kleine ergernissen van de dag

30-06-2010 21:48 68 berichten
Ik neem aan dat de titel van dit onderwerp duidelijk is.Het gaat om

kleine dagelijkse dingen in het leven waaraan een mens zich kan ergeren.

Vandaag ben ik b.v. in een kauwgom getrapt die iemand gewoon op de grond had gespuugd wat ik nogal asociaal vind en die bleef mooi onder mijn schoen plakken.Thuis heb ik de schoen in de hitte onder heet water en met zeep schoon staan maken en baalde daarvan omdat dit zo lang duurde en ik wel beters te doen had dan dit en het was gewoon smeerig.Achteraf erom gelachen

en mijn schoen is uiteindelijk ook schoon geworden.

Er zijn beslisst ergere dingen in het leven dan dit,daarom heet het

ook kleine ergernissen en wil ik het verder gewoon luchtig houden.

En kleine ergernissen horen er af en toe ook bij anders heb je niets meer om lekker over te roddelen,toch?

Nu zijn jullie aan de beurt.Hebben jullie vandaag te maken gehad met vervelende dingen zoals een onvriendelijke klant of heeft iemand aan de kassa voorgepiept of hebben mensen je niet uit laten stappen voordat je uit de tram kwam...?

Er zijn misschien spel-en taalfouten in mijn topic.

Nederlands is niet mijn moedertaal maar ik heb mijn best gedaan

wie immer!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh, nog een ergernis, dat je vuvuzela blijkt uit te spreken als voevoezeeela. Dat kan ik niet meer, want toen ik er vorige week over las heb ik er vuvúzula van gemaakt (en ja, ik leef onder een steen)
quote:AlettaJacobs schreef op 30 juni 2010 @ 22:25:

Oh, nog een ergernis, dat je vuvuzela blijkt uit te spreken als voevoezeeela. Dat kan ik niet meer, want toen ik er vorige week over las heb ik er vuvúzula van gemaakt (en ja, ik leef onder een steen)

is wel lekker koel nu.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Mijn man pakt nu zijn gitaar, dus ik denk dat mijn ergernis nog komt....Hij kan alleen dat liedje van de coucaraga (of hoe je dat ook schrijft) maar hij kan het wel heel vaak.
Ik vind het jammer dat dat zeer vermakelijke topic over negers en gangbangs is gesloten....
misschien een iets grotere ergenis.. de hele dag leren voor een herkansing met dit mooie weer :(, had een 5..
quote:Vl43inder schreef op 30 juni 2010 @ 22:29:

Mijn man pakt nu zijn gitaar, dus ik denk dat mijn ergernis nog komt....Hij kan alleen dat liedje van de coucaraga (of hoe je dat ook schrijft) maar hij kan het wel heel vaak.
La coucaracha, la coucaracha, tadadadadadadaaa!

Dat je net hebt besloten wat je morgen voor kleding aan wilt en dat de enige bijpassende legging in de was zit. Legging met dit weer? Ja dus, ik zit vrijwel altijd met mn benen over elkaar en vind een stuk katoen ertussen niet zo plakken.

Naderende ergenis: dat ik morgen geen idee heb wat ik aan wil. Huidige ergenis: dat ik te lui ben uit mn bed te kruipen om alvast een ander setje kleren klaar te leggen.
Er wordt gebarbequed en het stinkt en irriteerd mijn ogen.
quote:borderwalk schreef op 30 juni 2010 @ 22:38:

Er wordt gebarbequed en het stinkt en irriteerd mijn ogen.Niet te vergeten; je kleding meurt enorm de volgende dag.
quote:Kelly_ schreef op 30 juni 2010 @ 22:30:

misschien een iets grotere ergenis.. de hele dag leren voor een herkansing met dit mooie weer :(, had een 5..sjips
quote:eefjewentelteefje schreef op 30 juni 2010 @ 22:29:

Ik vind het jammer dat dat zeer vermakelijke topic over negers en gangbangs is gesloten....Dan heb je de laatste pagina's niet meer gelezen denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat ik waarschijnlijk mijn eerste snelheidsbekeuring zal krijgen sinds dat ik mijn rijbewijs heb en dat die dan niet mals zal zijn. Dat de politie nou precies dáár moet gaan controleren als ik me een keer in zo'n lange tijd verslaap...
quote:Vl43inder schreef op 30 juni 2010 @ 22:29:

Doet me aan mijn ex denken hahahaha...
2 weken lang niet in de zon mogen zitten ivm kans op nabloeding na een operatie. (gelukkig is het heel vaak heel erg lekker weer in NL!!!)
quote:eefjewentelteefje schreef op 30 juni 2010 @ 22:10:

'k heb mieren in huis

Ik ook.. krijg er de kriebels van.

gestrooid met mierenpoeder en er staan mierenlokdoosjes, hoop dat dit gaat helpen.

nare krengen die beestjes.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Als je in de rij staat bij de supermarkt en degene achter je zijn/haar winkelwagentje tegen je aan begint te duwen..

Daar gaat de rij echt niet sneller door!!

En vorige week helemaal the bloody limit. Bij de AH wilde een mevrouw per se een rood beessie (of hoe die dingen ook mogen heten). Deze waren op bij die kassa, maar mevrouw zat het jonge meisje bij de kassa helemaal uit te kafferen dat ze dan maar beter moest gaan zoeken.

Dit was wel het moment dat ik heb ingegrepen. Kom nou!
quote:Gebakkie schreef op 30 juni 2010 @ 22:02:

Waarom valt een boterham met pindakaas, jam, salade of welk smeerbaar beleg dan ook nou ALTIJD met de verkeerde kant op de grond??!!Ligt aan de hoogte waar van hij afvalt, als hij van een hoger object valt heeft hij meer tijd om te draaien en valt hij dus wel op de onbesmeerde kant. Maar erg herkenbaar ;)
omdat ik morgen mijn collega's voor t eerst ga ontmoeten op een bbq ben ik extra gefocust op uiterlijke dingen. Zo zag ik dat er een stukje nagellak van mn grote teen verdwenen was. Omdat ik vanav logeer bij mn ouders had ik die kleur nagellak natuurlijk weer niet en had mijn moeder net geen aceton meer. Dus heb ik roze nagellak over de oude zwarte laag gedaan. Lelijk! 4 lagen verder en t ziet er nog steeds uit als lava. En ik heb net met t tandenpoetsen tandenpastaspuugspetters op mn truitje gemorst. Dat truitje wilde ik morgen aan,maar nu moest ik dat weer schoonmaken en smeerde ik t alleen maar verder uit.. En nu vliegt er een mug door mn kamer.. Zo gauw hij ergens zit maak ik m dod
Poelepoelepoelepoes!
Een bruinachtige substantie aan de pot en op de vloer van de w.c. in mijn studentenhuis :puke: Ik erger me best wel veel aan de troep die mijn huisgenoten achterlaten.
Als je met jetlag dag 6 deze maand in de bus zit, geklemd tussen de troep die je steeds mee sleept, een oud vrouwtje heel lang blijft staren...je staat met je hele rattaplan op en het vrouwtje duwt je zowat opzij, zodat je -terwijl je net een bocht nadert- de hele bus afklauwtert! In uniform, hup ladder en 'Oh, wat sneu...'

Je loopt langs je flat af en ziet dat de buurjongens met waterpistolen je ruiten hebben afgesproeid. Dat had je net een dag erover in de hitte perse willen doen. Gelukkig zie ik hier de humor wel in. Man, man, man.

Je komt vervolgens thuis, je vriend vraagt naar een of ander bonnetje van de Praxis vorige week, dat ik dit keer echt niet weg zou gooien...Het ging natuurlijk over een bedrag van 270¤.

Stom, stom, stom.

Of dat je bijvoorbeeld thuis komt na een vlucht, zo snel mogelijk je panty wilt uittrekken.Gaat lastig als er gesmolten kaugom onder je schoen en panty plakt.

Had nl in de bus met die voet, op de verwarming geleund.

Mijn eerste ervaring met het Amsterdamse pont was ook weer opvallend.

Ik ging met de pont naar het centraal station. Kwam ik daar, natuurlijk weer in uniform, aangerend op het laatste moment.

Ik zag de seconden voor vertrek aftellen op de time-display.

Snel vroeg ik aan een meneer, nog een mevrouw en nog een meneer waar ik een kaartje kon kopen voor de pont.

Ze keken me aan alsof ik gek was.

Ik besloot zwart te varen, ahum. Eenmaal op de pont keek ik recht in het gezicht van de capitain? Ik stamelde iets van 'Ik heb geen kaartje, sorry, was laat, kan het niet vinden blabla'.

Schreeuwde hij heel hard door het glas 'Wijffie, ga lekker zitten, dit is het enig dat gratis is in Amsterdam'

Knal rood hoofd en vragende gezichten om me heen.

Of in de business class, tijdens de maaltijdservice.

Passagier vraagt wat ik serveer, en ik antwoord met:

'A salademeal and a desert.' In plaats van dessert.

Ligt er een woestijn op zijn tray-tje? Ik dacht het niet.

Zo kan ik wel even doorgaan. Halleluja.
Dat ik hier nu weer zit te forummen, terwijl ik ook al in mijn bed had kunnen liggen. Dat ik nog geen slaap heb en dat het altijd zo lang duurt om rustig genoeg te worden om te kunnen slapen.
Cum non tum age
Ik kan niet slapen. Het is warm. Vroeg in de avond kon ik wel slapen. Deed ik dus ook, na me uitvoerig geërgerd te hebben aan het gekrijs van de buurkindjes, het telefoongesprek + muziek van mijn buurman (beide op volume: halloooo, ik wil aandacht!) en diezelfde buur die van de week al om half acht 's morgens begon met een of andere boor in de muur.

Verder ben ik best lief en tolerant hoor
na een drukke werkdag boodschappen doen. Alsof iedereen tegelijk boodschappen doet, zo druk.

Oude dame (met 1 artikel) kruipt voor, want zij heeft maar 1 ding....

Ik heel vriendelijk/sarcastisch; natuurlijk mevrouw, ik kan ná een dag hard werken best nog even wachten hoor...

Die oude dame (zeker 75) kan de hele dag boodschappen doen, waarom nou nét als ik uit mijn werk kom én voorkruipen...
Klanten die bellen en ondertussen van alles doen, wat voor mij een irritant geluid geeft. (Met bestek / borden rammelen ofzo.)

Of klanten die niet kijken waar vandaan ze bellen, zodat er heel veel omgevingsgeluid is (bijv op het station met voorbij denderende trein).

Wij willen onze oren nog langer houden dan vandaag.

Heel soms, als ze gelijk al binnenkomen met een teringherrie, dan hang ik gewoon op. Doen collega's ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven