Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
IBI, weer even een van mij.
Cum non tum age
Zomaar even een omdat ik aan jullie denk
IBI sterkte meid
lieve IBI
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
voor jullie.
Moest zo aan jullie denken met deze warmte, ik hoop dat het nog goed te doen is in het ziekenhuis met deze hitte. (en dat ze een goede airco hebben).

Liefs en weer een .
Goedemorgen iedereen.

Gisteren goed nieuws te horen gekregen. Alle leukemiecellen zijn uit zijn bloed! Dit betekend natuurlijk niet dat hij op een wonderlijke manier is genezen maar wel dat de chemo en prednison (en zijn positieve gedachten en doorzettingsvermogen) aanslaan. In zijn beenmerg zitten natuurlijk nog wel leukemiecellen. De behandeling blijft door gaan zoals de planning was.

Aan de ene kant ben ik zo blij en aan de andere kant wil ik niet te blij zijn. Bang dat het tijdelijk is, dat de rest niet aan slaat. Kan gewoon niet geloven dat het ons eens zo enorm mee zit!

Vandaag begint de chemo weer. Daarnaast krijgt hij een ruggenprik omdat ze hersenvocht af gaan nemen om te kijken of er daar leukmiecellen zitten. Ik heb weer een dag vrij genomen om hier bij te kunnen zijn wat we beide graag wilde.

Vanmorgen heb ik wat uit kunnen slapen want die prik is pas om 14.00. Dus dan ben ik er vandaag zo rond 13.30.

Ik slaap nu nog bij oom en tante en zal dit denk ik nog wel even blijven doen. Huis blijkt echt erg te stinken en niet gezond te zijn. Heb veel nachtmerries hier. Gisteren droomde ik over ons oude huis. Onze hond was er en HIH was gewoon gezond en zichzelf. (Nu ik terug zit te denken is hij al maanden zichzelf niet en miste ik hem toen al enorm ook al was hij er wel snappen jullie het nog een beetje?) De droom loopte alleen niet goed af.

Vannacht droomde ik dat mijn middelste zus wist dat ze dood ging en dat we samen de kist uit gingen zoeken enzo. Daarnaast lag mijn moeder in hetzelfde ziekenhuis dood te gaan. Welke rol HIH speelde in deze droom weet ik zelf ook niet meer.

Sorry dat ik wat weinig reageer maar ik word momenteel een beetje geleefd en ben gewoon erg moe. En om hier te reageren wil ik echt even de tijd en moeite nemen dus vandaar dat het soms wat lang duurt.

Dit topic is me in korte tijd erg dierbaar geworden en ik heb er enorm veel aan.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 02 juli 2010 @ 10:31:

Goedemorgen iedereen.

Aan de ene kant ben ik zo blij en aan de andere kant wil ik niet te blij zijn. Bang dat het tijdelijk is, dat de rest niet aan slaat. Kan gewoon niet geloven dat het ons eens zo enorm mee zit!

.Positief blijven en na deze tegenslag mag het nu best wel heel erg meezitten hoor!
Oh wat een geweldig nieuws , hopelijk de hersenpunctie ook vandaag. Sterkte beide vandaag met de chemo.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lieve IBI, goed nieuws! Wees wel blij, jouw positieve energie heeft ook effect! Wat later komt, is later. Dit is op dit moment goed nieuws.

En het is logisch dat je niet zoveel reageert want dit is zo'n heftige periode (helaas weet ik er vanaf de zijlijn alles van).

Bijzondere droom trouwens. Dromen over doodgaan betekent meestal een nieuw begin. Hele dikke knuf, veel sterkte en vooral veel geluk!
Je hoeft je niet te verantwoorden dat je hier weinig bent joh, bovendien is dat helemaal niet zo en je hebt wel andere dingen aan je hoofd. En het is logisch dat je van die vreemde dromen hebt. Ook in je onderbewust zijn gaat dat allemaal door.

Fijn dat je goed nieuws te horen hebt gekregen. Hou je daaraan vast! Veel sterkte vanmiddag.

dikke knuf
Heb ik dat?!
Lieve IBI, wat een goed nieuws zeg!! Blijf in ieder geval hoop houden!

Jullie zijn samen een heel sterk team!!

En dat verdient geen

Geen

Maar een heel

Lieve IBI wat een fijn nieuws, nu duimen dat de goede lijn doorzet!!!

Heel veel voor jou en HIH
A dirty mind is a joy forever
Meis, wat geweldig!!!

Uiteraard blijven we hopen dat het door blijft gaan, zo positief...

helemaal top gewoon!
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
IBI en HIH,

wat fijn dat er goed nieuws is! Hopelijk zet dit door.

Veel succes weer vandaag
IBI wat fijn voor jullie dat er goed nieuws is.

Wij begrijpen hier allemaal wel dat jij niet altijd tijd hebt of te moe bent om hier op het forum te komen.
Ik denk nog steeds aan jullie.
quote:Kleintjecool schreef op 02 juli 2010 @ 10:37:

Lieve IBI, goed nieuws! Wees wel blij, jouw positieve energie heeft ook effect! Wat later komt, is later. Dit is op dit moment goed nieuws.

En het is logisch dat je niet zoveel reageert want dit is zo'n heftige periode (helaas weet ik er vanaf de zijlijn alles van).

Bijzondere droom trouwens. Dromen over doodgaan betekent meestal een nieuw begin. Hele dikke knuf, veel sterkte en vooral veel geluk!Jij schreef al de woorden die ik zocht. IBI, sluit me hier bij aan. Zelf kun je ook wel positieve energie gebruiken. Hopelijk kun je snel weer terug in je eigen huis.
Lieve IBI,

Wat fijn dat jullie, naar omstandigheden, goed nieuws hebben gekregen.

Je hoeft je echt niet te excuseren hoor, wij begrijpen heel goed dat je hoofd er niet altijd naar staat om hier iets te schrijven. Dit topic is van jou, voor jou. Je mag er mee doen wat je wilt en je hoeft er niets mee te doen als je niet wilt.

Succes vandaag met de prik.

The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven