Geld & Recht alle pijlers

Wie heeft er ook schuld sanering gedaan???

26-05-2010 16:22 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblieft, wie kan me info over schuld sanering geven.

Ik zie het niet meer zitten, ga scheiden, daarna enorme schuld. Ik hoop echt dat iemand me kan vertellen wat alles precies inhoud.

Horen ze op mijn werk dan ook dat ik dat doe???

Moet ik ook mijn spullen verkopen die nu nog in koophuis staan??

Hoe werkt het precies.

Daarnaast, heb ik advocaat nodig, om te kunnen scheiden, wat kan ik doen als ik die niet kan betalen???

Hoor graag van iemand.
Yep, lijkt mij ook. Mijn ervaring is dat mensen die frauderen/ niet helemaal netjes doen wat ze moeten doen, de schuld graag bij de ander leggen. En ach, de SD heeft toch al een niet al te positief imago dus dat neemt iemand direct aan.

Na zoveel jaar trouwe uitvoerder van de WWB weet je op een gegeven moment wel wie het echt niet wisten, of wie doet alsof..

(1 klacht mijnerzijds in al die jaren valt reuze mee, toch)?
Mijn ervaring is dat clienten die zeuren over dat het allemaal niet netjes gaat bij de SD zelf vooral niet netjes zijn.

Wij kennen onze pappenheimers ondertussen wel toch Julus?
quote:Kikkerrr schreef op 19 juni 2010 @ 00:04:

Mijn ervaring is dat clienten die zeuren over dat het allemaal niet netjes gaat bij de SD zelf vooral niet netjes zijn.

Wij kennen onze pappenheimers ondertussen wel toch Julus?Ik vind dit onnodig en denigrerend. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat ambtenaren van sociale diensten minder fouten zouden maken dan andere ambtenaren of werknemers. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt: ook bij sociale diensten. Het gaat niet aan om elke klager weg te zetten als "niet netjes". Kijk voor illustraties eens op de website van de Nationale Ombudsman.
13.000 euro in drie maanden uitkering? Ik begrijp geen ene moer van dit verhaal. de vriend van TO zou drie maanden teveel uitkering ontvangen hebben wat volgens TO niet waar is ( en wat ze dus makkelijk aan zou moeten kunnen tonen aan de hand van afschriften die tegen vergoeding bij de bank nog op te vragen zijn indien ze per ongeluk zijn weggegooid)

Nu acht jaar na dato komt de SCD uit het niets 13.000 euro terug vorderen ??

Ik denk het ook......
quote:smurk schreef op 18 juni 2010 @ 17:32:

ik hoop dat hij die 8 jaar na dato nog heeft,

ik ben zelf net een paar jaar met hem en woon net een jaar samen.

wel veel met scd gebeld enzo(die snappen het ook niet )Huh? Maar jullie hebben al wel 8 jaar een hond samen?
Je hebt gelijk Wuiles, ook ambtenaren maken fouten. Maar een fout van 13.000 euro? Voordat er tot een terugvordering van 13.000 euro over wordt gegaan heeft er heel wat onderzoek plaats moeten vinden en zijn er meerdere mensen die de zaak hebben bekeken. De consulent, afdeling Terugvordering, toetser of leidinggevende...Daarbij wordt er als het een dergelijk hoog benadelingsbedrag betreft in de meeste gevallen aangifte gedaan bij justitie. En ook daar wordt de zaak nog eens flink onder de loep genomen. Ik heb het dan ook niet over mensen die klagen omdat er inderdaad iets in een procedure fout is gegaan als gevolg van een werkersfout.

Ik had het over de zeurders bij wie het zogenaamd altijd ´fout´ gaat. Die groep clienten die de weg wel weten te vinden als ze iets aan kunnen vragen, maar als ze iets op hadden moeten geven zeggen, maar dat heb ik gedaan of ik wist niet dat ik dat op had moeten geven. Met een vast bestand leer je je clienten gelukkig wel kennen.

Dus misschien had ik me wat ongenuanceerd uitgedrukt, waarvoor excuses. Inderdaad, ook consulenten maken fouten, maar de kans dat het een fout van 13.000 euro betreft, die kans is op zijn zachtst gezegd heel klein. Of het moet de slechtste SD van Nederland zijn waarbij een hele afdeling niet functioneert zoals ik al eerder zei.
Eens met kikkerr. Natuurlijk worden er fouten gemaakt, ik ben de eerste om dat toe te geven. We hebben per medewerker een fors clientenbestand, maar zoals eerder aangegeven moet alles worden getoetst. Mocht er een fout zijn gemaakt door één van ons, dan wordt die fout er echt wel uitgehaald voordat er een beschikking de deur uit gaat. Een inschattingsfout maken gebeurt m.i. sneller bij de casemanager dan bij de consulent, aangezien de casemanager veel meer bewegingsvrijheid heeft dan de consulent.

Ik gaf al aan dat er vaak een bezwaar of klacht ingediend kan worden, en terecht. We zijn niet feilloos, zeker niet. Maar in deze casus lijkt het me onwaarschijnlijk dat er een fout is gemaakt, hooguit bestaat er verschil in de visie tussen client en consulent, waarbij clienten niet altijd willen begrijpen waarom iets op een bepaalde manier wordt besloten. Gelukkig hebben we daar wetboeken voor. Client kan gewoon wet en art.nummer opzoeken.

Het is nou eenmaal een feit dat onze clienten soms dingen willen die gewoon niet kunnen, hoe graag we daarin ook willen voorzien. Want waar mensen niet altijd bij stilstaan is dat we betaald krijgen om een wet uit te voeren, maar daar wellicht niet altijd als persoon achter staan. Beroepsethisch dilemma, weet je wel. Ik spreek dat gewoon uit aan mijn client, en daar wordt begrip voor getoond en het kweekt vertrouwen.
quote:sunny99 schreef op 26 mei 2010 @ 16:36:

Klik????? er gebeurd niets?Huh? Bij mij werkt die link gewoon wel. (misschien mosterd)
World of Warcraft: Legion
Ik heb ooit zelf (minder hoog bedrag) een rare situatie gehad met de SD en overal worden fouten gemaakt hoor, heb zelf bij andere uitkeringsinstantie gewerkt en daar gebeurde het ook, oude adres nog in het bestand, nul teveel, dat soort zaken. En dat is een menselijke fout maar niet onmogelijk.

In mijn situatie kreeg ik (na ong. 6 maanden WWB) nog een bedrag betaald waarvan ik niet goed kon zien wat het nou was. Gebeld en aan de balie geweest met de specificatie en antwoord was: Maak je niet druk hoor, gewoon je vakantiegeld (had werk gevonden)

Welgeteld zeven maanden later een terugvordering op de mat, gebruteerd en al, of ik wel even heel snel snel wilde terug betalen.

Het is helemaal goed gekomen en ik neem het de mensen ook niet kwalijk, maar het is onzin dat dit soort fouten door een systeem eruit gehaald kunnen worden.
quote:smurk schreef op 18 juni 2010 @ 17:32:

ik hoop dat hij die 8 jaar na dato nog heeft,

ik ben zelf net een paar jaar met hem en woon net een jaar samen.

wel veel met scd gebeld enzo(die snappen het ook niet )

Je hoort 5 jaar je bankafschriften te bewaren

Maar als hij ze niet meer heeft kan hij ze opvragen bij de bank,tegen betaling.
quote:smurk schreef op 18 juni 2010 @ 17:59:

ik moest het even kwijt, hoe oneerlijk mensen behandeld worden en dat er gelijk een vingertje komt zal je zelf wel gedaan hebben in dit geval hij .ambtenaren hebben veel macht en als ze zelf een fout maken moet jij bloeden,

Overal worden fouten gemaakt

Wij hebben 2 panden laten splitsen,handtekening en goedkeuring van de bouwkundige inspecteur van de gemeente.

Blijkt later dat dat dus nog niet had mogen gebeuren en ja hoor die bouwkundige inspecteur werkte toen niet meer bij de gemeente.Gemeente bleef volhouden dat ze in hun gelijk stonden en dat de splitsing er nog niet officieel door was.

We hadden zwart op wit de handtekening en goedkeuring van de toen desbetreffende persoon.Pas na een rechtszaak hebben we ons gelijk gekregen.

Je moet echt met afschriften bewijzen dat je het geld NOOIT hebt ontvangen.
quote:dangeensuus schreef op 19 juni 2010 @ 08:23:

13.000 euro in drie maanden uitkering? Ik begrijp geen ene moer van dit verhaal. de vriend van TO zou drie maanden teveel uitkering ontvangen hebben wat volgens TO niet waar is ( en wat ze dus makkelijk aan zou moeten kunnen tonen aan de hand van afschriften die tegen vergoeding bij de bank nog op te vragen zijn indien ze per ongeluk zijn weggegooid)

Nu acht jaar na dato komt de SCD uit het niets 13.000 euro terug vorderen ??

Ik denk het ook......Wat dacht je van de boete die erbij op is gekomen
Wat je niet ontvangen hebt hoef je ook niet terug te betalen...

En dat je het niet ontvangen hebt is aan te tonen.

Ik wordt zo moe van sommige lul verhalen.

EN TO had nagedacht voordat je zo'n bak geld leende. Nu mag de rest van de maatschappij er weer lekker voor opdraaien en bij jij er in 3 jaar vanaf.

Lang leven het vangnet. Eigen verantwoording niet nodig het rijk/ de gemeente trekt je wel uit de ellende, Luxe leven en dan 3 jaar leven zoals vele werkende armen hun leven lang moeten leven. Ga je schamen zeg. Gelijk een sanering in duiken en de bijstand in.

Scheiden moet verboden worden als er niets ernstigs aan de hand is en je het je niet kunt veroorloven.......
Heb ik dat?!
En ja huisdieren zijn een luxe...........

En ik weet niet wie het schreef maar spaar die boterham in godsnaam uit je eigen mond en niet uit die van je kinderen.

*De Wereld is gek geworden volgens mij, we hebben allemaal maar rechten en rechten en rechten en hebben hebben en hebben. Maar geven en plichten nog nooit van gehoord geloof ik*
Heb ik dat?!
quote:Sgaapie schreef op 30 juni 2010 @ 16:18:

En ja huisdieren zijn een luxe...........

En ik weet niet wie het schreef maar spaar die boterham in godsnaam uit je eigen mond en niet uit die van je kinderen.

*De Wereld is gek geworden volgens mij, we hebben allemaal maar rechten en rechten en rechten en hebben hebben en hebben. Maar geven en plichten nog nooit van gehoord geloof ik*:puke:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven