Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Hee Janna! Ben nog wakker en kan niet slapen. Veel te warm en benauwd! Goede avond gehad??

Fleece, we ontmoeten elkaar inderdaad vast nog wel ergens op het forum!
Deel 3!

Echt geweldig, dat we al zo lang zo fijn met elkaar schrijven! En een prachtige eerste post, Annemeike!

@ VickyP:

Zoals Annemeike al zei, er schrijven meer hulpverleners mee hier! Het is echt een gemengd gezelschap van mensen met psychische of lichamelijke klachten, mensen die "niets" hebben, en mensen die voor hun beroep hulpverlener zijn. In het schrijven merk je hier overigens niets van.

Voel je dus welkom om hier vaker te schrijven!

@ Fleecevest:

Fijn om weer eens iets van je te lezen! Ik hoop dat het je verder goed mag gaan!
Wat was het warm vandaag hè! En wat was het voetbal geweldig!

Ik heb het bij mijn zus gekeken met een hele groep mensen. Bij de doelpunten liepen een aantal iedere keer de straat op met van die toeters en ratels, en met oranje kleding aan. Elke keer als er een doelpunt "dreigde", zette iemand alvast de voordeur open zodat we snel naar buiten konden rennen. Ik heb echt in een deuk gelegen, het was zo grappig allemaal!

Al met al dus een fijne dag gehad! En ik had ook goed geslapen de nacht ervoor, dat was ook erg plezierig!

Ik kan dinsdag helaas niet meedoen met het ijsfeestje, want dan ga ik voetbal kijken bij een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, klink leuk Verana! Dan stond de deur wel een aantal keer 'voor niks' open
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Slaap lekker allemaal!

En voor Schuddebuik en LA waarschijnlijk alvast goedemorgen! Lekker geslapen? Fijne dag vandaag!!

Lieve annemeike gefeliciteerd met je derde topic.

Wat een mooie tekst heb je geschreven!

Enne met linkjes!

Ik ga vandaag opruimen en aan het einde van de dag mijn neefje ophalen.

Heb er echt zin in!

Dinsdag speelt nederland en kom ik geen ijs eten.

Verana: wat een leuk verhaal over voetbal kijken. Ik vind het zo gezellig als nederland speelt.

Ik weet nog niet hoe ik het dinsdag ga kijken, met een groep ivm de gezelligheid of juist met maar 1 of 2 mensen zodat ik de wedstrijd goed kan zien...
quote:Janna80 schreef op 03 juli 2010 @ 01:05:

Slaap lekker allemaal!

En voor Schuddebuik en LA waarschijnlijk alvast goedemorgen! Lekker geslapen? Fijne dag vandaag!!

helemaal goed

Schuddebuikje, ben je er al?????

Goedemorgen!
goedemorgen....!

hier redelijk geslapen.... fijne dag allemaal
Hahaha, ja, ik ken jullie al wel
goedemorgen allemaal.

Ik ben er nog. Wilde vanochtend even lekker langzaam wakker worden.....kwam 1 van de katten boven op me liggen (3kg kat op je buik is niet echt comfortabel).

Verana: Lachen met die deur.
Snjókorn falla, á allt og alla
Goedemorgen!!!

Leuk Veraan, dat je ook zo enthousiast voetbal hebt gekeken. Ga je dinsdag weer bij je zus kijken?

LA, dankzij jou heb ik die linkjes kunnen plakken. Nog bedankt, he?!

Schuddebuik, fijn dat je vannacht in ieder geval redelijk hebt geslapen.

Janna, heb je het vannacht nog laat gemaakt?

Fijne dag allemaal!!
Snjo!!
Ha ha, leuk die kat!

Heb je zin in je korte vakantie naar je vriendin? Stomme vraag. Natuurlijk heb je daar zin in!

11.02
Hier ook even zwaaien!
Goedemorgen!!

Nee, ik ben ook iets na 1u naar bed gegaan..
Jaaaa, heb ik zin in. Koffer is gepakt, het is mooi weer (maar dat wordt het híer het hele weekend, dáár gaat het regenen).

Katten zijn inmiddels naar buiten (en ik had dus weer in m'n bed kunnen gaan liggen)...
Veel plezier Snjo!!! Hoe laat ga je? (da's meer een vraag voor op het andere topic he )
Snjo hoe laat vertrek je?
Ik zal even voor Snjo antwoorden. Ze vliegt rond 17.00u. Heeft ze me zelf verteld!
Om even helemaal precies te zijn dan vlieg ik om 16.45 (toch maar goed dat ik nog eventjes gekeken had), moet een half uur van te voren aanwezig zijn en het is 45 minuten rijden naar het vliegveld....Korter gezegd: ik ga om 3 uur weg.

09.31
Is dat 3 uur in de IJstijd of Nederlandse tijd?
Om 15.00u. IJslandse of Nederlandse tijd???
Oh, Frizz heeft die vraag al gesteld.......
quote:frizzy schreef op 03 juli 2010 @ 11:37:

Is dat 3 uur in de IJstijd of Nederlandse tijd?
Voor alle duidelijkheid dan is het 15.00 uur GMT (ijslandse tijd dus).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven