Januari 2011

30-04-2010 19:13 2484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik getest, ik ben zwanger! :-) In januari 2009 gestopt met de pil en een hele onregelmatige cyclus. Ik ben zo blij! Hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Volgens mijn eigen berekening zou het in januari de bevaldatum zijn, vandaar dat ik dit topic open. Volgens mij was 'januari 2011' er nog niet, als het wel zo is, sorry dat ik deze aanmaak.

Jeetje, volgende week maar eens langs de huisarts enz.

Groetjes,

Streepjescode

Het is gelukt om de tabel toe te voegen! Als jullie de gegevens voor erin onderaan in jullie bericht dikgedrukt neer willen zetten, kan ik het gemakkelijker vinden en in de tabel plakken.

Je kan iets dikgedrukt typen door op het B-teken te klikken bij het schrijven van een nieuw bericht en tussen die ][ je bericht te typen, dus ....]typen[.....

Ik hoop dat het lukt!

NaamLftKindjeDatumProvOverigNollekex1exxSam

01-09-2010 14:20 uurMirre102291e30-12xZoon

04-12-2010Zoplotseling301e31-12xj/m is bekendStreepjescode301e3-1ZHDochter

25-12-2010 18:31 uurSofiaLaLa301e7-1ZHj/m is verrassing

verlof m.i.v. 29-11

zwangerschapsyoga

gestart 25-8Little Green281e9-1GRverlof m.i.v. 10-12Sinojo373e11-1NBverlof m.i.v. 1-12Mojitolise291e13-1UTverlof m.i.v. 15-12

zwangerschapsgym

start 23-10Mickey79311e15-1NBverlof m.i.v. 20-12,

zwangerschapsyoga

gestart 8-9Rituals_addict261e15-1NHxHelena281e15-1NHschildklierafwijking,

j/m is verrassingTeepje291e17-1ZHverlof m.i.v. 17-12

zwangerschapsgym

start 25-10Lichtelijk271e20-1DRzwangerschapsyoga

al gestartFloortje_7302e22-1OVzoon (08-02-2009)

verlof m.i.v. 11-12Mamamuis302e25-1DRxMoontje86242e26-1DRxMaliboo241e29-1UTverlof m.i.v. 27-12

zwangerschapscursus

start 4-10
Maliboo: heerlijk dat alles goed was en je nu lekker loopt te stralen!! Geniet ze! Deze keer gaat alles goed!

Rituals:"fijne baas heb je! Er zijn zulke horken bij, gelukkig reageert die van jou positief en kun je op je werk lekker zwanger zijn.

Mamamuis: geniet ze van het geluid!

Ik heb er zelf geen, vertrouw er op dat het gewoon goed zit daarbinnen. En met een week of wat voel ik hem/ haar vanzelf wel.

Heb de vorige zwangerschap ook niet getwijfeld, zwanger worden was het probleem, zwanger blijven niet. Ik ben gerust want ik voel me constant zwanger.

Wij hebben 21-7 weer een afspraak bij de VK en 14-9 de 20 weken echo.
.
Ik ben helemaal blij met jullie mee, maliboo en sofialala! Het is toch zo mooi allemaal! Onze echo-foto hangt nu prominent in onze woonkamer, en ik kijk er heel veel naar! Ik heb nu ook gewoon vertrouwen in mijn lijf. Ik heb het met eigen ogen gezien, en ik zie geen reden om nu nog te twijfelen. Ik kijk gewoon uit naar de komst van het kindje! Het helpt trouwens wel mee dat ik het aan iedereen heb verteld, dat maakt het ook wel heel echt!
Hoi meiden!

Ben ik ook weer even, zal op jullie berichtjes reageren. Zelf heb ik niet zo heel veel nieuws, behalve dat ik merk dat mijn stoelgang behoorlijk rommelt af en toe, maar ja, ook dat bijkt er bij te horen.

Ook nog steeds af en toe dat zeurderige gevoel in mijn buik, waarschijnlijk zal dat het groeien en verplaatsen van alles zijn. Ik probeer me er niet al te druk om te maken. Hoewel dat soms best lastig kan zijn.

Gisteren heb ik het op mijn werk verteld, allemaal leuke reacties. Alleen mijn leidinggevende had ook wel zoiets van: 'hoe ga ik dit nou oplossen'. Maar ja, dat zien we dan wel weer.

@ Jetje72, Maliboo en Mirre102: Ik denk dat ik wel vaker een pretecho wil gaan laten maken. Mijn ouders en zus wonen aan de andere kant van het land, dus het zou wel leuk zijn als zij ook een keertje kunnen kijken. Afgelopen maandag was misschien wel vroeg, maar ik was erg benieuwd naar die kleine en mijn schoonmoeder is voor het eerst meegegaan. Zo mooi om te zien (ik kijk het filmpje vaak terug, heb hem gelijk op mijn telefoon gezet)!

@ Mirre102: Wat vervelend dat je je nog zo moe voelt. Ik merk wel dat ik steeds weer wat meer energie ga krijgen. Ik hoef in ieder geval niet meer te gaan slapen in de auto tijdens mijn werkpauze.

@ Cooper: Ik hoop dat je je snel bij april 2011 kan voegen! Heel erg veel succes!

@ Teepje: Leuk dat je je buikje al voelt komen! Ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan aangezien ik nogal wat spekkies van mijzelf heb. Ik heb wel al twee leuke buikbanden, dus ik kan het in ieder geval aan de buitenwereld gaan laten zien.

@ Mickey79: Geniet ervan vandaag!

@ Maliboo en SofiaLaLa: Gefeliciteerd met de goede echo's! Geniet van dit heerlijke gevoel!

@ Mamamuis: Wat leuk dat er al heel gesprekken plaats vinden tussen grote broer en zijn broertje/zusje. Een vriendin van me (nu 32 weken) heeft ook een doppler gekocht, ik kan hem van haar lenen om te kijken of het lukt thuis ook wat te horen.

@ Rituals_Addict: Mooi dat je fijne reacties op je werk hebt gekregen.

@ Teepje: Dat heb ik met het filmpje van afgelopen maandag. Zo fijn om dat terug te kunnen kijken (vooral het drinken is zo mooi). Voor mij maakt het het inderdaad ook echt dat we het aan (bijna) iedereen hebben verteld. Zaterdag nog aan een paar goede vrienden, dan weten de meesten het. We sturen de verdere familie/bekenden een mailtje met de baby-website. Het lijkt wel of de onzekerheid afneemt nu een hoop mensen het weten.

@ Zoplotseling: Welkom! Ik zal je gegevens toevoegen aan de tabel.
Jaaaa!! Alles was goed!! Zojuist de echo gehad.

Hij/zij was zeer beweeglijk. Lag heerlijk relaxed met gekruiste enkeltjes en opgetrokken knietjes te zwaaien.

5,92 cm, zou 12 weken en een dag zijn, maar de verloskundige houdt voorlopig de eerdere berekening van 11 weken en 5 dagen aan (blijft dus 15 januari).

En nu met een gerust hart naar Werchter!
Hier even een ego-dagje.

Ben zo moe en lusteloos dat ik er zelf gewoon sjaggie van word. Ik wil van alles maar word al moe bij de gedachte om op te moeten staan.

Moet al dagen boodschappen doen en gister heeft manlief maar chinees meegenomen omdat ik dus wéér niks had gedaan....pfff. Hij vindt het allemaal prima en is een schat maar het frustreerd mijzelf gewoon enorm.

Mijn moeder heeft al aangeboden om te helpen in huis (heerlijk zo'n mams die naast je woont) maar dat vind ik gewoon genant. Ze is zelf al druk genoeg en ik wil toch een kind....moeten anderen dan maar harder gaan werken voor mij?!

Sorry voel me vandaag gewoon even ziek, zwak, misselijk en vooral lui.....sorry.

Verder vind ik het allemaal heel leuk (zwanger zijn is gewoon niet zo mijn ding).....
Hier ook een mooie echo,met een hele actieve baby! ik zit lekker op m'n roze wolk.baby is vandaag 10 weken en 6 dagen.lengte 3,89 cm.

ben zo blij en opgelucht!
Ook ff ego-post (het is vroeg en warm, dat is slecht voor mijn sociale vaardigheden, haha)

Heb mijn baas op de hoogste gesteld en die reageerde heel positief, was echt bang dat hij het alleen maar lastig zou vinden maar hij vond het heel leuk! Dat is dus een pak van mijn hart. Mijn buikje begint nu toch echt een beetje te komen; rokjes of broeken die strak om de buik zitten kunnen nu echt niet meer aan! Voor de rest voel ik me nog steeds best wel misselijk, ik had gehoopt dat het nu (ben 13 weken) al zo'n beetje over zou zijn maar ik moet blijkbaar nog een beetje geduld hebben.

Maandag naar de vk om voor het eerst het hartje te horen, heb er echt zin in!
Bedankt allemaal!

@ Rituals addict: ja ongepland zwanger worden is écht de schrik van je leven krijgen! Gelukkig zijn er dan die zwangerschapshormonen die ervoor zorgen dat je je al heel snel een moedertje gaat voelen

@ Teepje: ik wist bij vijf en een halve week al dat ik zwanger was, en was ook al die tijd al met jullie mee aan het lezen. Maar omdat ik het zo spannend vond, heb ik pas later besloten mij bij jullie aan te willen sluiten.

@ Streepjescode: bedankt voor het toevoegen aan de tabel.

Bij mij hakt het warme weer er ook aardig in. Na het avondeten ben ik zo kapot dat ik het liefst dan meteen naar mijn bedje ga… Verder las ik bij een aantal van jullie over knellende kleding. Mijn ‘strakke’ spijkerbroeken pas ik nu al bijna drie weken niet meer. De eerste week van die drie weken kon ik het nog rekken door een elastiek door het knoopsgat te halen en deze te verbinden met de knoop. Maar nu gaat ook mijn rits niet meer dicht, dus is het echte einde oefening voor de strakke broeken. Overigens zijn het alleen mijn darmen nog maar hoor. Want ik ben zaterdag 14 weken, dus enorm veel kind zal er nog wel niet zitten.

Ik zeg: lekker zwemmen vandaag!!!
Wat een stilte hier. Zit iedereen in een bak met ijsblokjes?

Mijn strategie voor vandaag is doodstil op de bank zitten. Zo min mogelijk bewegen en nog steeds voel ik stroompjes van mijn voorhoofd aflopen pffff.

Een lichtpuntje....vanaf morgen is het beter. Volgens Piet is het volgende week 10 graden koeler!!!! Normaal vind ik Piet irritant maar nu vind ik hem super. hihi
dag ladies,

wat een hitte! ik ben net uit mijn werk gekomen om het voetbal te kijken, maar ik ben echt compleet oververhit geraakt van mijn fietstochtje door de stad van 30 minuten.... zit nu al een kwartier met mijn voeten in een bak met koud water en dat helpt wel iets, maar het liefst wil ik een zwembad!

Ik ben de laatste dagen alweer best somber, dat had ik eerder in de zwangerschap ook al. Ik was wel een stuk opgeknapt van het zien dat het in ieder geval goed met het kindje ging, maar ik merk nu dat ik toch weer continu loop te piekeren. en dat is zo dubbel: natuurlijk wilde ik heel graag een kindje en zijn we er heel blij mee, maar ik kan gewoon nergens echt van genieten. Ik kan niet eens benoemen waarom niet. Ik heb wel eerder een lichte depressie gehad, en nu voel ik dat die symptomen er erg op lijken. Het kan volgens mijn boek door de hormonen komen, maar leuk is het niet. Soms voelt het zo ondankbaar, dan reageren mensen zo ontzettend blij voor ons, en ik ben alleen maar aan het tobben over echt alles.... Hopelijk helpt het om dit weekeinde weer wat rustig aan te doen, moeheid maakt ook snel somber vind ik. En anders moet ik misschien toch eens met iemand gaan praten.

morgen 10 graden minder warm? ik ben VOOR!
Hi teepje,

1 ding is wel zeker: zodra je weet dat je zwanger bent en een kind krijgt ben je nooit meer zorgeloos. Maar eerlijk gezegd vind ik het bij jou inderdaad wel meer lijken op een lichte depressie dan gezonde zorgen. Misschien moet je eens met iemand gaan praten?

@allen: ooohhh vonden jullie voetbal ook zo spannend? Heb nog hartkloppingen!

Groetjes!
-
Lieve teepje.....ik herken het helemaal. Ik had het bij Niek ook alleen niet zo erg als nu. Ik weet dat het weer overgaat en schuif het nu ook maar op de warmte....het gaat echt weer over.

Maar jij kent jezelf het beste. Het kan geen kwaad om er met iemand over te praten natuurlijk. Maar maak je geen zorgen en voel je vooral niet schuldig. Je weet zelf dat je er heel blij mee bent en iedereen kan blij zijn....jij bent degene die zwanger is hoor. Onderschat het niet! Dikke knuffel
Zo, wat is er weer veel geschreven! Te veel om op allemaal te reageren, maar wat leuk dat er weer goed echo's zijn geweest!!

Ben zoveel mogelijk binnen gebleven vandaag, wat een hitte!!! Van mij mag het ook wel ietsje minder!!

Voetbal was inderdaad spannend, had echt niet verwacht dat NL zou winnen (niet dat ik er verstand van heb hoor!)

Ik ben net 10 weken, en pas alles nog, maar 's avonds is mijn buik wel dik! Ben bang dat mensen het al gaan zien, haha. Hebben jullie dat ook dat het 's avonds meer is? En vanaf wanneer hadden jullie het idee dat je het ging zien?

@teepje, hoop dat je je snel beter voelt of iemand vind om mee te praten, alles proberen zou ik zeggen, dit weer zal ook niet helpen.

@littlegreen en steeprjesode en rituals, fijn dat je een leuke reactie hebt gehad op het werk, ik heb bijna vakantie en ga het daarna pas vertellen op het werk, best een spannend moment.

@mamamuis, ik zou gewoon de hulp van je moeder aannemen hoor, zou jij vast ook voor je kind doen later! Zo te horen doet ze het graag. Maar jij kent je moeder natuurlijk het beste...

Nou ik blijf lekker rustig zitten, hopen dat het vannacht een beetje afkoelt en we kunnen slapen!
Teepje, wat naar dat je je zo somber voelt. Kun je er met iemand over praten in je omgeving, je man/vriend, een vriendin? Anders inderdaad een keer naar je huisarts gaan. Je hoeft echt niet gelijk aan de pillen maar een (paar) keer van je af praten kan al veel doen. Voel je niet schuldig, je bent niet de enige zwangere die niet op een roze wolk zit. Sterkte!

Simone, mijn buik was inderdaad ook vooral 's avonds wat dikker (voor de zwangerschap ook al) maar nu heb ik ook 's ochtends al een buikje!

Mijn huidige gegevens voor de tabel zijn: 16 juli controle gynaecoloog, 9 augustus 20 weken echo. Alvast dank!
Cooper, heb je inmiddels een curettage gehad of is het spontaan op gang gekomen? Vind je erg sterk overkomen, ik hoop dat je je inderdaad bij het april-topic mag gaan aansluiten!
Sterkte Teepje! Als ik moe ben is mijn humeur ook minder maar ik denk dat zoals jij je voelt niet fijn is. Ga gerust eens met de HA praten, het kan geen kwaad. Je hoeft het niet leuk te vinden, het is een weg (de zwangerschap) naar een doel (de baby). Als ik zonder de zwangerschap een baby kon krijgen deed ik het. Zo happy de peppy voel ik me ook niet altijd maar bij mij klaart het nu beduidend op, bij 10 weken ongeveer.

Voor jou veel sterkte!

Ik had ook niet verwacht dat Nl kon winnen van brazilie.

En ik doe ook zo min mogelijk vandaag. Behalve in het zwembad van schoonouders liggen, want die hebben er 1 en daar zijn we nu. Zoontje ook al 2 keer gezwommen vandaag, heerlijk!

Fijn al die mooie echo's en blije berichten.\

O, ja bij mij in de avond ook dikke buik en vanaf 10 weken te zien. Zelf vond ik van niet maar anderen zeiden het me.
Joehoe de ergste warmte is voorbij. Vanmiddag hier wel waterpret gehad. Alle honden los in de tuin en de tuinslang aan. Niek vond het erg leuk haha.

Even een vraag aan de mama's die nu zwanger zijn vand e 2e en een keizersnee hebben gehad. Hebben jullie ook zo'n last van het litteken? Merk dat het best gevoelig is. Op zich niet vreemd want er groeit nu van alles dat het oprekt maar ik vind het wel een beetje eng dat ik nu al voel.....het moet nog zo veel meer groeien.....
Hee allemaal,

wat fijn dat er alweer zo veel mooie echo's zijn geweest!

En nog meer meeschrijvers, gezellig.

Ik houd het even kort vandaag, ben net een paar dagen weggeweest voor mn werk en dat was echt slopend, vooral door de hitte en de weinige rust.

Voel me verder steeds beter, dat is wel fijn!
Hi allemaal,

Het is weer even geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt voor nog een echo want dat wilde ik toch wel erg graag! Die heb ik as donderdag. Ik ben erg benieuwd! Ik maak me de laatste paar dagen ineens zorgen omdat ik merkte dat ik een tijdje veel minder last heb van m'n borsten. Herkent iemand dat? Eerst kwam het ook wel in vlagen maar dat was het 1 of 2 dagen minder maar nu is het al zeker een week minder. Verder ben ik nog wel moe en moet ik nog steeds veel plassen maar ik maak me er wel een beetje zorgen om. Ik ben nu trouwens 10 weken en 2 dagen. Ik ben nu ook heel erg verkouden dus ik zit niet echt lekker in m'n vel. Ik hoop dat ik donderdag gerust gesteld word!
Ik heb vandaag een rustig dagje gehad en dat helpt al een heleboel. Morgen ook nog even rustig aan doen, en dan kan ik er hopelijk weer voor een weekje tegenaan! Ik denk dat ik misschien wel met iemand gaan praten, aan de andere kant weet ik dat ik niet bereid zou zijn om zoiets als medicijnen te gaan slikken, zoals lichtelijk inderdaad ook schreef. Ik heb namelijk wel het idee dat het erbij hoort, het gevoel.

Ik ben wel heel blij dat het wat koeler is zeg! Ik heb al de hele middag de ramen opengezet en de temperatuur is nu eindelijk van 29 naar 25 graden teruggezakt binnenshuis! Hopelijk kan ik daardoor vannacht ook een stukje beter slapen!
@goudvis......bij mijn zijn sommige klachten ook veel minder hoor. Mijn borsten doen bijna geen zeer meer. De misselijkheid komt met vlagen, vaak 's avonds en 's nachts haha.

Probeer je niet teveel zorgen te maken en donderdag ga je vast heel erg genieten.
Hier zijn de klachten ook veel minder. Van de week al en toen had ik een goede echo dus denk dat de klachten echt weg gaan! Ik ben nu 10 weken en opzich nu 4 dagen na de echo ook wel weer onzeker maar dit hoort er toch echt bij denk ik. Kwaaltjes hebben voelt toch wel goed.

Teepje fijn dat je je weer iets beter voelt. Ook ik heb onzekere dagen en ben ik bang en niet te genieten. Vriend zegt ook dat ik niet de leukste thuis ben op t moment maar hij begrijpt me ook wel!

Nou ga nog even in de tuin zitten, t is lekker afgekoeld vandaag!
Hoi allemaal,

Ik hoop dat bij jullie alles nog goed gaat. Bij mij iig wel!

Ik laat jullie bij deze even weten dat ik de komende weken in het buitenland ben en waarschijnlijk weinig tijd zal hebben om te posten.

Het wordt dus even stil vanaf mijn kant.

Groetjes,

Zo plotseling (heel erg gelukkig!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven