Gedverderrie maden

02-07-2010 12:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe houd ik de maden weg uit mijn gfa conntainer.Ik heb al van dat witte strooipoeder er in gegooid,maar ze zitten ernog.Bah ik wil ervan af, wie weet het?
Is ie nog gevuld? Dan gewoon wachten en de de deksel opzetten, vinden de vogels lekker.

En dan als ie leeg is heel goed wassen, met chloor.
Wij hebben ze in de compostbak. Idd dekselopen en hopen dat ze snel weg zijn. Vogels genoeg hiero.
Tja, warm weer, etensresten en een kliko die 1x per week wordt geleegd.. het is bijna niet te voorkomen. Misschien toch maar burgelijk ongehoorzaam zijn en alles eerst in een plastic vuilniszak gooien, die dichtbinden en dan in de zwarte container?

Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
In de compostbak? Da's nie goed Dan heb je er iets ingegooid wat er niet in hoort....

@Dirtsa; open zetten zodra ie geleegd is. En motteballen ophangen schijnt te helpen.
Kliko wordt hier eens per 2 weken geleegd, de horror.
quote:Sarah Scott schreef op 02 juli 2010 @ 12:54:

In de compostbak? Da's nie goed Dan heb je er iets ingegooid wat er niet in hoort....Ik zou niet weten wat eigenlijk. Zulk spul gaat in de gft-container.
Joh, hier eens per maand. Geen maden gehad nog, gelukkig.
Zou niet moeten kunnen, Maja.... In principe is je compost ook waardeloos zodra er maden in komen.
Ik doe al mijn etensresten in plastic in de 'gewone' kliko en dan nog heb ik elk jaar in de zomer last van maden. Ik vind het verschrikkelijk (heb er volgens mij wel eens een topic over geopend) maar ik heb de oplossing nog steeds niet. Ja, na legen (1x per 2 weken) chloor erin, maar hoe je kunt voorkomen dat ze er überhaupt in komen?
quote:zusenzo schreef op 02 juli 2010 @ 12:54:

Kliko wordt hier eens per 2 weken geleegd, de horror.

Hier ook! Te belachelijk voor woorden met dit weer! De kinderen gaan nu al langs de voordeur naar buiten omdat het ruft als de hel in de schuur!!!!

* durft niet in de kliko te kijken *
Same here, te smerig voor woorden. Die groene bak wordt maar 1x per maand geleegd, en voor huisvuilzakken moet je betalen, ik geloof 0,50 per zak, zodat het ontmoedigd wordt om daar méér in te gooien dan dat wat niet te recyclen is ... Papier, plastic, glas, groen, blik ... Volgende issue is dat (buiten de maden) het ook een ontzettende bende geeft in je huis, al die verzamelingen afval. Is daar al iets voor eigenlijk?

Heb geen tips verder, loop ook al een tijdje met een grote boog om de bak heen. brrr....
Computer says nooooo
Had ze hier ook van de week. Was weer vrolijk begonnen met het scheiden van gft en normaal afval. Dat gaan we dus maar niet meer doen. Inmiddels zijn de maden duizenden kleine babyvliegjes geworden. Is het dan nog steeds zinvol om de container open te zetten? Bedoel, heb je dan niet kans dat er weer een vlieg komt eitjes leggen? (hoewel hij nu ook vol zit met vliegen natuurlijk)
Ik ben dus niet de enige... Eerst ergens gelezen dat je er bloem op moest strooien, maar dat hiel niet zo. Wat wel hielp was kokend water langs de randen van de gft container te gooien (vanuit de waterkoker). Nu alleen hopen dat de zooi niet onderin blijft plakken...
kokend water lijkt me ook niet lekker. Gaat je spul zo heerlijk van rotten lijkt me.
zowiezo helemaal ontsmetten met chloor of citroen

Echt helemaal ontsmetten met bezem of borstel
Dit is topic nummer 50 over maden in de kliko

Oplossing: containerzak gebruiken + een pantykous met mottenballen er in hangen!
en maden voortaan weghouden al je afvalzakken goed sluiten en geen losse etensresten erin gooien...

En de container niet al teveel in de zon zetten uiteraard
's zomers in de schuur zetten.
Ik hou het ook op bleekwater.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:binkie14 schreef op 02 juli 2010 @ 13:58:

Ik hou het ook op bleekwater.Ammonia werkt ook goed. Ook tegen onkruid trouwens.
Viva la vida
Vangen en daarna op de fiets naar de visvijver om er mooie vissen mee tegaan vangen.
Is dat "witte strooipoeder" een soort gif? Zo ja dan lijkt de tip om hem open te zetten voor de vogels me niet zo geslaagd in dit geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven