker te relaxen en was lastig wakker te krijgen. Beentjes over elkaar, duimpje in het mondje, zo lief!

Hartslag gehoord, was 146 slagen en dus prima.

We hebben er 3 foto's en een mooie dvd bij!

Vandaag trouwens precies 13 weken.
Oh wat leuk streepjescode. Ik wil dat misschien ook maar omdat mijn ik te zwaar ben krijg ik vaak niet zulke mooie echo's. Dus dan ben ik bang voor de teleurstelling en dan vind ik het zonde van het geld.....

@teepje....super een goede echo. Nu lekker gaan genieten
Ik ben veel te zwaar hoor Mamamuis, de kwaliteit viel erg mee!

Ze zei nog dat de placenta naar achteren aan het gaan is (ik wist niet dat die verschuift?) en ik daardoor waarschijnlijk bij 16/17 de kleine al zou kunnen voelen.
Dat is wel heel erg leuk. Ik hoop ook dat de placenta bij mij achter komt te liggen.

Ik kreeg dat de eerste keer al te horen dat een echo niet zo mooi werd maar toen was ik nog een paar kilo lichter. Bij deze zwangerschap probeer ik zo min mogelijk aan te komen. Tot nu toe staat de teller gelukkig nog op 0 kg!!!

Merk wel dat het lastiger is om leuke zwangerschapskleding te vinden.
Ik loop bij een diëtiste en tot onze verbazing was er afgelopen week zelfs 2,4 kg af (in drie weken tijd). We gaan proberen om niet teveel aan te komen. Hoop dat het lukt. Ik wil niet teveel afvallen, dat is ook niet goed. Maar zoals het nu ging, kan het geen kwaad zei ze.

Ik draag zelf al vaak tuniek achtige jurkjes die onder de borsten wat wijder vallen. Volgens mij kan ik die voorlopig nog wel gebruiken. Ik heb ze bij de wehkamp gekocht, anders moet je daar eens kijken?
Ja dat kan ik wel eens doen. Bij Niek ben ik in totaal 12 kg aangekomen en na de bevalling was er 14 kg vanaf haha. Dus daar teken ik dit keer weer voor. Ach, ik hoef niet per se slank te zijn, alleen nu merk ik dat ik er (door anderen) weer meer mee bezig ben.

Ik koop vooral bij Bonprix. Heel goedkoop en leuke kleding, ook in grote maten.
Dat is toch netjes, hoe het bij Niek gegaan is!

Daar heb ik inderdaad ook wel eens wat gekocht. Ik zag dat ze daar ook zwangerschapskleding voor grote maten verkopen. Misschien dat ik daar nog een broek ga kopen. Ik heb al van die vergroters die je tussen knoop en knoopsgat kan doen (zodat je langer met gewone broek/rok kan doen).
Ja dat kan ook....ik ben nu lekker thuis dus ik loop in niet-charmante korte broeken haha.

Voordeel bij Bonprix vind ik dat de prijzen voor alle maten gelijk zijn. Ik vind het zo belachelijk dat je bij sommige webshops ineens 10 euro meer betaald als je een maat groter hebt.
Je hebt gelijk ook! Ik loop nu in een rokje met legging. Ook niet echt charmant waarschijnlijk. Hihi!

En dat is inderdaad fijn, dat grotere maten niet gelijk veel duurder zijn. Is gelukkig bij de wehkamp ook zo.
Hoi hallo,

Ik ben weer een beetje aan het opknappen van de keelontsteking, ben iig weer koortsvrij;-) .Voel me bij vlagen wel misselijk en heb nog gevoelige borsten maar ben bijna 11 weken dus heb het vermoeden dat het nu wel snel minder gaat worden, was met Liam wel zo. Mijn energieniveau is trouwens tot het vriespunt gedaald. liefst lig ik de hele dag voor pampus op de bank. Dit warme weer werkt overigens niet mee natuurlijk .

Mamamuis en streepjescode, goed om te lezen dat ik niet de enige ben die met overgewicht deze zwangerschap in ga. Lijkt erop dat ik nu al uit mijn broeken groei. Ik ga die tip van de wehkamp zeker even opvolgen want kan wel wat comfortabel zittende kleding gebruiken!

Streepjescode, grappig dat je nu al een pretecho hebt gemaakt. ben je vaker van plan dat te doen tijdens de zwangerschap?

Cooper, wat vreselijk voor je! Ben zelf van deze tweede ook via IUI zwanger geworden en kan me helemaal voorstellen dat dit zo vreselijk frusterend moet zijn. Sterkte de komende tijd met het verwerken van dit verlies!

Goed, ik duik weer mijn bed in, maar heb er vertrouwen nu echt actief mee te kunnen schrijven!

Liefs

Jet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven