Het is 28,5 graad in mijn huis

02-07-2010 18:25 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op de bank en denk...goh ik heb het eigenlijk best wel warm. Kijk op de thermometer...het is dus nu 28,5 graad in mijn huis.

Ik woon in een flatje met een plat dak, dit is de bovenste woning. Vanaf 12.00 uur tot zonsondergang staat de zon op mijn woonkamer. Ik heb de ramen aan de schaduwkant open en de gordijnen aan de zonkant dicht. Verder nog een ventilator aan.

Iemand nog meer tips om het hier te doen afkoelen?

Het is hier zomaar 27 graden, maar 28,5 is me toch wat te gek.
Ruilen TO? Hier is het 32 graden binnen!
Het is hier binnen 25 graden en buiten 32. Binnen zo koel omdat we alles potdicht hebben. Ramen openzetten is nu echt geen goed idee.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Hier is het 33 graden binnen... Gordijnen zijn dicht maar vanaf zonzsopgang tot zonsomdergang volop zon in mijn woonkamer (doorzon oost west). Net ff koude douche genomen en in bikini in huis lopen haha
Ik ben mijn was aan het drogen in de kamer. Gaat en heeel snel, en ik merk dat het wat koeler wordt.

Hier nu 26 graden. Maar heb wel een benedenwoning.
Teiltje met water en voeten erin
Peas on earth!
quote:Paque_in_Pink schreef op 02 juli 2010 @ 18:40:

Het is hier binnen 25 graden en buiten 32. Binnen zo koel omdat we alles potdicht hebben. Ramen openzetten is nu echt geen goed idee.

Dat bedoel ik.

Ik snap echt niet dat mensen hun ramen open zetten in de gedachte dat het dan koeler wordt. Als het buiten 32 graden is. En binnen 25. En je zet je ramen open, dan gaat de koelere lucht van binnen echt niet naar buiten hoor.
Als de ventilator over een bak koud water blaast krijg je een koele(re) luchtstroom.
This is an unacceptable timeline
OMG, ik dacht dat dit al erg was! 32-33 graden, pffff.....succes hoor.

Ik ga vanavond echt alles open zetten. Volgende week maar eens zien of het koeler in huis blijft met de ramen dicht.

Ik kwam trouwens vanmiddag op de snelweg (en nee ik heb ook geen airco in de auto) een bermbrand tegen.
hier 33 graden binnen... ramen noodgedwongen tegen elkaar open omdat ik dan nog in de tocht kan zitten. Onder een plat dak, de hele dag zon binnen. Gordijnen dichtdoen kan niet, want ik ben aan het verhuizen dus die hangen er al niet meer. Ventilator is ook al ingepakt. Maar he, gelukkig ben ik niet hoogzwanger!
oh en over ramen niet tegen elkaar openzetten; hier was het vanochtend ook al 30 graden binnen, dus ik doe er niet veel kwaad mee. En kan dan wel in een briesje zitten zo af en toe.
Ik heb geen thermometer, maar hier is het ook bloedheet in mijn flat.

Ik heb 2 ventilatoren, maar die blazen alleen warme lucht. Bah!!!

Vanavond ga ik pas leven en dingen doen (opruimen enz..) want dat hoef ik nu niet te proberen.
Mijn arme hond zit steeds te hijgen.
Van koude douches krijg je het trouwens alleen maar warmer.

Er racet ook steeds een spin door mijn kamer, waar ik achteraan zit.

OW NEE! De weervrouw zegt dat het vanavond niet veel zal afkoelen.
En hier is het 29,5 graden. Het studeren wil niet zo lukken, gek genoeg.
This is an unacceptable timeline
quote:Sam32 schreef op 02 juli 2010 @ 18:46:

Mijn arme hond zit steeds te hijgen.Vinnik altijd zo zielig. Maar volgens mij kunnen ze er wel tegen toch?
.
hier is het lekker koel (airco) maar als ik naar de tuin ga krijg ik wel meteen een klap van de warmte. vanavond ga ik bij een vriendin slapen, ze klaagt dat ze al 3 nachten niet geslapen heeft door de warmte dus ik ben benieuwd wat het gaat geven met zn 2e op zo'n klein kamertje, zie er al tegenop eigenlijk. maargoed het is ZOMER; genieten dus!
Ben ik nou echt de enige die het niet warm heeft?

Tip: tot 15.30 op bed blijven liggen, tijdens het voetbal boodschappen doen, bij thuiskomst op de bank ploffen en verder gewoon niks uitvoeren.
quote:Christiane04 schreef op 02 juli 2010 @ 18:43:

[...]

Dat bedoel ik.

Ik snap echt niet dat mensen hun ramen open zetten in de gedachte dat het dan koeler wordt. Als het buiten 32 graden is. En binnen 25. En je zet je ramen open, dan gaat de koelere lucht van binnen echt niet naar buiten hoor.

Ik ga er verder niet over discussiëren, maar hier is het door dat windje heerlijk koel. Ik denk dat het per huis en omgeving verschilt.

Dus ik hou die ramen en deuren lekker open!
Dé tip: geen gewone ventilator maar een plafondventilator!

Echt sinds ik dat ding heb is het héérlijk koel binnen!!

En 'vroeger' zat ik ook altijd met mijn voeten in een teiltje met de ventilator in mijn nek
Hier 32 graden, een plat dak, de hele dag zon en een heel klein balkon waar ook geen zuchtje wind te bekennen is....
Hier ondanks grote parasol, gordijnen dicht, deuren en ramen dicht, en een zonnescherm toch 30 graden in huis.
Oke, iedereen met een huiskamertemperatuur boven de 25 graden; kom maar hier naar toe; zelf graag drank meenemen.

Je moet wel tegen koele tocht kunnen
33,4 graden in huis.Pffff en nog eens een zucht!
Ik denk dat de tip met de ramen nog wel wil helpen als er wat wind staat, maar hier staat helemaal geen wind.

Ik ga nu de temperatuur nog wat helpen door te koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven