0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Ik ken dat spul helemaal niet. Ben zo a-naaierig . Ik wil wel, maar durf niet... En koop dus steeds goedkope nieuwe spijkerbroeken. En laat Schorrie ook met gaten in zijn broek naar school gaan tegenwoordig. Heb wel bedacht dat ik een aantal spijkerbroeken met gat ga afknippen en bij 'de Turk' ga laten omzomen tot korte broek.

Die KK met dat rijmen, lachen. Schorrie heeft het met de eerste letter van woorden. Die weet hij gewoon niet. Lamp, zeg ik dan. Wat is de eerste letter? Euhm, de P? Zegt hij dan vragend.
Heb zwemjuf van Kiloknaller gebeld omdat ik vond dat het nu echt lang duurt en ik te horen had gekregen dat hij voorlopig nog niet zou gaan afzwemmen.... Op zich prima, maar na 1,5 jaar zou ik toch ook wel wat meer begeleiding willen, want denk dat het zo nog een paar maanden kan duren. Ik verwacht dan ook een advies (stoppen paar maanden, of individuele les of weet ik wat). Hij kan op zich prima poedelen, maar niet netjes de techniek. En heb het idee dat dat al maanden zo is en hij telkens maar beetje mee dobbert in de les. Nu gaan ze serieus kijken aankomende les en met plan van aanpak () komen.

Koek, kom je nog vertellen?
En ik ken dat strijkspul wel, zal het eens gaan kopen inderdaad.
Dacht ik ineens dat Kiloknaller allerlei letters kende, maar neen . Hij ziet de plaatjes en dan weet hij ook de eerste letter (h van haan, k van kip enz.). Maar goed, dat is ook al knap, want zo moet je het ook leren, welk woord met welke letter begint.
Kiloknaller is wel sociaal intelligent. Zus was enorm aan het etteren en ineens zei hij: doe je zo omdat we naar de tandarts gaan vandaag? En vervolgens begon zus heel hard te huilen omdat ze zo ba-ha-hang was . Grappig dat hij dus doorheeft dat haar vervelende gedrag ergens anders door komt. Eigenlijk helemaal niet grappig, want het gebeurt dus kennelijk iets te vaak .
Toch knap van hem Lien! En vooral ook dat hij het uitspreekt, wnat dat kinderen veel aanvoelen dat geloof ik al wel.
Die gekke Kiloknaller is echt een heel in zichzelf gekeerd jongetje. Nu we toch naar -weer- een andere school gaan hier in de straat blijkt ineens hoe hij ermee bezig is geweest dat hij naar een school zou gaan waar hij niemand zou kennen. Nu is hij ineens helemaal stuiterend blij en vrolijk en roept telkens allerlei namen van kinderen uit de straat met wie hij voortaan lekker in de pauze kan spelen. Inderdaad zit bijna iedereen uit de straat op die school, dus hij kent lekker veel kinderen. Arme schat, hij had zich nooit echt uitgelaten over schoolwissel, maar ik zie nu echt een enorme opluchting.

Helaas nu zus ongelukkig, want ondanks echt in de buurt komt ze nu dus niet bij haar vriendinnetje in de klas. Ze had zich er erg op verheugd en huilde tranen met tuiten toen we vertelden dat we gebeld waren door school uit de straat gisteren.
Weekendje naar opa en oma geweest en nu heel moe. Sliep zelfs in de auto terug, ben echt blij als het zomervakantie is, want kinderen lopen op hun tandvlees. Ik ook, maar ben gewoon te laat naar bed gegaan .
Zo Lien, dat is inderdaad wel sociaal intelligent zeg van KK.

Maar ook wel een denkertje dus, lees ik uit je verhaal.

Wat zijn jullie vakantieplannen, meiden?

Wij blijven lekker in Nederland,in een huisje. Even tot rust komen, daar is ons gezinnetje wel aan toe.

Zen komt trouwens in een leuke klas, in groep 3. Fijn voor hem.

En Zootje fijn over naar groep 4, er was nog even sprake van een klas overslaan,maar dat hoeft dus gelukkig niet, omdat ze in een combinatiegroep zit en op haar eigen niveau kan werken.
Prima waarschijnlijk voor Zootje, een combinatieklas.

Hier net badje opgeblazen en tuinslang erin gelegd. Ik ga voor de moeder-van-de-dag-award .

Kiloknaller wil graag trakteren omdat hij naar nieuwe school gaat, maar hoeft geen feestje, pfew, zou ook niet weten wanneer we dat hadden moeten organiseren.
Een feestje als afscheid bedoel je? Is dat gebruikelijk? Trakteren is wel een heel leuk idee vind ik. Feestje ook trouwens hoor, maar over een paar maanden heb je dan alweer een feestje voor zijn verjaardag.

Ik ga Schorries feestje denk ik pas in oktober doen. Hij krijgt in groep 3 een aantal nieuwe jongens erbij en alhoewel hij ze al kent, wil ik toch even aankijken hoe het zich allemaal vormt in zo'n nieuwe groep.

Wij gaan kamperen in Frankrijk over een paar weekjes. Heb er enorm veel zin in. Heb net bij de HEMA nog even een korte broek en wat shirts gekocht voor de jongens zodat we genoeg hebben. Hoorde dat het donderdag en vrijdag echt bloedheet wordt, dus heb ook nog maar wat mouwloze shirts gekocht voor de boeven.
Ja, er worden hier ook afscheidsfeestjes gegeven, maar ik had er zo geen zin in, dus blij dat Kiloknaller het ook niet wil . En volgend jaar nieuwe klas en nieuwe school, dus ook pas later een feestje. Eerst maar even bezien hoe de groep is en hoe hij zich daar voelt.
Blijkbaar gaan er vaker kinderen van school, dat er ook afscheidsfeestjes gegeven worden en je dat weet .

Schorrie vroeg gisteren alweer hoe lang het nog duurde voor hij jarig was, mocht trakteren, wat hij dan ging trakteren en wat we gingen doen op zijn partijtje. Het aftellen begint blijkbaar alweer. Maar ze zijn ook al best wel bijna jarig natuurlijk, onze grote boys.
Koeka, ik mis je
Ja Koek, alles goed? Hoe was het bij de psycholoog?
Ik heb nog niet bijgelezen, maar wilde even melden dat alles goed is hier hoor. Gewoon erg druk (geweest), zieke kinderen en niet veel zin om achter de pc te zitten tijdens de warme avonden.

Ik kom een dezer dagen wel even bijkletsen, nu eerst even bij huilend kind checken en hopelijk nog een stukje van de wedstrijd kijken. Laterz :-)!
Wedstrijd kijken is goed excuus .

Kiloknaller heeft vandaag gewend op nieuwe school, hij "moest wel een beetje huilen in zijn hoofd" toen we weggingen vertelde hij. Daarna was het helemaal leuk geworden, dus komt vast goed. Groep 3 alweer. Ben echt zo benieuwd. Hij is echt nog steeds totaal niet geinteresseerd in lezen en schrijven, dus ik kan me echt niet voorstellen dat hij het volgend jaar rond deze tijd onder de knie heeft. Hoop het wel trouwens, want het is wel fijn als het gewoon goed gaat .
Shit.
En ik maar nadenken, maar ben er achter: dit kwam je melden na de wedstrijd neem ik aan .
Ja, en ik was vastbesloten om na de nabeschouwing nog even terug te komen en iets langer van stof te zijn, maar dat terugkomen is er vervolgens bij-ingeschoten :-).

Ik ben een beetje forummoe, geloof ik. Alles gaat zijn gangetje hier, problemen met Koekie spelen op zich nog steeds, maar iedereen doet zijn best om het niet te laten escaleren (met wisselend succes) en momenteel is het probleem iets meer op de achtergrond dan een paar maanden geleden.

Verder gaat alles op zich redelijk, ik heb nog één drukke werkweek voor de boeg voordat we normaal gezien op vakantie vertrekken. Dat brengt nog wel wat stress met zich mee, want ik heb nog heel veel deadlines deze week én ik heb nog steeds geen vakantie-accomodatie gevonden. Ik rekende erop dat er lastminute nog wel het een en ander beschikbaar zou zijn (wegens annuleringen e.d.), maar dat valt vies tegen. Althans ze zijn er wel, maar dan ten bedrage van 3 keer ons vakantiebudget of hartstikke ver rijden, en dat willen we niet.

Vanavond dus het zoveelste avondje alle websites met gites in normandie en picardie afschuimen, in de hoop een vrijgekomen pareltje te vinden..

Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al op vakantie geweest?
Moest vanavond in de auto aan je denken Koeka. Dat het zo jammer is dat we elkaar zo weinig spreken, maar dat we ook allemaal zo druk zijn! Soms zou ik willen dat we allemaal lekker dicht bij elkaar woonden, en je even bij elkaar binnen kon wandelen.

In Picardie ben ik een keer naar St Pair sur Mer geweest. Camping Lez Eaux. Was leuk. En ben een keer in St Vallery sur Somme geweest. Was ook erg leuk. Weet niet zeker of het Bretagne is of Normandie, zou ik nog even op de kaart moeten kijken. Wie weet heb je er nog wat aan. Was wel op een camping, maar misschien ook nog andere accomodaties daar.

Wij zijn naar Frankrijk geweest, 10 dagen want er was niets voor langer wat we konden betalen. Was heel erg leuk, echt genoten.

Problemen met Koekie, vervelend. Vraag me af of het ook lijkt op wat wij met Schorrie hebben. Wie weet hoort het er wel bij. Was je nou nog naar een andere psycholoog geweest?

Schorrie heeft een losse tand! Wat een mijlpaal zeg. Hij zit er de hele tijd aan, en ik kan me herinneren dat ik dat zelf ook had bij een losse tand vroeger. Je móet er gewoon aan zitten!
Koek is nu hopelijk lekker weg, of nog net niet? Anders heb ik wellicht ook nog adres voor je? Laat maar even weten. Die Lez Eaux heb ik vaker gehoord en leuke verhalen over gehoord, dus dat is in elk geval leuk.

Losse tand hier echt nog niet in zicht. Dochter was allang aan het wisselen destijds, maar we wachten rustig af. Ook wel prima, niet dat gedraai en geslis .
Lien, ik dacht ook dat Schorrie nog lang geen losse tand zou hebben, en ineens had hij hem vorige week. Nu zag ik vandaag ook al een puntje van de grote mensentand zitten. Ik vind het maar raar, Schorrie wordt zo groot .
En de vraag van vandaag: wat geven jullie je jongens voor hun verjaardag? Ik heb echt geen idee.
Hoe erg zal het zijn als we alsnog overstag gaan en DS doen, o boy, wat zal zus dan jaloers zijn....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven